Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2017, 18:49   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard Knettergekke rechter legt school boete van 500 euro op.

Moslimkinderen die klasfoto missen door Offerfeest krijgen 500 euro schadevergoeding


http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170710_0..._BT=7016336938


Een islamitische moeder die naar de rechter stapte omdat de schoolfotograaf was langsgeweest op de dag dat haar kinderen afwezig waren door het Offerfeest, heeft van de rechtbank in Den Haag 500 euro schadevergoeding gekregen.
De moeder stapte naar de rechter omdat de Maria Montessorischool in Den Haag de schoolfotograaf had laten komen uitgerekend op het moment dat de islamitische kinderen vrij hadden gekregen voor het Offerfeest. De advocaat van de moeder beschouwde dit als discriminatie, weet Algemeen Dagblad.

Kan het nog gekker?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 18:55   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Moslimkinderen die klasfoto missen door Offerfeest krijgen 500 euro schadevergoeding


http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170710_0..._BT=7016336938


Een islamitische moeder die naar de rechter stapte omdat de schoolfotograaf was langsgeweest op de dag dat haar kinderen afwezig waren door het Offerfeest, heeft van de rechtbank in Den Haag 500 euro schadevergoeding gekregen.
De moeder stapte naar de rechter omdat de Maria Montessorischool in Den Haag de schoolfotograaf had laten komen uitgerekend op het moment dat de islamitische kinderen vrij hadden gekregen voor het Offerfeest. De advocaat van de moeder beschouwde dit als discriminatie, weet Algemeen Dagblad.

Kan het nog gekker?
Ik vind het vrij normaal dat de school bestraft wordt, dat is puur pesterij van hen.

Anderzijds vind ik 500 euro teveel, een principiele veroordeling was beter geweest.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 19:05   #3
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind het vrij normaal dat de school bestraft wordt, dat is puur pesterij van hen.

Anderzijds vind ik 500 euro teveel, een principiele veroordeling was beter geweest.
Klaagster had eigenlijk 10.000 Euro geëist, maar het ging niet om het geld hoor.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 19:07   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Klaagster had eigenlijk 10.000 Euro geëist, maar het ging niet om het geld hoor.
Ja dan had ik ze allebei veroordeeld: de school en de klaagster (wegens afpersing of zo).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 19:10   #5
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Moslimkinderen die klasfoto missen door Offerfeest krijgen 500 euro schadevergoeding


http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170710_0..._BT=7016336938


Een islamitische moeder die naar de rechter stapte omdat de schoolfotograaf was langsgeweest op de dag dat haar kinderen afwezig waren door het Offerfeest, heeft van de rechtbank in Den Haag 500 euro schadevergoeding gekregen.
De moeder stapte naar de rechter omdat de Maria Montessorischool in Den Haag de schoolfotograaf had laten komen uitgerekend op het moment dat de islamitische kinderen vrij hadden gekregen voor het Offerfeest. De advocaat van de moeder beschouwde dit als discriminatie, weet Algemeen Dagblad.

Kan het nog gekker?
Ook in Nederland via politieke weg aangestelde rechters? Of slechte cursussen 'Logica' tijdens rechtenstudies?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 19:34   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind het vrij normaal dat de school bestraft wordt, dat is puur pesterij van hen.

Anderzijds vind ik 500 euro teveel, een principiele veroordeling was beter geweest.
Is het offerfeest een officiële feestdag in Nederland? Ik dacht het niet.
Waarom moet een maatschappij zich aanpassen aan mensen die ze eigenlijk niet willen in hun land?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 20:30   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Die ouders behoren gestraft te worden omdat ze hun kinderen benadelen in het Nederlandse onderwijssysteem.
Ook aan de opvoeding door die ouders schort er wat. Als de plicht roept (naar school gaan, naar het werk gaan, militieplicht, stemplicht voor b. .... belasting betalen), dan roept de plicht.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 20:38   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die ouders behoren gestraft te worden omdat ze hun kinderen benadelen in het Nederlandse onderwijssysteem.
Ook aan de opvoeding door die ouders schort er wat. Als de plicht roept (naar school gaan, naar het werk gaan, militieplicht, stemplicht voor b. .... belasting betalen), dan roept de plicht.
Ik zou alle ouders die hun kroost naar een religieuze school sturen 500 euro boete geven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 20:40   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die ouders behoren gestraft te worden omdat ze hun kinderen benadelen in het Nederlandse onderwijssysteem.
Ook aan de opvoeding door die ouders schort er wat. Als de plicht roept (naar school gaan, naar het werk gaan, militieplicht, stemplicht voor b. .... belasting betalen), dan roept de plicht.
Het is eveneens een aanvechting van het principe van scheiding van staat en kerk. Geloof is ondergeschikt aan de wet, dus ook aan de schoolplicht.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 20:43   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het is eveneens een aanvechting van het principe van scheiding van staat en kerk. Geloof is ondergeschikt aan de wet, dus ook aan de schoolplicht.
Alle religieuze feestdagen afschaffen. Ik ben pro!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 23:09   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Moslimkinderen die klasfoto missen door Offerfeest krijgen 500 euro schadevergoeding


http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170710_0..._BT=7016336938


Een islamitische moeder die naar de rechter stapte omdat de schoolfotograaf was langsgeweest op de dag dat haar kinderen afwezig waren door het Offerfeest, heeft van de rechtbank in Den Haag 500 euro schadevergoeding gekregen.
De moeder stapte naar de rechter omdat de Maria Montessorischool in Den Haag de schoolfotograaf had laten komen uitgerekend op het moment dat de islamitische kinderen vrij hadden gekregen voor het Offerfeest. De advocaat van de moeder beschouwde dit als discriminatie, weet Algemeen Dagblad.

Kan het nog gekker?
Het wordt gekker met de dag !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 05:46   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Er zijn door rechters meerdere knettergekke uitspraken gedaan de laatste tijden en dat gaat precies nog in stijgende lijn om bepaalde groepen te bepamperen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 05:52   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.284
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat zou ik zo niet zeggen Universalia. Die "ouwe Belgische" kwispel die zijn 2 buurmeisjes heeft aangerand. 2 Jaar....

Ik heb de indruk dat de rechters gewoon de pedalen kwijt zijn.

Mijn enige persoonlijke ervaring was ook niet echt een plezier. Maar da's achter de rug en kan beschouwd worden als vertikaal geklasseerd. Heeft me alleen een bult €€€€ gekost. Als je terugzoekt op't forum kan je terugvinden waarover ik schrijf.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 05:59   #14
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alle religieuze feestdagen afschaffen. Ik ben pro!
Dat ofwel alle exotische feestdagen vieren zoals bv Yom Kippur, Diwali of St. Lucia. Met een beetje geluk is de kalender zo vol dat er mss niet eens meer gewerkt moet worden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 07:11   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat ofwel alle exotische feestdagen vieren zoals bv Yom Kippur, Diwali of St. Lucia. Met een beetje geluk is de kalender zo vol dat er mss niet eens meer gewerkt moet worden.
Goed plan.
De overige dagen kunnen we misschien opvullen met verlofdagen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 07:13   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het is eveneens een aanvechting van het principe van scheiding van staat en kerk. Geloof is ondergeschikt aan de wet, dus ook aan de schoolplicht.
Misschien wel.
Maar daar gaat het hier niet over.
De school heeft geen enkel kind gestraft dat op die bepaalde dag niet naar school kwam.
De school heeft enkel geen rekening gehouden met het feit dat een bepaalde strekking op die bewuste dag niet aanwezig zou zijn.

De rechter is volgens Geert Wilders dan ook knettergek.


Die strekking is een strekking die in heel Europa haar wil wil opleggen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 11 juli 2017 om 07:14.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 09:55   #17
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Misschien wel.
Maar daar gaat het hier niet over.
De school heeft geen enkel kind gestraft dat op die bepaalde dag niet naar school kwam.
De school heeft enkel geen rekening gehouden met het feit dat een bepaalde strekking op die bewuste dag niet aanwezig zou zijn.

De rechter is volgens Geert Wilders dan ook knettergek.


Die strekking is een strekking die in heel Europa haar wil wil opleggen.
Hoewel ik ook vind dat die rechter knettergek is, een rechtzetting mbt jouw bericht:

Kinderen mogen op feestdagen van hun - door de grondwet erkende - godsdienst wel thuisblijven. Een schriftelijke verklaring van de ouders vooraf volstaat hiervoor.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 10:58   #18
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Wat ik ook niet begrijp is dat scholen blijkbaar niet (meer) zelf kunnen beslissen wanneer ze iets organiseren. In dit geval de klasfoto. Ik heb toch altijd geweten dat dit de exclusieve beslissingsbevoegdheid is van de school. En niet van de leerlingen. Die rechter snapt dat blijkbaar niet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 11:48   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

mijn zoontje kon wegens persoonlijke redenen ook niet op school zijn de dag van hun klasfoto's, waar kan ik nu die 500€ innen?


maw dit is het einde van de klasfototraditie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 12:01   #20
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Hoewel ik ook vind dat die rechter knettergek is, een rechtzetting mbt jouw bericht:

Kinderen mogen op feestdagen van hun - door de grondwet erkende - godsdienst wel thuisblijven. Een schriftelijke verklaring van de ouders vooraf volstaat hiervoor.
Dat klopt maar dat ze thuis blijven is een beslissing van de ouders, de school kan hier toch niet voor verantwoordelijk gesteld worden.

Citaat:
Het gevolg van deze uitspraak is dat scholen voortaan ook niets meer kunnen plannen op Jom Kipoer, Holifeest, Divali, Dankdag voor het Gewas en Arbeid of de vijftigjarige bruiloft van opa en oma van iedere willekeurige leerling. Ook allemaal dagen waarop een school volgens de wet geen vrij mag weigeren.
http://www.ad.nl/binnenland/scholen-...ders~a0033475/

Laatst gewijzigd door alberto : 11 juli 2017 om 12:02.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be