Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 12 juni 2009, 20:14   #41
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

van die Vlaams gezinden zijn er ook velen die voor aansluiting zijn bij Nederland.
de Vlaamse regering kan beter gesprekken starten met de Nederlandse regering over de hereniging der Nederlanden als de onderhandelingen voor een nieuwe Belgische staatshervorming mislukken.

de echte Vlamingen zitten trouwens in Oost- en West-Vlaanderen.
je kan het Vlaams gewest (samen met de zuidelijke provincies van NL) beter Zuid-Nederland noemen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 12 juni 2009 om 20:15.
Shadowke is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:15   #42
Escritor
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 337
Standaard

Ik denk dat de meerderheid van de mensen, mezelf incluis, wel voor meer Vlaamse autonomie, of zelfs voor een onafhankelijk Vlaanderen, zijn.
Alleen, niet ten alle prijze en niet als het allerbelangrijkste dat er moet gebeuren.

Ik zou ook liever hebben dat politici zich nu bezig hielden met het sociale bloedbad dat er zit aan te komen.
Indien we dan al een regering zouden krijgen zonder MR en de Vlaamse regering zijn bevoegdheden gewoon benut, is er eigenlijk al sprake van een staatshervorming
__________________
"Eén mens doden is moord, een miljoen mensen doden is slechts een statistiek" (Jozef Stalin)
Escritor is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:18   #43
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
Ik denk dat de meerderheid van de mensen, mezelf incluis, wel voor meer Vlaamse autonomie, of zelfs voor een onafhankelijk Vlaanderen, zijn.
Alleen, niet ten alle prijze en niet als het allerbelangrijkste dat er moet gebeuren.

Ik zou ook liever hebben dat politici zich nu bezig hielden met het sociale bloedbad dat er zit aan te komen.
Indien we dan al een regering zouden krijgen zonder MR en de Vlaamse regering zijn bevoegdheden gewoon benut, is er eigenlijk al sprake van een staatshervorming
ik zie onderhandelingen mislukken hoor.
alle Waalse partijen zijn tegen een nieuwe staatshervorming.
Shadowke is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:20   #44
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
van die Vlaams gezinden zijn er ook velen die voor aansluiting zijn bij Nederland.
de Vlaamse regering kan beter gesprekken starten met de Nederlandse regering over de hereniging der Nederlanden als de onderhandelingen voor een nieuwe Belgische staatshervorming mislukken.

de echte Vlamingen zitten trouwens in Oost- en West-Vlaanderen.
je kan het Vlaams gewest (samen met de zuidelijke provincies van NL) beter Zuid-Nederland noemen.
Ik ben daar persoonlijk geen voorstander van. Volgens mij verschillen de Vlamingen qua mentaliteit al evenzeer van de Nederlanders (en zéker boven de Moerdijk) als van de Walen. Wij hebben een vrij unieke combinatie van eigenschappen en daar mogen we best trots op zijn.

Maar aangezien in elk geval Vlaanderen eerst onafhankelijk moet worden kunnen we daar samen naartoe werken. Daarna zien we nog wel.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 12 juni 2009 om 20:20.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:21   #45
Escritor
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 337
Standaard

Ik wil niet in een land leven waar een significant deel van de bevolkingen hun biefstukken bakt tot het een zemenlap wordt.

Ik ken geen enkele Vlaming die zich verbonden voelt met Nederland.
__________________
"Eén mens doden is moord, een miljoen mensen doden is slechts een statistiek" (Jozef Stalin)
Escritor is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:23   #46
Escritor
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik zie onderhandelingen mislukken hoor.
alle Waalse partijen zijn tegen een nieuwe staatshervorming.
Vooral de MR is tegen.
Met de PS valt te praten, indien ze de macht hebben over de 2 deelstaten (Bxl en Wallonië).
Ze zouden eigenlijk niet liever willen.
__________________
"Eén mens doden is moord, een miljoen mensen doden is slechts een statistiek" (Jozef Stalin)
Escritor is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:24   #47
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik ben daar persoonlijk geen voorstander van. Volgens mij verschillen de Vlamingen qua mentaliteit al evenzeer van de Nederlanders (en zéker boven de Moerdijk) als van de Walen. Wij hebben een vrij unieke combinatie van eigenschappen en daar mogen we best trots op zijn.

Maar aangezien in elk geval Vlaanderen eerst onafhankelijk moet worden kunnen we daar samen naartoe werken. Daarna zien we nog wel.
de belastingen zullen niet dalen, de sociale zekerheid zal onbetaalbaar blijven, de pensioenen zullen laag blijven, ... door overname van 60-70 % staatsschuld van België.

best zo snel mogelijk in een confederatie stappen met Nederland om later een federale staat te vormen (met de provincies als deelstaten).
een antwerpenaar wilt ni dat een gentenaar beslissingen maakt over antwerpen ed
om Vlaanderen 'bijeen' te houden is dat de beste oplossing.
Shadowke is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:27   #48
Escritor
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 337
Standaard

Shadowke,
van mijn part laat je Brabant en Limburg annexeren door Nederland.

Oost- & West-Vlaanderen niet.
__________________
"Eén mens doden is moord, een miljoen mensen doden is slechts een statistiek" (Jozef Stalin)
Escritor is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:27   #49
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Wij hebben een vrij unieke combinatie van eigenschappen en daar mogen we best trots op zijn.
Kwatsch.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:27   #50
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
Ik wil niet in een land leven waar een significant deel van de bevolkingen hun biefstukken bakt tot het een zemenlap wordt.

Ik ken geen enkele Vlaming die zich verbonden voelt met Nederland.
Je mag het belang van taal als bindmiddel niet onderschatten, hoor. Daardoor alleen al zou een Groot-Nederland waarschijnlijk geslaagder uitdraaien dan België.

Maar inderdaad, het lijkt me niet aan de orde. Hoewel er sprake is van een zeker continuum tussen Antwerpen en Noord-Brabant en de twee Limburgen, zijn we globaal genomen te verschillend.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:27   #51
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
Ik wil niet in een land leven waar een significant deel van de bevolkingen hun biefstukken bakt tot het een zemenlap wordt.

Ik ken geen enkele Vlaming die zich verbonden voelt met Nederland.
dan denk je in hokjes.
bij een enquete in mei 2008 was bijna de helft voorstander, nu wsl meer.
in nederland is 2/3e ervoor.

wat stelt vlaanderen voor? niets te zeggen in europa, economie komt onder zware druk door frankrijk, duitsland en engeland, op sportgebied zullen we zeker niets voorstellen, de verfransing van Vlaanderen zal niet ophouden, ... om onze economie te versterken en onze taal en cultuur te beschermen is juist aansluiting bij nederland nodig.
Shadowke is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:29   #52
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Kwatsch.
Van iemand die (of het moest om de één of andere mysterieuze reden zijn) het logo van de vroegere BRT als avatar heeft had ik eerlijk gezegd toch al weinig realiteitszin verwacht.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:31   #53
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Je mag het belang van taal als bindmiddel niet onderschatten, hoor. Daardoor alleen al zou een Groot-Nederland waarschijnlijk geslaagder uitdraaien dan België.

Maar inderdaad, het lijkt me niet aan de orde. Hoewel er sprake is van een zeker continuum tussen Antwerpen en Noord-Brabant en de twee Limburgen, zijn we globaal genomen te verschillend.
tut tut.
qua taal (dialecten), cultuur en mentaliteit verschillen we niets met Nederlands Limburg, Noord-Brabant en Zeeland.
enkel de rest van Nederland is beetje meer verschillend.

maar waarom zijn er dan geen 'separatisten' in Zuid-Nederland?
héél simpel: niemand wordt onderdrukt, iedereen is gelijk, Nederland is een federaal land waarin de provincies veel bevoegdheden hebben maar ook samenwerken, ...
je zal je niet oranje moeten kleden of koninginnedag vieren en zo ... zoals hier de Belgische vlag moet uithangen of je wordt uigescholden.
Shadowke is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:33   #54
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
wat stelt vlaanderen voor? niets te zeggen in europa, economie komt onder zware druk door frankrijk, duitsland en engeland, op sportgebied zullen we zeker niets voorstellen, de verfransing van Vlaanderen zal niet ophouden, ... om onze economie te versterken en onze taal en cultuur te beschermen is juist aansluiting bij nederland nodig.
Ik wil eigenlijk niet tégen je discussiëren maar hier stel je de zaken toch wat simplistisch voor. Vlaanderen heeft alle troeven in huis om even succesvol te zijn (en zelfs: succesvoller) als landen als Noorwegen, Denemarken, Slovenië, Finland,...die allen kleiner zijn. Wij zijn in feite een van de meest welvarende regio's ter wereld, en zeker als je bedenkt dat België (Wallonië included) nu al zeer hoog scoort op verschillende indicatoren van ontwikkeling.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:34   #55
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Van iemand die (of het moest om de één of andere mysterieuze reden zijn) het logo van de vroegere BRT als avatar heeft had ik eerlijk gezegd toch al weinig realiteitszin verwacht.
"een vrij unieke combinatie van eigenschappen"
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:36   #56
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

eigenlijk heeft die ollander gelijk, economisch heeft dat zin, wallonie sluit aan bij frankrijk, en vlaanderen bij nederland.
Alhoewel geef mij maar frankrijk met 30% flattax , 0% autotax en een keigoeie sociale zekerheid

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 juni 2009 om 20:37.
brother paul is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:37   #57
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
tut tut.
qua taal (dialecten), cultuur en mentaliteit verschillen we niets met Nederlands Limburg, Noord-Brabant en Zeeland.
enkel de rest van Nederland is beetje meer verschillend.

maar waarom zijn er dan geen 'separatisten' in Zuid-Nederland?
héél simpel: niemand wordt onderdrukt, iedereen is gelijk, Nederland is een federaal land waarin de provincies veel bevoegdheden hebben maar ook samenwerken, ...
je zal je niet oranje moeten kleden of koninginnedag vieren en zo ... zoals hier de Belgische vlag moet uithangen of je wordt uigescholden.
Laat ik het zo zeggen; aansluiting bij Nederland zou natuurlijk te verkiezen zijn boven België, maar ik zie vooralsnog geen reden om Vlaanderen niet gewoon onafhankelijk te laten zijn. Natuurlijk inclusief nauwe samenwerking met Nederland op allerlei vlakken wel te verstaan, al was het maar gewoon omdat dit nu onmogelijk gemaakt wordt door het deels franskiljonse establishment.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:37   #58
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"een vrij unieke combinatie van eigenschappen"
Niet dan?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:38   #59
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik wil eigenlijk niet tégen je discussiëren maar hier stel je de zaken toch wat simplistisch voor. Vlaanderen heeft alle troeven in huis om even succesvol te zijn (en zelfs: succesvoller) als landen als Noorwegen, Denemarken, Slovenië, Finland,...die allen kleiner zijn. Wij zijn in feite een van de meest welvarende regio's ter wereld, en zeker als je bedenkt dat België (Wallonië included) nu al zeer hoog scoort op verschillende indicatoren van ontwikkeling.
kleiner? in oppervlakte groter dan Vlaanderen.

nu wordt onze economie al verkocht aan anderen, hoe ga je dat tegenhouden?
we hebben een grotere, sterkere markt nodig en dit met een land dat qua economie en cultuur het dichtste bij Vlaanderen is: Nederland.
Wallonië welvarend? ik zie er niets van. waarom hebben ze dan zoveel Vlaams geld nodig aangezien er niets veranderd?

Laatst gewijzigd door Shadowke : 12 juni 2009 om 20:42.
Shadowke is offline  
Oud 12 juni 2009, 20:39   #60
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
eigenlijk heeft die ollander gelijk, economisch heeft dat zin, wallonie sluit aan bij frankrijk, en vlaanderen bij nederland.
Alhoewel geef mij maar frankrijk met 30% flattax , 0% autotax en een keigoeie sociale zekerheid
een goede sociale zekerheid kan je ook met Nederland uitbouwen.
das geen rede: ik voorzie een sociaal vangnet voor zwakkeren van de maatschappij en een belasting op vermogen, niet op arbeid.
de rijken daarentegen hebben geld genoeg om hunne plan te trekken.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 12 juni 2009 om 20:41.
Shadowke is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be