Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Kristof Bossuyt (Open VLD) (4 tot en met 10 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Kristof Bossuyt (Open VLD) (4 tot en met 10 mei) Licentiaat in de rechten. Werkt sinds 2004 als raadgever bij minister Marino Keulen (binnenlands bestuur, inburgering, wonen, huizen van het Nederlands, ...). Fractievoorzitter lokaal te Wilrijk, Jong VLD voorzitter Groot-Antwerpen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2009, 22:54   #21
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Met uitwijzing zou u vooral mensen treffen die door armoede vaak amper kunnen lezen en schrijven.
M.a.w. mensen die - als je ze niet uitwijst - hier in het beste geval hun leven op kosten van de belastingbetaler gaan slijten, in het slechtste geval de criminaliteit in zullen gaan.

Het klinkt misschien hard, maar ik vind dat prima. Ik wil hier enkel nog migranten die een meerwaarde zijn voor onze maatschappij zowel op sociaal als op economisch vlak. Ik vind dat de normaalste zaak van de wereld eigenlijk.

Ik kan best wel medelijden hebben met het individu, maar
1: ik voel mij het meest verbonden met mijn familie en vrienden in eerste lijn, 'vlamingen' in 2e lijn. En daar zitten ook heel wat sukkelaars tussen. Als die allemaal geholpen zijn en er schiet nog geld over kan men in mijn ogen iets voor vreemdelingen beginnen te doen.
2: het globale beeld is dat onze maatschappij dit simpelweg financieel NIET aankan.

Heel uw 'individueel trajectplan' kost sloten geld dat er helemaal niet is.

Tenzij je zo een plan dus op zijn minst ongeveer 'break-even' kan laten draaien is het onbetaalbaar en om het break-even te kunnen laten draaien moet je de kosten recupereren van de cursisten.

Hoe graag je misschien ook 'alle mensen die wel van goede wil zijn' wil helpen dat is financieel simpelweg onmogelijk en zal enkel leiden tot een complete instorting van het uitkerings- en sociale zekerheidssysteem. Niemand zal dan nog 'geholpen' worden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be