Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2007, 16:21   #21
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Ze moeten maar aanvragen, zoniet moeten ze niet komen zagen. Zo een beetje als: "ik rij zonder rijbewijs, want ik heb schrik van die theoretische en praktische proeven en al wat ik ervoor moet leren".

De goeden moeten het altijd met de slechten bekopen.

Ik heb hier al es een topic over vreemdelingenzaken geopend, via iemand die daar werkt weet ik dat de dossiers door de ambtenaren altijd zeer snel zijn afgewerkt, maar ze blijven nadien zeer lang liggen op de bureaus van de rechters van de dienst, die de uiteindelijke beslissing moeten nemen. Voor een goed begrip: die rechters zijn politiek benoemd. Daarom dat ik hier kwade wil suggereer van bepaalde politieke partijen.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 17:38   #22
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

dei vrouw belde de politie in een noodsituatie. wat ik wel frappant vind is dat als men een illegaal toevallig tegenkomt deze zal oppakken mr niet actief nr illegalen zal zoeken.

je kan het die vrouw moeilijk kwalijk nemen dat ze in een noodsituatie de politie belt.

trouwens, die man ? was die hier ook illegaal ?

vr alle duidelijkheid, illegalen moeten het land uit. regels zijn er om nageleefd te worden.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 19:18   #23
Amaj
Burgemeester
 
Amaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 579
Standaard

Buiten met die krapuulbarende vrouwen......
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 19:26   #24
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
www.vrtnieuws.net

nou fantastisch is dat. Er wordt niet actief gezocht naar illegalen, en als ze er toevallige eentje oppaken, dan mag dat ook al niet. In feite stellen we dus vast dat er een wet is, maar dat er hoegenaamd NIETS wordt gedaan om te zien of die wordt nageleefd. Alsof en morgen zegt dat er snelheidsbeperkingen zijn, maar dat dat op geen enkele manier wordt gecontroleerd en als men al iemand betrapt, men hem niet bestraft ook.

Tot slot nog een vraag: wie betaalt die advocaten voor die illegalen?
Regine Beer (nummer KZ A 5148): Als ik de verrechtsing in Vlaanderen zie word ik toch ongerust. Dat wij, overlevenden van de uitroeiingskampen, daar niks aan kunnen veranderen is verschrikkelijk. Toen waren de Joden de zondebokken, vandaag zijn dat de allochtonen en de zogenaamde 'illegalen'. Als ik zie hoe tegen hen tekeer wordt gegaan, word ik toch bang. Mensen weten blijkbaar niet meer wat dat betekent. Ze beseffen niet hoe gevaarlijk haat en onderhuids racisme is.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 19:36   #25
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Regine Beer (nummer KZ A 5148): Als ik de verrechtsing in Vlaanderen zie word ik toch ongerust. Dat wij, overlevenden van de uitroeiingskampen, daar niks aan kunnen veranderen is verschrikkelijk. Toen waren de Joden de zondebokken, vandaag zijn dat de allochtonen en de zogenaamde 'illegalen'. Als ik zie hoe tegen hen tekeer wordt gegaan, word ik toch bang. Mensen weten blijkbaar niet meer wat dat betekent. Ze beseffen niet hoe gevaarlijk haat en onderhuids racisme is.
Lees ook es wat de joodse overlevende van de holocaust Walter Laqueur schrijft (www.laqueur.net) . "De joden kwamen met een paar tienduizenden naar Europa en pasten zich in de maatschappij, nu zien we miljoenen immigranten die zich NIET aanpassen."

Echt triest dat jij hier weer over de nazi's begint, maar ja, van een achterlijke stalinist als jij verwachtte ik uiteindelijk niet anders...
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 20:08   #26
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Regine Beer (nummer KZ A 5148): Als ik de verrechtsing in Vlaanderen zie word ik toch ongerust. Dat wij, overlevenden van de uitroeiingskampen, daar niks aan kunnen veranderen is verschrikkelijk. Toen waren de Joden de zondebokken, vandaag zijn dat de allochtonen en de zogenaamde 'illegalen'. Als ik zie hoe tegen hen tekeer wordt gegaan, word ik toch bang. Mensen weten blijkbaar niet meer wat dat betekent. Ze beseffen niet hoe gevaarlijk haat en onderhuids racisme is.
Regine Beer wordt al meer dan twintig jaar opgevoerd in campagnes tegen het VB.
http://www.ond.vlaanderen.be/beleid/...gseducatie.htm
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 20:15   #27
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Illegaal met een foon,stereo,,tv en al de rest ook zekers.
In welk sjiek appartje van het ocmw was dat ?

Laatst gewijzigd door Gargamel : 15 augustus 2007 om 20:17.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 21:04   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
en mensen die volledig geïntegreerd zijn, met eventueel schoollopende kinderen buitengooien. Gewoon omdat onze ambtenaarkes schrik hebben omdat veel moslims hier wel banden hebben.
Dat zijn nogal wetten hé.
Als de wetten goed, correct en rechtvaardig zouden zijn, en de bevoegde diensten menselijk en wat vlugger zouden zijn, zullen er niet zoveel illegalen zijn.

Ik kan mij voorstellen dat die procedure veel mensen afschrikt. Maar mensen zijn allemaal “gelukzoekers” Dit kan je niemand ontzeggen.

Mijn verloofde komt uit Uruguay/ Argentinie.
De procedure heeft 2.5 jaar geduurd. Na 1 jaar had ze een tijdelijk verblijf en werkvergunning. Ik moet u vertellen dat die migratie diensten niet bijzonder vriendelijk en zachtaardig met mensen omspringen.
Niet tegenstaande dat ze nu al 3 jaar hier is, en vast werk heeft Als licentiate musicologie krijgen we nog om de zoveel weken de Gestapo over de vloer om te controleren of ze wel bij mij woont en werkt.
De goeden moeten het hier altijd bekopen omwille van de slechten.
Omdat er zoveel misbruik is via schijnhuwelijken, worden jullie zo streng in het oog gehouden.
Omdat er zoveel illegalen zijn, worden eerbare mensen zoals jullie, lastig gevallen met moelijke prosedures van visa-aanvragen enz.

Het doet me denken aan destijds die gasten die illegale huizen opgetrokken hadden in natuurgebieden of rekreatiegebieden.
Iemand die de nodige senten betaalde om legaal ergens te bouwen, die was de Lul. Wie de wet aan zijn laars lapte, die was verwonderd dat er tegen hem opgetreden werd.
En wat gebeurt nu: degenen die de wet aan hun laars lappen, krijgen gelijk.

Op termijn moet dat serieus botsen.

en bij de weg even een menselijke noot: proficiat en veel geluk in je huwelijkse leven
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 22:18   #29
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De goeden moeten het hier altijd bekopen omwille van de slechten.
Omdat er zoveel misbruik is via schijnhuwelijken, worden jullie zo streng in het oog gehouden.
Omdat er zo weinig duidelijke schijnhuwelijken zijn, worden de verloofden tot tien maal toe lastig gevallen en ondervraagd. Als je verloofd bent heb je je pre-marital counseling volgens mij echter al gehad, en heb je de tientalle louter verdachtmakingen en administratieve aanhoudingen niet nodig. Zouden die knuppels uiteindelijk niet met duidelijke bezwaren willen komen, ajb, zoals in:" speak, or forever hold your peace".
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 06:35   #30
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Lees ook es wat de joodse overlevende van de holocaust Walter Laqueur schrijft (www.laqueur.net) . "De joden kwamen met een paar tienduizenden naar Europa en pasten zich in de maatschappij, nu zien we miljoenen immigranten die zich NIET aanpassen."

Echt triest dat jij hier weer over de nazi's begint, maar ja, van een achterlijke stalinist als jij verwachtte ik uiteindelijk niet anders...
Je moet eens leren lezen wat Laqueur schrijft: Joden pasten zich IN, jij hebt het over AANpassen. Pak er anders maar een woordenboek bij als je 't verschil niet begrijpt.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 06:48   #31
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Zijn zij dan zo gevaarlijk? Neen. Maar ja jullie hebben van die belachelijke loze principes...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 09:00   #32
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Je moet eens leren lezen wat Laqueur schrijft: Joden pasten zich IN, jij hebt het over AANpassen. Pak er anders maar een woordenboek bij als je 't verschil niet begrijpt.
Uiteindelijk komt het hierop neer dat de joden langs geen kanten last veroorzaakten, integendeel, zij leverden een belangrijke bijdrage aan de economie. Geen van die twee zaken is helaas van toepassingen op bepaalde groepen vreemdelingen hier. Komt daarbij dat ze met een veelvoud zijn van de joden destijds.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 11:39   #33
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Uiteindelijk komt het hierop neer dat de joden langs geen kanten last veroorzaakten, integendeel, zij leverden een belangrijke bijdrage aan de economie. Geen van die twee zaken is helaas van toepassingen op bepaalde groepen vreemdelingen hier. Komt daarbij dat ze met een veelvoud zijn van de joden destijds.
Vooroordelen en stereotiepen in één zin. Maar ik kan het het ook in één zin voor je samenvatten, en dan begrijp je meteen de link.

Net zoals toen, al dan niet in- of aangepast; crimineel of niet, worden ze zonder onderscheid als vreemde indringers beschouwd en dus ongewenst. Hoe het toen is afgelopen, weten we ook nog wel.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 12:34   #34
Zyp
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Regine Beer (nummer KZ A 5148): Als ik de verrechtsing in Vlaanderen zie word ik toch ongerust. Dat wij, overlevenden van de uitroeiingskampen, daar niks aan kunnen veranderen is verschrikkelijk. Toen waren de Joden de zondebokken, vandaag zijn dat de allochtonen en de zogenaamde 'illegalen'. Als ik zie hoe tegen hen tekeer wordt gegaan, word ik toch bang. Mensen weten blijkbaar niet meer wat dat betekent. Ze beseffen niet hoe gevaarlijk haat en onderhuids racisme is.
Ik begrijp niet wat u hier komt aanzetten met verwijzingen naar uitroeiingskampen...

De wetten en regels zijn toch duidelijk, niet? U wil zich komen vestigen in dit land, dan NIET in de illegaliteit. Is dat zoveel gevraagd? Is het zoveel moeite om zich kenbaar te maken, en aanvragen te doen?

En wanneer mensen dat NIET doen, en bewust onderduiken en leven in illegalitiet mag men ze nog niet eens oppakken als men ze tegen het lijf loopt.

En u komt hier verkondigen dat illegalen de 'zondebokken' zijn?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 12:46   #35
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Omdat er zo weinig duidelijke schijnhuwelijken zijn, worden de verloofden tot tien maal toe lastig gevallen en ondervraagd. Als je verloofd bent heb je je pre-marital counseling volgens mij echter al gehad, en heb je de tientalle louter verdachtmakingen en administratieve aanhoudingen niet nodig. Zouden die knuppels uiteindelijk niet met duidelijke bezwaren willen komen, ajb, zoals in:" speak, or forever hold your peace".
Niet veel van gemerkt moet ik zeggen, we zijn elk één keer naar de politie moeten gaan om wat vragen te beantwoorden, wat ik belachelijk vond is dat mijn partner pas 2 weken na mij moest gaan en net dezelfde vragen kreeg, hij was dus goed voorbereid... na het huwelijk heb alleen ik één telefoontje gekregen of alles nog ok was, thuis is gewoon de wijkagent es langsgeweest, wat bij iedereen het geval is.
Denk dat het een beetje afhangt van in welke gemeente je wil trouwen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 17:00   #36
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Vooroordelen en stereotiepen in één zin. Maar ik kan het het ook in één zin voor je samenvatten, en dan begrijp je meteen de link.

Net zoals toen, al dan niet in- of aangepast; crimineel of niet, worden ze zonder onderscheid als vreemde indringers beschouwd en dus ongewenst. Hoe het toen is afgelopen, weten we ook nog wel.
lees wat ik zeg, en dan zie je dat dat niet zo is.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 18:32   #37
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De straf staat niet in verhouding tot het misdrijf.
Je hebt gelijk. Ze brengen willens en wetens het leven van hun medeburgers in gevaar en komen ervan af met een boete.

Citaat:
Anderzijds, als verkeersovertreders op boetes getrakteerd worden, waarom worden de vreemdelingwetovertreders dan niet op een boete getrakteerd. Dit ruikt naar discriminatie !
Misschien omdat verkeersovertreders duizenden mensenlevens per jaar kapot maken?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 01:19   #38
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Niet veel van gemerkt moet ik zeggen, we zijn elk één keer naar de politie moeten gaan om wat vragen te beantwoorden, wat ik belachelijk vond is dat mijn partner pas 2 weken na mij moest gaan en net dezelfde vragen kreeg, hij was dus goed voorbereid... na het huwelijk heb alleen ik één telefoontje gekregen of alles nog ok was, thuis is gewoon de wijkagent es langsgeweest, wat bij iedereen het geval is.
Denk dat het een beetje afhangt van in welke gemeente je wil trouwen.
Ik heb die wijkagent op zijn schouder getikt. Volgens hem doen vreemden de deur niet open of heb je er andere net dezelfde last mee. Hij deed niet eens meer de moeite, en was dus ook goed voorbereid. Lees vooral de motivatie.

Laatst gewijzigd door DannyS : 17 augustus 2007 om 01:20.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 10:18   #39
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Ik begrijp niet wat u hier komt aanzetten met verwijzingen naar uitroeiingskampen...

De wetten en regels zijn toch duidelijk, niet? U wil zich komen vestigen in dit land, dan NIET in de illegaliteit. Is dat zoveel gevraagd? Is het zoveel moeite om zich kenbaar te maken, en aanvragen te doen?

En wanneer mensen dat NIET doen, en bewust onderduiken en leven in illegalitiet mag men ze nog niet eens oppakken als men ze tegen het lijf loopt.

En u komt hier verkondigen dat illegalen de 'zondebokken' zijn?
De regels in nazi-duitsland waren ook heel simpel hoor, joden moesten gewoon een ster dragen op hun kleren, mochten niet het openbaar vervoer gebruiken, niet naar school gaan, niet spelen met niet-joden, ...
Was dat nu zo moeilijk?

(ik wil maar zeggen: het feit dat het in de wet staat betekent niet dat het goed is)
__________________
We are everywhere.

Laatst gewijzigd door An Arkos : 17 augustus 2007 om 10:20.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 12:00   #40
irisvdz
Vreemdeling
 
irisvdz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 augustus 2007
Locatie: Anderlecht
Berichten: 9
Standaard even wat dingen rechtzetten nr1

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
www.vrtnieuws.net
Tot slot nog een vraag: wie betaalt die advocaten voor die illegalen?
Ik ga hier eens serieus van mijn oren maken: dat meisje ken ik zelf, ik ben haar gaan bezoeken in het gesloten centrum in Brugge en ik kan dus bevestigen: die advocaat betaalt ze zelf!
irisvdz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be