Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2007, 10:22   #41
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Inderdaad. Verhofstad heeft wel degelijk invloed gehad op die 200 000 banen. Eindelijk een politicus die zijn beloftes nakomt, EN beloftes maakt die belangrijk zijn.

En ALS die banen er alleen gekomen zijn omdat de economie buiten blauwe wil om vanzelf is opgetrokken.... Dan is Verhofstad nog altijd de enige die zo'n diep inzicht in economie heeft dat hij 6 jaar van tevoren kan voorspellen hoe de economie er zal uitzien.

Zo'n man wil je toch als leider van een land? Leterme kan niet eens voorzien dat bepaalde beloften de dag voor de verkiezingen de dag na de verkiezingen in zijn gat gaan bijten
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 10:37   #42
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Uw redenering is veel te simplistisch.

Vertel mij eens, als de regering geen invloed heeft op werkloosheid, hoe een regering dan ooit een slecht economisch beleid kan voeren? Denkt u dat een belastingsverhoging geen invloed heeft op het aantal banen? Denkt u dat een activeringsbeleid geen invloed heeft? Er zijn werknemers te kort en nog steeds werklozen, als er een activeringsbeleid wordt gevoerd en de uitkeringen verlagen, gaan er dan niet meer werklozen werk zoeken?

Een liberaal kan weldegelijk jobs beloven door economische activiteit te legaliseren (dienstencheques dus, zie ook hoe De Soto op die manier ontwikkelingslanden economisch ontwikkeld), activeringsbeleid te voeren en de financiele inmenging van de staat te verminderen. De eerste twee zijn vooral aan bod gekomen, hopelijk in de volgende regering dat laatste ook.

Gezond verstand toch?
belastingshervormingen hebben natuurlijk een invloed op de arbeidsmarkt en al wat u beweert in u eerste alinea is juist maar schiet totaal mijn punt voorbij. Je kan als politieker nooit de maatschappij vormen. De punten die u aanhaald zijn maar een deel van invloeden op de economie er zijn tal van andere die je gewoon niet kan voorspellen. Een x aantal banen beloven is gewoon absurd. Ook al voer je een politiek van belastingsverlagingen dan nog kan je de invloeden die deze teweeg brengen niet op voorhand schatten (hoe groot zijn de deadweight losses, benefit traps die je teniet doet)

Hoe kan je iets beloven waar je maar heel weinig effect op hebt en waarvan je de invloed bijna niet kan schatten?
__________________
La causa nostra:Mani pulite

Laatst gewijzigd door maarte : 4 november 2007 om 10:50.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 10:39   #43
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Inderdaad. Verhofstad heeft wel degelijk invloed gehad op die 200 000 banen. Eindelijk een politicus die zijn beloftes nakomt, EN beloftes maakt die belangrijk zijn.

En ALS die banen er alleen gekomen zijn omdat de economie buiten blauwe wil om vanzelf is opgetrokken.... Dan is Verhofstad nog altijd de enige die zo'n diep inzicht in economie heeft dat hij 6 jaar van tevoren kan voorspellen hoe de economie er zal uitzien.

Zo'n man wil je toch als leider van een land? Leterme kan niet eens voorzien dat bepaalde beloften de dag voor de verkiezingen de dag na de verkiezingen in zijn gat gaan bijten
Tuurlijk, Verhofstadt is de grote leider/ziener waarop de wereld al zolang wacht. Laten we hem als absolute leider voor het leven kiezen en hem een planeconomie laten opstellen.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 11:23   #44
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Tuurlijk, Verhofstadt is de grote leider/ziener waarop de wereld al zolang wacht. Laten we hem als absolute leider voor het leven kiezen en hem een planeconomie laten opstellen.
Los van alle hoongelach, wil jij niet een leider voor je land waarvan je weet dat die de economie positief kan beinvloeden dan wel voorspellen? Iemand die weet waarover hij praat als hij het over centen heeft?
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 11:43   #45
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Los van alle hoongelach, wil jij niet een leider voor je land waarvan je weet dat die de economie positief kan beinvloeden dan wel voorspellen? Iemand die weet waarover hij praat als hij het over centen heeft?
Spijtig genoeg bestaat zo'n alles voorzienende mens niet. Zoals men wel eens placht te zeggen: democratie is geen goed systeem maar wel het beste dat er bestaat.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 13:12   #46
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Spijtig genoeg bestaat zo'n alles voorzienende mens niet. Zoals men wel eens placht te zeggen: democratie is geen goed systeem maar wel het beste dat er bestaat.
Of het minst slechtste als men een pessimist is. Verhofstadt is niet de beste maar zeker niet de slechtste. Wat uw leider JM Dedecker nog zal presteren, zullen we nog moeten afwachten. Boekjes schrijven is niet genoeg. Dat deed Verhofstadt ook al. Maar we geven iedereen een faire kans en we zullen zien wat we zullen zien.

Laatst gewijzigd door system : 4 november 2007 om 13:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 15:50   #47
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Verhofstadt schreef boeken, Dedecker zijn schrijfsels zijn zo simplistisch geschreven dat je ze evengoed door prentenboeken voor kleuters kan vervangen. Een echte belediging voor de intelligente lezer.

De mensen hebben destijds gekozen voor Leterme... en een groot deel heeft daar al spijt van. 2009 zal een monsterscore brengen voor onze lijsttrekker, Guy Verhofstadt.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 16:01   #48
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Verhofstadt schreef boeken, Dedecker zijn schrijfsels zijn zo simplistisch geschreven dat je ze evengoed door prentenboeken voor kleuters kan vervangen. Een echte belediging voor de intelligente lezer.

De mensen hebben destijds gekozen voor Leterme... en een groot deel heeft daar al spijt van. 2009 zal een monsterscore brengen voor onze lijsttrekker, Guy Verhofstadt.
Ik ben het niet met u eens. Ik las het boek van JDD. Het is een beetje pamfletair, maar ik moet zeggen dat het me aangenaam heeft verrast. Er staan heel wat dingen in waarin ik me kan vinden. Met andere dingen, bijvoorbeeld deze die betrekking hebben tot 'mijn auto mijn vrijheid', kan ik niet akkoord gaan.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 16:07   #49
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben het niet met u eens. Ik las het boek van JDD. Het is een beetje pamfletair, maar ik moet zeggen dat het me aangenaam heeft verrast. Er staan heel wat dingen in waarin ik me kan vinden. Met andere dingen, bijvoorbeeld deze die betrekking hebben tot 'mijn auto mijn vrijheid', kan ik niet akkoord gaan.
Ik sta ook achter veel van zijn standpunten, vooral de economische. Ik ben voorstander van de vlaktaks, net zoals die judocoach. Maar hij heeft niet de mensen om die standpunten uit te dragen en zijn partij bestaat uit politieke idioten, hijzelf op kop. Dat heeft hij in zijn boek bewezen. Inhoudelijk staan er zeer goede zaken in, maar sommige zaken zijn gewoon flagrant onjuist en het is geschreven als een toespraak tegen de stamgasten aan één of andere toog in een volkscafé. Een belediging voor de lezers dus.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 16:12   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Dat liberale beleid van belastingsverlagingen en minder regelnegeverij is dan één factor dat de arbeidsmarkt bepaald maar op al die andere factoren heb je als overheid dus geen vat. Als politieker zeggen dat je 200 000 jobs kan creeëren = zeggen dat je de maatschappij van bovenaf (overheid) kan vormen en sturen. En dat is iets wat niet strookt met de liberale opvattingen.
Dan hangt het er toch vanaf wat nu precies 'creeëren' is? Niet?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 16:17   #51
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Patriot, ik heb met plezier uw post gelezen, maar vrees dat je teveel aan wishfull thinking doet. Wat niet wegneemt dat ik hoop dat je gelijk hebt.

System, ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat de lijst JMDD vol goede ideeen zit, maar niet de bekwame mensen heeft om ze uit te voeren, of de bijwerkingen correct in te schatten. Hij heeft ook mijn sympathie, maar niet mijn stem. Hij zit op zijn plaats in de oppositie denk ik. Hij is beter geschikt om daar positief werk te doen.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 november 2007 om 16:19.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 18:05   #52
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Patriot, ik heb met plezier uw post gelezen, maar vrees dat je teveel aan wishfull thinking doet. Wat niet wegneemt dat ik hoop dat je gelijk hebt.

System, ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat de lijst JMDD vol goede ideeen zit, maar niet de bekwame mensen heeft om ze uit te voeren, of de bijwerkingen correct in te schatten. Hij heeft ook mijn sympathie, maar niet mijn stem. Hij zit op zijn plaats in de oppositie denk ik. Hij is beter geschikt om daar positief werk te doen.
Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat JMDD een ministerpost aankan. Waar hij misschien niet altijd goed in slaagt, is 'spelen in groep'. Regeren doet men in groep niet op zijn eentje. JMDD is wat een 'einzelgänger'. Dit heeft ook zo zijn voordelen maar in de politiek moet men op tijd en stond zijn 'hanerig gedrag' opzij schuiven in het belang van het groepsbeleid. Nu, als zweeppartij vind ik de LDD zeker op zijn plaats. Het Vlaams Belang heeft afgedaan bij een categorie van mensen omdat het zich veel te eenzijdig, veel te nors, te hard en te afwijzend opstelt. De LDD heeft een meer menselijk gelaat. En dat appreciëren de mensen.

Laatst gewijzigd door system : 4 november 2007 om 18:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 18:33   #53
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Of het minst slechtste als men een pessimist is. Verhofstadt is niet de beste maar zeker niet de slechtste. Wat uw leider JM Dedecker nog zal presteren, zullen we nog moeten afwachten. Boekjes schrijven is niet genoeg. Dat deed Verhofstadt ook al. Maar we geven iedereen een faire kans en we zullen zien wat we zullen zien.
Uw hebt gelijk maar het is niet omdat ik voor ldd stem dat JMDD mijn grote leider zou zijn. Ik stem ervoor vanwege het programma dat het meeste vrijheid opeist tov andere partijen. Ik hoopte ook dat LDD de kiesdrempel zou halen dat leek me een mooie overwinning van de democratie op de gevestigde partijen.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 18:42   #54
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
En ALS die banen er alleen gekomen zijn omdat de economie buiten blauwe wil om vanzelf is opgetrokken.... Dan is Verhofstad nog altijd de enige die zo'n diep inzicht in economie heeft dat hij 6 jaar van tevoren kan voorspellen hoe de economie er zal uitzien.
Bedankt om mij op deze trieste grijze zondag zo aan het lachen te brengen.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 18:43   #55
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Uw hebt gelijk maar het is niet omdat ik voor ldd stem dat JMDD mijn grote leider zou zijn. Ik stem ervoor vanwege het programma dat het meeste vrijheid opeist tov andere partijen. Ik hoopte ook dat LDD de kiesdrempel zou halen dat leek me een mooie overwinning van de democratie op de gevestigde partijen.
Zonder pretentie, maar ik had op dit forum voorspeld dat hij de kiesdrempel zou halen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 19:16   #56
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zonder pretentie, maar ik had op dit forum voorspeld dat hij de kiesdrempel zou halen.
Mag ik ook vragen waarom je dat toen dacht?
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 19:52   #57
Superlux
Partijlid
 
Superlux's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Locatie: Bruxsel
Berichten: 295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Mag ik ook vragen waarom je dat toen dacht?
De winst van LDD lag toch in de lijn van de verwachtingen. Open-VLD bleef zichzelf in de voet schieten, het VB lag nog altijd in de touwen na de symbolische uppercut in Antwerpen en het gekonkel aan de top. De Decker kreeg weinig ruimte in de media, maar zijn ideeën waren algemeen bekend.
Superlux is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 19:56   #58
Superlux
Partijlid
 
Superlux's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Locatie: Bruxsel
Berichten: 295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat JMDD een ministerpost aankan. Waar hij misschien niet altijd goed in slaagt, is 'spelen in groep'. Regeren doet men in groep niet op zijn eentje. JMDD is wat een 'einzelgänger'. Dit heeft ook zo zijn voordelen maar in de politiek moet men op tijd en stond zijn 'hanerig gedrag' opzij schuiven in het belang van het groepsbeleid. Nu, als zweeppartij vind ik de LDD zeker op zijn plaats. Het Vlaams Belang heeft afgedaan bij een categorie van mensen omdat het zich veel te eenzijdig, veel te nors, te hard en te afwijzend opstelt. De LDD heeft een meer menselijk gelaat. En dat appreciëren de mensen.
Als de partij zichzelf versterkt met degelijke kandidaten zal ze op termijn zeker deelnemen aan het beleid. Misschien is De Decker niet de aangewezen persoon om in een regering te stappen, maar het is evenmin een noodzaak. Het is in elk geval een goede zaak dat er naast ranzig rechts meer doordachte alternatieven voor de kiezer zijn.
Superlux is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 20:04   #59
Superlux
Partijlid
 
Superlux's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Locatie: Bruxsel
Berichten: 295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
De mensen hebben destijds gekozen voor Leterme... en een groot deel heeft daar al spijt van. 2009 zal een monsterscore brengen voor onze lijsttrekker, Guy Verhofstadt.
U lijkt haast even bevlogen als uw lijsttrekker. Nuja, hij heeft effectief bewezen dat hij visie heeft. Volgens mij zou die beter tot zijn recht komen op Europees niveau. België is te klein voor een hemelbestormer als Verhofstadt. Het is een gemiste kans dat de Ieren het in 2004 niet tot een stemming hebben laten komen. Barroso lijkt hetzelfde lot beschoren als Prodi.
Superlux is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 20:43   #60
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Mag ik ook vragen waarom je dat toen dacht?
Omdat een flinke achterban van de VLD ontevreden was, omdat een (kleine) achterban van het VB ontevreden was en omdat no nonsense figuren zoals JMDD altijd stemmen zullen trekken. We zagen dit in het verleden al gebeuren. Dit neemt natuurlijk niet weg dat de persoon van JMDD als underdog er ook voor een stuk tussenzit. Dat spreekt vanzelf.

Laatst gewijzigd door system : 4 november 2007 om 20:51.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be