Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 5 juni 2012, 01:23   #81
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Anderen oproepen tot geweld en zélf geen poot uitsteken?

Zoiets doet alleen een gore lafbek.
Jammer genoeg bestaan er veel zo'n lafbekken. En anderen mogen dan de stront opkuisen die deze lafbekken hebben veroorzaakt. Voor mij staan ze op hetzelfde nivo als oorlogsstokers die anderen oproepen om ten oorlog te trekken terwijl ze zelf ver weg van het slagveld blijven.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 5 juni 2012, 06:13   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Jammer genoeg bestaan er veel zo'n lafbekken. En anderen mogen dan de stront opkuisen die deze lafbekken hebben veroorzaakt. Voor mij staan ze op hetzelfde nivo als oorlogsstokers die anderen oproepen om ten oorlog te trekken terwijl ze zelf ver weg van het slagveld blijven.
by tyd'n verstao-me wulder mekaor
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 5 juni 2012, 06:37   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

De vrijheid van meningsuiting blijft wel degelijk overeind, zelfs al kan je gestraft worden voor bepaalde uitingen van je mening.

Afgrijselijk eigenlijk hoe ongenuanceerd sommigen in deze draad daarover schrijven.

Een voorbeeldje van nuance:
Je kan mij beledigen. En belediging is al zeer lang geleden strafbaar gesteld.
Ik kan beledigd worden. Door vb. bepaalde insinuaties.
Maar exact dezelfde insinuaties, uitgesproken door een dronkelap, 's avonds laat in een café, zijn heel wat anders dan als ze uitgesproken worden door mijn werkgever in een directievergadering.

Ik had de indruk dat tot voor kort, met die nuances zeer zorgvuldig werd omgesprongen. Voorbeeld: op politiek vlak zijn de meningsuitingen 'vrijer'. Voorbeeld: publieke figuren zijn minder beschermd omwille van hun publieke optreden.

Met de veroordeling van de vzw's rond het Blok, en dan nog door een rechter die door lidmaatschap in zijn privé leven, meer dan een schijn van partijdigheid wekte;
en ook door deze veroordeling (er zijn problemen met allochtone jongeren, vb in openlucht zwemgelegenheden ... De Ster ... ; een mens kan zich dan al eens vergalopperen ...), vind ik wel dat de poco's grenzen aan het verleggen zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 juni 2012, 08:26   #84
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Je kan mij beledigen. En belediging is al zeer lang geleden strafbaar gesteld.
Ik zou niet weten dat beledigen een strafbaar feit is. Dan zou men kunnen worden bestraft a.d.h.v. de lengte van de beledigde zijn tenen?

Laster en eerroof zijn niet toegelaten.
Oproepen tot geweld zijn evenmin toegelaten.

Maar dat is het zo'n beetje denk ik.

In het geval van Wymeersch kan men zich in het beste geval beroepen op "laster tegenover een bepaalde bevolkingsgroep".... alhoewel het blijkbaar niet dezelfde gevolgen heeft moest men schrijven dat de daders autochtonen waren, als later blijkt dat het allochtonen zijn..... tien jaar ontzet uit zijn burgerrechten voor deze foutieve informatie? iemand?

En nogmaals: de identiteit van de daders werd nooit vrijgegeven, dus de onjuistheid van de bewering van Wymeersch is nooit bewezen. (een koppel bipatride ouders wiens kinderen in Sint Niklaas worden geboren... vb.)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 5 juni 2012, 09:44   #85
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Om even wat vergelijkingsmateriaal te hebben.

Dit vond ik op het juridisch forum : http://www.juridischforum.be/forum/v...p?f=47&t=38478


Citaat:
http://www.belgiumsoccer.be/nieuws/l...eroi-supporter

Mijn tante haar man werd in 2008 vermoord toen hij op weg naar een voetbalmatch tussenbeide kwam toen de zoon van de eigenaar van een frituur naar buiten kwam gelopen nadat een vriend van hem een pot olijven gestolen had uit het frituur. De zoon van de eigenaar had een mes bij en stak Bart in de keel, op de verkeerde plaats met de dood als gevolg.

Blijkbaar was dit reeds de tweede maal dat die persoon iemand aangevallen had met een mes, doch hij krijgt nu slechts 3 jaar voorwaardelijk en een boete van 50.000 euro (waarvan 20.000 euro voor mijn tante). De supportersclub van Charleroi wijst erop dat sommige van hun supporters 3 jaar voorwaardelijk kregen voor kleine relletjes tijdens de match Anderlecht-Charleroi, terwijl daar niet eens gevochten werd en al zeker geen dodelijke ongevallen aan te pas kwamen...

Dit is toch een rare werking van het gerechtssysteem en dit wou ik toch even kwijt, hopelijk kan hier wat ruchtbaarheid aan gegeven worden. Dit is gewoon doden zonder enig gevolg voor de dader, wat volgens mij toch een totaal fout beeld geeft aan de maatschappij!
en hij heeft zelfs nog �*l zijn burgerrechten !

Blijkbaar is het dus minder erg om iemand neer te steken dan om een eventueel foutief bericht te publiceren in je maandbladje.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 juni 2012 om 09:45.
circe is offline  
Oud 5 juni 2012, 09:54   #86
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar is het dus minder erg om iemand neer te steken dan om een eventueel foutief bericht te publiceren in je maandbladje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Maar ja, zoals ik consequent betoog zijn de enigen die in Vlaanderen voor opsporing, vervolging & strenge straffen in aanmerking komen vreemdelingen en Blokkers.
Begint het kwartje te vallen?
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 5 juni 2012, 10:01   #87
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Inderdaad. Als nog maar één mening strafbaar wordt, dan heeft men per definitie geen vrije meningsuiting meer.
Is het aanzetten tot of het oproepen tot ook een mening ?
Eigenzinnig is offline  
Oud 5 juni 2012, 12:07   #88
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Twee beschouwingen:
1/ Het goede nieuws voor de B partijen is natuurlijk dat Frank toch door justitie op de valreep is beloond voor zijn verraad...
2/ Na het "desactiveren" van de twee journalisten die de waarheid over de Keizer van Oostende hadden geschreven houdt deze veroordeling geen enkele verrassing in...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 juni 2012 om 12:08.
Fieseler is offline  
Oud 5 juni 2012, 12:25   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zou niet weten dat beledigen een strafbaar feit is. Dan zou men kunnen worden bestraft a.d.h.v. de lengte van de beledigde zijn tenen?

...
Eerste hit op goegelken, met ingegeven van de woorden strafwetboek en belediging :

http://www.elfri.be/smaad-en-beledigingen
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 juni 2012, 12:44   #90
Helias
Gouverneur
 
Helias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Twee beschouwingen:
1/ Het goede nieuws voor de B partijen is natuurlijk dat Frank toch door justitie op de valreep is beloond voor zijn verraad...
Nonsens. Doordat Wijmeersch zich (laattijdig) als auteur kenbaar maakte was er geen enkele basis meer voor de veroordeling van Vanhecke.

De bocht richting buitenvervolgingstelling werd al gemaakt toen Vanhecke nog lid was van het VB:

"Omdat plots de auteur van deze tekst kenbaar zou zijn, is de zaak uitgesteld voor verder onderzoek. Mogelijk wordt Vanhecke als uitgever buiten vervolging gesteld."

"Op de rechtbank verscheen plots voormalig volksvertegenwoordiger Frans Wymeersch als getuige. Die zou aanpassingen in de tekst aangebracht hebben en bijgevolg mogelijk de onbekende auteur zijn. De advocaat van het Centrum (CGKR) vroeg omwille van deze nieuwe ontwikkelingen, waar hij pas voor de zitting van op de hoogte gebracht werd, uitstel van behandeling om er kennis van te nemen."

http://www.gva.be/regio-waas/denderm...ama-morel.aspx

Laatst gewijzigd door Helias : 5 juni 2012 om 12:45.
Helias is offline  
Oud 5 juni 2012, 23:20   #91
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Debiele VB-propaganda of niet, die straf is toch totaal buiten proportie. .
Crimineel Willy Claes kwam er veel goedkoper vanaf met zijn drie jaar ontzetting uit zijn burgerrechten.
Toen hij ze terug kreeg kreeg hij al direct terug een jobke aangeboden bij zijn vroegere werkgever die hij bestolen, bedrogen en opgelicht had.
daiwa is offline  
Oud 6 juni 2012, 01:35   #92
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Ik ben 100% voor de vrijheid van meningsuiting en 100% tegen eender welke uitspraak in eender welke context kunnen doen.
Neen. Dat is niet contradictorisch.

Illustratie van het verschil tussen mening en uitspraak:

Een uitspraak kan zijn: "A heeft/hebben x gedaan." Als dat niet bewezen kan worden, dan dient dat afhankelijk van de ernst van de gevolgen voor A niet getolereerd te worden.

Een mening is: "Ik denk dat A x gedaan heeft/hebben." Zonder die mening te onderbouwen kom je bij mij en vele anderen dom over, maar je gedachten moeten vrij gelaten worden.

In meningen kan je vrij extreem gaan:
"Ik vind dat A het land uitgezet moet/moeten worden." Ook dat is een mening en moet je wat mij betreft daarom ook kunnen zeggen.

En uitspraken die automatisch waar zijn, daar is ook veel vrijheid in:
"Ik haat mensen uit groep A." Oké. Ik begrijp niet waarom je me dat vertelt, maar dat zal wel kloppen.

Je kan dus volledig je mening ventileren zonder beschuldigingen te uiten. Niet onderbouwd zwartmaken bestraffen staat dus niet gelijk aan de vrijheid van meningsuiting inperken.
Robinus V is offline  
Oud 6 juni 2012, 09:57   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik ben 100% voor de vrijheid van meningsuiting en 100% tegen eender welke uitspraak in eender welke context kunnen doen.
Neen. Dat is niet contradictorisch.

Illustratie van het verschil tussen mening en uitspraak:

Een uitspraak kan zijn: "A heeft/hebben x gedaan." Als dat niet bewezen kan worden, dan dient dat afhankelijk van de ernst van de gevolgen voor A niet getolereerd te worden.

Een mening is: "Ik denk dat A x gedaan heeft/hebben." Zonder die mening te onderbouwen kom je bij mij en vele anderen dom over, maar je gedachten moeten vrij gelaten worden.

In meningen kan je vrij extreem gaan:
"Ik vind dat A het land uitgezet moet/moeten worden." Ook dat is een mening en moet je wat mij betreft daarom ook kunnen zeggen.

En uitspraken die automatisch waar zijn, daar is ook veel vrijheid in:
"Ik haat mensen uit groep A." Oké. Ik begrijp niet waarom je me dat vertelt, maar dat zal wel kloppen.

Je kan dus volledig je mening ventileren zonder beschuldigingen te uiten. Niet onderbouwd zwartmaken bestraffen staat dus niet gelijk aan de vrijheid van meningsuiting inperken.
Kan je dat eens toetsen aan de uitspraak van een mening als deze:

Beste collega's en beste kijkers/luisteraars, ik denk dat het wel eens zal kunnen dat de kandidaat burgemeester Schoofzak zijn zuster systematisch verkrachtte, van toen ze 12 was tot ze 16 werd enz. enz.

en wat ik daarvan zou vinden, en wat ik daartegen zou mogen inbrengen in een rechtsstaat.


Vooral als ge weet dat de Schoof geen zussen heeft.



En kwestie van eens goed te kijken hoe dat juist zit, heb ik de tekst die al zeer lang bestaat, eens terug opgezocht:

Art. 19. De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 juni 2012, 17:44   #94
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom? Abou Imran is ook slachtoffer van wetten tegen de vrijheid van meningsuiting. Als hij zich verkiesbaar stelt, ga je hem dan ook steunen met het stempotlood?
Goede poging, doch mank lopende vergelijking om iemand die daadwerkelijk bij herhaling personen (met naam dus) viseerde en opriep tot geweld te vergelijken met iemand die misschien op foutief bronnenmateriaal te werk is gegaan.

Ik denk toch wel dat het kleinste kind kan zien dat er hier sprake is van rechtspraak met 2 maten, en 2 gewichten.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline  
Oud 6 juni 2012, 17:47   #95
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarom hebben ze van Wymeersch dan wel voor tien jaar de burgerrechten afgepakt omdat hij zijn bronnen niet voldoende had gechecked, terwijl boeboe vrij mag rondlopen terwijl hij mensen met de dood bedreigt?
Om nog maar te zwijgen van het aantal journalisten dat eigenlijk al lang 10 jaar zijn/haar burgerrechten moest kwijt zijn... Kranten die dagelijks foutieve berichten verspreiden en daarvoor zelden of nooit rechtzettingen publiceren zijn minstens even schuldig.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline  
Oud 6 juni 2012, 18:03   #96
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Goede poging, doch mank lopende vergelijking om iemand die daadwerkelijk bij herhaling personen (met naam dus) viseerde en opriep tot geweld te vergelijken met iemand die misschien op foutief bronnenmateriaal te werk is gegaan.

Ik denk toch wel dat het kleinste kind kan zien dat er hier sprake is van rechtspraak met 2 maten, en 2 gewichten.
Waarom? Vrije meningsuiting is vrij meningsuiting. Daar horen geen enkele maten of gewichten aan te zijn.

Overigens, dan stel ik de vraag opnieuw, zou U stemmen op iemand gewoon omdat die veroordeelt is om werken heeft op foutief bronnenmateriaal? Dat is nu niet echt een credentïeel he? Koopt U een krant die verkeerde informatie publiceert omdat die daarvoor aansprakelijk is gesteld?
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 6 juni 2012 om 18:06.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 6 juni 2012, 18:04   #97
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Om nog maar te zwijgen van het aantal journalisten dat eigenlijk al lang 10 jaar zijn/haar burgerrechten moest kwijt zijn... Kranten die dagelijks foutieve berichten verspreiden en daarvoor zelden of nooit rechtzettingen publiceren zijn minstens even schuldig.
Allez, het fascisme steekt zijn lelijke hoofd weer eens om de hoek. Gaan we nu journalisten censureren, ja?

Er bestaat zoiets als vrijheid van de pers, of dat zou toch moeten.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 6 juni 2012 om 18:08.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 6 juni 2012, 18:10   #98
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Allez, het fascisme steekt zijn lelijke hoofd weer eens boven. Gaan we nu journalisten censureren, ja?

Er bestaat zoiets als vrijheid van de pers, of dat zou toch moeten.
Is "vrijheid van pers" dan een vrijgeleide voor het op grote schaal verspreiden van halve leugens en hele onwaarheden?

Mag "Radio Mille Collines" (als 'soortnaam', niet als 'eigennaam' op te vatten!) van u dan ongehinderd zijn vuile werk doen?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 6 juni 2012, 18:26   #99
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Is "vrijheid van pers" dan een vrijgeleide voor het op grote schaal verspreiden van halve leugens en hele onwaarheden?
Ja, omdat het alternatief, de Staat laten bepalen wat 'waarheid' is en er dus maar één horen, veel erger is dan het occasioneel horen van leugens en de waarheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mag "Radio Mille Collines" (als 'soortnaam', niet als 'eigennaam' op te vatten!) van u dan ongehinderd zijn vuile werk doen?
Weet overigens dat die steun ontvingen van de Rwandese Staat, en dat er in Rwanda mensen zijn opgepakt voor het verspreiden van 'propaganda' en zogezegde 'leugens' (zoals "Hutu's verschillen niet zoveel van Tutsi's"). Daar worden vandaag nog journalisten opgepakt. Een perfect voorbeeld van waarom er vrijheid van de pers moet zijn.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 6 juni 2012 om 18:39.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 6 juni 2012, 18:43   #100
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht

1) Ja, omdat het alternatief, de Staat laten bepalen wat 'waarheid' is en er dus maar één horen, veel erger is dan het occasioneel horen van leugens en de waarheid.

2) Weet overigens dat die steun ontvingen van de Rwandese Staat, en dat er in Rwanda mensen zijn opgepakt voor het verspreiden van 'propaganda' (zoals "Hutu's verschillen niet zoveel van Tutsi's"). Daar worden vandaag nog journalisten opgepakt. Een perfect voorbeeld van waarom er vrijheid van de pers moet zijn.
1) Vanaf wanneer gebeurt het liegen té frequent om niet langer 'occasioneel' te kunnen worden genoemd?

2) Wat in Rwanda gebeurde was maar een voorbeeld, hoor. Vandaar dat ik "Radio Mille Collines" als 'soortnaam' wilde invoeren. Daar ben ik duidelijk niet in geslaagd.

Misschien had ik het over de "Kommunistenjagd" van de "Springer Presse" moeten hebben, of over de "Dreyfus"-affaire in Frankrijk.

Vindt u het niet nodig dat 'we' 'ons' tegen om het even welke hetze kunnen verweren? En welke wapens staat u 'ons' toe?


Ik begrijp het belang dat u aan 'persvrijheid' hecht, en ik ben ook niet echt een voorstander van 'muilkorfwetten' en 'censuur', maar durf anderzijds toch ook niet langer blindelings te hopen op het gezond verstand van de media-consumenten.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be