Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2010, 22:57   #1
rikus
Lokaal Raadslid
 
rikus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2008
Locatie: Kraggenburg
Berichten: 345
Standaard Corrie hield niet van gekibbel over de Wederkomst

Corrie hield niet van gekibbel over de Wederkomst

Ook al is ze inmiddels bij haar Zaligmaker, haar aardse leven spreekt mensen nog altijd aan. Haar boeken worden nog altijd gelezen en haar getuigenissen worden nog altijd gehoord. Corrie ten Boom haar boodschappen zijn nog altijd actueel.

"We leven in een tijd dat we de wederkomst van Jezus heel gauw kunnen verwachten. Toen de Heer Jezus vertelde over de tekenen der tijden heeft Hij merkwaardige uitspraken gedaan. Hij zei: 'dit geslacht zal niet voorbij gaan voordat dit allemaal zal gebeuren.' Ik dacht: 'wat bedoelt de Heer daar mee?' - Deze generatie zal de generatie zijn wanneer al deze dingen gebeuren die beschreven staan in de Bijbel. Als je leest wat dat voor tekenen zijn, dan weet je dat wij de generatie zijn die de Heere Jezus kunnen verwachten."

"Ik houd er niet van om te kibbelen over de bijzonderheden, over wanneer en hoe we worden opgenomen in heerlijkheid. Ik geloof dat niemand precies weet wanneer de Opname zal zijn. Ik geloof dat het onvruchtbaar is om er over te kibbelen. Wat ik wel belangrijk vind is wat Petrus zei: 'In afwachting daarvan moet u uw best doen in Zijn ogen vlekkeloos en onberispelijk te zijn, en in vrede met God te leven'. Dat vind ik belangrijk. Dat u en ik we vlekkeloos en onbersipelijk zijn, zodat wanneer Jezus komt we niet beschaamd zijn."

"Ben je vlekkeloos en onberispelijk? Doe je je best daarvoor? Ik herinner me twee jongetjes die tegen elkaar zeiden: we willen nooit meer zondigen. Op een papier zetten ze 'we willen vanaf nu nooit meer zondigen'. Ze prikten in hun arm en ondertekende het met bloed. Veertien dagen later verbrandden ze het papier. vlekkeloos en onberispelijk, en dan je best doen, dat is namelijk niet te doen. Het is zo heerlijk dat er wel een antwoord op is."

Haat
Corrie ten Boom: "Ik zag eens in Duitsland een vrouw en ik herkende haar: dat was de verpleegster die zo wreed was geweest tegen mijn vriendin toen ze stervende was. Toen ik haar zag kwam er haat in mijn hart. Waarom kon ze destijds niet gewoon vriendelijk zijn?"

"Op het ogenblik dat ik wist dat ik haar niet vergeven had wist ik twee dingen: ik was niet klaar voor Jezus wederkomst, en ik wist dat ik niet vergeving had, want Jezus had gezegd dat wanneer je niet vergeeft je geen vergeving krijgt. Ik zei: 'Heer, ik kan haar niet vergeven!' Toen kreeg ik de heerlijke tekst uit Romeinen 5 in mijn gedachten: 'de liefde Gods is uitgestort in onze harten door de Heilige Geest.' Als je ooit moeite hebt met vergeven kan je deze Bijbeltekst bidden: 'Dank U, dat u in mijn hart de liefde Gods hebt gegeven. Uw liefde is sterker dan haat.' En weet je wat? De Heer heeft mij gebruikt die zuster tot de Heer te mogen brengen. Het is niet dat wij bevrijd worden, maar ook wij kunnen gebruikt worden. Er is niets wat zo vrij maakt als dat je vergeeft.
Bron:
__________________
Anders zijn is ook gewoon

rikus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 12:17   #2
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Inderdaad , kunnen vergeven. Daar gaat het hele leven over. Haat is iets dat van binnen dood.
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 21:59   #3
mdf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Locatie: eos
Berichten: 618
Standaard

hij is gekomen op 15/4/2008
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 11:01   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Inderdaad , kunnen vergeven. Daar gaat het hele leven over. Haat is iets dat van binnen dood.
Om te kunnen vergeven moet je eerst haten, geen vergeving zonder haat.

Haat geeft energie waar andere mensen moeten opgeven.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 12:17   #5
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Om te kunnen vergeven moet je eerst haten, geen vergeving zonder haat.

Haat geeft energie waar andere mensen moeten opgeven.
Haat geeft zeker energie en kan zich verzetten tegen misstanden.

Volgens mij zijn haat en vergeving allebei emoties. Ze bepalen de wil en niet andersom. Mensen met een klein ego zullen niet snel haten maar wel te snel vergeten en vergeven. Ze branden een kaarsje voor zichzelf en een arme ziel. Zinloos ritueel.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be