Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2022, 23:46   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard De boemerang die terug keert

De overheid gebruikt in tal van info acties meer en meer foto's van moslima's mét een hoofddoek maar nu De Lijn dat doet is het kot te klein.

Citaat:
De Lijn gebruikt vrouw met hoofddoek in campagne rond zwartrijden: “Stigmatiserend en negatief”.

https://palnws.be/2022/04/de-lijn-ge...d-en-negatief/
Foto's van een moslima en van een neger jongen gebruiken mag niet maar een foto van een blond meisje daarbij zetten zien ze geen probleem in.


Citaat:
Toch is er om deze simpele campagne heisa ontstaan. Niet door de slogan, maar wel door de beelden die gebruikt worden. Het gaat daarbij om een vrouw met hoofddoek, een zwarte jongen en een blond meisje. Vooral die eerste twee personen zouden voor een dergelijke campagne niet gebruikt mogen worden, klinkt het.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 april 2022 om 23:55.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 05:14   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De overheid gebruikt in tal van info acties meer en meer foto's van moslima's mét een hoofddoek maar nu De Lijn dat doet is het kot te klein.



Foto's van een moslima en van een neger jongen gebruiken mag niet maar een foto van een blond meisje daarbij zetten zien ze geen probleem in.
Wat is dan het probleem ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 05:26   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ge weet dat toch, moslima's en negers doen niet aan zwartrijden.

Trouwens, in de buurt van een neger het woord zwart gebruiken of zelfs maar de associatie maken, was dat geen digitale doodstraf? (gelukkig dat zwartrijden niet op de affice staat ,nietwaar)

En die blonde, moet die geen hoofddoek dragen om zedig te zijn?

En wat met die andere poster, waarbij een rondje betaald wordt, en er duidelijk een glas bier te zien is, die mag wel, of moeten we daar ook voor op onze lange tenen getrapt worden, want reclame voor alcohol, dat zou toch niet mogen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 april 2022 om 05:26.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 06:43   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De overheid gebruikt in tal van info acties meer en meer foto's van moslima's mét een hoofddoek maar nu De Lijn dat doet is het kot te klein.



Foto's van een moslima en van een neger jongen gebruiken mag niet maar een foto van een blond meisje daarbij zetten zien ze geen probleem in.
Ik begrijp volledig wat u wilt zeggen.
We zijn in snel tempo bezig met de verbruining van os TV landschap.

Kijk naar de reclame, kijk naar series zoals familie, waar een aantal witten plaats moesten maken voor 5 bruinen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 06:57   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Wie aan verbruining doet als bedrijf kan ik gerust stellen, ik probeer de aankoop van hun producten tot een minimum te beperken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 07:15   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wie aan verbruining doet als bedrijf kan ik gerust stellen, ik probeer de aankoop van hun producten tot een minimum te beperken.
Dan heeft u niet veel keuze meer.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 09:02   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wie aan verbruining doet als bedrijf kan ik gerust stellen, ik probeer de aankoop van hun producten tot een minimum te beperken.
U smeet uw TV al buiten dan want want bij bepaalde nieuwsuitzendingen en series & films daar zijn bijna alle 'acteurs/actrices' vervangen door verbruining.

Waarschijnlijk gaat het daar om *kassa*kassa*
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 09:04   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Te bedenken dat dit soort van "verbruining" in de jaren 70 "Blacksploitation" genoemd werd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 09:23   #9
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U smeet uw TV al buiten dan want want bij bepaalde nieuwsuitzendingen en series & films daar zijn bijna alle 'acteurs/actrices' vervangen door verbruining.

Waarschijnlijk gaat het daar om *kassa*kassa*
Netflix, en dan nog zeer selectief te werk gaan, kijk al vanaf het prille begin en heb eerlijk gezegd nog maar weinig schoteldoeken of negers gezien, ik kijk ook maar max één uurtje per dag TV, uit genomen als het F1 is da komt er bij.
Het gemanupileerde nieuws is sederd Netflix volledig afgeschaft wat heel wat ergernis bespaart.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 10:56   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Hassan Al Hilou, die zelf bedrijven begeleidt rond inclusiviteit, vindt de campagne stigmatiserend. “Bij een negatief onderwerp kan je beter geen mensen herkenbaar afbeelden.” In negatieve campagnes werk je volgens hem beter met tekst en cijfers. “Zo ga je niemand viseren.” Iets wat Hamza Ouamari van inclusief communicatiebedrijf Untitled Workers Club bevestigt. “Het gaat hier ook niet enkel om mensen van kleur: álle jongeren worden zo nogal negatief weggezet.”

Nieuwsblad

Een storm in een glas water.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 17:28   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik vond het wel "grappig" dat een pub-campagne die wil ingaat tegen de criminaliteit van het zwart rijden, geïllustreerd werd met een donker meisje met hoofddoek.

Wat ik al heel minder grappig vind, maar wel enorm veel bewonder: toch tamelijk wat top-dokters die allochtone Vlamingen zijn, in die televisie-reeks.

Belet niet dat ik gloeiend kwaad ben dat men dat zwartrijden bij het openbaar vervoer niet van in den beginne zeer streng aanpakte.
Idem dito voor al die andere criminaliteit en overlast. Van zwart of van wit. Iedereen is kleurloos voor mij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 18:40   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dan het probleem ?
Dat die mensen die kritiek hebben op de affiche een afbeelding van een neger en moslima stigmatiserend en negatief vinden maar een foto van een blond meisje op diezelfde affiche vinden ze dan weer niet stigmatiserend en negatief.

Citaat:
Toch is er om deze simpele campagne heisa ontstaan. Niet door de slogan, maar wel door de beelden die gebruikt worden. Het gaat daarbij om een vrouw met hoofddoek, een zwarte jongen en een blond meisje. Vooral die eerste twee personen zouden voor een dergelijke campagne niet gebruikt mogen worden, klinkt het.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 18:43   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik begrijp volledig wat u wilt zeggen.
We zijn in snel tempo bezig met de verbruining van os TV landschap.

Kijk naar de reclame, kijk naar series zoals familie, waar een aantal witten plaats moesten maken voor 5 bruinen.
Nog een paar jaar en er schieten daar geen blanken meer over.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 18:45   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat die mensen die kritiek hebben op de affiche een afbeelding van een neger en moslima stigmatiserend en negatief vinden maar een foto van een blond meisje op diezelfde affiche vinden ze dan weer niet stigmatiserend en negatief.
Op de affiches van Hunkemöller zie je soms mooie negerinnen.
Wie heeft daar een probleem mee.
Maar ok. Dit gaat niet om negatief nieuws verspreiden zoals zwartrijden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 19:16   #15
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dan het probleem ?
Dat Hasan Al Hilou vindt dat personen van kleur en gehoofddoekte vrouwen niet op affiches mogen staan als een stigmatiserende boodschap wordt uitgedragen. Voor dergelijke affiches is Hasan geen voorstander van inclusiviteit en diversiteit. Dan volstaan voor één keer de tronies van bleekgezichten.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 19:33   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Dat Hasan Al Hilou vindt dat personen van kleur en gehoofddoekte vrouwen niet op affiches mogen staan als een stigmatiserende boodschap wordt uitgedragen. Voor dergelijke affiches is Hasan geen voorstander van inclusiviteit en diversiteit. Dan volstaan voor één keer de tronies van bleekgezichten.
Zijn boodschap was in de eerste plaats dat je geen negatief nieuws verspreid door middel van afbeeldingen van personen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:52   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Te bedenken dat dit soort van "verbruining" in de jaren 70 "Blacksploitation" genoemd werd.
Ja Shaft is een van de Blacksploitation films die enorm succesvol werd bvb.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:54   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vond het wel "grappig" dat een pub-campagne die wil ingaat tegen de criminaliteit van het zwart rijden, geïllustreerd werd met een donker meisje met hoofddoek.

Wat ik al heel minder grappig vind, maar wel enorm veel bewonder: toch tamelijk wat top-dokters die allochtone Vlamingen zijn, in die televisie-reeks.

Belet niet dat ik gloeiend kwaad ben dat men dat zwartrijden bij het openbaar vervoer niet van in den beginne zeer streng aanpakte.
Idem dito voor al die andere criminaliteit en overlast. Van zwart of van wit. Iedereen is kleurloos voor mij.
In broekzele zult ge nog niet te rap zien, dat iets heel streng wordt aangepakt, dan moeten ze werken. Behalve als het om vlamingen pesten gaat, daar is het risico veel lager.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 03:10   #19
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Dat Hasan Al Hilou vindt dat personen van kleur en gehoofddoekte vrouwen niet op affiches mogen staan als een stigmatiserende boodschap wordt uitgedragen. Voor dergelijke affiches is Hasan geen voorstander van inclusiviteit en diversiteit. Dan volstaan voor één keer de tronies van bleekgezichten.
Gelul, doe een gemengde campagne anders ook geen Blanken (of is het nu witten, pech gehad ik identificeer mij als blank). Iedereen kan zwart rijden, mensen van kleur, moslima's, blanken etc. fouten zijn menselijk, dus inclusiviteit is alles of niets.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 06:07   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Gelul, doe een gemengde campagne anders ook geen Blanken (of is het nu witten, pech gehad ik identificeer mij als blank). Iedereen kan zwart rijden, mensen van kleur, moslima's, blanken etc. fouten zijn menselijk, dus inclusiviteit is alles of niets.
Is dat zo?
Waarom wordt de verbruining ons zo opgedrongen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be