Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2010, 12:50   #2001
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het verklaart niets, het toont alleen dat er in belgie op de rechtbank geen bewijs moet zijn om schuldig verklaard te worden.

En dan door te zeggen, "het is normaal in Belgie" wordt het echter niet normaal.

Onschuldig tot bewezen schuld zoals dat in andere landen van toepassing is, dat is de normale democratische weg, eender wat een belgische journalist daarover zegt
Er zijn daarvoor geen materiële bewijzen nodig. Iemand kan schuldig bevonden worden aan een misdaad zonder de aanwezigheid van materiële bewijzen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 12:54   #2002
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In een normaal land wordt je maar schuldig bevonden indien daar bewijzen voor zijn en komt dat dan in de praktijk op hetzelfde neer.
Yep, en als mijn vrouw geil is of uitgeregend zegt ze ook "ik ben nat".
In de praktijk is dat absoluut niet hetzelfde.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:05   #2003
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Er zijn daarvoor geen materiële bewijzen nodig. Iemand kan schuldig bevonden worden aan een misdaad zonder de aanwezigheid van materiële bewijzen.
In de Belgische negerjustitie wel, dat roep ik hier al jaren.

Wat nieuw is dat is dat jij nu beweerd dat er nergens geen bewijs nodig is om iemand schuldig te verklaren.

Ik zeg dat je van kwade wil of gek bent.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:23   #2004
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de Belgische negerjustitie wel, dat roep ik hier al jaren.

Wat nieuw is dat is dat jij nu beweerd dat er nergens geen bewijs nodig is om iemand schuldig te verklaren.

Ik zeg dat je van kwade wil of gek bent.
In andere landen is dat nochtans ook zo. En daar heb je ook fora waar mensen komen beweren "alleen in <insert country>, arm <insert country>.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:23   #2005
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik denk eerder dat men nog vaak terug zal komen op processen zonder bewijzen en veroordelingen op basis van een profiel ...
Uw "hype" gaat nog vaker terugkomen dan de mode uit de sixties ...
Huppekee ...

Citaat:
Advocaat-generaal Bernard Dauchot heeft de jury van het Brusselse hof van assisen eraan herinnerd dat het materiële bewijs niet onontbeerlijk is om Léopold Storme schuldig te verklaren. Als voorbeeld haalde hij het verdict in het parachutemoordproces in Tongeren aan.
http://www.hln.be/hln/nl/1267/Moord-...erklaren.dhtml
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:24   #2006
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de Belgische negerjustitie wel, dat roep ik hier al jaren.

Wat nieuw is dat is dat jij nu beweerd dat er nergens geen bewijs nodig is om iemand schuldig te verklaren.

Ik zeg dat je van kwade wil of gek bent.
In België is er inderdaad geen enkel bewijs nodig om schuldig verklaart te worden.

Het is namelijk voldoende dat het O.M. de jury ervan kan overtuigen dat je schuldig bent om schuldig te zijn voor justitie.


Het is normaal de taak van de volksjury om elke schuld zonder bewijzen te weigeren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:24   #2007
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard

Ik zou niet graag zelf veroordeeld worden op basis van een motivatie waarin gezegd wordt dat alleen maar omdat ik de moordenaar zou kunnen zijn, ik als moordenaar bestempeld wordt. Normaal gezien moet je veroordeeld worden omdat men zeker is dat jij de moordenaar bent en niet omdat men zeker is dat van de andere onderzochte verdachten niemand schuldig is.

In het gerecht zegt men dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is, als men iemand beschuldigd alleen maar omdat men geen andere geloofwaardige verdachte vindt is dat in mijn ogen omdat het parket en de onderzoekers hun werk niet goed gedaan hebben. En niet omdat zij dan effectief de schuldige is.


Conclusie: Als er morgen voor mijn deur een wagen wordt gestolen en er niemand anders in de buurt was volgens de onderzoekers dan ben ik de schuldige omdat er geen andere mogelijke verdachte is.



Ik denk dat justitie de laatste tijd weer geen goede beurt maakt: bewijsmateriaal dat "verdwijnt" (parachutemoord en het handtasje), bloedstalen die verwisseld worden (marollenmoord) en verdachten die veroordeeld worden omdat het onderzoek niet goed gevoerd is.

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 22 oktober 2010 om 13:32.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:26   #2008
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de Belgische negerjustitie wel, dat roep ik hier al jaren.

Wat nieuw is dat is dat jij nu beweerd dat er nergens geen bewijs nodig is om iemand schuldig te verklaren.

Ik zeg dat je van kwade wil of gek bent.
Nee, het is in elke rechtstaat zo, dat je schuldig bent als de jury je schuldig vindt.

Maar België ishet enige land waar je geen beroepsmogelijkheden hebt tegen een vonnis uitgesproken daar assisen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:28   #2009
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Ik zou niet graag zelf veroordeeld worden op basis van een motivatie waarin gezegd wordt dat alleen maar omdat ik de moordenaar zou kunnen zijn, ik als moordenaar bestempeld wordt. Normaal gezien moet je veroordeeld worden omdat men zeker is dat jij de moordenaar bent.

In het gerecht zegt men dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is, als men iemand beschuldigd alleen maar omdat men geen andere geloofwaardige verdachte vindt is dat in mijn ogen omdat het parket en de onderzoekers hun werk niet goed gedaan hebben. En niet omdat zij dan effectief de schuldige is.


Conclusie: Als er morgen voor mijn deur een wagen wordt gestolen en er niemand anders in de buurt was volgens de onderzoekers dan ben ik de schuldige omdat er geen andere mogelijke verdachte is.
Als het OM de jury kan overtuigen van jou schuld, ja dan ben je juridisch schuldig.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:33   #2010
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als het OM de jury kan overtuigen van jou schuld, ja dan ben je juridisch schuldig.
Is dit niet hetzelfde voor een rechter? Als het OM een rechter kan overtuigen van mijn schuld?

In je voordeel pleit dan wel dat die Jury misschien wel veel beïnvloedbaarder is.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:37   #2011
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar België ishet enige land waar je geen beroepsmogelijkheden hebt tegen een vonnis uitgesproken daar assisen.
Daar heb je wel een punt.
Ik dacht dat het in Frankrijk idem was, maar ik zie dat ze daar sinds 2000 wel de mogelijkheid van beroep hebben ingevoerd in assisenzaken.

Enfin, wat betreft het nut van beroep heb ik een beetje een dubbel gevoel.
Enerzijds is het een recht, anderzijds lijkt het een beetje op een loterij : "als het eerste lotje niet goed was, zullen we het 2de maar eens proberen zeker?"

Misschien zou Clottemans in Beroep wel levenslang krijgen, wie weet.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:38   #2012
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Is dit niet hetzelfde voor een rechter? Als het OM een rechter kan overtuigen van mijn schuld?

In je voordeel pleit dan wel dat die Jury misschien wel veel beïnvloedbaarder is.
Dat die jury veel beinvloedbaarder is, dat staat vast. Als je na het proces pinten gaat drinken met de burgerlijke partij, dan zegt dat meer dan genoeg.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:41   #2013
dirupo
Burger
 
dirupo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2005
Locatie: Charleroi
Berichten: 156
Standaard

Een angstaanjagende gedachte dat men tegenwoordig levenslang kan krijgen zonder dat er enige materieele bewijzen zijn van je schuld.
Dat als je een strafpleiter als Vermassen voor of tegen je hebt al op voorhand je proces wint of verliest.
Dat volgens Vermassen, materieele bewijzen tegenwoordig niet meer nodig zijn.
Het is iets van 1900? Net in een tijd waar de kleinste huidschilfer je al schuldig kan bevinden.
Het doet me denken aan de inquisitie, waar je door vermoedens al op de brandstapel kon belanden. Het maakt me enorm bang, want morgen kan iedereen van ons in zulke situatie terchtkomen. En dan komen ze aandraven met daderprofielen en profielen van psychiaters. Vier jaar lang zetten ze je onder druk om je dan te konfronteren met het feit dat je al eens een steek laat vallen of dingen zegt die je beter niet had gezegd. Dat is menselijk denk ik? Er zal wel wat mis zijn met Els Clottermans? Maar psychiaters en profielen zullen over ieder van ons wel wat te zeggen hebben?
Bijvoorbeeld over playboy en vrouwengek Marcel? Die me niet iemand lijkt met enige persoonlijkheid of die te vertrouwen valt?
Het gaat hier om een driehoeksverhouding waarvan iedereen het al jaren wist en waar het slachtoffer er ook niet echt een geheim van maakte. Iedereen wist het, behalve haar echtgenoot die uiteindelijk ook parachutist was en in de club kwam. Ik geef hem het voordeel van de twijfel, want meestal ben je de laatste die het weet.
Maar dat Vermassen het in zijn slotpleidooi heeft over, een beestachtige moord op een liefhebbende moeder en echtgenote waar weinigen toe in staat zijn?
Ik heb niets met Els Clottermans en je kan haar bezwaarlijk een knappe jongedame noemen die iedereen manipuleert.
Maar ze is wel eens mens zoals U en ik, waarvan ik de kans hoog acht dat ze heel wat jaren onschuldig achter de tralies zit. Over een paar weken spreekt niemand nog over haar, maar ze zit er wel.
Men stelt het gebruik van een volksjury wel eens in vraag. Maar ook beroepsrechters hadden haar schuldig verklaart, denk ik?

Volgens mij mogen we met zijn allen bang zijn voor onze justitie. En zeker ook voor populaire strafpleiters als Vermassen. Die, zag ik net op tv, al handtekeningen aan het uitdelen was aan zijn vele fans?
dirupo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:41   #2014
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.210
Standaard

De tegenslag van Els Clottemans, is dat ze Vermassen tegenover haar had staan. Die man heeft met de jaren een soort "vertrouwensaureool" over zich gekregen dat nagenoeg iedere jury uit zijn hand eet, of hij nu verdediger van een beschuldigde is (heeft in zijn lange carrière, zeer velen vrij gekregen, en imo zullen dat ook niet allemaal potentiële onschuldigen zijn geweest. Maar hij kreeg ze wel vrij, zoals hij hier in omgekeerde richting de beschuldigde veroordeeld krijgt) of zoals hier verdediger vd burgelijke partij. We kunnen gerust zeggen dat Els twee procureurs tegenover haar had staan.
Het echte probleem is dat bijna elke jury, Vermassen blindelings volgt. Ter illustratie : als argumentatie had de jury hier gewoon Vermassen's pleidooi gekopieerd. Dat zegt genoeg.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 22 oktober 2010 om 13:44.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:45   #2015
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirupo Bekijk bericht
Een angstaanjagende gedachte dat men tegenwoordig levenslang kan krijgen zonder dat er enige materieele bewijzen zijn van je schuld.
Dat als je een strafpleiter als Vermassen voor of tegen je hebt al op voorhand je proces wint of verliest.
Dat volgens Vermassen, materieele bewijzen tegenwoordig niet meer nodig zijn.
Het is iets van 1900? Net in een tijd waar de kleinste huidschilfer je al schuldig kan bevinden.
Het doet me denken aan de inquisitie, waar je door vermoedens al op de brandstapel kon belanden. Het maakt me enorm bang, want morgen kan iedereen van ons in zulke situatie terchtkomen. En dan komen ze aandraven met daderprofielen en profielen van psychiaters. Vier jaar lang zetten ze je onder druk om je dan te konfronteren met het feit dat je al eens een steek laat vallen of dingen zegt die je beter niet had gezegd. Dat is menselijk denk ik? Er zal wel wat mis zijn met Els Clottermans? Maar psychiaters en profielen zullen over ieder van ons wel wat te zeggen hebben?
Bijvoorbeeld over playboy en vrouwengek Marcel? Die me niet iemand lijkt met enige persoonlijkheid of die te vertrouwen valt?
Het gaat hier om een driehoeksverhouding waarvan iedereen het al jaren wist en waar het slachtoffer er ook niet echt een geheim van maakte. Iedereen wist het, behalve haar echtgenoot die uiteindelijk ook parachutist was en in de club kwam. Ik geef hem het voordeel van de twijfel, want meestal ben je de laatste die het weet.
Maar dat Vermassen het in zijn slotpleidooi heeft over, een beestachtige moord op een liefhebbende moeder en echtgenote waar weinigen toe in staat zijn?
Ik heb niets met Els Clottermans en je kan haar bezwaarlijk een knappe jongedame noemen die iedereen manipuleert.
Maar ze is wel eens mens zoals U en ik, waarvan ik de kans hoog acht dat ze heel wat jaren onschuldig achter de tralies zit. Over een paar weken spreekt niemand nog over haar, maar ze zit er wel.
Men stelt het gebruik van een volksjury wel eens in vraag. Maar ook beroepsrechters hadden haar schuldig verklaart, denk ik?

Volgens mij mogen we met zijn allen bang zijn voor onze justitie. En zeker ook voor populaire strafpleiters als Vermassen. Die, zag ik net op tv, al handtekeningen aan het uitdelen was aan zijn vele fans?
Mais c'est une star en Flandre, mon cher Elio.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:46   #2016
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirupo Bekijk bericht
Een angstaanjagende gedachte dat men tegenwoordig levenslang kan krijgen zonder dat er enige materieele bewijzen zijn van je schuld.
Dat als je een strafpleiter als Vermassen voor of tegen je hebt al op voorhand je proces wint of verliest.
Dat volgens Vermassen, materieele bewijzen tegenwoordig niet meer nodig zijn.
Het is iets van 1900? Net in een tijd waar de kleinste huidschilfer je al schuldig kan bevinden.
Het doet me denken aan de inquisitie, waar je door vermoedens al op de brandstapel kon belanden. Het maakt me enorm bang, want morgen kan iedereen van ons in zulke situatie terchtkomen. En dan komen ze aandraven met daderprofielen en profielen van psychiaters. Vier jaar lang zetten ze je onder druk om je dan te konfronteren met het feit dat je al eens een steek laat vallen of dingen zegt die je beter niet had gezegd. Dat is menselijk denk ik? Er zal wel wat mis zijn met Els Clottermans? Maar psychiaters en profielen zullen over ieder van ons wel wat te zeggen hebben?
Bijvoorbeeld over playboy en vrouwengek Marcel? Die me niet iemand lijkt met enige persoonlijkheid of die te vertrouwen valt?
Het gaat hier om een driehoeksverhouding waarvan iedereen het al jaren wist en waar het slachtoffer er ook niet echt een geheim van maakte. Iedereen wist het, behalve haar echtgenoot die uiteindelijk ook parachutist was en in de club kwam. Ik geef hem het voordeel van de twijfel, want meestal ben je de laatste die het weet.
Maar dat Vermassen het in zijn slotpleidooi heeft over, een beestachtige moord op een liefhebbende moeder en echtgenote waar weinigen toe in staat zijn?
Ik heb niets met Els Clottermans en je kan haar bezwaarlijk een knappe jongedame noemen die iedereen manipuleert.
Maar ze is wel eens mens zoals U en ik, waarvan ik de kans hoog acht dat ze heel wat jaren onschuldig achter de tralies zit. Over een paar weken spreekt niemand nog over haar, maar ze zit er wel.
Men stelt het gebruik van een volksjury wel eens in vraag. Maar ook beroepsrechters hadden haar schuldig verklaart, denk ik?


Je hebt niet goed opgelet in deze draad he?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:48   #2017
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirupo Bekijk bericht
Een angstaanjagende gedachte dat men tegenwoordig levenslang kan krijgen zonder dat er enige materieele bewijzen zijn van je schuld.
Dat als je een strafpleiter als Vermassen voor of tegen je hebt al op voorhand je proces wint of verliest.
Dat volgens Vermassen, materieele bewijzen tegenwoordig niet meer nodig zijn.
Het is iets van 1900? Net in een tijd waar de kleinste huidschilfer je al schuldig kan bevinden.
Het doet me denken aan de inquisitie, waar je door vermoedens al op de brandstapel kon belanden. Het maakt me enorm bang, want morgen kan iedereen van ons in zulke situatie terchtkomen. En dan komen ze aandraven met daderprofielen en profielen van psychiaters. Vier jaar lang zetten ze je onder druk om je dan te konfronteren met het feit dat je al eens een steek laat vallen of dingen zegt die je beter niet had gezegd. Dat is menselijk denk ik? Er zal wel wat mis zijn met Els Clottermans? Maar psychiaters en profielen zullen over ieder van ons wel wat te zeggen hebben?
Bijvoorbeeld over playboy en vrouwengek Marcel? Die me niet iemand lijkt met enige persoonlijkheid of die te vertrouwen valt?
Het gaat hier om een driehoeksverhouding waarvan iedereen het al jaren wist en waar het slachtoffer er ook niet echt een geheim van maakte. Iedereen wist het, behalve haar echtgenoot die uiteindelijk ook parachutist was en in de club kwam. Ik geef hem het voordeel van de twijfel, want meestal ben je de laatste die het weet.
Maar dat Vermassen het in zijn slotpleidooi heeft over, een beestachtige moord op een liefhebbende moeder en echtgenote waar weinigen toe in staat zijn?
Ik heb niets met Els Clottermans en je kan haar bezwaarlijk een knappe jongedame noemen die iedereen manipuleert.
Maar ze is wel eens mens zoals U en ik, waarvan ik de kans hoog acht dat ze heel wat jaren onschuldig achter de tralies zit. Over een paar weken spreekt niemand nog over haar, maar ze zit er wel.
Men stelt het gebruik van een volksjury wel eens in vraag. Maar ook beroepsrechters hadden haar schuldig verklaart, denk ik?

Volgens mij mogen we met zijn allen bang zijn voor onze justitie. En zeker ook voor populaire strafpleiters als Vermassen. Die, zag ik net op tv, al handtekeningen aan het uitdelen was aan zijn vele fans?
Dat kon gisteren en alle dagen daarvoor ook al. Gelukkig dat je nu pas begint bang te worden van de realiteit.
Misschien niet meer naar het nieuws kijken. Er zijn nog massa's zaken die je nu niet kent en waar je ook bang van gaat worden als je ze leert kennen.

Ignorance is bliss.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 oktober 2010 om 13:49.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:52   #2018
dirupo
Burger
 
dirupo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2005
Locatie: Charleroi
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je hebt niet goed opgelet in deze draad he?
Waarmee U bedoelt?
__________________
Vive la Belgique separé
dirupo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:57   #2019
dirupo
Burger
 
dirupo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2005
Locatie: Charleroi
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dat kon gisteren en alle dagen daarvoor ook al. Gelukkig dat je nu pas begint bang te worden van de realiteit.
Misschien niet meer naar het nieuws kijken. Er zijn nog massa's zaken die je nu niet kent en waar je ook bang van gaat worden als je ze leert kennen.

Dat wist ik idd al veel langer. Maar dit mediaproces slaat toch alles.
Volgens mij is onze justitie al lang niet meer van deze tijd en al zeer lang aan een volledige herziening toe.
Maar dat men onschuldigen of niet bewezen schuldigen opsluit.
Lijkt me toch meer iets voor een amerikaans familiedrama met Harrison Ford en Meryl streep?
__________________
Vive la Belgique separé
dirupo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:59   #2020
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirupo Bekijk bericht
Dat wist ik idd al veel langer. Maar dit mediaproces slaat toch alles.
Volgens mij is onze justitie al lang niet meer van deze tijd en al zeer lang aan een volledige herziening toe.
Maar dat men onschuldigen of niet bewezen schuldigen opsluit.
Lijkt me toch meer iets voor een amerikaans familiedrama met Harrison Ford en Meryl streep?

Lees de draad nog eens na, al uw argumenten zijn al tot in den treure weerlegd.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be