Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2007, 15:36   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.607
Standaard

De poll van de standaard geeft wel een inverse uitslag, in vergelijking met de mediagekte

"De Ecuadoraanse Ana Cajamarca en haar dochter van 11 worden vanavond het land uitgezet, omdat ze hier al vier jaar illegaal verblijven.
Vindt u deze uitwijzing de juiste beslissing?
Ja 70,05%

Nee 29,95%"
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:38   #42
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Hoe een paar linkse (mantel)organisaties toch het nieuws kunnen bepalen he.
De wet is de wet, die ecuadorianen kunnen terugkeren waar ze thuishoren.
En dat ze daar eens stemmen voor een andere president, want de vrouw van de huidige is een koe.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:41   #43
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Daar waar je zegt dat de Ecuadoriaanse presidentsvrouw zou hebben verklaard dat ze in Ecuador in gevaar zijn als ze worden teruggestuurd.
Als ik mij niet vergis staat er in die post, telt dat dan voor niets?

En als ze daar dan niet in gevaar zijn kunnen ze gelijk terug gestuurd worden, dan is er geen probleem.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 30 juli 2007 om 15:42.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:41   #44
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
Zo'n uitwijzing gebeurt niet zomaar hè Edina...
Wat bedoel je daarmee? Dat heb ik toch ook nergens beweerd? Maar dat verandert weinig aan de situatie...

Laatst gewijzigd door Edina : 30 juli 2007 om 15:48.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:44   #45
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als ik mij niet vergis staat er in die post, telt dat dan voor niets?
Allez, het is goed, ik heb mijn post aangepast...

Citaat:
En als ze daar dan niet in gevaar zijn kunnen ze gelijk terug gestuurd worden, dan is er geen probleem.
Hoezo geen probleem? Heb je wel gelezen wat ik allemaal heb geschreven dan?

Laatst gewijzigd door Edina : 30 juli 2007 om 15:44.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:47   #46
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Daar waar je zegt dat de Ecuadoriaanse presidentsvrouw zou hebben verklaard dat ze in Ecuador in gevaar zijn als ze worden teruggestuurd.
En kan die presidentsvrouw dan niet voor hun veiligheid zorgen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:49   #47
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En kan die presidentsvrouw dan niet voor hun veiligheid zorgen ?
Zucht! Hun veiligheid is daar helemaal niet in het gevaar en dat heeft die presidentsvrouw ook nergens beweerd... daar gaat het dus niet over!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:53   #48
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Allez, het is goed, ik heb mijn post aangepast...

Hoezo geen probleem? Heb je wel gelezen wat ik allemaal heb geschreven dan?
Bedoel je dat ik terug naar post 1 moet en herbeginnen lezen?

Natuurlijk brengt dat problemen met zich mee, zo een situaties zijn altijd problematisch.

Ik denk dat voor de meeste mensen hetzelfde geld, als je in miserie leeft probeer je weg te raken, naar ergens anders. Moest ik in afrika in miserie leven zou ik ook proberen naar hier te komen. Ook ilegaal, leven als ilegaal in Belgie is nu eenmaal beter dan ergens legaal van honger sterven in Afrika, dat weet ik ook wel.

Aan de andere kant kunnen ze niet allemaal naar hier komen, sorry, dat gaat niet.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:53   #49
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ja, maar wie zegt dat de school dat niet heeft gedaan? Het is best mogelijk dat de ouders zo'n advies niet hebben gevolgd uit schrik om meteen uitgewezen te worden...
Dat is inderdaad best mogelijk. Nochtans, en daar heeft Diplomatius ook reeds op gewezen, bestaat het gevaar 'meteen uitgewezen te worden' eigenlijk niet. De hele procedure (en dan bedoel ik ook de eventuele beroepsmogelijkheden en betwistingen) duurt altijd meerdere jaren. Het kan alleszins nooit kwaad zich zo goed mogelijk te informeren over de wetgeving terzake, en dat heeft de directie bij ons toch wel goed begrepen. Gelukkig maar.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:57   #50
Diplomatius
Minister
 
Diplomatius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 3.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat bedoel je daarmee? Dat heb ik toch ook nergens beweerd? Maar dat verandert weinig aan de situatie...

In deze post http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=38 verwijs je naar de angst van de ouders om meteen uitgewezen te worden als zij het advies zouden volgen om toch de juiste stappen te volgen...

Maw: als zij de wet zouden volgen, dan maakten ze geen enkele kans om toegelaten te worden in België.

Is het dan niet pervers om hen nu te belonen (hen niet uit te wijzen) omdat ze de wet omzeild hebben, wetende dat ze helemaal niet gemachtigd zouden zijn om zich op Belgisch grondgebied te vestigen ?

Dat is niet alleen juridisch totaal onacceptabel, doch zou ook een kaakslag zijn zowel voor alle kandidaat-vluchtelingen die wél de juiste procedures gevolgd hebben om erkend te worden als vluchteling én voor de ambtenaren die ontzettend veel kostbare tijd steken in het onderzoek van zo'n vluchtelingendossier.

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 30 juli 2007 om 15:59.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:00   #51
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De VRT-verslaggeving over deze zaak loopt de spuigaten uit. Al sinds een week worden we uur na uur op de hoogte gehouden van hoever deze vrouw en dochter nog van hun uitwijzing staan. Dit is bijzonder tendentieus en uiteindelijk ook niet relevant. Er worden jaarlijks duizenden asielzoekers uitgewezen, en volledig volgens onze wetten. De VRT toont zich hier weer es van zijn meest tendentieuze kant.



www.vrtnieuws.net
Ge pakt de woorden uit mijne mond.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:05   #52
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
In deze post http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=38 verwijs je naar de angst van de ouders om meteen uitgewezen te worden als zij het advies zouden volgen om toch de juiste stappen te volgen...

Maw: als zij de wet zouden volgen, dan maakten ze geen enkele kans om toegelaten te worden in België.
Natuurlijk maakten zij geen enkele kans om toegelaten te worden. Het zijn economische vluchtelingen, geen politieke vluchtelingen. Maar kan je ze dat kwalijk nemen?

Citaat:
Is het dan niet pervers om hen nu te belonen (hen niet uit te wijzen) omdat ze de wet omzeild hebben, wetende dat ze helemaal niet gemachtigd zouden zijn om zich op Belgisch grondgebied te vestigen ?

Dat is niet alleen juridisch totaal onacceptabel, doch zou ook een kaakslag zijn zowel voor alle kandidaat-vluchtelingen die wél de juiste procedures gevolgd hebben om erkend te worden als vluchteling én voor de ambtenaren die ontzettend veel kostbare tijd steken in het onderzoek van zo'n vluchtelingendossier.
Nee, dat vind ik niet. Het gaat om het menselijke aspect. Ze zijn hier al 4 jaar! Ze hadden ook asiel kunnen aanvragen en al de beroepsprocedures volgen en dan vragen om regularisatie. Maar als je bij voorbaat weet dat je eigenlijk niet in aanmerking komt voor politiek asiel, is dat aanvragen (en de ambtenaren er al hun tijd in laten steken) misschien nog wel onacceptabeler dan het niet doen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:06   #53
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat is inderdaad best mogelijk. Nochtans, en daar heeft Diplomatius ook reeds op gewezen, bestaat het gevaar 'meteen uitgewezen te worden' eigenlijk niet. De hele procedure (en dan bedoel ik ook de eventuele beroepsmogelijkheden en betwistingen) duurt altijd meerdere jaren. Het kan alleszins nooit kwaad zich zo goed mogelijk te informeren over de wetgeving terzake, en dat heeft de directie bij ons toch wel goed begrepen. Gelukkig maar.
Ja, maar daarom waren de ouders daar nog niet van overtuigd natuurlijk. Bovendien kan je je ook afvragen in hoeverre het aanvragen van politiek asiel, waarvoor je toch niet in aanmerking komt, eigenlijk wel zin heeft in dat geval...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:09   #54
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Bedoel je dat ik terug naar post 1 moet en herbeginnen lezen?
Nee, gewoon dat ik mijn opmerking als zou je "uit je nek kletsen" heb vervangen door de opmerking dat je je wel degelijk had vergist

Citaat:
Natuurlijk brengt dat problemen met zich mee, zo een situaties zijn altijd problematisch.

Ik denk dat voor de meeste mensen hetzelfde geld, als je in miserie leeft probeer je weg te raken, naar ergens anders. Moest ik in afrika in miserie leven zou ik ook proberen naar hier te komen. Ook ilegaal, leven als ilegaal in Belgie is nu eenmaal beter dan ergens legaal van honger sterven in Afrika, dat weet ik ook wel.

Aan de andere kant kunnen ze niet allemaal naar hier komen, sorry, dat gaat niet.
Natuurlijk kunnen ze niet allemaal naar hier komen, maar dat doen ze ook niet. En zolang de noord-zuidtegenstellingen blijven bestaan, zullen er zijn die naar hier komen. Zelfs muren of andere hindernissen houden dat niet tegen, zoals op veel plaatsen blijkt. En als ze hier dan al 4 jaar zijn en zich geïntegreerd hebben, dan is het onmenselijk om hen terug te sturen. Zeker als daar kinderen bij zijn.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:11   #55
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Jammer voor die vrouw, maar waar trekt men de grens als men ze niet uitwijst?
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:12   #56
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En als ze hier dan al 4 jaar zijn en zich geïntegreerd hebben, dan is het onmenselijk om hen terug te sturen. Zeker als daar kinderen bij zijn.

vergeet je erbij te zeggen:

4 jaar illegaal, ze hebben zelfs geen aanvraag ingediend.
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:14   #57
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, dat vind ik niet. Het gaat om het menselijke aspect. Ze zijn hier al 4 jaar! Ze hadden ook asiel kunnen aanvragen en al de beroepsprocedures volgen en dan vragen om regularisatie. Maar als je bij voorbaat weet dat je eigenlijk niet in aanmerking komt voor politiek asiel, is dat aanvragen (en de ambtenaren er al hun tijd in laten steken) misschien nog wel onacceptabeler dan het niet doen.
Mooi signaal geeft u. "Kom maar naar hier, leef 4 jaar in de illegaliteit, en we regulariseren u wel". Wilt u Vlaanderen nu werkelijk tot het ultieme immigratiedoelwit maken?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:15   #58
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Het Comité tegen armoede verzet zich in alle toonaarden tegen deze uitwijzing
Wat een schande
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 30 juli 2007 om 16:15.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:16   #59
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
In deze post http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=38 verwijs je naar de angst van de ouders om meteen uitgewezen te worden als zij het advies zouden volgen om toch de juiste stappen te volgen...

Maw: als zij de wet zouden volgen, dan maakten ze geen enkele kans om toegelaten te worden in België.

Is het dan niet pervers om hen nu te belonen (hen niet uit te wijzen) omdat ze de wet omzeild hebben, wetende dat ze helemaal niet gemachtigd zouden zijn om zich op Belgisch grondgebied te vestigen ?

Dat is niet alleen juridisch totaal onacceptabel, doch zou ook een kaakslag zijn zowel voor alle kandidaat-vluchtelingen die wél de juiste procedures gevolgd hebben om erkend te worden als vluchteling én voor de ambtenaren die ontzettend veel kostbare tijd steken in het onderzoek van zo'n vluchtelingendossier.
volledig akkoord hoor, maar de massaregularisatie die we jaren geleden hebben gekend was uiteindelijk toch ook schandalig. Zij die zich weigerden neer te leggen bij hun uitwijzing en die in de illegaliteit doken, werden gewoonweg beloond! Als signaal naar de kandidaat-asielzoekers kan dat wel tellen.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:18   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ja, maar daarom waren de ouders daar nog niet van overtuigd natuurlijk. Bovendien kan je je ook afvragen in hoeverre het aanvragen van politiek asiel, waarvoor je toch niet in aanmerking komt, eigenlijk wel zin heeft in dat geval...
Nu is het in ieder geval zo dat die moeder strikt juridisch geen ènkele poot heeft om op te staan, en dat is eigenlijk een heel spijtige zaak, vooral dan voor dat meisje.


De huidige 'wereldorde' is alleszins dringend aan ingrijpende hervormingen toe, zodat dergelijke beschamende en mensonterende toestanden voorgoed tot het verleden gaan behoren.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be