Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2017, 16:23   #701
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
In welke wet staat dat geschreven?
Wat denk jij dan, je mag zeggen wat je wilt maar als het me niet bevalt verdedig ik mijn eer desnoods met geweld?
Moedigt niet echt aan tot het vrij uiten van je mening, of wat denk je?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 20:04   #702
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
We hebben het hier niet over het leven op aarde.
Joehoe!

Over wélk leven hebben jullie het dan wél?




(ga me nu niet vertellen dat jullie het zélf ook niet (meer) weten, hé)
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 14:17   #703
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Echt? En waar zit precies het gevaar? Grijp ik als christen naar geweld?

Indien niet, wat valt u zo moeilijk om te aanvaarden dat democratie nu eenmaal inhoudt dat niet iedereen het met elkaar eens hoeft te zijn. Ook niet over zaken die u als "fundamentele pijlers" beschouwt.
Wat moet je dan doen met een betwetertje op de banken in school die beweert dat de zon rond de aarde draait?
Hij mag het uiteraard DENKEN, maar moet (of durf ik zeggen :mag?) hij gebuisd worden op het examen of niet? Of moeten we zijn antwoord als correct beschouwen, dus 10/10 geven, op basis van 'democratie' en vrije meningsuiting???
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 20:53   #704
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U tergt , die techniek gebruikt u vaak wanneer u in ene discussie geen poot meer hebt om op te staan. Want ik legde al verschillende keren het verschil uit tussen uw persoon, uw gedachtengoed en op welk moment ik het "er over" zou vinden, wanneer u uw doelstellingen formuleert.
Want daar bent u duidelijk over, over niets anders en vragen stellen aan u is verloren moeite zoals steeds wordt opgemerkt door verschillende forummers maar soit.

U denkt vanuit uw geloof dat abortus en homoseksualiteit zonde is en dit dus verboden moet worden. Zoals God gebiedt en dat daaronder mensen zijn die dit als dictatuur op hun nu bestaande vrijheden zien, kan u niet boeien. Die weten niet waarover ze praten, zijn emotioneel, kunnen niet begrijpend lezen.
Uw arrogantie kent geen grenzen, dat is een feit.
Uw bericht staat vol rare kronkels. U neemt bijvoorbeeld aan dat iemand die gelooft in een bepaald waardensysteem "arrogant" is. Blijkbaar ergert u zich evenwel blauw aan een gelovige die mondig is en die opkomt voor de waarden waarvoor hij staat. Evenmin weet u het te plaatsen dat ik geenszins denkt vanuit "opleggen" of "dwingen", maar vanuit een democratisch proces om tot verandering van wetgeving te komen. Ja, beste alice, de tijd ligt al een tijdje achter ons dat gelovigen zich in de hoek lieten drummen door verbale agressiviteit van een aantal mensen zoals u. Wij voelen ons waardige burgers van dit land en ook bereid om op te komen voor het engagement dat we vanuit ons geloofsleven wensen op te nemen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 21:30   #705
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw bericht staat vol rare kronkels. U neemt bijvoorbeeld aan dat iemand die gelooft in een bepaald waardensysteem "arrogant" is. Blijkbaar ergert u zich evenwel blauw aan een gelovige die mondig is en die opkomt voor de waarden waarvoor hij staat. Evenmin weet u het te plaatsen dat ik geenszins denkt vanuit "opleggen" of "dwingen", maar vanuit een democratisch proces om tot verandering van wetgeving te komen. Ja, beste alice, de tijd ligt al een tijdje achter ons dat gelovigen zich in de hoek lieten drummen door verbale agressiviteit van een aantal mensen zoals u. Wij voelen ons waardige burgers van dit land en ook bereid om op te komen voor het engagement dat we vanuit ons geloofsleven wensen op te nemen.
Allemaal goed en wel, maar nu weet ik nog altijd niet over wélk leven precies jullie het wél hebben.

Over het aardse leven hebben jullie het naar eigen zeggen alleszins niet.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 21:30   #706
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
We hebben het hier niet over het leven op aarde.
Zie 't ge 't ook?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 22:12   #707
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw bericht staat vol rare kronkels. U neemt bijvoorbeeld aan dat iemand die gelooft in een bepaald waardensysteem "arrogant" is. Blijkbaar ergert u zich evenwel blauw aan een gelovige die mondig is en die opkomt voor de waarden waarvoor hij staat. Evenmin weet u het te plaatsen dat ik geenszins denkt vanuit "opleggen" of "dwingen", maar vanuit een democratisch proces om tot verandering van wetgeving te komen. Ja, beste alice, de tijd ligt al een tijdje achter ons dat gelovigen zich in de hoek lieten drummen door verbale agressiviteit van een aantal mensen zoals u. Wij voelen ons waardige burgers van dit land en ook bereid om op te komen voor het engagement dat we vanuit ons geloofsleven wensen op te nemen.
Eigenlijk onvoorstelbaar dat er anno 2017 nog over geloof wordt gepraat. Middeleeuwse prietpraat.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 22:25   #708
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Eigenlijk onvoorstelbaar dat er anno 2017 nog over geloof wordt gepraat.
Argumenten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 03:56   #709
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Eigenlijk onvoorstelbaar dat er anno 2017 nog over geloof wordt gepraat. Middeleeuwse prietpraat.
Over de Middeleeuwen doen er allerlei wilde geruchten de ronde.

Als ik jou was zou ik alternatieve bronnen raadplegen i.p.v. klakkeloos de gangbare mening te volgen.
Meningen worden overigens door de media en het onderwijs opgedrongen. Meelopen met de grote hoop is meestal geen goed idee.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:08   #710
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw bericht staat vol rare kronkels. U neemt bijvoorbeeld aan dat iemand die gelooft in een bepaald waardensysteem "arrogant" is. Blijkbaar ergert u zich evenwel blauw aan een gelovige die mondig is en die opkomt voor de waarden waarvoor hij staat. Evenmin weet u het te plaatsen dat ik geenszins denkt vanuit "opleggen" of "dwingen", maar vanuit een democratisch proces om tot verandering van wetgeving te komen. Ja, beste alice, de tijd ligt al een tijdje achter ons dat gelovigen zich in de hoek lieten drummen door verbale agressiviteit van een aantal mensen zoals u. Wij voelen ons waardige burgers van dit land en ook bereid om op te komen voor het engagement dat we vanuit ons geloofsleven wensen op te nemen.
Ach Jan, gij en de rest van uw gelovigen zijt gewoon collateral dammage in de oorlog tegen de moslims.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:58   #711
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Over de Middeleeuwen doen er allerlei wilde geruchten de ronde.
Vertel eens. Wat heb je onthouden van de boekjes van de Rode Ridder?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 12:47   #712
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw bericht staat vol rare kronkels. U neemt bijvoorbeeld aan dat iemand die gelooft in een bepaald waardensysteem "arrogant" is. Blijkbaar ergert u zich evenwel blauw aan een gelovige die mondig is en die opkomt voor de waarden waarvoor hij staat. Evenmin weet u het te plaatsen dat ik geenszins denkt vanuit "opleggen" of "dwingen", maar vanuit een democratisch proces om tot verandering van wetgeving te komen. Ja, beste alice, de tijd ligt al een tijdje achter ons dat gelovigen zich in de hoek lieten drummen door verbale agressiviteit van een aantal mensen zoals u. Wij voelen ons waardige burgers van dit land en ook bereid om op te komen voor het engagement dat we vanuit ons geloofsleven wensen op te nemen.
Ik denk dat mijn post helder en duidelijk zijn maar u blijft tergen en niet alleen bij mij.
IK schreef al dat ik niet van uw geloof een punt maak, ook al ben ik het ermee eens dat het prietpraat is , waar anno 2017 toch wel de bedenking gemaakt kan worden hoe het mogelijk is dat mensen nog steeds in een opperwezen geloven wat zich bezig houdt met wat je draagt, welke keuze je maakt, of je zelfbeschikkingsrecht hebt, wat vrouwen wel of niet mogen, en breder, wat mensen in het algemeen doen of juist niet.

U verkondigt de democratie te willen inzetten om de samenleving te veranderen, waarbij uw geloof een dictatuur wordt, nu kun je als gelovige al of niet kiezen voor abortus, maar u ijvert om die keuze ongedaan te maken voor iedereen. Daar wordt u op aangesproken, dat u zich dan in een hoekje gedrumd voelt, ach ja...kan u net niet echt zielig vinden
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 12:48   #713
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ach Jan, gij en de rest van uw gelovigen zijt gewoon collateral dammage in de oorlog tegen de moslims.
oorlog tegen moslims? Nee echt? Toch niet hier.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 12:50   #714
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Argumenten?
Wanneer u volledig citeert wordt uw vraag overbodig, stop toch eens met dat gemanipuleer. U knipt het argument weg om er dan naar te vragen
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 13:47   #715
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Vertel eens. Wat heb je onthouden van de boekjes van de Rode Ridder?
Geen boekjes van de Rode Ridder. Boeken in het Frans.
Ik heb onthouden dat het in de middeleeuwen beter was.

Of in Bokrijk. Wat is er eigenlijk zo erg aan een aarden vloer?
Als geïndoctrineerd kind kom je daar en je vindt het erg.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:00   #716
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Geen boekjes van de Rode Ridder. Boeken in het Frans.
Ik heb onthouden dat het in de middeleeuwen beter was.

Of in Bokrijk. Wat is er eigenlijk zo erg aan een aarden vloer?
Als geïndoctrineerd kind kom je daar en je vindt het erg.
Ik denk dat vooral het gebrek aan hygiene en brandveiligheid de levenskwaliteit bedreigden. En slapen tussen ratten en allerlei ongedierte. Ze dronken vooral bier omdat het water niet betrouwbaar was. Nu ja, dat was mss eerder een lichtpunt ...
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:24   #717
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk dat vooral het gebrek aan hygiene en brandveiligheid de levenskwaliteit bedreigden. En slapen tussen ratten en allerlei ongedierte. Ze dronken vooral bier omdat het water niet betrouwbaar was. Nu ja, dat was mss eerder een lichtpunt ...
Over bier gesproken.

Daklozen konden altijd in een klooster terecht. Ze kregen een maaltijd en een pint bier.
Toen waren er overal kloosters.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 16:32   #718
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Over bier gesproken.

Daklozen konden altijd in een klooster terecht. Ze kregen een maaltijd en een pint bier.
Toen waren er overal kloosters.
Ja, ongetwijfeld waren de jongetjes daar zeer veilig.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 17:27   #719
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat mijn post helder en duidelijk zijn maar u blijft tergen en niet alleen bij mij.
IK schreef al dat ik niet van uw geloof een punt maak, ook al ben ik het ermee eens dat het prietpraat is , waar anno 2017 toch wel de bedenking gemaakt kan worden hoe het mogelijk is dat mensen nog steeds in een opperwezen geloven wat zich bezig houdt met wat je draagt, welke keuze je maakt, of je zelfbeschikkingsrecht hebt, wat vrouwen wel of niet mogen, en breder, wat mensen in het algemeen doen of juist niet.

U verkondigt de democratie te willen inzetten om de samenleving te veranderen, waarbij uw geloof een dictatuur wordt, nu kun je als gelovige al of niet kiezen voor abortus, maar u ijvert om die keuze ongedaan te maken voor iedereen. Daar wordt u op aangesproken, dat u zich dan in een hoekje gedrumd voelt, ach ja...kan u net niet echt zielig vinden
Als er nu iets is wat zeker niet gebeurt, is dat ik me in de hoek gedrumd zou voelen. Ik schaam me niet voor mijn levensbeschouwing en draag met waardigheid het etiket "gelovige". Politiek engagement kan leiden tot maatschappelijke verandering. In een democratie beslist de meerderheid, maar blijkbaar wordt "meerderheid" voor u dictatuur zodra die meerderheid een standpunt inneemt dat u niet zint.

Geen idee waarom geloof in 2017 trouwens "prietpraat" zou zijn. Dat is weer een van uw emotionele uitspraken die niet geduid worden maar afgekondigd worden als waren ze alleen te nemen.

Ik heb al meermaals aangegeven - en trouwens ook door anderen bevestigd - dat u er eigenlijk bijna onverholen dictatoriale trekjes op nahoudt. Uitspraken als "religie aan banden leggen als de invloed ervan toeneemt" zijn daarbij tekenend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 17:46   #720
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als er nu iets is wat zeker niet gebeurt, is dat ik me in de hoek gedrumd zou voelen. Ik schaam me niet voor mijn levensbeschouwing en draag met waardigheid het etiket "gelovige". Politiek engagement kan leiden tot maatschappelijke verandering. In een democratie beslist de meerderheid, maar blijkbaar wordt "meerderheid" voor u dictatuur zodra die meerderheid een standpunt inneemt dat u niet zint.

Geen idee waarom geloof in 2017 trouwens "prietpraat" zou zijn. Dat is weer een van uw emotionele uitspraken die niet geduid worden maar afgekondigd worden als waren ze alleen te nemen.

Ik heb al meermaals aangegeven - en trouwens ook door anderen bevestigd - dat u er eigenlijk bijna onverholen dictatoriale trekjes op nahoudt. Uitspraken als "religie aan banden leggen als de invloed ervan toeneemt" zijn daarbij tekenend.
Kunt u daar nu eens mee ophouden? Iets prietpraat vinden is geen emotionele uitspraak, u blijft maar etiketten plakken, gebruik argumenten Jan, daar dient dit forum voor.
Wanneer "de meerderheid" van plan is om mijn keuze tot abortus af te schaffen, dan is dit bedreigend voor iedere vrouw die zelfbeschikkingsrecht en vrije keuze niet ingeperkt wil zien op basis van de voorschriften van uw ingebeelde vriend. Dat is een dictatuur, niets meer of minder.

Maar uiteindelijk staat u voor marginaal gedachtengoed, dus denk niet dat we die dreiging betreffende zelfbeschikkingsrecht en vrije keuze voor vrouwen zo ernstig moeten nemen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be