Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

Bekijk resultaten enquête: HEEFT DE PRINS RECHT OP VRIJE MENINGSUITING?
Ja 24 36,36%
NEEN 42 63,64%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 2 december 2004, 08:31   #81
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
De monarchie staat boven de partijen en mag dus ook beslissen met welke partijen zij niet wenst samen te werken. Of wil het VB Belgische ministerpostjes?
?? Dus als ik het goed begrijp ben jij voorstander van dictatuur, want van de 'monarchische verdieping' in dit land wordt verwacht dat ze neutraal zijn.
Jij vindt het dus normaal dat een lid van de koninklijke familie zich keert tegen 1/10 van 'zijn' landgenoten.

Als de prins nú al deze uitspraken doet, tekent hij zich voor zijn verdere loopbaan en brengt zijn eigen positie in gevaar, want kan zich niet neutraal opstellen.

Ook het feit dat de Vlaamse partijen eerder genuanceert reageren, maar de Walen hem met verve gelijk geven, doet genoeg zeggen over wie het hier voor het zeggen heeft.
Met België behoudt de prins een grote kans op zijn troon, hoe dan ook is hij afhankelijk van de sossen, die hun 'mannetjes' overal hebben zitten in het koningshuis (raadgevers, etc......).


Voor mij mag hij verder doen met die uitspraken, het is de geviseerde partij die met de goede resultaten gaat lopen, lomper kan je niet zijn.

Of was het een poging van hem (of eerder zijn raadgevers) om het Vlaams Belang onder zijn duiven te schieten?
Dan is dat mislukt.


Ik ben blij dat er zoiets bestaat als internet, vroeger hoorde ik alleen de laster jegens Vlaams Belang.
Nu heb ik ook de mogelijkheid om de andere partijen te beoordelen, want zij zijn ook niet zonder zonden.
Politiek heeft, dankzij de idiote uitspraken van de prins, zijn ware gelaat getoond.
Andermaal hebben de waalse sossen met laten zien dat democratie niet hun ding is.
Horus is offline  
Oud 2 december 2004, 20:21   #82
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Mee eens, maar welke wet verplicht ons een stagiair in dienst te nemen die niet geschikt is voor zijn job ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 3 december 2004, 18:39   #83
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ja, begrijpelijk, nietwaar... De jongeman is tenslotte nog maar pas achttien jaar geworden. Op zo'n leeftijd doe je immers nog scherpe uitspraken. En dan ligt er nog een heel leven voor je open om je later wat te milderen.

Euh, is de kroonprins wel achttien jaar?
Leden van koningklijke huize zijn meestal wereldvreemd door de hoge mate van bescheming waarmee ze omringd worden. Een maatschappelijk en politiek bewustzijn kan je dan ook niet op "jongere" leeftijd ontwikkelen. Onze vorige koning is er zelfs nooit toe gekomen.

Verder lijkt het mij ook normaal dat indien je rechtstreeks bedreigd wordt je op een gegeven moment wel wil te kennen geven dat je je niet zomaar op je kop wil laten sch**t*n.
__________________

Lamzakl
George is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be