Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Bekijk resultaten enquête: Nuke them?
Ja 9 64,29%
Neen 5 35,71%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 13 mei 2016, 05:47   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik leid hier dus uit af dat de enige reden waarom je het niet doet is ... omdat het niet mag?
Is dat niet voldoende? Net zoals ik ook niet tegen 200km/h over de snelweg scheur?
Regeltjes zijn er om u aan te houden, niet?
Skobelev is offline  
Oud 13 mei 2016, 06:52   #42
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de kernwapens op Japan hebben de oorlog niet gestopt, die was in feite al over daarvoor. In feite was het volledig onverantwoordelijk van de USA en een oorlogsmisdaad dat daar gepleegd is.

Japan heeft tijdens WO II trouwens véél meer doden en gruwelijkheden op het geweten dat IS nu.

een kernbom gooien op Syrië en Irak zou trouwens niet alleen miljoenen doden daar veroorzaken maar ook in West-Europa zou heel schade genoteerd worden, zonder dan nog over de complete ineenstorting van de economie te spreken.

Een kernbom gooien in onze achtertuin lijkt me niet echt de beste oplossing. Of het moet zijn dat je zelfmoord wil plegen natuurlijk maar dan raad ik je aan om zelf naar daar te gaan. Je moet daarom ons niet meesleuren.
Daar is geen hol van waar.
Japan wou maar niet capituleren.
Als ze dat niet gedaan hadden had de oorlog nog tienduizenden Amerikaanse levens gekost.
Pericles is offline  
Oud 13 mei 2016, 07:32   #43
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Daarom wil trump, mocht hij president worden, het nucleaire wapenarsenaal uitbreiden, zodat Amerika de grootse kernmacht blijft.
Ik denk dat het jaar 2020 een angstig jaar wordt.
De dreiging zal dan m.i. haar climax bereiken, ook wat IS betreft.
Dan komt Iran er nog bij en heeft Israël een Samson Option gaande.
We are screwed
Peche is offline  
Oud 13 mei 2016, 08:48   #44
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Daarom wil trump, mocht hij president worden, het nucleaire wapenarsenaal uitbreiden, zodat Amerika de grootse kernmacht blijft.
Ik denk dat het jaar 2020 een angstig jaar wordt.
De dreiging zal dan m.i. haar climax bereiken, ook wat IS betreft.
Hopelijk is er dan een andere coalitie regering, die niet meer de gevolgen van de "ministers van oorlog" moeten dragen.

13-05-2016
Ons land zal vanaf juli mee strijden tegen Islamitische Staat in Syrië. Zes gevechtsvliegtuigen zullen worden ingezet om er stellingen van de terreurgroep te bombarderen. Dat heeft defensieminister Steven Vandeput (N-VA) vanochtend meegedeeld, zo meldt de VRT.

http://www.demorgen.be/buitenland/be...n-is-b5997afe/
vrijzinnige is offline  
Oud 13 mei 2016, 08:57   #45
Chapiro
Provinciaal Statenlid
 
Chapiro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2015
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Hopelijk is er dan een andere coalitie regering, die niet meer de gevolgen van de "ministers van oorlog" moeten dragen.

13-05-2016
Ons land zal vanaf juli mee strijden tegen Islamitische Staat in Syrië. Zes gevechtsvliegtuigen zullen worden ingezet om er stellingen van de terreurgroep te bombarderen. Dat heeft defensieminister Steven Vandeput (N-VA) vanochtend meegedeeld, zo meldt de VRT.

http://www.demorgen.be/buitenland/be...n-is-b5997afe/
Dat zal de nu nog slapende IS cellen mogelijk activeren.
Wie weet wat er ook nog eens tussen de vluchtelingen zit.
Ook in Nederland verwacht ik aanslagen door de religie van de vrede.
Maar zoals gebruikelijk krijgen we dan weer theatraal gedoe, niet mijn islam of zoiets.

Tja, doet me denken aan de uitspraak, een salafistische moslim snijdt je kop er af, terwijl een gematigde moslim je voeten vasthoudt.
Chapiro is offline  
Oud 13 mei 2016, 09:43   #46
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Er is maar één oplossing om een einde te stellen aan de ellende en de gruwel van de schuimbekkende baardmannetjes van Daesh: ze blijven bestoken met gewone wapens en met alle mogelijke middelen hun inkomstenbronnen afsnijden. De Koerden die de moed opbrengen om Daesh op de grond direct aan te pakken moeten zonder aarzelen onze volle steun krijgen. Turkije mag ons daarbij niet in de weg staan. Het akkoord dat ze recentelijk met de EU afsloten omtrent de migrantenstroom staat nu toch al op de helling. Het zou sultan Erdogan een toontje lager doen zingen.
quercus is offline  
Oud 13 mei 2016, 10:19   #47
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Dat, en we moeten afstappen van het idee dat ginder kost wat kost democratische regimes moeten zijn. Dat betekent dus het gedogen of desnoods zelfs steunen van regimes zoals dat van Assad of Saddam Hoessein en Khadafi destijds.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline  
Oud 13 mei 2016, 10:30   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Daar is geen hol van waar.
Japan wou maar niet capituleren.
Als ze dat niet gedaan hadden had de oorlog nog tienduizenden Amerikaanse levens gekost.
de facto waren ze aan het verliezen en ging Rusland de oorlog daar beëindigen. Het gingen Russische levens zijn, geen Amerikaanse, die op de lijn stonden.

de USA wilden gewoon een statement maken aan de wereld en vooral de USSR dat ze een verschrikkelijk wapen hadden en het wilden gebruiken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 13 mei 2016, 10:36   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Dat, en we moeten afstappen van het idee dat ginder kost wat kost democratische regimes moeten zijn.
Islamieten kunnen geen democratie aan. Ze zijn te dom en te lui.
Te dom vooral omdat (bijna) al hun energie in een godsdienst wordt gestoken.
In landen waar een godheid het allerhoogste goed is, kan een democratie nooit aarden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Dat betekent dus het gedogen of desnoods zelfs steunen van regimes zoals dat van Assad of Saddam Hoessein en Khadafi destijds.
met hen was er idd van "IS" geen sprake geweest.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 13 mei 2016, 11:16   #50
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Daar is geen hol van waar.
Japan wou maar niet capituleren.
Als ze dat niet gedaan hadden had de oorlog nog tienduizenden Amerikaanse levens gekost.
Mag het geen Amerikaanse levens kosten?
Hoeveel Russen zijn er niet gesneuveld?
Mindset is offline  
Oud 13 mei 2016, 11:22   #51
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

[quote=Chapiro;8100455]Dat zal de nu nog slapende IS cellen mogelijk activeren.
Wie weet wat er ook nog eens tussen de vluchtelingen zit.
Ook in Nederland verwacht ik aanslagen door de religie van de vrede.
Maar zoals gebruikelijk krijgen we dan weer theatraal gedoe, niet mijn islam of zoiets.

Tja, doet me denken aan de uitspraak, een salafistische moslim snijdt je kop er af, terwijl een gematigde moslim je voeten vasthoudt.[/QUOTE]

En als wij nu eens hùn handen zouden afsnijden? Dan kunnen ze toch geen koppen meer afsnijden..?
Mindset is offline  
Oud 13 mei 2016, 18:01   #52
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er is maar één oplossing om een einde te stellen aan de ellende en de gruwel van de schuimbekkende baardmannetjes van Daesh: ze blijven bestoken met gewone wapens en met alle mogelijke middelen hun inkomstenbronnen afsnijden. De Koerden die de moed opbrengen om Daesh op de grond direct aan te pakken moeten zonder aarzelen onze volle steun krijgen. Turkije mag ons daarbij niet in de weg staan. Het akkoord dat ze recentelijk met de EU afsloten omtrent de migrantenstroom staat nu toch al op de helling. Het zou sultan Erdogan een toontje lager doen zingen.
"De Koerden die de moed opbrengen om Daesh op de grond direct aan te pakken moeten zonder aarzelen onze volle steun krijgen. Turkije mag ons daarbij niet in de weg staan."

Maw, Belgische steun voor de terroristische PKK !
Zelfs Zuhal heeft niet het lef om dit zo openlijk te zeggen en te schrijven
vrijzinnige is offline  
Oud 13 mei 2016, 18:47   #53
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er is maar één oplossing om een einde te stellen aan de ellende en de gruwel van de schuimbekkende baardmannetjes van Daesh: ze blijven bestoken met gewone wapens en met alle mogelijke middelen hun inkomstenbronnen afsnijden. De Koerden die de moed opbrengen om Daesh op de grond direct aan te pakken moeten zonder aarzelen onze volle steun krijgen. Turkije mag ons daarbij niet in de weg staan. Het akkoord dat ze recentelijk met de EU afsloten omtrent de migrantenstroom staat nu toch al op de helling. Het zou sultan Erdogan een toontje lager doen zingen.
D�*t is klare taal.
De kern van de zaak !
Boduo is offline  
Oud 13 mei 2016, 20:55   #54
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
"De Koerden die de moed opbrengen om Daesh op de grond direct aan te pakken moeten zonder aarzelen onze volle steun krijgen. Turkije mag ons daarbij niet in de weg staan."

Maw, Belgische steun voor de terroristische PKK !
Zelfs Zuhal heeft niet het lef om dit zo openlijk te zeggen en te schrijven
zuhal is die van Turkse of Koerdische origine?
Wat moet zij zich daar in moeien, omdat ze van T of K origine is?
Als ik een bask ben of een spanjaard, moet ik mij dan moeien met de spaans-baskische aangelegenheden?
Mindset is offline  
Oud 13 mei 2016, 20:59   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik vind dat we er toch serieus achteruit zijn gegaan met ochgot 40 jets.
Destijds bombardeerde Engeland Duitsland met 10000 bommenwerpers.
De eersten waren al aan het bombarderen terwijl ze in Engeland nog steeds aan het opstijgen waren.

Dat ging tenminste vooruit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline  
Oud 13 mei 2016, 21:23   #56
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind dat we er toch serieus achteruit zijn gegaan met ochgot 40 jets.
Destijds bombardeerde Engeland Duitsland met 10000 bommenwerpers.
De eersten waren al aan het bombarderen terwijl ze in Engeland nog steeds aan het opstijgen waren.

Dat ging tenminste vooruit.
Juist, maar de Engelsen hadden een Churchill, een man met een ruggegraat.
Wat hebben wij nu ?
Een bende mossels.
Boduo is offline  
Oud 13 mei 2016, 21:25   #57
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist, maar de Engelsen hadden een Churchill, een man met een ruggegraat.
Wat hebben wij nu ?
Een bende mossels.
mossels die weten waar de vetpotten staan en die fin de carrière zetels bemachtigen in raden van bestuur van machtige multinationals
Mindset is offline  
Oud 13 mei 2016, 21:36   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
mossels die weten waar de vetpotten staan en die fin de carrière zetels bemachtigen in raden van bestuur van machtige multinationals
Dankzij deze klungelaars worden we overspoeld door moslims en terroristen.
Boduo is offline  
Oud 14 mei 2016, 23:44   #59
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.597
Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Zulke discussies voeren is zinloos ! Want in het superieure westerse denken, zal de vraag over het "waarom" van terroristische daden nooit aan bod komen. Kijk maar naar de huidige regering, en hun antwoord dat zij binnen enkele dagen of weken gaan geven op de vraag om ZONDER VN mandaat te gaan bombarderen in Syrië !
Zelfs de vraag WAT en WIE, zal niet op de agenda staan.

ja ja vrijzinnige;8099481] 'Zulke discussies voeren is zinloos !'

----------

VRAAG liever:

hoe kan je het hele midden OOsten effectief deislamiseren zonder al te veel bloedvergieten en evt via een totalitaire invasie met internationale bezettings legers die daar permanent geVestigd moeten worden. Ja dit plan staat al genoteerd in mijn boek uit 2010: Koran forbid or rewrite?

Veel Laag Arische moslimmeiden zijn de islam ook goed zat en willen gewoon lekker op z'n westers uitgeneukt worden, Frans achterlangs of evt alle 64 standjes uit Hindoeistische Kama Sutra, wel met lekkere lange, zwarte koeliepikkies.

her en der pik ik veel op hierover.

Ik bekijk het veel complexer dan een lange, superieure, hogere, blanke man.

maar goed ik ben wel een trotse half moslim aapje, kwart nazi duits en half hindoe aapje.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 15 mei 2016, 03:43   #60
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er is maar één oplossing om een einde te stellen aan de ellende en de gruwel van de schuimbekkende baardmannetjes van Daesh: ze blijven bestoken met gewone wapens en met alle mogelijke middelen hun inkomstenbronnen afsnijden. De Koerden die de moed opbrengen om Daesh op de grond direct aan te pakken moeten zonder aarzelen onze volle steun krijgen. Turkije mag ons daarbij niet in de weg staan. Het akkoord dat ze recentelijk met de EU afsloten omtrent de migrantenstroom staat nu toch al op de helling. Het zou sultan Erdogan een toontje lager doen zingen.
Wat mensen vergeten, het kalifaat beperkt zich niet tot Syrië.
Dat zit tot in de Congo.
Een nuke zal misschien overroepen zijn, maar het is tijd dat het westen alle kennis en tech aaneen breit om deze kwaal van de wereld te verwijderen.
De heroïsche daden zoals DDay zijn geschiedenis, misschien is het tijd terug geschiedenis te schrijven.
Peche is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be