Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2012, 07:16   #21
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturist Bekijk bericht
Hoog tijd dat onze Politici en algemeen de Belg Naturisme en Nudisme eens gaan aanvaarden als normaal. Zie naar landen als Nederland waar men zelfs subsidies geeft aan verenigingen en aan accomedaties om Naturisme en Nudisme te helpen een plaats te vinden in de maatschappij.

U bent wellicht thuis ook wel eens naakt en loopt wellicht ook wel eens naakt in huis rond. Komt een beetje op zelfde neer al Naturisme en Nudisme. Enkel dat wij het graag naakt zijn delen met mensen die ook graag naakt zijn.
Ik zie niet in waarom het "hoog tijd" zou zijn dat de politiek zich hiermee zou bezig houden. Het is niet omdat dit jouw stokpaardje is, dat iedereen dezelfde mate van betrokkenheid moet vertonen.

Inderdaad, ik loop thuis naakt rond van de badkamer naar de dressing en ik voel mij niet geremd door de overheid in die materie. Als ik mij niet vergis zijn er ook diverse plaatsen waar nudisten terecht kunnen, inclusief een strand.

Ik zie dus geen probleem.

De volgende...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 07:56   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom het "hoog tijd" zou zijn dat de politiek zich hiermee zou bezig houden. Het is niet omdat dit jouw stokpaardje is, dat iedereen dezelfde mate van betrokkenheid moet vertonen.

Inderdaad, ik loop thuis naakt rond van de badkamer naar de dressing en ik voel mij niet geremd door de overheid in die materie. Als ik mij niet vergis zijn er ook diverse plaatsen waar nudisten terecht kunnen, inclusief een strand.

Ik zie dus geen probleem.

De volgende...
Ook in het gerechtsgebouw van Brussel ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 08:12   #23
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
En als uw buurman of -vrouw naakt in hun tuin zouden zitten of lopen? Heeft u daar een probleem mee?
Nee, iedereen doet in zijn tuin wat hij wil.
Maar mijn ene buurvrouw is al ver in de 80 , die zie ik toch liever niet in haar blootje als ik in mijn tuin aan het genieten ben van een BBQ .
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 08:27   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Alé lap, geheel "toevallig" komt ook naturisme en nudisme weer de kop opsteken. Zomaar, plots... En abortus in een ander draadje. Die twee geheel toevallig samen weer opdringen voor een rondje geleuter? jaja, Roger Faligot, jongen... ge zijt geniaal.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 08:33   #25
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Alé lap, geheel "toevallig" komt ook naturisme en nudisme weer de kop opsteken. Zomaar, plots... En abortus in een ander draadje. Die twee geheel toevallig samen weer opdringen voor een rondje geleuter? jaja, Roger Faligot, jongen... ge zijt geniaal.
En wie is die Roger ? Ook een nudist ?
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 08:36   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
En wie is die Roger ? Ook een nudist ?
Geen idee of de man als nudist door het leven ging. Hij heeft wel goeie boeken geschreven.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 08:57   #27
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Nee, iedereen doet in zijn tuin wat hij wil.
Wel, dat vind ik ook. Maar onze wetgever denkt daar tot op vandaag anders over. Wie in zijn eigen tuin naakt gezien wordt door zijn buren, begaat een zedenmisdrijf, en valt juridisch in dezelfde categorie als een verkrachter - in theorie, gelukkig wordt het in praktijk nooit zo hard gespeeld.
Maar als de bevolking, de politie en justitie vinden dat naakt in eigen tuin eigenlijk niet zo erg is, dan is het hoog tijd om die wet aan de realiteit aan te passen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Maar mijn ene buurvrouw is al ver in de 80 , die zie ik toch liever niet in haar blootje als ik in mijn tuin aan het genieten ben van een BBQ .
Toegegeven, ik zie ook liever een jonge deerne van 20 dan een iets minder jonge van 4x20...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 09:00   #28
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Er zijn inderdaad een paar naturistenverenigingen die een eigen gebied in België hebben, en er is het ene stukje strand in Bredene. De vraag is of dat "genoeg" is ... en te oordelen naar het aantal Vlamingen dat in Nederland of Frankrijk op een naaktstrand zit is er toch wel vraag naar meer.
De vraag is of die mensen ueberhaupt aan ons kustje terecht willen. Veel Vlamingen zitten in Egypte, betekent het dan dat we hier een paar tempels of pyramiden moeten bouwen?

Citaat:
Dus islamieten moeten maar boerka-terreinen aanleggen, Joden keppel-terreinen en skinheads skinhead-terreinen? Of geldt dat alleen voor naturisten?
Dat heet respectievelijk een moskee, een synagoge en een cultureel centrum.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:11   #29
Naturist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 maart 2012
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Er zijn inderdaad een paar naturistenverenigingen die een eigen gebied in België hebben, en er is het ene stukje strand in Bredene. De vraag is of dat "genoeg" is ... en te oordelen naar het aantal Vlamingen dat in Nederland of Frankrijk op een naaktstrand zit is er toch wel vraag naar meer.

Dus islamieten moeten maar boerka-terreinen aanleggen, Joden keppel-terreinen en skinheads skinhead-terreinen? Of geldt dat alleen voor naturisten?
Kijk wij weten allen best wel dat heel wat Naturistengebieden gesloten werden. Omdat ow wee de o zo preutse omwonenden er tegen waren. Terwijl de omwonenden er nooit last van hadden omdat deze gebieden of zwembaden of terreinen altijd goed zijn afgesloten en dus niets van zichtbaar is voor omwonenden of passanten. Naturisten zijn geen uitdagers maar normale simpele mensen. In België staat men op beleid hiervan echt mijlen ver achter andere landen. Belgen denken nog te bekrompen. Maar naakt naar een Familiesauna gaan of andere Sauna's daar heeft men geen probleem mee! Wat is dan het verschil nog tussen Naturisme en naar een Sauna gaan waar iedereen ook naakt is?
Naturist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:16   #30
Naturist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 maart 2012
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Tuinkabouters hoeven zich zelfs niet te beperken tot voor mensen voorziene plaatsen voor naturisme. Zolang ze maar stijf en stram staan wanneer het menselijk ook op hun valt. Allé niet te stijf ook niet natuurlijk.
Uw tuinkabouterbevrijdingsfront.
Naturisme heeft niets te maken met stijf staan of Erecties of seks. Naturisme is gewoon een vorm van jezelf zijn. Wij lopen graag rond zonder kleren aan en voelen er ons vrij door. Net zoals bepaalde Moslims hoofddoeken dragen en zich daarbij vrij voelen waar ik dus ook totaal geen probleem met heb. Want het is een deel van de mensheid en van jezelf. Naturisten hun vrijheid afnemen is zelfde als aan banden leggen van vrije meningsuiting en dus eigenlijk Discriminatie.
Naturist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:26   #31
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik denk dat de politiek wel andere katjes te geselen heeft dan dergelijke non-issues.
²
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:27   #32
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Van mij mag iedereen in zijnen bloten buiten rondlopen zelle, hell, misschien doe ik wel mee in de zomer. Er zijn echter grotere problemen die opgelost moeten worden dan dit.

Enne, als ge het niet kunt zien, kijkt er dan niet naar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 10:41   #33
Naturist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 maart 2012
Berichten: 13
Standaard

Feel free to enjoy Amon Re
Naturist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 13:05   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Tussen iedere moskee en iedere kerk, zou gerust een publiek naturistendomein voorzien mogen worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 13:36   #35
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Er zijn inderdaad een paar naturistenverenigingen die een eigen gebied in België hebben, en er is het ene stukje strand in Bredene. De vraag is of dat "genoeg" is ... en te oordelen naar het aantal Vlamingen dat in Nederland of Frankrijk op een naaktstrand zit is er toch wel vraag naar meer.

Dus islamieten moeten maar boerka-terreinen aanleggen, Joden keppel-terreinen en skinheads skinhead-terreinen? Of geldt dat alleen voor naturisten?
In Islamiet-terreinen moet je je al aanpassen. In moskeeën geen schoenen, in Moslim-buurten mag je niet met korte rokjes rondlopen of er homo uitzien.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 13:45   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Alcoholisme eindelijk eens aanvaarden als gewoon

Waarom ook niet? Zuipen is eigen aan de mens.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 14:09   #37
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik denk dat de politiek wel andere katjes te geselen heeft dan dergelijke non-issues.
Non-issues?
Oude zakken die willen paraderen in hun blote flikker een non-issue noemen?

Laatst gewijzigd door giserke : 26 maart 2012 om 14:09.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 14:22   #38
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
In Islamiet-terreinen moet je je al aanpassen. In moskeeën geen schoenen, in Moslim-buurten mag je niet met korte rokjes rondlopen of er homo uitzien.
Maar op openbare naaktstranden daarentegen is naakt helemaal niet verplicht.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 14:25   #39
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Iedereen moet zich in openbare omgevingen kunnen kleden zoals die wil.

De verzuurdheid van sommigen is geen argument.

Op privé-eigendom is het aan de eigenaar om te beslissen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 14:52   #40
andy.v
Burger
 
andy.v's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2012
Berichten: 170
Standaard

Naakt lopen? Met ons Belgenweer? Amai...
andy.v is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be