Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 13 april 2015, 20:37   #41
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Ik ben tegen islamisering én tegen kapitalisme, dat inderdaad niet meer de noden van de bevolking kan tevreden stellen.
Bij wie moet ik nu terecht ?
bij de pvda, als die aan de macht komen zal het ook gedaan zijn met die hoofdoekjes.
djoebidoebidoe is offline  
Oud 13 april 2015, 21:40   #42
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
bij de pvda, als die aan de macht komen zal het ook gedaan zijn met die hoofdoekjes.
Dan is de helft van hun kiesvee weg

Laatst gewijzigd door Drukazz : 13 april 2015 om 21:40.
Drukazz is offline  
Oud 13 april 2015, 22:30   #43
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Behoort hij ook al tot je clubje van ingebeelde moslims ?

Je weet toch dat het een nep-jood betreft ?
Panda ik ga me niet meer bezig houden met er een halfuur over na te denken of er nu wel een smiley moet staan of niet. Gij doet al even dubbelzinnig als onzen Drukazz. Dat ik U voor moslim versleten had, had ge wel aan uw eigen te danken. Ge zijt zelfs nooit beledigd geweest. Als ze mij voor moslim verslijten voel ik me beledigd. Mij voor racist uitmaken apprecieer ik enkel maar, gezien de devaluatie en het te pas en te onpas gebruiken van dat woord. En we weten ondertussen dat het meestal de andere is die vele malen meer racist is. De grootste racisten zijn moslims. Hun koran bevat een paar honderd racistische uitspraken.
DeProf_eet is offline  
Oud 14 april 2015, 00:10   #44
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Omdat er voor sommigen iets aan te verdienen is ?
Daar zit iets van in !!!!
Geen geld zonder politiek , geen politiek zonder geld !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 15 april 2015, 09:17   #45
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Louter op straat komen, is evenwel niet genoeg. Zolang de voedingsbodem van sociale en economische tekorten blijft bestaan en er geen collectief en strijdbaar alternatief door links wordt aangeboden, kan extreemrechts vroeg of laat terug op de voorgrond treden.
De islamisering is net een heel erg belangrijk deel van die "voedingsbodem"...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 april 2015, 09:53   #46
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De islamisering is net een heel erg belangrijk deel van die "voedingsbodem"...
Juist!

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 15 april 2015, 11:13   #47
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op mijn -nochtans simpele- vraag.

Ik herhaal ze even:

Waarom zou men geen tegenstander mogen zijn van de islamisering van onze contreien?

Paulus.
het even simplele antwoord: er is geen "islamisering. Dat willen jullie en de extreem rechtse politiekers ons wel bang voor maken en naievelingen trappen daar natuurlijk in.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 15 april 2015 om 11:14.
Sywen is offline  
Oud 15 april 2015, 11:20   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
het even simplele antwoord: er is geen "islamisering. Dat willen jullie en de extreem rechtse politiekers ons wel bang voor maken en naievelingen trappen daar natuurlijk in.
Met islamisering wordt niet alleen de toename van de moslimpopulatie bedoeld, en ook niet de militaire verovering van het land door moslims of de stichting van een islamitische staat. Islamisering is een proces waarbij de religie sluipenderwijs alle aspecten van het leven gaat domineren.
daiwa is offline  
Oud 15 april 2015, 11:52   #49
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
het even simplele antwoord: er is geen "islamisering. Dat willen jullie en de extreem rechtse politiekers ons wel bang voor maken en naievelingen trappen daar natuurlijk in.
Uiteraard is er wel islamisering. Maar dat willen jullie en (extreem) linkse politiekers niet geweten hebben en naievelingen trappen daar natuurlijk in.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 april 2015, 11:53   #50
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
het even simplele antwoord: er is geen "islamisering. Dat willen jullie en de extreem rechtse politiekers ons wel bang voor maken en naievelingen trappen daar natuurlijk in.
die is er in de eerste plaats op het vlak van de vrije meningsuiting.

Als ik vandaag publiekelijk (dus niet zomaar op een anoniem internet-forum, maar "en plein public") "de profeet" of "allah" in het belachelijke trek, ben ik volgende week dood.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 15 april 2015, 11:53   #51
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Met islamisering wordt niet alleen de toename van de moslimpopulatie bedoeld, en ook niet de militaire verovering van het land door moslims of de stichting van een islamitische staat. Islamisering is een proces waarbij de religie sluipenderwijs alle aspecten van het leven gaat domineren.
ah, de islam is nu ook al dominant in België? En domineert jouw leven?

Het is niet omdat een paar extreme individuen dat willen dat dit ook gebeurt.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 15 april 2015, 11:53   #52
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Met islamisering wordt niet alleen de toename van de moslimpopulatie bedoeld, en ook niet de militaire verovering van het land door moslims of de stichting van een islamitische staat. Islamisering is een proces waarbij de religie sluipenderwijs alle aspecten van het leven gaat domineren.
Geen enkel aspect van mijn leven wordt door de islam bepaald. Wat is dus uw punt?
dalibor is offline  
Oud 15 april 2015, 12:00   #53
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
die is er in de eerste plaats op het vlak van de vrije meningsuiting.

Als ik vandaag publiekelijk (dus niet zomaar op een anoniem internet-forum, maar "en plein public") "de profeet" of "allah" in het belachelijke trek, ben ik volgende week dood.
right.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 15 april 2015, 12:40   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Geen enkel aspect van mijn leven wordt door de islam bepaald. Wat is dus uw punt?
Dat is een interessante uitspraak.
Door welke aspecten worden uw leven wel bepaald ?

Dju, dat is eigenlijk een aparte draad waard.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 april 2015, 12:48   #55
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Geen enkel aspect van mijn leven wordt door de islam bepaald. Wat is dus uw punt?
Het is de bedoeling om dat zo te houden. Voor velen hier is dat al niet meer het geval. Bijvoorbeeld wat er gegeten wordt in bepaalde scholen of hoe vrouwen zich kleden in in bepaalde Brusselse gemeenten. Ook hoe de dieren worden afgemaakt die uw vlees produceren wordt bepaald door de Islam.

Nu willen ze bijvoorbeeld ook hun feestdagen als officiële feestdagen doordrukken.

In landen waar er een moslim meerderheid is worden de wetten in grote mate bepaald door de Islam.

Dat wil ik dus graag vermijden.

Laatst gewijzigd door Snerror : 15 april 2015 om 12:49.
Snerror is offline  
Oud 15 april 2015, 13:15   #56
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Geen enkel aspect van mijn leven wordt door de islam bepaald. Wat is dus uw punt?
Alleen al het feit dat je deelneemt aan een discussie die zonder de islam nooit zou bestaan hebben, toont aan dat je uitspraak misschien leuk en binnen de context mogelijk "progressief" klinkt, maar in de praktijk niet klopt.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 april 2015, 13:22   #57
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
right.
Nee ?? Ga anders eens wat zwaaien met bijvoorbeeld een Charlie-Hebdo krantje in één van de Anderlechtse of Molenbeekse islamietenbuurten.
(Kuregem, Beekkant, Zwarte Vijvers, Ribaucourt..........keuze genoeg)

Je zal dan kunnen ondervinden hoe daar omgegaan wordt met vrijheid van meningsuiting
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 15 april 2015, 14:00   #58
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Alleen al het feit dat je deelneemt aan een discussie die zonder de islam nooit zou bestaan hebben, toont aan dat je uitspraak misschien leuk en binnen de context mogelijk "progressief" klinkt, maar in de praktijk niet klopt.
Er is inderdaad een verschil tussen willen kunnen een leven leiden zoals je zelf wil, en niet willen dat anderen (bvb. moslims) met hun leven hetzelfde doen. Ik wil die discussie niet te simplistisch maken, maar als vertrekpunt neem ik de godsdienstvrijheid en dus de vrijheid van moslims om te leven volgens hun overtuiging.
dalibor is offline  
Oud 15 april 2015, 14:35   #59
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Er is inderdaad een verschil tussen willen kunnen een leven leiden zoals je zelf wil, en niet willen dat anderen (bvb. moslims) met hun leven hetzelfde doen. Ik wil die discussie niet te simplistisch maken, maar als vertrekpunt neem ik de godsdienstvrijheid en dus de vrijheid van moslims om te leven volgens hun overtuiging.
Daar zit hem net het probleem: die vrijheid hebben ze niet want ze is op heel wat vlakken (vooral dan onder fundamentalisten) strijdig met de wet. Maar er wordt wel druk geijverd om de twee te "verzoenen", waarbij het uiteraard de wet is die moet worden aangepast. Dat, en een imperialistische reflex die eigen is aan meer dan een godsdienst.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 april 2015, 14:48   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Er is inderdaad een verschil tussen willen kunnen een leven leiden zoals je zelf wil, en niet willen dat anderen (bvb. moslims) met hun leven hetzelfde doen. Ik wil die discussie niet te simplistisch maken, maar als vertrekpunt neem ik de godsdienstvrijheid en dus de vrijheid van moslims om te leven volgens hun overtuiging.
godsdienstvrijheid betekent niet dat wij alle uitwassen van een religie zomaar moeten aanvaarden, als die indruisen tegen onze eigen normen en waarden.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be