Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2007, 13:17   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard En momenteel wordt het vliegtuig getankt waarme de Ecuadoriaans moeder en haar dochte

De VRT-verslaggeving over deze zaak loopt de spuigaten uit. Al sinds een week worden we uur na uur op de hoogte gehouden van hoever deze vrouw en dochter nog van hun uitwijzing staan. Dit is bijzonder tendentieus en uiteindelijk ook niet relevant. Er worden jaarlijks duizenden asielzoekers uitgewezen, en volledig volgens onze wetten. De VRT toont zich hier weer es van zijn meest tendentieuze kant.

Citaat:
Angelica is naar luchthaven gebracht

ma 30/07/07 - Angelica en haar moeder zijn overgebracht naar de luchthaven van Zaventem. Daar worden ze later vandaag het land uitgezet omdat ze geen geldige papieren hebben.



Anne Malherbe, de vrouw van de Ecuadoraanse president, vraagt ons land om de 11-jarige Angelica en haar moeder niet uit te wijzen.

Niettemin wordt verwacht dat Angelica en haar moeder vanavond op het vliegtuig richting Ecuador worden gezet.

De Ecuadoraanse vrouw en haar dochtertje verblijven al vier jaar illegaal in ons land. Ze hebben nooit verblijfspapieren aangevraagd.

Een maand geleden werden ze opgepakt en overgebracht naar het gesloten asielcentrum 127bis in Steenokkerzeel, waar ze sindsdien opgesloten zitten. Vooral tegen de opsluiting van Angelica, die hier school liep, is heel wat protest gerezen.

Zondag hield een groep mensen een protestactie aan de poorten van het gesloten centrum.

Ook Anne Malherbe (foto), de Belgische vrouw van de Ecuadoraanse president Rafael Correa, mengde zich in het debat.

"Het is echt choquerend om een meisje van elf opgesloten te zien en dat sinds het begin van haar vakantie."

"Ik schaam me dat ik Belgische ben," klonk het. "Moeder en dochter zijn getraumatiseerd. Dit is een vreselijk dossier."

Brengt huwelijk oplossing?

De moeder van Angelica is van plan om te trouwen met een Belg van Colombiaanse origine. Na een huwelijk zou ze samen met haar dochter legaal naar ons land kunnen terugkeren.
www.vrtnieuws.net
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 30 juli 2007 om 13:17.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 13:31   #2
Blackwidow
Schepen
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 486
Standaard

Het siert België en de media om wetten niet te respecteren als het gaat om illegalen Triestig

Anne Malherbezou zich moeten schamen om first lady van Ecuador te zijn! Waarom zijn deze mensen nu uit 'haar' land gevlucht?

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 30 juli 2007 om 13:32.
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 13:39   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Daaaaaaaaag....

Of Aaaaadiiioooooossss.

Ze hebben tijd genoeg gehad om te proberen te profiteren van een of andere regularisatie dacht ik zo bij mijzelf stil in mijn hoofd....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 30 juli 2007 om 13:43.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 13:43   #4
Blackwidow
Schepen
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 486
Standaard

Ik hoor net op het 14u journaal op de radio hun advocaat zeggen: We trachten alles te doen zodat ze niet opstijgt. In het slechtse geval moet ze gewoon heel vervelend beginnen doen, zodat het vliegtuig niet kan opstijgen.

Dit is dus aanzetten tot buitensporig gedrag, echt triestig......
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 13:58   #5
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Aha het is al 15 uur.... vlug een update......djeezes.....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 13:58   #6
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Het siert België en de media om wetten niet te respecteren als het gaat om illegalen Triestig

Anne Malherbezou zich moeten schamen om first lady van Ecuador te zijn! Waarom zijn deze mensen nu uit 'haar' land gevlucht?
Ja, dat is best wel grappig, als ik mij niet vergis roept de "First Lady" van ginder, die belgische, op om die mensen niet terug te sturen. Want ze zijn daar in gevaar!

LOL.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:01   #7
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, dat is best wel grappig, als ik mij niet vergis roept de "First Lady" van ginder, die belgische, op om die mensen niet terug te sturen. Want ze zijn daar in gevaar!

LOL.
Inderdaad wat een dom mens is dat eigenlijk wel niet .....?
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:02   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Ik hoor net op het 14u journaal op de radio hun advocaat zeggen: We trachten alles te doen zodat ze niet opstijgt. In het slechtse geval moet ze gewoon heel vervelend beginnen doen, zodat het vliegtuig niet kan opstijgen.

Dit is dus aanzetten tot buitensporig gedrag, echt triestig......
Een nieuw Adamu-scenario?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:03   #9
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Dan zijn we de natuurlijk ineens van af.... alhoewel hoe hebben ze die valsspelende leugenaarster opgehemeld tot een heilige.... bweuk...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:04   #10
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

De reputatie van de Zuid-Amerikaanse gevangenissen is niet zo denderend; Ecuador is niet echt goed geplaatst om een oordeel uit te spreken over een (in vergelijking) luxehotel. En wat er nu gaande is, tart inderdaad alle verbeelding: ze zijn uit Ecuador gevlucht en nu wil de First Lady niet dat ze teruggestuurd worden. Daarvoor moet je Belgische zijn.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:06   #11
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Misschien weten ze ginder beter wat voor vlees in de kuip het is....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:32   #12
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Een groot brood kan vele monden voeden, een klein brood daarentegen minder monden. En zoals de meerderheid van het 'eigen volk' moet ondervinden (toch degene die de kost moeten verdienen door arbeid) word voor hen het brood zeer klein in den belziek en zullen ze voor een aangename oude dag langer misschien veel langer moeten werken. Maar dit schijnt de politici en bepaalde groepen die de tijd hebben om rond te hangen aan asielcentra's (schijnen dus niet te moeten werken, misschien ook te druk met het vergaren van uitkeringen) niet te storen. Voor hen mogen de deuren wagenwijd open en mag iedereen komen eten, alleen schijnen ze te vergeten dat de personen die moeten zorgen voor een gevulde tafel naar het schijnt (volgens de berichten uit politiekehoek) aan het afnemen zijn, dus in de minderheid aan het geraken zijn tegenover de meëeters en tegenover de weldoeners. Iemand een idee hoe men dit gaat blijven oplossen, misschien zij die moeten zorgen voor de gevulde tafel nog wat verder wegjagen van hun verdiende rust. Schijnt politiek de simpelste oplossing te zijn.

Gisteren op het vrt nieuws hoorde men dat deze dame en haar dochter geen politieke vluchtelingen waren maar economische vluchtelingen die ervan uitgingen het hier beter te krijgen. Indien men ervan uitgaat de weldoener te moeten spelen voor de ganse wereldbevolking, zou men eerst eens een poging moeten wagen dit te doen voor de 'eigen bevolking' inplaats van deze maar meer en meer inspanningen te eisen om de rol van weldoener te kunnen voortzetten.

Is in de noden en grieven van het 'eigen volk' voorzien, zijn arbeid en dus rechten en plichten eerlijk verdeeld kan men een handje gaan toesteken om de andere minstbedeelden op de wereldbol te helpen. Maar jaarlijks ettelijke miljoenen euro's versluizen via ontwikkelingshulp en dan hier de deuren openzetten voor zij die ginds vinden dat ze de steun evengoed rechtstreeks aan de bron kunnen komen halen is wel een beetje teveel van het goede nietwaar. Dus voor hen die vinden inplaats van iets bij te dragen aan de samenleving en dus liever staan te huppelen en te dansen aan asielcentra's misschien eens echt nadenken wat solidariteit wel is en er zelf wat aan meewerken. Sorry voor het woord werken zal misschien deze heren/dames vies in de oren klinken.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 30 juli 2007 om 14:35.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:35   #13
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Weet je wat grappig is?

Flaminganten die denken dat Vlaanderen ineens een rechts-conservatief Vlaanderen zal worden met zeer gesloten grenzen, een strenge werkloosheidsuitkering en 10% lagere belastingen.

Dit volledig terzijde.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:35   #14
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Gisteren op het vrt nieuws hoorde men dat deze dame en haar dochter geen politieke vluchtelingen waren maar economische vluchtelingen die ervan uitgingen het hier beter te krijgen.
En dus zijn het geen vluchtelingen in juridische zin en moeten ze dus het land uit. Bega eens een bouwovertreding, je zou op minder begrip moeten rekenen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 30 juli 2007 om 14:36.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:37   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Weet je wat grappig is?

Flaminganten die denken dat Vlaanderen ineens een rechts-conservatief Vlaanderen zal worden met zeer gesloten grenzen, een strenge werkloosheidsuitkering en 10% lagere belastingen.

Dit volledig terzijde.
En uw punt in deze discussie is?
Open grenzen ok, maar je kunt goed zijn ofwel goed gek.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:38   #16
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Het siert België en de media om wetten niet te respecteren als het gaat om illegalen Triestig

Anne Malherbezou zich moeten schamen om first lady van Ecuador te zijn! Waarom zijn deze mensen nu uit 'haar' land gevlucht?
Precies, wat een gelul zag ik gisteren op de televisie : ik schaam me dat ik Belg ben. Ze zou moeten beschaamd zijn dat haar man een land runt waar men zo massaal uit wegvlucht.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:45   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Precies, wat een gelul zag ik gisteren op de televisie : ik schaam me dat ik Belg ben. Ze zou moeten beschaamd zijn dat haar man een land runt waar men zo massaal uit wegvlucht.
't Is inderdaad een hypocriete trut die niet beseft hoe absurd haar standpunt wel is.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:50   #18
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Het tart alle verbeelding wat ik hier allemaal lees. Niemand schijnt te begrijpen waar het juist over gaat... Ze wonen hier al 4 jaar en zijn perfect geïntegreerd. De dochter van 11 is hier al die tijd naar school gegaan. En ze heeft hier ondertussen een halfzus met Belgische nationaliteit. Ook haar vader is nog hier. Psychologen zijn het er over eens dat het opsluiten van kinderen in gesloten centra de ontwikkeling van kinderen schade toebrengt. En als we de nieuwsberichten mogen geloven werd ze zelfs geboeid naar Zaventem gebracht... Dit zijn onmenselijke praktijken. Iedereen die dit goedkeurt of - erger nog - toejuicht, mist dan ook elke vorm van empathie.

Het is een symbooldossier geworden voor een al veel langer aangekaarte problematiek.

Een pittig detail is nog dat ze niet zouden zijn gearresteerd bij een willekeurige politiecontrole, maar aangegeven door iemand die hen er van verdacht dieven te zijn omdat ze eruit zagen als zigeuners...

Laatst gewijzigd door Edina : 30 juli 2007 om 14:53.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:55   #19
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het tart alle verbeelding wat ik hier allemaal lees. Niemand schijnt te begrijpen waar het juist over gaat... Ze wonen hier al 4 jaar en zijn perfect geïntegreerd. De dochter van 11 is hier al die tijd naar school gegaan. En ze heeft hier ondertussen een halfzus met Belgische nationaliteit. Ook haar vader is nog hier. Psychologen zijn het er over eens dat het opsluiten van kinderen in gesloten centra de ontwikkeling van kinderen schade toebrengt. En als we de nieuwsberichten mogen geloven werd ze zelfs geboeid naar Zaventem gebracht... Dit zijn onmenselijke praktijken. Iedereen die dit goedkeurt of - erger nog - toejuicht, mist dan ook elke vorm van empathie.

Het is een symbooldossier geworden voor een al veel langer aangekaarte problematiek.

Een pittig detail is nog dat ze niet zouden zijn gearresteerd bij een willekeurige politiecontrole, maar aangegeven door iemand die hen er van verdacht dieven te zijn omdat ze eruit zagen als zigeuners...
Ik vind ook dat je niet zomaar mensen eruit kan gooien, ik vind ook dat je die mensen niet geboeid mag meesleuren. Ik vind wel het standpunt van die presidentsvrouw bizar.
Wat bedoel jij met perfect geïntegreerd als ik vragen mag?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:03   #20
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

... Ze wonen hier al 4 jaar en zijn perfect geïntegreerd. De dochter van 11 is hier al die tijd naar school gegaan...
Hoewel ik niet van mening ben dat dat meisje per sé terug naar Ecuador moet, vind ik het toch heel vreemd dat een 'illegale' in een school kan worden ingeschreven (en dat blijkbaar vier jaar na elkaar). Ik begrijp dat eigenlijk niet.

Eigenlijk draagt de 'school' (directie, secretariaat, inspectie, ...) een grote (mede-)verantwoordelijkheid in deze hele affaire, en verdient ze daarvoor op het matje te worden geroepen, op z'n minst.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be