Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2017, 01:59   #121
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Droom verder,de belastingsinkomsten stegen doordat de belastingsschalen werden bevroren....







En ook niet in 2003....

Dacht ik het niet,nog niet eens écht droog achter de oren,maar een grote kwek zetten is er al wel bij...

Ga viskes vangen mijn beste ,u kent blijkbaar de ballen van de toenmalige politiek en de jarenlange besparingswoede onder eerst Martens en de overkill onder Dehaene...
En niet te vergeten de devaluatie van de Belgische frank waardoor ons spaar geld met één pennetrek 8,5 procent minder waard werd ten opzichte van de andere Europese munten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 02:00   #122
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Volgens Wikipédia is een baby boomer een persoon die geboren is tussen 1946 en 1964. Aan die periode ben ik (net) ontsnapt, dus vermits deze draad “Babyboomers onder elkaar” betreft moet ik nu mijn smoeltje houden.https://fr.wikipedia.org/wiki/Baby_boomer
De vraag is evenwel : hoor ik bij de goeden of bij de slechten ?
Eenvoudig antwoord:
Kan U een ei bakken? Heeft U al eens een crowdfunding gestart? Of een reis rond de wereld willen plannen zonder een cent op zak?

Een ja/neen/neen respons duidt op een positieve benadering om te kunnen behoren tot al dan niet goeden of slechten uit de door U aangehaalde formulering. Misschien.
In de hoop dat deze ietwat bombastisch geuite mening U eventueel kan helpen om een persoonlijk blijkbaar diep aanwezig enigma te helpen oplossen, vertrouw ik, etc...
Getekend met onder meer het gebruikelijke verschuldigde respect via dit virtueel papiertje,
Uw Toegewijde Fan,
Jay-P.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 07:44   #123
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Overdrijf niet gast,door te doen alsof jullie de enigen zijn die verplicht met zijn tweeën moeten gaan werken....

Wat denkt u dat mijn vrouw 42 jaar lang heeft moeten doen om een beetje vooruit te komen...
zulke persoonlijke indiscreties willen wij echt niet weten hoor Svennie, bespaar ons dat. t is al erg genoeg dat zij u 42 jaar heeft moeten ondergaan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 09:04   #124
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Overdrijf niet gast,door te doen alsof jullie de enigen zijn die verplicht met zijn tweeën moeten gaan werken....

Wat denkt u dat mijn vrouw 42 jaar lang heeft moeten doen om een beetje vooruit te komen...
De cijfers zijn wat de cijfers zijn. U bent een uitzondering. En bij de generaties na u zijn er een pak die niet meer vooruit komen met twee jobs.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 09:45   #125
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De cijfers zijn wat de cijfers zijn.
Inderdaad, die van Nutella zijn steeds beter. Mamma gaat wel mee naar de tandarts om te betalen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 09:57   #126
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bestaat er eigenlijk een naam voor de generatie die na de babyboomers komt? Anders heb ik een voorstel : de zeurende aanstellers!
Schei uit met dat zelfmedelijden, toon wat ruggegraat!
Generation X
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 10:02   #127
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Generation X
Die vielen al bij al dikwijls nog mee. Problemen gingen exponentieel naar Mars met Generation Waai & Zet.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 14:34   #128
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Toch wel stuitend hoe de babyboomgeneratie ons gemakzucht zou verwijten, terwijl net dat haar belangrijkste kenmerkt is.

Geen moeite om werk te vinden, om een huis te kopen, om een groot kapitaal te verwerven mits wat werkijver, ...

Generatie 'gemakzucht', terwijl hun ouders zich nog letterlijk het eten uit de mond konden sparen.

En altijd krijgen ze hun zin dankzij hun overtal en kunnen ze alles afwentelen op de generaties na hen. We zijn die zakken geen dankbaarheid verschuldigd.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 22 mei 2017 om 14:35.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 14:49   #129
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard



Een grafiek uit Nederland ...

De figuur toont het netto-profijt per geboortejaar. Wie in 1984 geboren is betaalt, wie in 1950 geboren is ontvangt. Al een geluk dat ze ons betaald hebben om te studeren ...

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 22 mei 2017 om 14:50.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 16:29   #130
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Die indexsprongen en crisisbelasting van toen betaalt iedereen nog steeds. Waarom denkt u dat de generaties na u verplicht zijn van met twee te gaan werken.
Hoe is de staatsschuld toen terug gebracht ? Door 2/3 de van het goud te verkopen uit de staatskist. Door pensioenkassen leeg te maken en de kosten op de volgende generaties te schuiven. U bent een uitzondering met uw 45 jaren gewerkt dat beseft u zelf ongetwijfeld goed genoeg. En ik heb er geen probleem mee ook 45 jaar of langer te werken, alleen vind ik het totaal niet normaal hoe zovelen van uw generatie er zich van tussen hebben weten te wringen.
Zowat de hele generatie babyboomers moest met twee gaan werken. Op wat slaat dat nu weer?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 17:30   #131
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zowat de hele generatie babyboomers moest met twee gaan werken. Op wat slaat dat nu weer?
Zijn bepaalde evoluties die samenliepen.

WOII zorgde voor een drastische verlaging van het aantal mensen in Europa. Gevolg => enorme economische boom tot bubbel ergens rond 2000.
De RKK (mannelijk dominante religie) werd belachelijk gemaakt en verketterd door jullie generatie. Gevolg => vrouwen konden gaan werken en deelnemen in de maatschappij. Gevolg => Drastische verlaging van het aantal kinderen kopen. Gevolg => volproppen met vluchtelingen om die verloren aantallen te compenseren. Gevolg => we staan op de rand van een burgeroorlog om die aantallen weer naar beneden te brengen. Daarna komt weer een economische boom enz.. De normale evolutie zou zijn dat er al lang een nog drastische oorlog was geweest rond 2000 - 2010. Maar de atoombom heeft daar ergens een stokje voor gestoken; de "Jezus" van deze tijd die vrede op aarde bracht. Het ding is dat doordat die drastische oorlog er maar niet komt de hele piramide van de maatschappij in het Westen op zijn grondvesten davert. En zo het einde inluidt van de Westerse dominantie wereldwijd.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 19:51   #132
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht


Een grafiek uit Nederland ...

De figuur toont het netto-profijt per geboortejaar. Wie in 1984 geboren is betaalt, wie in 1950 geboren is ontvangt. Al een geluk dat ze ons betaald hebben om te studeren ...
Bij ons zal dat er ongetwijfeld nog veel slechter uitzien.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 02:06   #133
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zulke persoonlijke indiscreties willen wij echt niet weten hoor Svennie, bespaar ons dat. t is al erg genoeg dat zij u 42 jaar heeft moeten ondergaan.
Nana
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 03:34   #134
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

En jullie extra probleem met die babyboomers is ook, dat terwijl ze beladen worden met alle zonden Taveks, ze ook nog altijd maar ouder en ouder worden, en van 't leven blijven genieten.
Dus zeg maar dag met je handje om snel en veel te erven.
Wat babyboomers zelf opdoen, doen ze beter. Kruimeltjes voor de generatie Waai.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 mei 2017 om 03:35.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 09:08   #135
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En jullie extra probleem met die babyboomers is ook, dat terwijl ze beladen worden met alle zonden Taveks, ze ook nog altijd maar ouder en ouder worden, en van 't leven blijven genieten.
Dus zeg maar dag met je handje om snel en veel te erven.
Wat babyboomers zelf opdoen, doen ze beter. Kruimeltjes voor de generatie Waai.
Doe wat je niet laten kunt. Rimpels in een plas is jullie erfenis in het tegenlicht van het universum. Stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren. Can I hear an amen? Can I hear an amen? Motherfucker!!!
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 10:38   #136
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En jullie extra probleem met die babyboomers is ook, dat terwijl ze beladen worden met alle zonden Taveks, ze ook nog altijd maar ouder en ouder worden, en van 't leven blijven genieten.
Dus zeg maar dag met je handje om snel en veel te erven.
Wat babyboomers zelf opdoen, doen ze beter. Kruimeltjes voor de generatie Waai.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid Lieten
60-plussers zijn big spenders"

Zestigplussers geven in België gemiddeld 19.875 euro per jaar uit. Dat is een derde meer dan de generatie van twintigers, dertigers en veertigers,.....
bron= HBVL van vandaag.

M.a.w. zestigplussers zorgen voor heel wat werkgelegenheid voor de jongere generaties.

In deze topic wordt weer veel te zwart-wit gedacht.

Ondergetekende is aan zijn 44-ste jaar werken bezig. Bijna 90% was dat als zelfstandige. Zelfstandige betekent in de praktijk dus met slechts ong. 10 dagen vakantie op een jaar.
Mijn echtgenote is aan haar 43-ste jaar bezig. Maar de eerlijkheid gebied om toe te geven dat niet al onze leeftijdsgenoten even werkzaam waren. Het aantal (vrouwelijke)doppers "voor de kinderen!!" is ook gen peulschil. En het aantal bruggepensioneerden leeftijdsgenoten is ook niet klein.

Als ik naar mijn kinderen kijk (ik zou ze TAVEKS-kes kunnen noemen vanwege het vergelijkbaar profiel) stel ik vast dat: Zij nooit zonder werk zaten, een behoorlijk inkomen hebben, en zich een mooie woning en veel reizen kunnen permitteren. Ook als alleenstaande. Ttz zonder dubbel inkomen. Maar dat kan ook hier helemaal niet van alle leeftijdsgenoten gezegd worden. De ervaring van mijn echtgenote en kinderen met jonge collega's/kandidaat werknemers, zegt veel over (gebrek aan) motivatie en werkijver van een aanzienlijk deel van de jonge generatie.

Ik zou eerder schrijven: ge hebt families waar er een cultuur is van ijver. En er zijn families waar dat veel minder is. Die tegenstelling, die ook niet zwart-wit is, is belangrijker dan die tussen verschillende generaties.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 10:50   #137
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
bron= HBVL van vandaag.

M.a.w. zestigplussers zorgen voor heel wat werkgelegenheid voor de jongere generaties.

In deze topic wordt weer veel te zwart-wit gedacht.

Ondergetekende is aan zijn 44-ste jaar werken bezig. Bijna 90% was dat als zelfstandige. Zelfstandige betekent in de praktijk dus met slechts ong. 10 dagen vakantie op een jaar.
Mijn echtgenote is aan haar 43-ste jaar bezig. Maar de eerlijkheid gebied om toe te geven dat niet al onze leeftijdsgenoten even werkzaam waren. Het aantal (vrouwelijke)doppers "voor de kinderen!!" is ook gen peulschil. En het aantal bruggepensioneerden leeftijdsgenoten is ook niet klein.

Als ik naar mijn kinderen kijk (ik zou ze TAVEKS-kes kunnen noemen vanwege het vergelijkbaar profiel) stel ik vast dat: Zij nooit zonder werk zaten, een behoorlijk inkomen hebben, en zich een mooie woning en veel reizen kunnen permitteren. Ook als alleenstaande. Ttz zonder dubbel inkomen. Maar dat kan ook hier helemaal niet van alle leeftijdsgenoten gezegd worden. De ervaring van mijn echtgenote en kinderen met jonge collega's/kandidaat werknemers, zegt veel over (gebrek aan) motivatie en werkijver van een aanzienlijk deel van de jonge generatie.

Ik zou eerder schrijven: ge hebt families waar er een cultuur is van ijver. En er zijn families waar dat veel minder is. Die tegenstelling, die ook niet zwart-wit is, is belangrijker dan die tussen verschillende generaties.
Gij zijt boel aan 't stoken tussen Madame en Mijnheer Tavek, gij.
Da's ni schoon.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 11:05   #138
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
bron= HBVL van vandaag.

M.a.w. zestigplussers zorgen voor heel wat werkgelegenheid voor de jongere generaties.

In deze topic wordt weer veel te zwart-wit gedacht.

Ondergetekende is aan zijn 44-ste jaar werken bezig. Bijna 90% was dat als zelfstandige. Zelfstandige betekent in de praktijk dus met slechts ong. 10 dagen vakantie op een jaar.
Mijn echtgenote is aan haar 43-ste jaar bezig. Maar de eerlijkheid gebied om toe te geven dat niet al onze leeftijdsgenoten even werkzaam waren. Het aantal (vrouwelijke)doppers "voor de kinderen!!" is ook gen peulschil. En het aantal bruggepensioneerden leeftijdsgenoten is ook niet klein.

Als ik naar mijn kinderen kijk (ik zou ze TAVEKS-kes kunnen noemen vanwege het vergelijkbaar profiel) stel ik vast dat: Zij nooit zonder werk zaten, een behoorlijk inkomen hebben, en zich een mooie woning en veel reizen kunnen permitteren. Ook als alleenstaande. Ttz zonder dubbel inkomen. Maar dat kan ook hier helemaal niet van alle leeftijdsgenoten gezegd worden. De ervaring van mijn echtgenote en kinderen met jonge collega's/kandidaat werknemers, zegt veel over (gebrek aan) motivatie en werkijver van een aanzienlijk deel van de jonge generatie.

Ik zou eerder schrijven: ge hebt families waar er een cultuur is van ijver. En er zijn families waar dat veel minder is. Die tegenstelling, die ook niet zwart-wit is, is belangrijker dan die tussen verschillende generaties.
In uw laatste paragraaf zit zeker een grond van waarheid in.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 11:36   #139
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
bron= HBVL van vandaag.

M.a.w. zestigplussers zorgen voor heel wat werkgelegenheid voor de jongere generaties.

In deze topic wordt weer veel te zwart-wit gedacht.

Ondergetekende is aan zijn 44-ste jaar werken bezig. Bijna 90% was dat als zelfstandige. Zelfstandige betekent in de praktijk dus met slechts ong. 10 dagen vakantie op een jaar.
Mijn echtgenote is aan haar 43-ste jaar bezig. Maar de eerlijkheid gebied om toe te geven dat niet al onze leeftijdsgenoten even werkzaam waren. Het aantal (vrouwelijke)doppers "voor de kinderen!!" is ook gen peulschil. En het aantal bruggepensioneerden leeftijdsgenoten is ook niet klein.

Als ik naar mijn kinderen kijk (ik zou ze TAVEKS-kes kunnen noemen vanwege het vergelijkbaar profiel) stel ik vast dat: Zij nooit zonder werk zaten, een behoorlijk inkomen hebben, en zich een mooie woning en veel reizen kunnen permitteren. Ook als alleenstaande. Ttz zonder dubbel inkomen. Maar dat kan ook hier helemaal niet van alle leeftijdsgenoten gezegd worden. De ervaring van mijn echtgenote en kinderen met jonge collega's/kandidaat werknemers, zegt veel over (gebrek aan) motivatie en werkijver van een aanzienlijk deel van de jonge generatie.

Ik zou eerder schrijven: ge hebt families waar er een cultuur is van ijver. En er zijn families waar dat veel minder is. Die tegenstelling, die ook niet zwart-wit is, is belangrijker dan die tussen verschillende generaties.
Ik ben al aan mijn 52ste bezig, nooit ziek geweest, enfin niet om niet te werken. Hoop op zijn minst nog een 10 jaar te kunnen doordoen. Na een week verlof wordt ik zot, laat staan dat ik volledig stop met werken. Het is mijn drug en reden van bestaan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 11:42   #140
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gij zijt boel aan 't stoken tussen Madame en Mijnheer Tavek, gij.
Da's ni schoon.
pajoske mag dat
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be