Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2015, 00:01   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.826
Standaard Amerika staat voor een depressie van 25 jaar

James Rickards is een Amerikaans advocaat en topeconoom. Hij werkte sinds de jaren 80 voor de CIA en het pentagon als financieel adviseur, en het is door zijn advies dat een recessie werd vermeden.

Rickards stelt dat de Amerikaanse economie aan de rand van de afgrond staat, en zelfs dat de geheime dienst al veiligheidsmaatregelen neemt omdat ze weten dat de crash onvermijdelijk is. De intro van de video is commercieel, maar de feiten zijn hard.

100 trillion USD collapse

Hij heeft dit eveneens gepubliceerd in zijn boek ''the death of money''

Sinds de jaren 70 is de US dollar de world reserve currency. Alle olie ter wereld werd in USD verhandeld, de backbone van hun munt. In ruil hiervoor kregen alle OPEC landen militaire bescherming van Amerika.

Sinds kort heeft Barack Obama die deal echter verbroken. Obama ends alliance with Saudi Arabia, kills petrodollar

De US dollar is zijn ruggengraat kwijt.

Daarbij komt nog dat Amerika een immense staatsschuld heeft. Deze was vooral in handen van China en Rusland.

De Chinezen zijn hun vertrouwen in de USD kwijt en dumpen samen met Rusland massaal hun US treasury bonds. Currency war, een aanval op de dollar.

In de 17de minuut van zijn betoog, stelt Rickards dat Belgie honderden miljarden aan US treasury bonds op zich heeft genomen net op het moment dat China ze dumpte.



Het publiek weet niet wie de zogenaamde mystery buyer is, maar de CIA wel.
Wie weet hier meer over? Laatst vroeg ik het zelfde maar ik blijf met vragen zitten.

Bijvoorbeeld, Rickards voorspelt dat de US dollar met 70% zal devalueren als die crash er komt.

Wat betekent dit voor Belgie als wij in het bezit zijn van al die US treasury bonds?
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 02:31   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.308
Standaard

James Rickards volg ik al een aantal jaren. Nooit de Blijde Boodschap maar altijd een zeer consistent verhaal.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 02:38   #3
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Er zijn nog 2 opties :
1/ een wereldwijde schuldkwijtschelding
2/ een 3de WO.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 05:13   #4
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Er zijn nog 2 opties :
1/ een wereldwijde schuldkwijtschelding
2/ een 3de WO.
Optie 1: Dat verzocht Griekenland ook aan de EU. Ik vraag mij af wat de waarde van schuld is als je ze nooit hoeft af te betalen. Uiteindelijk komt de rekening bij iemand terecht. Veel topeconomen, inclusief Rickards, stellen dat dit schuldenstelsel met 100% zekerheid zal crashen en dat er een globale monetaire reset komt. Er bestaat trouwens al ''wereldgeld'' maar men noemt het ''SDR'' omdat wereldgeld freaky klinkt.

Ruim 40 jaar werd de USD gebackt door olie, en vandaag de dag alleen door 17 triljoen staatsschuld die blijft oplopen. Het kan niet werken

Ik kan me moeilijk voorstellen wat zo'n reset betekent voor de man in de straat. Ik was zelf lang in Argentinie waar hun peso in de jaren 90 gelijk stond aan 1USD. Door wanbeleid is hij vanaf 2001 met factor 13 gekelderd. Het volk zit gevangen in inflatie en het leven werd onmiddellijk dubbel zo duur. Ik vraag me af of dit is wat de Amerikanen te wachten staat.

De monetaire reset is onvermijdelijk. En als ze er komt, zal een relatief kleine groep bankiers de regels van het nieuwe monetaire systeem voorleggen.
Ik vraag me af wie daarin de grote winnaars en verliezers zouden zijn.

2) Heb je het over Amerika vs de alliantie Rusland - China? Daarin is Amerika in mijn ogen 100% kansloos. Voor mij is de derde wereldoorlog een economisch steekspel waarin Amerika zal zinken zoals de titanic. 75% van de Amerikanen leven vandaag van pay check to pay check, er is veel meer werkloosheid dan men wil toegeven en de middenklasse is arm.
Voeg daarbij nog de dollar die zijn backbone kwijt is, en de strijd is gestreden

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 april 2015 om 05:24.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 09:53   #5
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Ik dacht vroeger dat de val van de dollar een risico was maar de gebeurtenissen van de laatste jaren doen mij vermoeden dat het niet de dollar maar de euro is die eerst gaat vallen. De VS is zwak maar is nog steeds de sterkhouder van de wereldeconomie, alvorens de dollar valt gaan mensen nog massaal in dollars vluchten.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Wat betekent dit voor Belgie als wij in het bezit zijn van al die US treasury bonds?
Die schuld is niet in handen van de Belgische overheid, het gaat hem hier om obligaties die gekocht werden via Euroclear, een in Brussel gevestigd bedrijf dat zorgt voor de vereffening van effectenoperaties.

Wie de klant is die deze obligaties koopt is een mysterie maar volgens de geruchtenmolen zou dit China kunnen zijn.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 18:37   #6
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
De VS is zwak maar is nog steeds de sterkhouder van de wereldeconomie, alvorens de dollar valt gaan mensen nog massaal in dollars vluchten.
Om de reden die ik net vermeld heb is dit niet langer een absolute voorwaarde. Olie wordt wereldwijd niet langer in US dollars verhandeld en de VS wordt nu afhankelijk van zijn eigen economie die wankelt. Geen enkele econoom kan zeggen wanneer de crash er precies komt, maar ze zal er komen en ze zal hard zijn. Volgens Rickards een devaluatie van 70%. De Chinezen kunnen dit scenario veroorzaken, maar de VS is hun grootste klant en zou zijn koopkracht volledig verliezen.

Citaat:
Die schuld is niet in handen van de Belgische overheid, het gaat hem hier om obligaties die gekocht werden via Euroclear, een in Brussel gevestigd bedrijf dat zorgt voor de vereffening van effectenoperaties.

Wie de klant is die deze obligaties koopt is een mysterie maar volgens de geruchtenmolen zou dit China kunnen zijn.
China die ze eerst dumpt met Rusland, en ze vervolgens anoniem terug koopt via Belgie.
Een complete crash van de dollar is zeer slecht voor de Chinezen dus het houdt steek
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 20:27   #7
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Er zijn nog 2 opties :
1/ een wereldwijde schuldkwijtschelding
2/ een 3de WO.
Het is alsof de mensheid dommer is dan ooit tevoren, hetzelfde plan van net voor WOII staat nu op internet, dat is zowat het enige verschil. Geschreven door het IMF en doodgezwegen door politiek, misschien begrijpen ze het niet eens.

Citaat:
At the height of the Great Depression a number of leading U.S. economists advanced a proposal for monetary reform that became known as the Chicago Plan. It envisaged the separation of the monetary and credit functions of the banking system, by requiring 100% reserve backing for deposits. Irving Fisher (1936) claimed the following advantages for this plan:

(1) Much better control of a major source of business cycle fluctuations
(2) Complete elimination of bank runs
(3) Dramatic reduction of the (net) public debt
(4) Dramatic reduction of private debt

We study these claims by embedding a comprehensive and carefully calibrated model of the banking system in a DSGE model of the U.S. economy. We find support for all four of Fisher's claims. Furthermore, output gains approach 10 percent, and steady state inflation can drop to zero without posing problems for the conduct of monetary policy.

http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2012/wp12202.pdf
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 20:54   #8
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Optie 1: Dat verzocht Griekenland ook aan de EU. Ik vraag mij af wat de waarde van schuld is als je ze nooit hoeft af te betalen. Uiteindelijk komt de rekening bij iemand terecht. Veel topeconomen, inclusief Rickards, stellen dat dit schuldenstelsel met 100% zekerheid zal crashen en dat er een globale monetaire reset komt. Er bestaat trouwens al ''wereldgeld'' maar men noemt het ''SDR'' omdat wereldgeld freaky klinkt.

Ruim 40 jaar werd de USD gebackt door olie, en vandaag de dag alleen door 17 triljoen staatsschuld die blijft oplopen. Het kan niet werken

Ik kan me moeilijk voorstellen wat zo'n reset betekent voor de man in de straat. Ik was zelf lang in Argentinie waar hun peso in de jaren 90 gelijk stond aan 1USD. Door wanbeleid is hij vanaf 2001 met factor 13 gekelderd. Het volk zit gevangen in inflatie en het leven werd onmiddellijk dubbel zo duur. Ik vraag me af of dit is wat de Amerikanen te wachten staat.

De monetaire reset is onvermijdelijk. En als ze er komt, zal een relatief kleine groep bankiers de regels van het nieuwe monetaire systeem voorleggen.
Ik vraag me af wie daarin de grote winnaars en verliezers zouden zijn.

2) Heb je het over Amerika vs de alliantie Rusland - China? Daarin is Amerika in mijn ogen 100% kansloos. Voor mij is de derde wereldoorlog een economisch steekspel waarin Amerika zal zinken zoals de titanic. 75% van de Amerikanen leven vandaag van pay check to pay check, er is veel meer werkloosheid dan men wil toegeven en de middenklasse is arm.
Voeg daarbij nog de dollar die zijn backbone kwijt is, en de strijd is gestreden
De alliantie Rusland-China. Heb weeral iets gemankeerd. Alsof China in eigen voet gaat schieten. Eender wat. Rusland is een pruts economie, een dwerg op wereldvlak.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 21:00   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Wat een gezever alweer, die doemspraatjes krijgen we nu al jaren aan een stuk te horen sinds de crisis van 2008. De dollar staat op zijn hoogste niveau tegenover zowat elke andere munteenheid en de werkloosheid staat er op minimumniveaus.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 21:08   #10
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Om de reden die ik net vermeld heb is dit niet langer een absolute voorwaarde. Olie wordt wereldwijd niet langer in US dollars verhandeld en de VS wordt nu afhankelijk van zijn eigen economie die wankelt. Geen enkele econoom kan zeggen wanneer de crash er precies komt, maar ze zal er komen en ze zal hard zijn. Volgens Rickards een devaluatie van 70%. De Chinezen kunnen dit scenario veroorzaken, maar de VS is hun grootste klant en zou zijn koopkracht volledig verliezen.



China die ze eerst dumpt met Rusland, en ze vervolgens anoniem terug koopt via Belgie.
Een complete crash van de dollar is zeer slecht voor de Chinezen dus het houdt steek
Van waar haalt u uw lektuur? De Amerikaanse economie die wankelt?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 22:12   #11
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Van waar haalt u uw lektuur? De Amerikaanse economie die wankelt?
Ik abonneer mij op het kanaal van econoom David Quintieri op internet. Zeer informatieve videos, en een ervan handelt over de leugens van Obama als het gaat over economische groei van Amerika. Bestudeer dit alles en oordeel zelf. De officiele gegevens zijn gemanipuleerd om het volk te sussen

Six charts prove economic recovery is a huge lie as dept expands in all sectors

US economy destroyed as 93 million are no longer working

11 charts prove the economy is worse than during the financial crisis

Dit alles wordt ondersteund door nobellaureaat Gerald Celente en meerdere topeconomen zoals James Rickards.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2015, 22:18   #12
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat een gezever alweer, die doemspraatjes krijgen we nu al jaren aan een stuk te horen sinds de crisis van 2008. De dollar staat op zijn hoogste niveau tegenover zowat elke andere munteenheid en de werkloosheid staat er op minimumniveaus.
Propagandapraat

De enige vraag is wanneer de totale collapse er komt. De US zit diep in de schulden, is zijn status als world reserve currency zo goed als kwijt en de gemanipuleerde waarde van de dollar vandaag duwt hun economie nog verder de dieperik in.
De economie zit veel dieper in de put dan men wil toegeven en er is uitvoerig bewijs voor.

Binnen 2 jaar is het gedaan. Zo niet sneller

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 april 2015 om 22:22.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 00:09   #13
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Van waar haalt u uw lektuur? De Amerikaanse economie die wankelt?
American economy at 0% growth

The truth about government debt
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 06:43   #14
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

De Amerikanen drukken geld bij en daarmee kopen ze de hele wereld op zo lijkt het wel. Mijn vorige werkgever. Opgekocht. Nog nooit verlies gemaakt. Alle winsten naar de VS. Nu weer Telenet. Volgens mij houdt de VS het zo nog wel vol. Met versgedrukte dollars alle productieve bedrijven ter wereld opkopen en de winst naar zich toe sluizen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 20:22   #15
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik abonneer mij op het kanaal van econoom David Quintieri op internet. Zeer informatieve videos, en een ervan handelt over de leugens van Obama als het gaat over economische groei van Amerika. Bestudeer dit alles en oordeel zelf. De officiele gegevens zijn gemanipuleerd om het volk te sussen

Six charts prove economic recovery is a huge lie as dept expands in all sectors

US economy destroyed as 93 million are no longer working

11 charts prove the economy is worse than during the financial crisis

Dit alles wordt ondersteund door nobellaureaat Gerald Celente en meerdere topeconomen zoals James Rickards.
Probeer The Economist, The Wall Street Journal of de Financial Times etc. Uw "bronnen" zijn internet rommel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 20:32   #16
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Probeer The Economist, The Wall Street Journal of de Financial Times etc. Uw "bronnen" zijn internet rommel.
Denk je nu echt dat bronnen zoals The Economist dit soort informatie aan het licht zullen brengen?
Ik geloof niet in de onafhankelijkheid ervan. James Rickards bevestigt dit alles en een meer bekwame man kun je echt niet vinden.

In plaats van whistleblowers als rommel aan de kant te zetten kun je maar beter kijken en argumenten weerleggen, in plaats van het op voorhand te ontkennen zonder discussie.

Er is 9 triljoen USD geprint en verdwenen via de federale reserve. Het kwam tot een rechtszaak en de hoofdverantwoordelijke weet zogezegd niet waar dat absurde bedrag naartoe is gegaan.

Staat dat ook in uw bronnen?
Hier de beelden van die zaak. Vreemd dat ik daarover nooit iets vernomen heb via het nieuws

https://m.youtube.com/watch?v=q9pnc7IXpC0

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 27 april 2015 om 20:36.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 20:36   #17
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Denk je nu echt dat bronnen zoals The Economist dit soort informatie aan het licht zullen brengen?
Ik geloof niet in de onafhankelijkheid ervan. James Rickards bevestigt dit alles en een meer bekwame man kun je echt niet vinden.

In plaats van whistleblowers als rommel aan de kant te zetten kun je maar beter kijken en argumenten weerleggen, in plaats van het op voorhand te ontkennen zonder discussie.

Er is 9 triljoen USD geprint en verdwenen via de federale reserve. Het kwam tot een rechtszaak en de hoofdverantwoordelijke weet zogezegd niet waar dat absurde bedrag naartoe is gegaan.

Staat dat ook in uw bronnen?
Hier de beelden van die zaak. Vreemd dat ik daarover niks verneem via het nieuws

https://m.youtube.com/watch?v=q9pnc7IXpC0
Sorry, ik doe die "bron" niet eens open.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 20:41   #18
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Sorry, ik doe die "bron" niet eens open.
Beelden van een rechtszaak tellen voor u niet als bron omdat ze op youtube worden gezet, en niet op de propagandamachine die televisie heet.

Ge staat in mijn top 3 voor de award "bleiter van het jaar''
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 20:43   #19
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Beelden van een rechtszaak tellen voor u niet als bron omdat ze op youtube worden gezet, en niet op de propagandamachine die televisie heet.

Ge staat in mijn top 3 voor de award "bleiter van het jaar''
Schelden ligt u blijkbaar beter dan economie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 21:04   #20
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Denk je nu echt dat bronnen zoals The Economist dit soort informatie aan het licht zullen brengen?
Ik geloof niet in de onafhankelijkheid ervan. James Rickards bevestigt dit alles en een meer bekwame man kun je echt niet vinden.

In plaats van whistleblowers als rommel aan de kant te zetten kun je maar beter kijken en argumenten weerleggen, in plaats van het op voorhand te ontkennen zonder discussie.

Er is 9 triljoen USD geprint en verdwenen via de federale reserve. Het kwam tot een rechtszaak en de hoofdverantwoordelijke weet zogezegd niet waar dat absurde bedrag naartoe is gegaan.

Staat dat ook in uw bronnen?
Hier de beelden van die zaak. Vreemd dat ik daarover nooit iets vernomen heb via het nieuws

https://m.youtube.com/watch?v=q9pnc7IXpC0
't is goed jongen, ge zijt braaf. Ga nog maar wat cryptocurrency kopen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be