Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2017, 07:07   #1841
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat zal wel. Enkele maanden terug werd het scenario met veel drukletters meegedeeld. Nederland zou overstag gaan voor Wilders, in Frankrijk zou het FN overnemen en een frexit in gang zetten, en Merkel zou door de AfD of Pegida verdreven worden.

Intussen is het enige resultaat dat het dood gewicht van de UK eindelijk de EU zal verlaten, hetgeen in wezen de EU versterkt.
Maar extreem-rechts blijft wel overal groeien, ver boven hun natuurlijke achterban van 10%. De parlementsverkiezingen in Frankrijk moeten er ook nog komen, daar is niet enkel Le Pen het gevaar, je hebt ook nog Mélenchon die weigerde om tegen Le Pen op te roepen.

Nederland en Oostenrijk hebben ook een serieuze vooruitgang gezien voor extreem-rechts, ondanks dat ze verloren hebben.

Het signaal is er, er moet nu op geantwoord worden, dat is duidelijk.

Maar op dit moment is inderdaad de hemel een beetje aan het opklaren in de Westerse democratieën.

Trump heeft uiteindelijk ingezien dat alt right niets is om mee te bouwen en behalve wat geroep tegen de media gaat hij een vrij traditioneel republikeins beleid voeren. Wat natuurlijk vooral spijtig is voor een groot deel van zijn kiezers.

De Brexit zal uiteindelijk het beste zijn wat de EU kon overkomen, dat tekent zich toch nu af.

In de rest van West-Europa blijkt de aversie voor alles wat Europa en/of Islam is, toch niet zo groot, de West-Europeaan is dan toch wat slimmer dan sommigen hadden gehoopt.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 07:10   #1842
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Wel ze heeft het presidentschap niet gewonnen maar wel een voldoende aantal stemmen om Macroni het leven zuur te maken in de assemblée. En de vakbonden zullen niet nalaten hetzelfde te doen op straat. Stakingen en nog eens stakingen.
parlementsverkiezingen moeten nog plaats vinden hoor.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 07:11   #1843
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.632
Standaard

Europa haalt opgelucht adem

Citaat:
Europese leiders reageren tevreden met de overwinning van de pro-Europese kandidaat Emmanuel Macron. Een nieuwe crisis dreigde met een overwinning van de extreemrechtse kandidate Marine Le Pen.
Ik denk dat op dit ogenblik de zin: 'Kraai niet te vroeg victorie' best van toepassing is.

De EU is een flop maar nog steeds durft men het niet toegeven, waarschijnlijk ook niet helemaal gezichtsverlies te leiden of was het lijden, het is alvast een hele lijdensweg.

Laten we het allemaal nog even aandachtig aanschouwen tot er nog wat meer lijken uit kasten en muren vallen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 mei 2017 om 07:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 07:12   #1844
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
DE geboorte van de mondiale macht .. het mondiale groot kind "de elite , de heersers die ons nu allemaal verder gaan kneden tot een hoopje .... niksen van "hune wereld het is "hun wereld niet deze van de mensen ... mensen zijn gewoon slaven en "moeten volgen ten koste van eigen ideeën . Democratie is gewoon een woordje zonder inhoud.


Macron heeft een award van de beste filmacteur ....

hij moest winnen dat was duidelijk .
de Fransen zijn gedwongen op hem te stemmen? of zijn ze allemaal te dom volgens jou?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 07:15   #1845
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
parlementsverkiezingen moeten nog plaats vinden hoor.
OOK terug schone schijn ... verkiezingen wat zijn dat nog ?gemanipuleerde campagnes op grote schaal , niet méér en niet minder , je voelt toch ook wel die stuwende macht die daarachter staat die het bewerken van de geboorte van de mondiale burger ... het leeghoofdige wezen ... die zich laat mee dwepen naar het gewone niks zijn niks méér dan een slaafje van de grote machten.. ...

Noem dan maar gerust die wereldburgerkes verder slimme mensen ... mij niet gelaten ,,

nu momenteel leven we allemaal in één corrupte voor gekauwde wereld.


de mens heeft geen eigen wil meer , hij mag die niet meer bezitten.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 8 mei 2017 om 07:20.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 07:19   #1846
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
OOK terug schone schijn ... verkiezingen wat zijn dat nog ?gemanipuleerde campagnes op grote schaal , niet méér en niet minder , je voelt toch ook wel die stuwende macht die daarachter staat die het bewerken van de geboorte van de mondiale burger ... het leeghoofdige wezen ... die zich laat mee dwepen nar het gewone niks zijn niks méér dan een slaafje van de grote machten.. ...
maw, jouw partij heeft verloren en dat kan enkel omdat er een complot achter zit.

ja, zeer volwassen gereageerd moet ik zeggen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 07:24   #1847
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Macron heeft gewonnen, het is feest bij de Europese broodheren want hun feest gaat onverstoord verder. Of Macron ook maar iets van de Franse puinhoop zal weten te maken is hoogst twijfelachtig, zijn tegenstanders zijn er volledig klaar voor om hen stokken in de wielen te steken...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 07:37   #1848
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Bij sommigen is de portofles weer al vroeg opengegaan deze morgen zo te zien
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 07:39   #1849
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.632
Standaard

De vijf uitdagingen van Macron

Hand in hand met éne zekere Merkel las ik ergens geloof ik.

Waarom begon ik tijdens het lezen van het artikel zomaar en zonder enige aanwijsbare aanleiding 'Capri c'est fini' te zingen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 07:43   #1850
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

edit dubbel, dan maar gebruiken om iets nieuws te zeggen




Deze morgen Verhofstadt gehoord op de radio en ik heb hem erop betrapt eens iets zinnig te zeggen, nl dat men in Europa nu niet op zijn lauweren mag rusten omdat Macron gewonnen heeft en zeggen "we kunnen weer vijf jaar verder", omdat de modale Europese burger wel degelijk kritisch staat tov de huidige werking van de EU. Dat het dus nodig is om de EU te hervormen en terug dichter bij de originele doelen van de EU te komen.

En dat zal gene cadeau zijn waarschijnlijk, hoewel een sterke Frans-Duitse as en de afwezigheid van de UK dit wel een stuk gemakkelijker zal maken.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!



Laatst gewijzigd door Eduard Khil : 8 mei 2017 om 07:45.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 07:48   #1851
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
edit dubbel, dan maar gebruiken om iets nieuws te zeggen




Deze morgen Verhofstadt gehoord op de radio en ik heb hem erop betrapt eens iets zinnig te zeggen, nl dat men in Europa nu niet op zijn lauweren mag rusten omdat Macron gewonnen heeft en zeggen "we kunnen weer vijf jaar verder", omdat de modale Europese burger wel degelijk kritisch staat tov de huidige werking van de EU. Dat het dus nodig is om de EU te hervormen en terug dichter bij de originele doelen van de EU te komen.

En dat zal gene cadeau zijn waarschijnlijk, hoewel een sterke Frans-Duitse as en de afwezigheid van de UK dit wel een stuk gemakkelijker zal maken.
hij heeft daarin gelijk, probleem is dat hij er zich zelf gaat mee bemoeien en dat is net wat er niet mag gebeuren.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 07:53   #1852
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Bij sommigen is de portofles weer al vroeg opengegaan deze morgen zo te zien
't Was eerder een vaatje.
Koppijn komt later.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 07:58   #1853
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hij heeft daarin gelijk, probleem is dat hij er zich zelf gaat mee bemoeien en dat is net wat er niet mag gebeuren.
Zeer juist. Da Joenk heeft ondertussen zijn houdbaarheidsdatum sinds lang ruim overschreden.
Hij zou beter pitjesbak* gaan spelen bij Berlusconi. (*no pun)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 08:06   #1854
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maw, jouw partij heeft verloren en dat kan enkel omdat er een complot achter zit.

ja, zeer volwassen gereageerd moet ik zeggen.
Mij "weer niet in het belachelijke beginnen trekken, de meest belachelijke zijn diegene die doen wat anderen hen opleggen...zonder zelf eerst eens te onderzoeken en bestuderen of alles wel kan kloppen ... is het normaal dat een ex VS president de Europeaan oproept voor een bepaalde figuur te gaan stemmen??

noem je dit nog democratie ? oja teveel porto ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 08:06   #1855
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wellicht brengt deze uitslag de vlaamse onafhankelijkheid weer wat dichterbij ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 08:13   #1856
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht

Ik heb nog altijd mijn eigen blog , daar kan ik mijn ei ook kwijt .

"Het beste en de groeten aan de normale mensen die hier kwamen .

ik stop ermee.
De afgang van Le Pen toch niet helemaal verwerkt gekregen op je eigen blog ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 08:14   #1857
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De afgang van Le Pen toch niet helemaal verwerkt gekregen op je eigen blog ?
Ik stop er mee , en ? heb ik erbij gezegd dat het voor eeuwig was ? neen hé Jantje ..


niveau en begrijpend lezen jantje .. zijn 2 .

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 8 mei 2017 om 08:16.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 08:17   #1858
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik stop er mee , en ? heb ik erbij gezegd dat het voor eeuwig was ? neen hé Jantje ..
Dat betekent dus het eeuwige met het tijdelijke verwisselen? OK, gesnopen Muylle.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 08:17   #1859
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Mij "weer niet in het belachelijke beginnen trekken, de meest belachelijke zijn diegene die doen wat anderen hen opleggen...zonder zelf eerst eens te onderzoeken en bestuderen of alles wel kan kloppen ... is het normaal dat een ex VS president de Europeaan oproept voor een bepaalde figuur te gaan stemmen??

noem je dit nog democratie ? oja teveel porto ?
Het lijkt me heel normaal te zijn dat Obama die een democraat is, de fransen oproept om niet op een extreem rechtse kandidaat te stemmen.
Waarom zou iemand zijn afkeur van fascisme en extreem rechts niet mogen publiek uiten ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 08:26   #1860
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Het is wel opvallend, sinds de verkiezing van Trump lijdt het rechtspopulisme in Europa de ene nederlaag na de andere.

Oostenrijk, Nederland, Frankrijk en binnenkort Duitsland. De mestkevers vallen als vliegen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be