Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2014, 22:00   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Een meisje kan vanaf de leeftijd van 14 jaar wel toestemming geven, waardoor geslachtsgemeenschap niet als verkrachting kan worden beschouwd, maar bij andere seksuele handelingen, zoals aanranding van de eerbaarheid, wordt een meisje pas vanaf haar 16de geacht geldig toestemming te kunnen geven.
Citaat:
De Belgische wetgever is niet coherent geweest bij het instellen van deze leeftijdsdrempel: vanaf de leeftijd van 14 jaar kan men geldig toestemming geven waardoor geslachtsgemeenschap niet als verkrachting kan worden gekwalificeerd; echter, bij andere seksuele handelingen (zie aanranding van de eerbaarheid), wordt men geacht pas vanaf 16 jaar geldig toestemming te kunnen geven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkrachting
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 22:01   #222
Vigilant
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 2.111
Standaard

Milquet stuurt haar kindjes dus naar een eliteschool. Ongetwijfeld moet zij geen drie dagen voor de schoolpoort kamperen om haar bloedjes ingeschreven te krijgen. Zouden er Molenbeekse diversiteitsbrengers in de klas van heur kindjes zitten?
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 22:06   #223
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Milquet stuurt haar kindjes dus naar een eliteschool. Ongetwijfeld moet zij geen drie dagen voor de schoolpoort kamperen om haar bloedjes ingeschreven te krijgen. Zouden er Molenbeekse diversiteitsbrengers in de klas van heur kindjes zitten?
Ik vrees dat er in de scholen waar de adel, de politiek, en de superrijken hun nageslacht naartoe sturen geen sprake is van diversiteit, behalve diversiteit inzake hypocrisie.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 mei 2014 om 22:14.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 22:14   #224
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Milquet stuurt haar kindjes dus naar een eliteschool. Ongetwijfeld moet zij geen drie dagen voor de schoolpoort kamperen om haar bloedjes ingeschreven te krijgen. Zouden er Molenbeekse diversiteitsbrengers in de klas van heur kindjes zitten?
Dat vraag ik mij ook af. En de autochtone Vlaminkjes maar als onnozelen voor de schoolpoort staan om tussen al het overvloedige gebroed van het importkiesvee toch nog hun eigen kinderen ingeschreven te krijgen, hé.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 7 mei 2014 om 22:15.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 22:31   #225
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik vind dat je nogal kort door de bocht gaat...
Het gaat wel over net iets meer dan datte hé... ik wil wel eens zien hoe jij zou reageren als een een vrouw in luchtig nachtponnetje bij jou in de slaapkamer wat advances komt maken.
Maar kom we kennen de exacte feiten niet en op de letter zou een vrouw verkracht zijn als ze achteraf zegt dat ze geen seks wou.

Over dit geval...
neen in principe is dit geen verkrachting maar hooguit 'aanranding van de eerbaarheid' indien de jeugdrechter zich enkel zou baseren op die enge arbitraire grens ... uiteraard als het verhaaltje klopt
Indien ze minder dan 14 jaar was én er was penetratie ( elke vorm ) dan was het sowiezo verkrachting.
2
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 22:35   #226
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Gij zijt er nog zo ééntje die na 't aanranden tegen de gendarm gaat zeggen 'maar het is haar eigen schuld, meneer...'

En dan zit dat hier te spuwen op Marrokanen terwijl ze zelf niet veel beter zijn...
Ik denk dat gij er eentje bent die naïef aankijkt tegen dit soort zaakjes.
Ik spuw alleen op Marrokanen die criminelen zijn. Ik spuw op �*lle criminelen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 22:37   #227
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ach, is dit erger dan dat de vader van De Wever kind aan huis was op bijéénkomsten van het St-Maartensfonds ?
Staat het "St-Maartensfonds" op de lijst van 'terroristische' organisaties?

Zo neen, waarom zou wie dan ook géén kind aan huis mogen zijn op bijéénkomsten ervan?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 22:45   #228
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
... ik wil wel eens zien hoe jij zou reageren als een een vrouw in luchtig nachtponnetje bij jou in de slaapkamer wat advances komt maken...
Het hangt er echt wel van af hoe die vrouw er uit ziet in dat luchtig nachtponnetje.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 22:48   #229
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Staat het "St-Maartensfonds" op de lijst van 'terroristische' organisaties?

Zo neen, waarom zou wie dan ook géén kind aan huis mogen zijn op bijéénkomsten ervan?

Je kent Henri toch, djimy?
Je kan toch moeilijk anders dan toegeven dat spirituele retraites die georganiseerd worden door de school waar de Belgische prinsenkinderen wijs werden, en die ontaarden in seksfeestjes VAN ipv MET minderjarigen, niet te vergelijken zijn met de aanwezigheid van de vader van De Wever op bijeenkomsten van het ST Maartensfonds?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 22:53   #230
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Inmiddels op een Nederlands forum over de Zaak Sacha Delsaux:

Als het om de meest prestigieuze school van België gaat, dan zal het ministerszoontje niet de enige hoge boom zijn.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 7 mei 2014 om 22:59.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 23:05   #231
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het hangt er echt wel van af hoe die vrouw er uit ziet in dat luchtig nachtponnetje.

Maggie De Block met string en porte-jarretelles?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 23:12   #232
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht


Misschien moeten we niet alles meteen geloven of letterlijk interpreteren wat er op wiki te vinden is maar in context zien ?

Kijk even naar het volledige stukje :

"Er wordt het onderscheid gemaakt tussen de eigenlijke verkrachting en de verkrachting bij gelijkstelling. In het eerste geval moet er sprake zijn van geweld, dwang of list, terwijl dit in het tweede geval niet hoeft bewezen te worden (er is sowieso sprake van verkrachting). Verkrachting bij gelijkstelling is enkel van toepassing op iemand die jonger is dan 14 jaar.

De Belgische wetgever is niet coherent geweest bij het instellen van deze leeftijdsdrempel: vanaf de leeftijd van 14 jaar kan men geldig toestemming geven waardoor geslachtsgemeenschap niet als verkrachting kan worden gekwalificeerd; echter, bij andere seksuele handelingen (zie aanranding van de eerbaarheid), wordt men geacht pas vanaf 16 jaar geldig toestemming te kunnen geven."

Als ik dat goed begrijp heb jij gelijk als je de laatste paragraaf afzonderlijk leest maar tezamen met die eerste paragraaf slaat dat dan op het loutere feit dat de geslachtsdaad bij toestemming dan niet valt onder de term 'eigenlijke verkrachting' maar wel valt onder de term 'verkrachting bij gelijkstelling'
Kortweg 'verkrachting' dus.
Meer kan ik daar helaas nu niet van maken.

Erg duidelijk is het niet en ik zal het bewuste artikel ter goede tijd er nog eens op naslaan.

Laatst gewijzigd door praha : 7 mei 2014 om 23:13.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 23:20   #233
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Maggie De Block met string en porte-jarretelles?
al een geluk dat ik mijn ogen de nodige tijd moet gunnen om aan te passen in de duisternis.
Nu maar hopen dat ze licht niet aansteekt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 23:43   #234
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Je kan er beter niet van proberen te maken wat IK er niet bedoeld heb,praha. Het is de
wetgever die onderscheid maakt in verkrachting (waarbij ongewenste penetratie van pas komt) en aanranding van de eerbaarheid" (waarmee blijkbaar iets anders bedoeld wordt). Anders was er geen onderscheid in leeftijd gemaakt.

Ik denk vaak dat politici de wetten zo onoverzichtelijk, ingewikkeld en onlogisch maken om hun collega's advocaten van de nodige stof te voorzien. Uiteindelijk volgden ze dezelfde studies,en zijn ze ook nog vaak in het écht met elkaar getrouwd.
Onkelinks en echtgenoot.
De Gucht en echtgenote.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 00:24   #235
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Heb jij de film "Het vonnis" gezien ???

Ja, een week geleden. Ik snap niet goed wat de relevantie van de film is in deze discussie?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 00:45   #236
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Eeeuh, de naam van Milquet heeft eerst in Franstalige kringen gecirculeerd, hoor, zeker 24u voordat HLN over een "federale Minister" is gaan beginnen praten.
Klopt helemaal. Maar vergeet niet dat de meeste Vlamen het doen met de officiele staatsmedia. En die denken dus écht dat HLN de primeur had.


Ondertussen zien we weer hele leuke dingen in de Franstalige officieuze pers:

Over Saint Miche' en het "sletje" :

Connu pour son prestige et son élitisme, ce collège forme bien évidement des « fils de » qui n’auront aucune difficulté �* trouver du travail une fois sortis des rails sécurisants de l’enseignement de l’élite par l’élite pour l’élite. Mais cette jeune fille risque fort de voir son avenir compromis par cette affaire, étant donné les conséquences potentielles de tels actes sur son esprit. Réduite au silence par le pouvoir, elle risque de devoir garder pour elle la douleur provoquée par ce scandaleux viol collectif.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ken nochtans honderden 16-, 17-, 18-..., -jarige jongens van wie ik dat net wél zou kunnen verwachten, en ongetwijfeld tot grote ergernis van nogal wat forum-genoten zijn dat in grote meerderheid 'allochtonen', en 'moslims'.

En ja, ze komen hoofdzakelijk uit de 'lagere klasse'.

Ze gaan - gelukkig? helaas? - niet op school in een "Collège", maar in een "Athénée Royal".
Voor onze mocrofobe vrienden op dit forum is dit dan ook een zeer verwarrende zaak....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 00:58   #237
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, giserke, het was een duister illuminati-ritueel.
Ik reageer enkel op een quote van AnarchoChristophe Jaak.
Ik zie alleen jij de illuminatie er bij sleuren. Ben jij bezeten erdoor misschien?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 06:15   #238
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Zeer mooi dat dat kutwijf dit net nu meemaakt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 06:27   #239
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Zonde dat die gastjes beschermd moeten worden. Terecht natuurlijk. Maar zonde.

Het feit dat Joëlle dat meisje (dat in mijn ogen populair wou zijn en een misleid beeld heeft van hoe dat kan) een gestoorde nymfomane noemt is heel significant voor haar persoonlijkheid en dat zou wel openbaar moeten gemaakt kunnen worden.

Spijtig dat ze beschermd wordt door haar zoons leeftijd. Maar zoals gezegd, terecht.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 07:05   #240
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
2
Een 2 voor praha, de verdediger van groepsverkrachtingen, en verkrachtingen tout court, zoals het zijn soort betaamt.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be