Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2016, 14:17   #141
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Op deze rechtzetting zat ik te wachten, want volgens sommigen hier heeft dat allemaal niet plaatsgevonden. Bedankt, want ik was te lui om het zelf te schrijven, en vooral om mijn bronnen terug te vinden. Zero Hedge kan ik me nog herinneren.
Welke "rechtzetting" bedoel je dan wel ? Hoomer is bij zijn tekst "vergeten" een bronvermelding te zetten. Hol gepraat dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:05   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O ja? Welke rellen waren er toen Obama werd verkozen?
Ik vreesde al dat ik verkeerd ging begrepen worden.

Je schreef dat linksen het moeilijk hebben met een uitslag die hen niet bevalt.
Met "en andersom" bedoel ik dat dezelfde linksen het alles behalve moeilijk hebben met iets dat alles behalve democratisch kan genoemd worden maar dat wél in hun kraam pas.
Ze vinden "onze" parlementaire democratie bijvoorbeeld verkieslijker terwijl dat pure particratie is en met de vertegenwoordiging van de kiezer geen zak te maken heeft.
Ze pleiten voor opkomstdwang omdat "negers, vreemdelingen en armen" niet gaan stemmen, terwijl zij toch, net als elke andere Amerikaan, stemrecht hebben, maar de vrijheid hebben om niet te gaan stemmen.
Ze keuren het cordon sanitaire goed, wat ze volstrekt ondemocratisch zouden noemen voor een partij waarmee ze hun politiek correcte mening delen.

Als Hilary het pleit gewonnen had zouden ze het een overwinning van de democratie noemen, maar nu hun politieke vijand verkozen is wordt het Amerikaans systeem ondemocratisch genoemd.

Vreemd toch, want toen Obama verkozen werd heb ik niemand het ondemocratische Amerikaans systeem horen bekritiseren....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:10   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het 'establishment', de 'Reptilians', de 'New World Order', ... hangen met z'n allen samen uitgeteld in de touwen, in het goede gezelschap van al de 'conspiracy nutters' die er rotsvast van overtuigd waren dat de 'elections' 'rigged' zouden zijn?



Hey, wie weet waren de 'elections' écht wel 'rigged', en heeft het échte 'establishment' ons wel degelijk keihard bij ons collectieve pietje?

Goed gezien, djimi!

Het échte establishment, de democratische meerderheid, heeft HEN die dachten dat alles bij het oude vertrouwde zou blijven keihard bij hun pietje.

We gaan spannende tijden tegemoet wetend dat de VS de trendsetter is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:14   #144
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het 'establishment', de 'Reptilians', de 'New World Order', ... hangen met z'n allen samen uitgeteld in de touwen, in het goede gezelschap van al de 'conspiracy nutters' die er rotsvast van overtuigd waren dat de 'elections' 'rigged' zouden zijn?



Hey, wie weet waren de 'elections' écht wel 'rigged', en heeft het échte 'establishment' ons wel degelijk keihard bij ons collectieve pietje?

Er is gefoefeld in het voordeel van Clinton, maar niet hard genoeg.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:14   #145
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Goed gezien, djimi!

Het échte establishment, de democratische meerderheid, heeft HEN die dachten dat alles bij het oude vertrouwde zou blijven keihard bij hun pietje.

We gaan spannende tijden tegemoet wetend dat de VS de trendsetter is.
Met Steven Mnuchin, blijkbaar de toekomstige Minister van Financiën van Trump maar vooral vriendje van Goldman Sachs en George Soros zitten we natuurlijk bij het echte "establishment" ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:22   #146
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Met Steven Mnuchin, blijkbaar de toekomstige Minister van Financiën van Trump maar vooral vriendje van Goldman Sachs en George Soros zitten we natuurlijk bij het echte "establishment" ...
Je weet verdomde goed dat djimi met het échte establishment het "plebs" bedoelt dat Strumph op democratische wijze naar het witte huis stemde.

Sinds wanneer heeft Aynerand problemen met de rijke opperklasse?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:25   #147
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Angela Merkel:
Whoever the American people elect as their president in free and fair elections, that has a significance far beyond the USA," the chancellor said in Berlin on Wednesday.
Watch video 02:30
Merkel congratulates Trump on election win

"Germany and America are bound by their values: democracy, freedom, the respect for the law and the dignity of human beings, independent of their origin, skin color, religion, gender, sexual orientation or political position," she added. "On the basis of these values I offer the future president of the United States, Donald Trump, close cooperation."
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:25   #148
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je weet verdomde goed dat djimi met het échte establishment het "plebs" bedoelt dat Strumph op democratische wijze naar het witte huis stemde.

Sinds wanneer heeft Aynerand problemen met de rijke opperklasse?
Het plebs heeft pas gestemd en wordt nu al in de kont geneukt door Trump.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:38   #149
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het 'establishment', de 'Reptilians', de 'New World Order', ... hangen met z'n allen samen uitgeteld in de touwen, in het goede gezelschap van al de 'conspiracy nutters' die er rotsvast van overtuigd waren dat de 'elections' 'rigged' zouden zijn?



Hey, wie weet waren de 'elections' écht wel 'rigged', en heeft het échte 'establishment' ons wel degelijk keihard bij ons collectieve pietje?

kunnen we er nu van uit gaan dat "de elite" of de "mannen achter de schermen die de echte macht hebben" toch niet zo machtig zijn als beweerd wordt door de conspiracy nutters?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:46   #150
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Waar blijft die nederlaagspeech van Killary ?

Of zou ze slecht geslapen hebben ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:49   #151
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
kunnen we er nu van uit gaan dat "de elite" of de "mannen achter de schermen die de echte macht hebben" toch niet zo machtig zijn als beweerd wordt door de conspiracy nutters?
Is dat de strohalm waar jij je in deze voor jou ongetwijfeld donkere tijden nog kan aan optrekken?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:55   #152
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waar blijft die nederlaagspeech van Killary ?

Of zou ze slecht geslapen hebben ?
Ze moet eerst nog even van haar hervonden huwelijksgeluk genieten en hartstochtelijk van Bill gaan.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:55   #153
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Is dat de strohalm waar jij je in deze voor jou ongetwijfeld donkere tijden nog kan aan optrekken?
welke strohalm? Ik lag me een breuk om al die hysterische, Europees geinspireerde "afgrijzen"reacties

en ik geef em het voordeel van de twijfel
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:57   #154
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
kunnen we er nu van uit gaan dat "de elite" of de "mannen achter de schermen die de echte macht hebben" toch niet zo machtig zijn als beweerd wordt door de conspiracy nutters?
Natuurlijk wel. Het was altijd de bedoeling dat Trump werd verkozen, zal nu beweerd worden. Het verhaaltje errond verzinnen ze nog wel.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 15:58   #155
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
kunnen we er nu van uit gaan dat "de elite" of de "mannen achter de schermen die de echte macht hebben" toch niet zo machtig zijn als beweerd wordt door de conspiracy nutters?
blijkbaar toch niet:

Citaat:
The U.S. Presidential election was rigged even before the first ballot was cast. Everybody knows Hillary Clinton is the establishment’s candidate of choice, backed by the Rothschilds and the New World Order. What is less well known is that Donald Trump is also a Rothschild creation and actor, playing a part in the great sham that is the Illuminati’s fake election, designed to keep control of the people in this supposedly “democratic” society.
http://yournewswire.com/rothschilds-...tial-election/
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 16:00   #156
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Welke "rechtzetting" bedoel je dan wel ? Hoomer is bij zijn tekst "vergeten" een bronvermelding te zetten. Hol gepraat dus.
Ik ga ook niet naar de bron zoeken waar jij om vraagt, maar van het eerste punt van Hoomer ben ik zeker omdat ik op tv de vrouw heb gezien die op de republikeinen stemde maar die haar stem uit de computer zag komen als een stem op de democraten. "Een technisch foutje" heette dat. Toch vreemd als je het mij vraagt.

Dat er een buslading mensen vervoerd worden om de "juiste" mensen in een tv-studio te krijgen gebeurde ooit effectief bij de VRT. Frieda Brepoels heeft dat meegemaakt ten tijde van het Lambermontakkoord. Het zou me niet verwonderen als er gebruik wordt gemaakt van die tactiek tijdens vrije verkiezingen.
Het is in alle geval vreemd dat de opkomst in de VS bijzonder hoog wordt genoemd, maar dat tegelijkertijd de "negers, vreemdelingen en armen" zich niet de moeite deden om Strumpf van de macht te houden. Blijkbaar maakte het voor die mensen geen bal uit wie er van de twee kemphanen, en na hun vergeefse hoop op Obama, voor het zeggen zou krijgen.

Vanmiddag hoorde ik een Amerikaanse Belg zeggen dat het de arbeiders zijn waaraan rijkaard Strumpf zijn overwinning te danken heeft. De man werd, als aangepaste Belgische allochtoon, zelfs verkozen in het plaatselijke bestuur.
Hoe leg je dat uit? Een rijke klootzak met een groot bakkes die niks van politiek weet maar die toch verkozen wordt door de werkende bevolking? Hoe leg je uit dat een vrouwelijke kandidaat die de hemel werd ingeprezen door het politieke establishment, de president, de hollywood-celebrities, de media én de hele politiek correcte wereld buiten de VS, de duimen moet leggen voor een rijke, onsympathieke blaaskaak?
Het kan niet anders of er zit iets goed fout in de VS.
Het kan natuurlijk ook dat de werkende bevolking de buik vol heeft van het politieke establishment omdat het zich in de steek gelaten voelt door de politieke leiders.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 16:02   #157
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
,
M.a.w. Merkel heeft uitvoerig helemaal niets gezegd. Ze valt terug in haar decennia-oude sfinx-gewoonten, waar ze het afgelopen jaar wat van afgeweken was.

Dat wijf heeft echter gisteren nog verklaard dat het de schuld van Russische hackers zal zijn als de uitslag van de volgende Duitse verkiezingen haar mocht tegenvallen, in het voetspoor van Hillary dus.

Moge zij in alle opzichten de weg van Hillary opgaan!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 9 november 2016 om 16:09.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 16:03   #158
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Ik stel vast dat in het poco-wereldje (óók op dit forum) er wel een zekere graad van ontreddering te bespeuren valt. Hillary werd door hen gehaat en werd door een aantal pipo's altijd maar opnieuw gelinkt aan het financiële establishment. Maar, en daar kunnen ze écht niet onder uit, Donald Trump is de facto het vleesgeworden symbool van datzelfde financieel establishment. Het komt er eigenlijk op neer dat ze Caligula verketteren en met wuivende palmbladeren Nero binnenhalen. Enfin, mij kan het niet schelen, zolang de waarde van mijn aandelenportefeuille maar verder aandikt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 16:06   #159
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ga ook niet naar de bron zoeken waar jij om vraagt, maar van het eerste punt van Hoomer ben ik zeker omdat ik op tv de vrouw heb gezien die op de republikeinen stemde maar die haar stem uit de computer zag komen als een stem op de democraten. "Een technisch foutje" heette dat. Toch vreemd als je het mij vraagt.

Dat er een buslading mensen vervoerd worden om de "juiste" mensen in een tv-studio te krijgen gebeurde ooit effectief bij de VRT. Frieda Brepoels heeft dat meegemaakt ten tijde van het Lambermontakkoord. Het zou me niet verwonderen als er gebruik wordt gemaakt van die tactiek tijdens vrije verkiezingen.
Het is in alle geval vreemd dat de opkomst in de VS bijzonder hoog wordt genoemd, maar dat tegelijkertijd de "negers, vreemdelingen en armen" zich niet de moeite deden om Strumpf van de macht te houden. Blijkbaar maakte het voor die mensen geen bal uit wie er van de twee kemphanen, en na hun vergeefse hoop op Obama, voor het zeggen zou krijgen.

Vanmiddag hoorde ik een Amerikaanse Belg zeggen dat het de arbeiders zijn waaraan rijkaard Strumpf zijn overwinning te danken heeft. De man werd, als aangepaste Belgische allochtoon, zelfs verkozen in het plaatselijke bestuur.
Hoe leg je dat uit?
Een rijke klootzak met een groot bakkes die niks van politiek weet maar die toch verkozen wordt door de werkende bevolking? Hoe leg je uit dat een vrouwelijke kandidaat die de hemel werd ingeprezen door het politieke establishment, de president, de hollywood-celebrities, de media én de hele politiek correcte wereld buiten de VS, de duimen moet leggen voor een rijke, onsympathieke blaaskaak?
Het kan niet anders of er zit iets goed fout in de VS.
Het kan natuurlijk ook dat de werkende bevolking de buik vol heeft van het politieke establishment omdat het zich in de steek gelaten voelt door de politieke leiders.
Dat is simpel. Onder Barrack Obama is de ongelijkheid verder toegenomen en is de staatsschuld verdubbeld. De lage middenklasse heeft niks gehad aan Obama. Gevolg, de afro amerikanen zijn een desillusie rijker en de blanke lage middenklasse steekt zijn vinger op naar de democraten, de partij die hen zogezegd zou moeten beschermen. Obamacare is een flop omdat het stukken van mensen kost en de middenklasse hun premies quasi zag verdubbelen.

Het is allemaal niet zo moeilijk uit te leggen hoor. Obama heeft het dik verknald bij de mensen die zo hard in hem geloofden. Dus leggen ze nu hun lot maar in handen van iemand die gepercipieerd wordt als onafhankelijk. Veel slechter kan het toch niet zijn, zo redeneren de meesten. Vermoedelijk hebben ze gelijk.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 16:07   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waar blijft die nederlaagspeech van Killary ?

Of zou ze slecht geslapen hebben ?
Hoe zou je zélf zijn als je zeker was van de overwinning, en je laatste kans verkeken is om de eerste vrouwelijke president van de VS te worden?

Laat Hilary haar wonden likken. Misschien herpakt ze zich en doet ze alsnog wat er van de sympathieke verliezer verwacht wordt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be