Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2007, 14:07   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Die attention whore zit goed op z'n plaats bij spirit.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 14:24   #22
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die attention whore zit goed op z'n plaats bij spirit.
Euh..? Wou u ook nog wat zeggen of was het dat?
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 14:27   #23
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Naar Abba Kovner

Ik ben geen zionist, ik noem me zelfs een anti-zionist wat logisch is voor een anti-nationalist zoals ik....

Maar, ik gun de Vlamingen, verspreid over Vlaanderen, Wallonië, Brussel en Frankrijk het onvoorwaardelijke recht op een thuisland IN VLAANDEREN op basis van wat ik weet van de geschiedenis van het Vlaamse volk. Hun geschiedenis die bestaat uit duizend jaar van vervolging, moord, bloed en tranen. We zijn dat 'volk' voor eeuwig schuldig en hen een strook vruchtbare grond in de Lage Landen gunnen, waar ze van oudsher thuishoren en die historisch gezien hùn grond was èn is, is wel het absolute minimum. Dat de Vlaamse Beweging fouten maakt is heel normaal, Vlamingen zijn mensen zoals u en ik, we hoeven het dan ook niet altijd ermee eens te zijn, en de helft van de Vlamingen is dat evenmin zoals ik. Met vallen en opstaan zullen ze hopelijk ooit vrede vinden in Vlaanderen.


Wil je even bevestigen a.u.b.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 28 oktober 2007 om 14:29.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 14:35   #24
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Tis simpel;waar de vlamingen vroeger keihard voor gewerkt en gevochten hebben zijn de andere partijen de boel allemaal aan het kapot maken.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 14:37   #25
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tis simpel;waar de vlamingen vroeger keihard voor gewerkt en gevochten hebben zijn de andere partijen de boel allemaal aan het kapot maken.
Wat doe jij voor de kost? Heb je al ooit gewerkt?
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 14:40   #26
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Naar Abba Kovner

Ik ben geen zionist, ik noem me zelfs een anti-zionist wat logisch is voor een anti-nationalist zoals ik....

Maar, ik gun de Vlamingen, verspreid over Vlaanderen, Wallonië, Brussel en Frankrijk het onvoorwaardelijke recht op een thuisland IN VLAANDEREN op basis van wat ik weet van de geschiedenis van het Vlaamse volk. Hun geschiedenis die bestaat uit duizend jaar van vervolging, moord, bloed en tranen. We zijn dat 'volk' voor eeuwig schuldig en hen een strook vruchtbare grond in de Lage Landen gunnen, waar ze van oudsher thuishoren en die historisch gezien hùn grond was èn is, is wel het absolute minimum. Dat de Vlaamse Beweging fouten maakt is heel normaal, Vlamingen zijn mensen zoals u en ik, we hoeven het dan ook niet altijd ermee eens te zijn, en de helft van de Vlamingen is dat evenmin zoals ik. Met vallen en opstaan zullen ze hopelijk ooit vrede vinden in Vlaanderen.


Wil je even bevestigen a.u.b.
Nee, want het klopt niet. Waar is de genocide op de Vlamingen gebleven? Waar de pogroms? Sinds wanneer zijn ze ooit helemaal weggedreven van hun grondgebied? Enz. Je papagaaientaaltje rammelt aan alle kanten en je synthese is die van een kip. Doe eens wat meer moeite zeg?

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 28 oktober 2007 om 14:40.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 14:58   #27
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Nee, want het klopt niet. Waar is de genocide op de Vlamingen gebleven? Waar de pogroms? Sinds wanneer zijn ze ooit helemaal weggedreven van hun grondgebied? Enz. Je papagaaientaaltje rammelt aan alle kanten en je synthese is die van een kip. Doe eens wat meer moeite zeg?
Ik claim nergens een genocide of pogroms op de vlamingen. Ik probeer geenszins het lijden van het joodse volk af te meten opdat van de vlamingen. Ik wil de inconsequentie van je betoog aantonen. Het recht op een staat geldt evenzeer voor de Vlamingen als voor de Joden. Dit recht wordt niet verdiend met geschiedkundige ellende. Blijkbaar niet voor jou.
Je bent een selectieve nationalist zoals vele linksen. Links bevrijdingsfront is correct, rechtse onafhankelijksbeweging is fout.

Je bent niet gewend je eigen waarheden te verdragen als ze terugkomen als een echo of door een papegaai. Luister wat meer naar je eigen argumenten.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 15:02   #28
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Wat doe jij voor de kost? Heb je al ooit gewerkt?
Ik ga al van mijn 16-17j gaan werken.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 15:03   #29
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Het recht op een staat geldt evenzeer voor de Vlamingen als voor de Joden.
Ik snap niet wat je nog kunt eisen wat je al hebt: een eigen staat.

Jouw enige vijand is een franssprekende buurman die een steenworp verder woont maar die voor het overige net hetzelfde leeft, woont, neukt en cultuur bedrijft of niet, cultuur die de facto in niets verschilt van de jouwe. Je vergelijking met de Joodse staat, of het recht daarop, slaat nergens op. Ik ken persoonlijk geen enkele francofoon of franstalige die mij en mijn familie weer de zee wil indrijven. Jij wel?

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 28 oktober 2007 om 15:05.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 15:05   #30
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Het recht op een staat geldt evenzeer voor de Vlamingen als voor de Joden. Dit recht wordt niet verdiend met geschiedkundige ellende.
Afgezien daarvan valt best een Vlaams zwartboek - een historische inventaris van Vlaamse onderdrukking en bezetting - bijeen te schrijven die het Vlaamse volk evenzeer als welk ander volk recht geeft op een eigen staat.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 oktober 2007 om 15:06.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 15:06   #31
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ik snap niet wat je nog kunt eisen wat je al hebt: een eigen staat.
Hoe je het ook draait of keert: een eigen staat hebben de Vlamingen nog niet.

Citaat:
Je vergelijking met de Joodse staat, of het recht daarop, slaat nergens op.
Waarom niet?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 15:12   #32
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ik snap niet wat je nog kunt eisen wat je al hebt: een eigen staat.

Jouw enige vijand is een franssprekende buurman die een steenworp verder woont maar die voor het overige net hetzelfde leeft, woont, neukt en cultuur bedrijft of niet, cultuur die de facto in niets verschilt van de jouwe. Je vergelijking met de Joodse staat, of het recht daarop, slaat nergens op. Ik ken persoonlijk geen enkele francofoon of franstalige die mij en mijn familie weer de zee wil indrijven. Jij wel?
Je ontwijkt me.

Mijn franssprekende buurman is niet mijn vijand. Ik woon tussen uitsluitend franssprekenden. Ik heb geen zin om in deze draad het Israelisch-Palestijns conflict te behandelen.

Ik stel alleen vast dat jij de Joden een staat en grondgebied gunt en niettemin volksnationalisme een ziekte noemt.

PS. Die eigen vlaamse staat is nog niet.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 15:13   #33
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Allee, als jij vindt dat de joden vergeleken kunnen/moeten worden met mensapen.
Zoals hijzelf, jij en ik.
Sta jij mogelijk nog dichter bij je roots, zoals 't een extremistisch nationalist past? tsja, als ik je "schrijfsels" lees...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 15:47   #34
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Hoe je het ook draait of keert: een eigen staat hebben de Vlamingen nog niet.
Ja, ik vind van wel: VL is een federale staat binnen België met een eigen gewestelijke regering en parlement, dat op zijn beurt binnen de Europese Unie functioneert en er totaal afhankelijk van is. De marge om autonome beslissingen te nemen binnen de EU is bijzonder gering. Een racisme beleid zoals het VB voorstaat zou nooit het fiat krijgen binnen de EU. Bovendien, blijft België als het ooit wordt opgedoekt, nog altijd een federale staat binnen de EU, hoe je dat ook draait of keert.

Ps: De solidariteit opgeven omdat je buurman een zwakkere economische positie heeft, is een fout argument.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 15:53   #35
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zoals hijzelf, jij en ik.
Sta jij mogelijk nog dichter bij je roots, zoals 't een extremistisch nationalist past? tsja, als ik je "schrijfsels" lees...
Enkele dagen terug hoorde ik dat de Neanderthaler wellicht niet zo 'n debiele kwast was zoals tot nog toe door de wetenschap werd aangenomen. Hij zou zelfs een eigen spreektaal ontwikkeld hebben. Vermoedelijk is daar het 'Vlomsch' uit ontstaan.

In elk geval mogen we vanaf nu geen Neanderthaler meer roepen tegen een VB 'r. Ik vind dat terecht. Die rechtoploper met laag gefronsde wenksbrouwen en afgeplatte schedel, verdient beter.

Op de foto: de stamvader van Gerolf Annemans, Eigen Volk Eerst!:


Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 28 oktober 2007 om 15:53.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 15:55   #36
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ja, ik vind van wel: VL is een federale staat binnen België met een eigen gewestelijke regering en parlement, dat op zijn beurt binnen de Europese Unie functioneert en er totaal afhankelijk van is.
Er is dus, zoals jij bevestigt, geen Vlaamse staat.

Tenzij je een Joods gewest binnen een Jordaanse staat als een autonome staat zou beschouwen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 16:09   #37
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Er is dus, zoals jij bevestigt, geen Vlaamse staat
Voor mij is het wat de huidige structuur betreft, meer dan voldoende. Een splitsing van het land betekent het verlies van Brussel en nog wat aangrenzend gebied, met ver strekkende gevolgen zoals daar zijn: een steile economische achteruitgang. Het voorspelde financiële gewin bij een mogelijke Vlaamse Staat (die wat grondgebied betreft heel wat kleiner zal uitvallen dan de Vlaams Nationalisten ons zo lang hebben voorgehouden), zal aan elke Vlaming een flinke duit kosten die elke beurs zal treffen, met uiteraard de zwaksten eerst: ouderen, gepensioneerden, werklozen, ongeschoolden, zieken, gehandicapten enz. "Liever arm maar onafhankelijk" is niet aan mij besteed. Als kind ben ik al in een arm gezin opgegroeid, en ik wil het nog geen tweede keer meemaken.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 28 oktober 2007 om 16:11.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 16:23   #38
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Voor mij is het wat de huidige structuur betreft, meer dan voldoende. Een splitsing van het land betekent het verlies van Brussel en nog wat aangrenzend gebied, met ver strekkende gevolgen zoals daar zijn: een steile economische achteruitgang. Het voorspelde financiële gewin bij een mogelijke Vlaamse Staat (die wat grondgebied betreft heel wat kleiner zal uitvallen dan de Vlaams Nationalisten ons zo lang hebben voorgehouden), zal aan elke Vlaming een flinke duit kosten die elke beurs zal treffen, met uiteraard de zwaksten eerst: ouderen, gepensioneerden, werklozen, ongeschoolden, zieken, gehandicapten enz. "Liever arm maar onafhankelijk" is niet aan mij besteed. Als kind ben ik al in een arm gezin opgegroeid, en ik wil het nog geen tweede keer meemaken.
Vermoedelijk bent U ook tegen de minimale eisen van bijna alle Vlaamse partijen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 16:38   #39
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Nee, want het klopt niet. Waar is de genocide op de Vlamingen gebleven? Waar de pogroms? Sinds wanneer zijn ze ooit helemaal weggedreven van hun grondgebied?
Dat is gewoonweg verschrikkelijk. Dat jij een volk pas een staat wilt geven als ze vervolgd zijn en bijna uitgemoord. Wat voor een wagelijke visie heb jij op de wereld zeg...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
een steile economische achteruitgang. Het voorspelde financiële gewin bij een mogelijke Vlaamse Staat zal aan elke Vlaming een flinke duit kosten die elke beurs zal treffen, met uiteraard de zwaksten eerst: ouderen, gepensioneerden, werklozen, ongeschoolden, zieken, gehandicapten enz.
Bewijzen?
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 28 oktober 2007 om 16:39.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2007, 17:08   #40
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Euh..? Wou u ook nog wat zeggen of was het dat?
Het is zo wel duidelijk denk ik
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be