Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2014, 11:45   #1
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard Hof bevestigt sancties tegen Arabisch Knessetlid

Een commissie van in totaal vijf rechters van het Hooggerechtshof heeft een petitie afgewezen van de Israëlisch-Arabische parlementariër Hanin Zoabi (foto), die herstel van haar privileges had geëist.



Reeds in juli had de ethische commissie van het parlement Zoabi uit het plenum weggestuurd, nadat zij in toespraken meerdere malen sympathie voor terroristen had geuit.

Hoewel ze bij wetsontwerpen haar stem nog mag uitbrengen, heeft ze niet meer het recht aan debatten deel te nemen. De toegang tot hoorzittingen van Knessetcommissies werd haar eveneens verboden. Het verbod geldt tot 29 januari 2015.

Zoabi (45) is in de Israëlische politiek een uiterst omstreden figuur. In 2010 bevond de in Nazareth geboren en als psychologe afgestudeerde zich aan boord van het Turkse schip dat de zeeblokkade voor Gaza wilde doorbreken en uiteindelijk door de Israëlische marine werd onderschept.

In juni, toen drie Israëlische jongeren werden ontvoerd en men geloofde dat deze in handen van Palestijnse gijzelhouders waren, verdedigde de politica van de Balad-partij de daders. Men zou ze niet zomaar als terroristen mogen betitelen, zei de afgevaardigde destijds. De lichamen van de tieners werden twee weken later ontdekt, nadat hun ontvoerders hen wreed hadden vermoord.

Na de door het Israëlische leger uitgevoerde militaire actie Sterke Rots tegen Hamas in de Gazastrook, schreef zij die zomer een online-essay dat een volksopstand en een beleg van Israël bepleitte.

Afgelopen oktober haalde Zoabi weer de krantenkoppen, toen zij openlijk verklaarde dat het Israëlische leger 'erger was dan de Islamitische Staat.'

Na de gerechtelijke uitspraak verklaarde de woordvoerder van de Knesset, Juli Edelstein (Likoed) dat hij 'blij was met deze beslissing, omdat deze eindelijk een eind maakt aan deze belachelijke beschuldigingen door Hanin Zoabi.'
De Likoed-afgevaardigde Danny Danon stemde in met Edelstein en voegde nog toe: 'Dit is een eerste stap om Zoabi uit de Knesset te verbannen.'
De Likoed-afgevaardigde Miri Regev had eveneens lovende woorden voor de beslissing van de rechters, en verklaarde dat zij zich 'voortaan als poortwachter namens de publieke opinie beschouwt en ervoor wil zorgen dat dergelijke onbeschaamde en gevaarlijke beschuldigingen, zoals die van Hanin Zoabi, niet meer in de Knesset mogen worden geuit.'

De Israëlisch-Arabische afgevaardigden vertegenwoordigen ongeveer 20 procent van de Israëlische bevolking. Velen van hen varen op politiek gebied een strikt anti-Joodse koers.

http://israeltoday.nl/headlines/9-ne...sch-knessetlid

Het is echt tot mijn grote spijt dat deze politica de grootste bevuiler ooit is van de Knesset. Wat mij betreft keert ze nooit meer terug in de Knesset, niemand zal haar missen.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 00:47   #2
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Het is echt tot mijn grote spijt dat deze politica de grootste bevuiler ooit is van de Knesset. Wat mij betreft keert ze nooit meer terug in de Knesset, niemand zal haar missen.
Is ze een crimineel hoort ze in de bak, is ze geen crimineel kan e perfect in de knesset gekozen worden
weer een bewijs dat Israel toch geen echte democratie is als er machten zijn die volksvertegenwoordigers gewoon buiten kunnen zetten omdat een mening niet mainstream is
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 02:11   #3
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

De Islamitische Staat, die volgens mevrouw beter is dan 't Israëlische leger, laat weten dat ze haar daarginds met open armen ontvangen.

Misschien is ze wel goed voor 'n handvol koperen islamitische-staat-muntstukken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 14:17   #4
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Is ze een crimineel hoort ze in de bak, is ze geen crimineel kan e perfect in de knesset gekozen worden
weer een bewijs dat Israel toch geen echte democratie is als er machten zijn die volksvertegenwoordigers gewoon buiten kunnen zetten omdat een mening niet mainstream is
Het is maar de vraag waar je de grens trekt. Binnenkort ga je nog zeggen dat verkozenen in de Knesset bv de Hitlergroet mogen brengen onder het mom van de democratie?

Iemand die terrorisme verheerlijkt, heeft geen plaats in de Knesset...

Laatst gewijzigd door Drukazz : 16 december 2014 om 14:18.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 14:29   #5
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Nochtans, een lid van de Knesset dat zegt dat "alle Palestijnen slangen zijn" en dat "zij en hun moeders moeten worden uitgeroeid", die wordt niet buitengesjot.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 15:04   #6
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard

..

Laatst gewijzigd door Drukazz : 16 december 2014 om 15:06.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 15:08   #7
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Nochtans, een lid van de Knesset dat zegt dat "alle Palestijnen slangen zijn" en dat "zij en hun moeders moeten worden uitgeroeid", die wordt niet buitengesjot.
In haar befaamde quote had ze het wel over moeders die "hun zoon (terrorist) naar de hel sturen met kussen en bloemen."

Dat is toch iets genuanceerder dan wat jij zegt.

Niet goed te keuren, al ziet het er wel altijd vrij treurig uit als zo'n moeder haar zoon dan als martelaar gaat bestempelen dat hij een aantal onschuldigen heeft kunnen vermoorden
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 15:26   #8
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Het is maar de vraag waar je de grens trekt.
in het parlement als verkozene?
dan moogt ge alles zeggen, hoe ziek en geschift ook
iets met onschendbaarheid, democratie, je vertegenwoordigt x aantal mensen,...
dat vrije woord en legitimiteit krijgen van kiezers is net de kern van elke democratie

als jij of een select clubje mag bepalen dat bepaalde verkozenen niet mogen zetelen omdat hun politieke visie en mening je niet aanstaan heb je de facto geen democratie.

op deze manier kunnen de regeringspartijen het hooggerechtshof zo ver krijgen om heel de oppositie buiten te gooien, met deze madam staat die deur alleszins op een kier.
en als de regering de rechterlijke macht controleert kent Israel per definitie ook GEEN scheiding der machten


wie zei ooit
ik veracht uw mening maar ik zal mijn leven geven opdat gij ze moogt uiten?
ik parafraseer ff maar die mens draait zich nu om in zijn graf

Laatst gewijzigd door 1207 : 16 december 2014 om 15:27.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 16:08   #9
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
In haar befaamde quote had ze het wel over moeders die "hun zoon (terrorist) naar de hel sturen met kussen en bloemen."

Dat is toch iets genuanceerder dan wat jij zegt.
Hier vind je de volledige tekst die ze gepost had. Het is moeilijk vol te houden dat ze niet vraagt om het uitroeien van het Palestijnse volk...


Dat er veel Palestijnen zijn die terrorisme steunen vind ik ook verschrikkelijk, maar hier gaat het erom dat slechts het extremisme van één zijde verbannen wordt uit de Knesset, en dat dat van de andere kant blijkbaar minder als probleem beschouwd wordt.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 21:35   #10
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
In haar befaamde quote had ze het wel over moeders die "hun zoon (terrorist) naar de hel sturen met kussen en bloemen."

Dat is toch iets genuanceerder dan wat jij zegt.

Niet goed te keuren, al ziet het er wel altijd vrij treurig uit als zo'n moeder haar zoon dan als martelaar gaat bestempelen dat hij een aantal onschuldigen heeft kunnen vermoorden
+ heeft NIETS met deze topic te maken
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 03:39   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
+ heeft NIETS met deze topic te maken
zegt de dikke pot tegen de vette ketel...
Ik zie uw onwelsprekend antwoord en verder 'gezwijn' met gebrek aan belangstelling tegemoet.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 13:35   #12
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

moesten ze iedereen uit dat parlement nu ook eens smijten die geweld verdedigt, of zelf onlangs de dood van vrouwen en kinderen wenste..

ah neen.. da's ok...
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 14:44   #13
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Hier vind je de volledige tekst die ze gepost had. Het is moeilijk vol te houden dat ze niet vraagt om het uitroeien van het Palestijnse volk...
Dat bevestigt toch net wat ik zeg?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 14:46   #14
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
moesten ze iedereen uit dat parlement nu ook eens smijten die geweld verdedigt, of zelf onlangs de dood van vrouwen en kinderen wenste..

ah neen.. da's ok...
Zet die ploat eens af, kameraad
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 14:54   #15
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Dat bevestigt toch net wat ik zeg?
Niet echt. Je probeert een oproep om 'niet langer rekening te houden met onschuldige burgerslachtoffers' 'omdat er oorlog moet worden gevoerd tegen een heel volk' te nuanceren.

Om het duidelijk te stellen:

Vind jij dat, als ze Zoabi uit de Knesset bannen, ze ook Shaked moeten bannen?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2014, 16:03   #16
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Zet die ploat eens af, kameraad
ik twijfel zelf of u de opmerkingen kent, of ze wilt kennen. moet ik er een paar neerzetten zodat u zo vervolgens kan ontkennen?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2014, 22:19   #17
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
zegt de dikke pot tegen de vette ketel...
Ik zie uw onwelsprekend antwoord en verder 'gezwijn' met gebrek aan belangstelling tegemoet.
blijf eens on topic trol
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be