Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2017, 17:48   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
eldiario.es: Amputaties van staarten bij honden en katten is nu verboden in Spanje. Ook van klauwen en van de stembanden.

Hoe zit dat in België?
In België mogen de klauwen van een Vlaamse Leeuw getrokken worden, ze krijgen er zelfs subsidies voor.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 27 maart 2017 om 18:05.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 13:57   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Eindelijk! Verbod op onverdoofd slachten in België is een prachtige overwinning
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2017, 09:31   #23
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
A Japanese whaling fleet returned to port on Friday after an annual Antarctic hunt that killed more than 300 of the mammals, as Tokyo pursues the programme in defiance of global criticism.

The fleet set sail for the Southern Ocean in November, with plans to slaughter 333 minke whales, flouting a worldwide moratorium and opposition led by Australia and New Zealand.
Japan to face criticism at international summit for flouting whaling ruling
Read more
Citaat:
The fleet consisted of five ships, three of which arrived on Friday morning at Shimonoseki port in western Japan, the country’s Fisheries Agency said.
Past missions have been hampered by a confrontational campaign on the high seas by environmentalists Sea Shepherd. A fisheries agency official said that the whalers this time faced “no obstructive behaviour threatening safety of the fleet and crew members” by the group.

He attributed that partially to Japan dispatching patrol ships to protect the fleet.
https://www.theguardian.com/environm...antarctic-hunt

Smeerlappen de Jappen. Tiens, dat rijmt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 maart 2017 om 09:31.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 10:44   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
In België mogen de klauwen van een Vlaamse Leeuw getrokken worden, ze krijgen er zelfs subsidies voor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 18:44   #25
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Chemical arms race in the seas

Salmon farming is één grote rotzooi en vervuilt de oceanen
Citaat:
Staniford, a Liverpudlian who has lived in Scotland for many years, argued that cramming carnivorous, migratory fish into crowded tanks and releasing toxins, diseases and parasites into the surrounding waters was inherently unsustainable. Unless the global salmon farming industry drastically changed course, he said, it would collapse.

This week I asked Staniford what had changed since then. Little, he replied, except that the farms had got bigger, the industry was spending even more heavily to control the lice, more fish were dying in appalling conditions and the pollution caused by their waste and the use of chemicals was becoming more serious. He has spent the past five years labelled an “eco-terrorist”, a “troublemaker”, an “exaggerator” and “a prophet of doom”. He has been sued by the industry for defamation, lost a high-profile Canadian high court battle, been heavily fined, been threatened many times, and been ordered never to repeat statements such as “wild salmon don’t do drugs” and “salmon farming spreads diseases”.

“He is an ace troublemaker. He annoys everyone … but he uses freedom of information requests to get his data and 99 times out of 100 he is right”, says Scottish investigative journalist Rob Edwards. “I am a trained scientist. I use peer-reviewed science and use the industry’s own figures,” says Staniford.

“What we are seeing now is a chemical arms race in the seas, just like on the land farms, where the resistance of plants to chemicals is growing. In fish farms, the parasites are increasing resistance to chemicals and antibiotics. There has been a 10-fold increase in the use of some chemicals in the past 18 months.” The farms are now turning to mechanical ways to delouse the fish, he says. “They are using hydro-dousers, like huge carwashes, and thermal lousing, which heats them up.” There is also the spectre of GM salmon, with companies engineering GM plants for their omega-3 to feed the fish, and a US company given permission to develop GM salmon.
https://www.theguardian.com/environm...he-environment
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 20:11   #26
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Eindelijk! Verbod op onverdoofd slachten in België is een prachtige overwinning
Goed nieuws inderdaad

Laatst gewijzigd door bembem : 1 april 2017 om 20:12.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 20:28   #27
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Oei, tegen extinctie? Jammer voor die honderd duizenden die zijn utgestorven voor wij er waren :-/ Of gaat het met teurgwerkende kracht?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2017, 06:48   #28
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Werkloze dieren exploiteren werkende dieren.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 19:24   #29
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 20:47   #30
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.548
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dieren doden voor een menselijk “luxeproduct” is onaanvaardbaar! Toch sterven in België jaarlijks 160.000 nertsen in vreselijke omstandigheden. Na zeven gruwelijke maanden in gevangenschap worden ze brutaal afgemaakt. En nadien hangt hun zachte pels in de winkelrekken
Gaia.be

Eeuwig verhaal...

https://www.youtube.com/watch?v=oZjnavpSGoU

ja he, is het niet een geniaal idee van Wieroe als hindoe nazi (homo) kat om maar gewoon weer lampekappen te maken van menselijke huiden zoals tijdens WOII??

van viesbruine hindoe apen kan je mooi bruin leer maken, ja sierlijk he zo een bikini van bruin hindoe apen leer over een grote, goed uitgeneukte, blanke westerse poes?? Als het mijn huid was dan zou ik dus ook nuttig zijn na mijn dood zo, goed voor mijn karma en heerlijk gevoel, grote blanke stoeipoes sieren.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 20:50   #31
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.548
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

ja dierenleed:

die arme woelratten worden in moorddadige klemmem vermoord bij duizenden per jaar.

en die blinde mollen zelfde drama, holocaust van mollen is nog legaal

ben zelf lid v partij van de dieren
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 20:11   #32
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Geef moslims eens varkensvlees. Ze gaan united tegenover diegene dat hen dat te eten gaf staan.

Geef de Vlaming halal? Niets gebeurd.
Geef de Vlaming vlees van dieren die lijden? Niets gebeurd.

Ik ga een proces opstarten tegen slachthuizen. Ik ga immateriele schade eisen bij slachthuizen die dieren mishandelen. Zo ga ik dat slachthuis dat halal vlees als gewoon vlees verkocht aanklagen en dat slachthuis in Tielt omdat zij de conventionele methodes verwaarloosden.

Wie doet mee?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 07:12   #33
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Geef moslims eens varkensvlees. Ze gaan united tegenover diegene dat hen dat te eten gaf staan.

Geef de Vlaming halal? Niets gebeurd.
Geef de Vlaming vlees van dieren die lijden? Niets gebeurd.

Ik ga een proces opstarten tegen slachthuizen. Ik ga immateriele schade eisen bij slachthuizen die dieren mishandelen. Zo ga ik dat slachthuis dat halal vlees als gewoon vlees verkocht aanklagen en dat slachthuis in Tielt omdat zij de conventionele methodes verwaarloosden.

Wie doet mee?
Dat slachthuis in Tielt kreeg al een wettelijke sanctie opgelegd. Spreek je nu over burgerlijke partijstelling? Hoe ga jij aantonen welke schade je precies hebt geleden? Heb je al je kassaticketjes bewaard?

Dit is even absurd als Amerikaanse consumenten die zich burgerlijke partij zouden stellen tegen British Petroleum nadat ze vis hebben gegeten afkomstig uit de Golf van Mexico.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 07:31   #34
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

We zouden dat beter doen, dat de waanzin eens stopt.
Dit is het onrecht voorbij en het wordt tijd voor fundamentele dierenrechten.
En dat meen ik zonder onnozel te doen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 09:42   #35
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
We zouden dat beter doen, dat de waanzin eens stopt.
Dit is het onrecht voorbij en het wordt tijd voor fundamentele dierenrechten.
En dat meen ik zonder onnozel te doen.
Ik ben het eens dat dierenleed zo veel mogelijk moet kunnen beperkt worden. Maar als het je menens is om je burgerlijk partij te stellen moet je wel kunnen aantonen dat je schade hebt geleden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 10:10   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Diersoorten beschermen tegen extinctie: zoveel nobeler dan beschermen tegen uitsterven.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 02:04   #37
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

't Is meer tegen uitroeien dan tegen uitsterven.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 15:01   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik vind dit een zeer interessante kwestie.

Moet men naar veganisme streven om dierenleed te vermijden?

Kan men de dieren niet correct behandelen en toch vlees consumeren? Is het
melken van de koe zo erg? Men mag niet vergeten dat indien we geen koeien zouden kweken voor ons voedsel, koeien enkel nog zouden te vinden zijn in een zoo, dus de koe heeft er ergens ook belang bij.

Wat te doen met het houden van schapen waar we de wol van gebruiken? Moeten we dit ook vermijden en vervangen door plantaardige vezels? Ook zijde?

Dan komt ook nog de vraag wat de doen met huisdieren? Is dit ook geen dierengebruik? Uiteindelijk houden we huisdieren voor ons eigen plezier.

ALs we naar ethisch veganisme gaan, moeten we de lijn dan niet volledig doortrekken?
Ik formuleerde een vollediger antwoord ten behoeve van mijn kleindochter:
Vegetariërs zijn tegen slacht. Logisch, mij lijkt dat op zich per definitie dierenmishandeling.
Veganisme trekt dat door naar andere mishandeling en exploitatie
Laat de koeien vrij in de wei en laat ze daar zonder exploitatie een natuurlijke dood sterven. De koe zal Nooit een bedreigd soort worden. Er moeten er evenwel geen miljard gekweekt worden voor exploitatie en slacht per jaar.
Schapen moet je scheren om ze te helpen maar niet om ze exploiteren en je moet ze daarvoor ook niet houden.
Ja huisdieren houden is ook dierengebruik. Maar mens en huisdier kunnen in symbiose leven en in emotionele harmonie. Ik kan niet zo ver gaan als het standpunt van de abilitionisten die het houden van huisdieren verwerpen. Ik vind dat extremistisch. Gewoon vegetarisme is al vergaand genoeg
O ja ik vergat zijde. In mijn vegetarisch leven heb ik misschien wel eens een zijden hemd of sjaaltje gedragen maar niet in mijn veganistisch leven. It's a small issue. Niet erg belangrijk. Er zijn andere veganistisch issues die ik niet zo belangrijk vindt. Zoals honing. Maar ik consumeer die ook niet. Zodat de veganisten mijn veganist kunnen blijven noemen. En ik consumeer toch al helemaal geen suiker.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2017 om 15:07.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 15:45   #39
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Vechten tegen windmolens. Vleeseters zullen er altijd zijn, dus moeten dieren geslacht worden . Als jullie vinden dat dit dierenleed meebrengt, dan is dat zo. Maar slachthuizen doen sluiten heeft alleen maar tot gevolg dat die zullen verhuizen naar het buitenland , waar geen of weinig controle bestaat en waar dit dierenleed nog veel erger zal zijn. Om dan nog te zwijgen over werkloosheid, minder inkomsten, duurder vlees.

Ik weet niet of die acties op het einde van de rit veel helpen, tenzij het beoogde doel is dat niemand nog vlees eet en dat doel bereiken is zeker niet voor morgen, zelfs niet voor overmorgen.

Wat ontbreekt is controle, zoals in alles hier in ons land.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 16:08   #40
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Niemand beweert dat dierenconsumptie kan uitgeroeid worden. Wel dat iedereen zijn steentje kan bijdragen
En er bestaat ook iets zoals persoonlijk engagement. Dat kan in verschillende mate. Bij flexitariërs is dat er ook.
Bij veganisten is dat 100%

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2017 om 16:11.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be