Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 23 juni 2009, 17:39   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wel organiseer een staking in het parlement. Maak een pamfletje op met steunbetuiging voor deze arme sukkelaars.

Zet er wel bij dat deze arme sukkelaars deel uitmaken van een partij die zelf een beleid voert dat tienduizenden mensen hun job kost. En dat beleid wordt gefinancierd door belastingsgeld dat jij en ik en diezelfde tienduizenden hebben afgedokt.
En dat zal met de nieuwe regering veranderen?
solidarnosc is offline  
Oud 23 juni 2009, 17:59   #22
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Van die 100 zouden er 48 teruggaan naar de administratie(waar ze vandaan gedetacheerd waren).
Je bent niet goed ingelicht. Het gaat over 149 personen, waarvan 48 gedetacheerden uit de administratie. De 101 overblijvenden krijgen gedurende 5 maanden een aanvulling op hun stempelgeld, zodat ze in feite niets verliezen. De invloedrijke liberale profiteursbende zal ook wel zijn duit in het zakje doen, dus veel compassie moet je met die kliek niet hebben.
robert t is offline  
Oud 23 juni 2009, 19:02   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
En dat zal met de nieuwe regering veranderen?
nee, maar dan kunnen we die nieuwen later ook eens ferm uitlachen.

En ondertussen bouwen we verder aan alternateven eh
Pelgrim is offline  
Oud 23 juni 2009, 19:16   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Iedereen met zo'n politieke job weet op voorhand waar hij of zij aan toe is. Geen medelijden mee. Maar ook geen leedvermaak. Zó cynisch ben ik nu ook weer niet. Meer dan een schouderophalend "tja" heb ik daar niet voor over.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 23 juni 2009, 20:04   #25
Arouet
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Berichten: 462
Standaard

Als je zo'n job aanneemt weet je dat je bij een nederlaag je job verliest. Je weet dat dit ooit gaat gebeuren. Ik vind dus ook niet dat we medelijden met deze mensen moeten hebben aangezien ze waarschijnlijk deze keuze zelf hebben gemaakt. Ze zullen waarschijnlijk op voorhand dit in overweging hebben genomen. Trouwens als je dit dan nog doet op een post bij de O-VLD dan weet je dat de kans op een electorale nederlaag groter dan gemiddeld is. (zeker met de huidige partijtop)
Arouet is offline  
Oud 23 juni 2009, 20:07   #26
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

afgaande op de reputatie van die vld kabinetten kan men best nieuw tapijt leggen, die vlekken zijn hardnekkig

Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 juni 2009 om 20:07.
born2bewild is offline  
Oud 24 juni 2009, 00:21   #27
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nu de VLD de Vlaamse ministerpostjes kwijt is en met een afgeslankte parlementaore fractie zit moeten honderd kabinetsmedewerkers een andere job gaan zoeken.

Wel dat vind ik nu zo geweldig tof zie
Dat jij vermaak kunt hebben in het feit dat mensen hun job verliezen gaat mijn petje te boven, dit laat mij vermoeden dat jij een slecht mens bent.
speurneus is offline  
Oud 24 juni 2009, 07:43   #28
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Leedvermaak bij de afgang van een destructieve politieke partij is daarentegen verheugend.

Het opent perspectieven op beterschap voor de maatschappij, en dus op geluk voor ons allen.
Ik heb er geen probleem mee dat men zich verheugt bij de achteruitgang van een partij die men niet steunt. Maar leedvermaak bij het feit dat sommige mensen daarbij hun job verliezen is vrij triest.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 24 juni 2009, 07:46   #29
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Als je zo'n job aanneemt weet je dat je bij een nederlaag je job verliest. Je weet dat dit ooit gaat gebeuren. Ik vind dus ook niet dat we medelijden met deze mensen moeten hebben aangezien ze waarschijnlijk deze keuze zelf hebben gemaakt. Ze zullen waarschijnlijk op voorhand dit in overweging hebben genomen. Trouwens als je dit dan nog doet op een post bij de O-VLD dan weet je dat de kans op een electorale nederlaag groter dan gemiddeld is. (zeker met de huidige partijtop)
Uiteraard hoort dit bij dit soort job. En niemand vraagt om met die mensen medelijden te hebben. Dat is echter nog iets anders dan zich vrolijk maken over hun toestand.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 24 juni 2009, 07:50   #30
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee dat men zich verheugt bij de achteruitgang van een partij die men niet steunt. Maar leedvermaak bij het feit dat sommige mensen daarbij hun job verliezen is vrij triest.
Och, er zijn wel grotere problemen in dit land dan een paar kabinetards die een andere job moeten zoeken. Problemen die die gasten ondermeer mee veroorzaakt hebben.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 24 juni 2009, 08:21   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dat jij vermaak kunt hebben in het feit dat mensen hun job verliezen gaat mijn petje te boven, dit laat mij vermoeden dat jij een slecht mens bent.
Noem me dan maar gerust een slecht mens Deze VLD is zelf mee verantwoordelijk voor het verdwijnen van tienduizenden jobs in dit land. Dus ja, ik heb vermaak met deze arme sukkelaars.
Pelgrim is offline  
Oud 24 juni 2009, 08:48   #32
Hertog
Vreemdeling
 
Hertog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2009
Berichten: 55
Standaard

Die gasten worden allemaal geplaatst in jobs waar wij er opnieuw voor betalen. Herinner u de vorige CD&V nederlaag: de scholen etc. werden overspoeld met weinig capabele kabinetards die allemaal directeur moesten worden.

Men zou de loopbaan van al die VLD - mensen binnen 1 jaar eens moeten publiceren. Weinig compassie mee hebben dus.
Hertog is offline  
Oud 24 juni 2009, 11:58   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Het is een feit dat VLD niet zo'n uitgebreide sociale incest industrie, een grote schoolgemeenschap achter zich staan heeft om haar mannekes troostprijzen uit te reiken..

Anderzijds zijn er ook van die merkwaardige figuren die keer op keer hun diensten als consultant blijven aanbieden aan de kabinetten los van het kleur van de kabinetten als het ware...

Dus echt werkloos zijn die meeste niet.
Of ze hebben door de jaren heen een cumul van postjes en jobjes opgestapeld in diverse VZW's in hun CV, en op een bepaald moment verdiepen ze zich dan weer eens wat meer in de boekhouding van de vzw die het meeste cash beschikbaar heeft;
brother paul is offline  
Oud 24 juni 2009, 12:26   #34
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

Herinner u de vorige CD&V nederlaag: de scholen etc. werden overspoeld met weinig capabele kabinetards die allemaal directeur moesten worden.

en voor kindjes van burgemeesters werd een studiedienst uitgevonden om ze er in te parkeren met lonen die begonnen bij 2500 e , paarse ridder Guy had dat opgedoekt
FDM is offline  
Oud 24 juni 2009, 14:10   #35
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je hebt wel ondertekend maar je bent je tekst vergeten te tikken.
LOL
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline  
Oud 24 juni 2009, 20:30   #36
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je bent niet goed ingelicht. Het gaat over 149 personen, waarvan 48 gedetacheerden uit de administratie. De 101 overblijvenden krijgen gedurende 5 maanden een aanvulling op hun stempelgeld, zodat ze in feite niets verliezen. De invloedrijke liberale profiteursbende zal ook wel zijn duit in het zakje doen, dus veel compassie moet je met die kliek niet hebben.
Ik voel niks voor die ex-kabinetsleden,maar wel voor een 48-tal ambtenaren die mogen "opschuiven" (naar buiten?) opdat er 48 maanreizigers kunnen terugkeren op hun oude postjes...bemerk dat het onwaarschijnlijk is dat men het totale aantal officiele ambtenaren nog zal laten stijgen...

Zoals hier in de thread door iemand anders opgemerkt,en dit siert dan mogelijk de O-VLD en het VB(!!),er is tenminste geen sprake van een "semi-officieel" vangnet(uiteindelijk toch door de overheid gefinancierd)dat dan "moet" aan opvang doen van deze "gevallenen"....

Laatst gewijzigd door kelt : 24 juni 2009 om 20:34.
kelt is offline  
Oud 24 juni 2009, 21:03   #37
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
LDD zoekt medewerkers(M/V)

profiel:

-de Belgische nationaliteit hebben en geen andere.
-de Nederlandse taal machtig en vrij zijn van de politiek correcte woordenschat.
-het conservatief liberaal gedachtengoed en partijprogramma onderschrijven
-blanco strafregister
-de absolute vrijheid van mening onderschrijven
-vrij zijn van vakbondskaarten en/of kaarten van andere zuilen.
-goed broodjes kunnen smeren en koffie zetten.
Je vergat één ding:

-onvoorwaardelijke trouw en gehoorzaamheid aan Jean-Marie Dedecker
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be