Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juni 2016, 10:56   #2701
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dan moet hij de gesprekken aanvatten met de EU. Je hebt zelfs procedures daarvoor: waarnemend premier en zo.

Maar eigenlijk is dit belangrijk genoeg opdat de Tories een bijzonder congres zouden bijeenroepen in plaats van in hun agenda te kijken en droogweg te zeggen dat ze in oktober een nieuwe leider kiezen. Wat als er deze zomer op andere vlakken dringende beslissingen moeten genomen worden in de UK?
De Britse Unie verkeert in chaos na dit referendum
De Schotten willen in de EU blijven.
De financiële sector trekt naar Europa
De politieke partijen verkeren in een interne oorlog.
Niemand weet hoe het verder moet

Laatst gewijzigd door cato : 29 juni 2016 om 10:57.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 10:56   #2702
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Onzin.
Als Juncker een handelsoorlog wil is hij verantwoordelijk.
Merkel zal wel op tijd zeggen: Jean-Claude jongen , gij minus habens, hou je bakkes, ik ga niet toestaan dat jij hier honderdduizenden Duitse jobs in de autoindustrie op het spel gaat zetten.
Natuurlijk, ik deel als eerste een klap uit, maar als de ander zich verdedigt met een dreun is hij verantwoordelijk voor het ontstaan van de vechtpartij.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 10:57   #2703
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Boontje komt om zijn welverdiende loontje. In juni 2005 zei Frankrijk "nee", en in 2009 maakte de EU daar "ja" van. Hetzelfde met Nederland, en varianten daarvan hebben we in Ierland en Denemarken gekend, binnenkort ook weer opnieuw in Nederland, en wellicht ook in het Verenigd Koninkrijk.

Want meestal blijkt het volk de belangen van het EU-apparaat niet democratisch genoeg te dienen.
Farage zei het in het begin van zijn toespraak gisteren: You are still in denial.
De EU is verworden tot een lucratieve geldmachine voor nationaal afgedankte politici, de wil van het volk is onbelangrijk, als hun zakken maar gevuld zijn.
Als men een referendum zou durven organiseren dan verlaat zo goed als heel West-Europa de EU.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 10:57   #2704
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Farage zei het in het begin van zijn toespraak gisteren: You are still in denial.
De EU is verworden tot een lucratieve geldmachine voor nationaal afgedankte politici, de wil van het volk is onbelangrijk, als hun zakken maar gevuld zijn.
Als men een referendum zou durven organiseren dan verlaat zo goed als heel West-Europa de EU.
Laat België hiermee beginnen ,dan zijn we van Brussel af.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 10:58   #2705
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
En dus ook geen sociale ,humanitaire, ethische... goede reden.
(Erst kommt das Fressen dann die Moral)
Oh, natuurlijk wel, maar is hier iemand die gelooft in sociale en humanitaire vooruitgang door de uitstap van het VK uit de EU? Denk je dat de leiders van het VK ethischer zijn dan die van de EU?

Ik zie geen enkele vooruitgang op gelijk welk vlak voor het GB. Geloven dat ze hiermee hun soevereiniteit volledig gaan terugkrijgen dwaalt ook. We leven in een globale wereld en als je relaties wil onderhouden met de rest van de wereld dan geef je de facto soevereiniteit op. Als je daadwerkelijk soeverein wil leven dan moet je je compleet afsluiten van de buitenwereld, iets wat ik niet meteen zie gebeuren.

Dus face it, de uitstap is geen roep naar een humaner, ethischer en soevereiner gb. De mensen hebben enkel en alleen brexit gestemd uit financiele overwegingen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 29 juni 2016 om 11:00.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 10:59   #2706
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is niet meer dan terecht dat aan de kant van de EU met verbazing en ergernis op dit geknoei wordt gereageerd.
Uiteraard. Wie zou niet verbaasd en geërgerd zijn als hij zelf toch echt niet vaak knoeit, laat staan knoeierig in elkaar is geflanst?

Vroeger was het wel even anders, maar inmiddels is het dik in orde daar bij de EU.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:01   #2707
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Farage zei het in het begin van zijn toespraak gisteren: You are still in denial.
De EU is verworden tot een lucratieve geldmachine voor nationaal afgedankte politici, de wil van het volk is onbelangrijk, als hun zakken maar gevuld zijn.
Als men een referendum zou durven organiseren dan verlaat zo goed als heel West-Europa de EU.
Ik denk dat voor het VK in denial is. Het is het VK dat aan het talmen is geslagen. Voor de EU kan het eigenlijk niet rap genoeg gaan.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:04   #2708
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Oh, natuurlijk wel, maar is hier iemand die gelooft in sociale en humanitaire vooruitgang door de uitstap van het VK uit de EU? Denk je dat de leiders van het VK ethischer zijn dan die van de EU?

Ik zie geen enkele vooruitgang op gelijk welk vlak voor het GB. Geloven dat ze hiermee hun soevereiniteit volledig gaan terugkrijgen dwaalt ook. We leven in een globale wereld en als je relaties wil onderhouden met de rest van de wereld dan geef je de facto soevereiniteit op. Als je daadwerkelijk soeverein wil leven dan moet je je compleet afsluiten van de buitenwereld, iets wat ik niet meteen zie gebeuren.

Dus face it, de uitstap is geen roep naar een humaner, ethischer en soevereiner gb. De mensen hebben enkel en alleen brexit gestemd uit financiele overwegingen.
Wat is dat nu voor zever.
Het is dus als een voetbalploeg die alleen maar extra large voetbaltruitjes heeft. Die passen misschien voor dikke Bert maar smalle Eddy verdrinkt erin.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:06   #2709
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
We leven in een globale wereld en als je relaties wil onderhouden met de rest van de wereld dan geef je de facto soevereiniteit op. Als je daadwerkelijk soeverein wil leven dan moet je je compleet afsluiten van de buitenwereld, iets wat ik niet meteen zie gebeuren.

Dus face it, de uitstap is geen roep naar een humaner, ethischer en soevereiner gb. De mensen hebben enkel en alleen brexit gestemd uit financiele overwegingen.
Zoiets als Noord-Korea, dus mogelijk kan de UK in dat geval samenwerking met hen aangaan
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:20   #2710
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Onzin.
Als Juncker een handelsoorlog wil is hij verantwoordelijk.
Merkel zal wel op tijd zeggen: Jean-Claude jongen , gij minus habens, hou je bakkes, ik ga niet toestaan dat jij hier honderdduizenden Duitse jobs in de autoindustrie op het spel gaat zetten.
Merkel? Haar opvolger misschien. Ik heb dat mens nog nooit de belangen van het Duitse volk zien dienen, integendeel.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:21   #2711
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Boontje komt om zijn welverdiende loontje. In juni 2005 zei Frankrijk "nee", en in 2009 maakte de EU daar "ja" van. Hetzelfde met Nederland, en varianten daarvan hebben we in Ierland en Denemarken gekend, binnenkort ook weer opnieuw in Nederland, en wellicht ook in het Verenigd Koninkrijk.

Want meestal blijkt het volk de belangen van het EU-apparaat niet democratisch genoeg te dienen.
Afgelopen week, stemming voor een NEXIT referendum: slechts 12 PVV-ers en 2 ex PVV-ers (14 <> 150)
Bij een volgende keer (volgend jaar) zullen ze in ieder geval meer dan 75 zetels moeten halen bij de eerstvolgende verkiezingen.

De UK dondert in elkaar en Wilders wil op een basis van ook een (N)EXIT campagne gaan voeren.
Hoewel het me niet zou verbazen als het hem nog lukt ook.
Veel kiezers (welke partij ook) kun je zelfs stront verkopen en dan vreten ze het nog ook

Laatst gewijzigd door Adrian M : 29 juni 2016 om 11:22.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:21   #2712
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Boontje komt om zijn welverdiende loontje. In juni 2005 zei Frankrijk "nee", en in 2009 maakte de EU daar "ja" van.
Totaal fout. Het is Nicholas Sarkozy die daar een "ja" van gemaakt heeft.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:22   #2713
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Maar ondertussen moeit de EU zich zelfs met de samenstelling van de Geraardbergse mattentaart.
Denk je dat er zonder de EU geen regelgeving zou bestaan over voedingsmiddelen?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:29   #2714
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In de EU is het gebruikelijk dat men de mening van het volk niet vraagt. En als men ergens in een land toch eens durft een referendum te organiseren en de bevolking zegt neem, laat men ze stemmen tot ze ja zeggen.

Waar zit Hollande, dat hij eens de wil van het volk vraagt in deze.
Volgens peilingen is in Frankrijk de afkeer van het volk tegen de EU nog een stuk groter dan in het VK.
Ik heb nochtans gisteren in Le Figaro of Le Monde gelezen dat 60 procent Fransen in de EU willen blijven.

Trouwens wat zit gij u hier godsganse dagen te masturberen samen met enkele andere kornuiten in de hoop dat UK zoveel mogelijk uit de wacht sleept ten koste van de EU en nog liefst van al dat de EU explodeert.

Als het ooit zo ver zou komen dan gaat gij even hard in de klappen delen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 juni 2016 om 11:33.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:35   #2715
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Denk je dat er zonder de EU geen regelgeving zou bestaan over voedingsmiddelen?
Natuurlijk wel.
Maar Geraardsbergse mattentaarten mogen alleen gemaakt worden in Geraardsbergen, nergens anders.
Is België dan niet voldoende als controleorgaan?
Zijn er aanwijzingen dat België te achterlijk is om dat te doen?
Waar moeit Europa zich mee? Er wordt geen enkele Geraardsbergse mattentaart in het buitenland gemaakt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:43   #2716
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb nochtans gisteren in Le Figaro of Le Monde gelezen dat 60 procent Fransen in de EU willen blijven.

Trouwens wat zit gij u hier godsganse dagen te masturberen samen met enkele andere kornuiten in de hoop dat UK zoveel mogelijk uit de wacht sleept ten koste van de EU en nog liefst van al dat de EU explodeert.

Als het ooit zo ver zou komen dan gaat gij even hard in de klappen delen.
Ha bon, je bent een echte Europeaan.
Als ik jouw mening niet deel moet mijn schedel ingeklopt worden.
Om zelf te denken ben ik te achterlijk.
Jij niet uiteraard.
Uw gedacht dat is het evangelie.
U bent de keizer, ik de lijfeigene.
Wat zegt je vrouw daarvan? Is ze wel gehoorzaam genoeg. Mag ze zelfstandig denken?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:43   #2717
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Oh, natuurlijk wel, maar is hier iemand die gelooft in sociale en humanitaire vooruitgang door de uitstap van het VK uit de EU? Denk je dat de leiders van het VK ethischer zijn dan die van de EU?.
Uiteraard
Kunt u zien aan de cijfers van de armoedegrens. De UK scoort ongeveer op het niveau van twee Zuid Europese landen met als gevolg verpaupering.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:49   #2718
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In de EU is het gebruikelijk dat men de mening van het volk niet vraagt. En als men ergens in een land toch eens durft een referendum te organiseren en de bevolking zegt neem, laat men ze stemmen tot ze ja zeggen.

Waar zit Hollande, dat hij eens de wil van het volk vraagt in deze.
Volgens peilingen is in Frankrijk de afkeer van het volk tegen de EU nog een stuk groter dan in het VK.
Dat is een vraag naar de individuele lidstaten toe, Europa verbiedt absoluut niks.

Niks belette Major om een referendum te organiseren rond het Verdrag van Maastricht, niks. Behalve zijn Eigen politieke kunde of onkunde, en daar heeft de EU niks mee te maken: Major's partij had de meerderheid in het Brits Parlement dankzij de Britse kiezers, en enkel dankzij hen.

Net als niks Hollande belet om een referendum te organiseren. Niks op EU-niveau althans.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:50   #2719
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ha bon, je bent een echte Europeaan.
Als ik jouw mening niet deel moet mijn schedel ingeklopt worden.
Om zelf te denken ben ik te achterlijk.
Jij niet uiteraard.
Uw gedacht dat is het evangelie.
U bent de keizer, ik de lijfeigene.
Wat zegt je vrouw daarvan? Is ze wel gehoorzaam genoeg. Mag ze zelfstandig denken?
Ja ik ben een echte Europeaan en neen nergens heb ik gesteld dat dat uw schedel of iets anders moet ingeklopt worden.

Ik heb ook kritiek op Europa maar een evenwichtige kritiek geen afbraak psychose. De positieve balans van de EU ligt veel hoger dan de negatieve.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:52   #2720
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is een vraag naar de individuele lidstaten toe, Europa verbiedt absoluut niks.

Niks belette Major om een referendum te organiseren rond het Verdrag van Maastricht, niks. Behalve zijn Eigen politieke kunde of onkunde, en daar heeft de EU niks mee te maken: Major's partij had de meerderheid in het Brits Parlement dankzij de Britse kiezers, en enkel dankzij hen.

Net als niks Hollande belet om een referendum te organiseren. Niks op EU-niveau althans.
Ja dat zal wel. Als hij dat zou durven (gaat niet gebeuren wegens te laf) gaan ze hem beginnen afdreigen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be