Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2017, 13:57   #181
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
6 strafpunten wegens negationisme. Het kamp was er al in 1933 en het eerste dat er werd geboouwd
Dus duitsland valt op 1 september 39 Polen binnen maar kz Auschwitz bestaat sinds 1933?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 14:02   #182
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Pffffft. Dat klinkt zoals: niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn moslims.
Citaat:
En ja, het klinkt zo, maar het zijn nu eenmaal wettelijke bepalingen.
Je weet waar je jouw wettelijke bepalingen kunt steken.
FEIT is dat alle terroristische aanslagen door moslims worden gepleegd.

Citaat:
Moest door het internationaal gerechtshof juridisch erkend worden al genocide, dan kan Congo schade vergoeding eisen van België en het Belgische koningshuis, maar dat is het ondanks de gruwel dus niet. Noch als een etnische zuivering, noch als een volkerenmoord.
Je ziet van hier dat een organisatie die aan elkaar hangt van negationisten van volkerenmoorden rekening houdt met de gevoelens van negers. Negers zijn geen Joden, he Jantje? Een "beschaafde" organisatie gaat toch geen negers de kans geven om Belgique en haar koningshuis kaal te plukken?

Citaat:
Er is zelfs nooit een juridisch onderzoek geweest naar de misdaden die daar zijn gepleegd. En daar zijn redenen voor.
Bij gebrek aan bewijzen, zeker?

https://www.google.be/search?q=genoc...w=1210&bih=602

Niet dat die redenen iets te maken hebben met de Belgische politiek

Citaat:
want België zou niets kunnen ondernemen tegen een internationaal juridisch onderzoek.


Citaat:
Er zijn dus andere spelers die dit potje dicht willen houden, in de eerste plaats het VK, de VS en Frankrijk.
Dat heet: de zwarte piet doorschuiven.

Citaat:
Dus nee, ook al staat heel de wereldbevolking te roepen dat het een genocide was in Congo, is het dat niet volgens de wettellijke en juridische normen.
Kan je die bewering staven, of lul je maar wat uit je nek?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 mei 2017 om 14:05.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 16:26   #183
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Dus duitsland valt op 1 september 39 Polen binnen maar kz Auschwitz bestaat sinds 1933?
Kreeg in een andere discussie lange tijd geleden 6 strafpunten omdat ik die stelling aanviel en de mod die ze gaf gebruikte de negationisme wet om het te rechtvaardigen, ook al kreeg hij alle bewijzen over de juiste geschiedenis.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 16:34   #184
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Jantje....Je staat niet alleen met je verdediging van de niet-genocide onder het toeziend oog van de Belgische held en visionar: LeopoldII.

Citaat:
22/06/10

Louis Michel: "Leopold II was een held voor België"

"Werkkampen in Congo? Echt niet. In die tijd was dat gewoon de manier van doen", zegt Louis Michel.

Europees parlementslid Louis Michel neemt in het weekblad P-magazine de verdediging op zich van koning Leopold II en zijn beleid in Kongo Vrijstaat. "Hij was een ambitieuze visionair", aldus Michel. "Instinctief voel ik aan dat Leopold II een held was, een held met ambitie voor een klein landje als België."

Werkkamp
De voormalige minister van Buitenlandse Zaken krijgt in het weekblad een reeks 'beschuldigingen' aan het adres van onze toenmalige vorst voorgeschoteld. Zo is er het verwijt dat Leopold II Congo in een gigantisch werkkamp veranderde en rijk werd op de kap van de Congolezen. "Dat is pure demagogie", aldus Michel. "Zulke verwijten verdient Leopold II niet. De Belgen hebben er spoorwegen, scholen en hospitalen gebouwd en de economische groei aangezwengeld. Werkkamp? Echt niet. In die tijd was dat gewoon de manier van doen."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...r-Belgie.dhtml

Waar een klein landje groot in kan zijn.....in de ontkenning/negatie van de eigen misdaden tegen de menselijkheid.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 16:42   #185
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard


Wat je nu in je eigen qoute zie staan is het enige waar de wetgevers en justitie rekening mee houden.
Citaat:
een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen: 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep


Genocide wordt vaak verward met etnische zuiveringen, maar de twee begrippen zijn geen synoniemen van elkaar. Van etnische zuiveringen is sprake indien een bevolkingsgroep een andere bevolkingsgroep probeert te verdrijven of verwijderen uit een bepaald gebied; er is pas sprake van genocide indien iemand een andere groep wil vernietigen op basis van het ras, de nationaliteit, etniciteit of religie van die groep. Zolang het doel van de etnische zuivering dus slechts is de verwijdering van een etnische groep uit een bepaald gebied, zal er geen sprake zijn van genocide

Door de internationaal gehanteerde definitie van de Verenigde Naties (zie boven) wordt nu meestal met ingrijpen gewacht tot stadium zeven (de vernietiging) is ingetreden omdat er voordien nog niet gesproken 'mag' worden van genocide.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide

Wat jij en ik denken en vinden is dus van geen toepassing.
Beledigingen naar de mensen hun kop smijt en staan roepen veranderen daar niets aan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 16:47   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Overdrijving
Michel geeft toe dat er in de periode van Kongo Vrijstaat (what's in a name?) misschien eerder sprake was van overheersen, ontdekken en pure macht verwerven. "Maar op een zeker ogenblik - en daar kan je niet om heen - is die beschaving er wel gekomen", zegt hij. Michel meent ook dat we ons makkelijk laten verleiden tot overdrijving als het over Congo gaat, al geeft hij toe dat er waarschijnlijk wel 'bepaalde zaken' gebeurd zijn in Kongo Vrijstaat.
Michel overdrijft, uiteraard, niet...

Over welke beschaving heeft Michel het eigenlijk? De "beschaving" na de moord op de eerste verkozen Congolese premier? Met medeweten én de goedkeurig van een koninklijke nakomeling van LeopoldII?
De beschaving onder Mobutu Sese Seko? Mét goedkeuring van Belgique?
De beschaving onder Laurent-Désiré Kabila of die van zijn dictatoriale zoon Joseph Kabila?

Het enige laagje "beschaving" dat ik zie is dat er in Congo Frans wordt gesproken.
In Belgique is dat "de beschavers" slechts gedeeltelijk gelukt....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 16:56   #187
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat je nu in je eigen qoute zie staan is het enige waar de wetgevers en justitie rekening mee houden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide

Wat jij en ik denken en vinden is dus van geen toepassing.
Beledigingen naar de mensen hun kop smijt en staan roepen veranderen daar niets aan.
Edoch. Wat jij er ik denken speelt wel degelijk een rol.

Jammer genoeg zijn er teveel goedpraters en andere medeplichtigen wiens denkwijze de doorslag geeft.

Vandaag toch nog.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 17:09   #188
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jantje....Je staat niet alleen met je verdediging van de niet-genocide onder het toeziend oog van de Belgische held en visionar: LeopoldII.



http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...r-Belgie.dhtml

Waar een klein landje groot in kan zijn.....in de ontkenning/negatie van de eigen misdaden tegen de menselijkheid.
Ga je nu eindelijk eens stoppen met mensen woorden in de mond te leggen die ze niet hebben uitgesproken?
Want je heb totaal geen besef over wat er allemaal in Congo vrij staat, Congo, Zaïre, Congo is gebeurd en nog steeds gebeurd. Noch wat er allemaal in Afrika is gebeurd en nog steeds gebeurd en door heel de intantionale gemeenschap word genegeerd.
Die 12.000.000 doden onder het beleid van Leopold II zijn verwaarloosbaar tegenover het aantal doden de laatste 5 jaar in dezelfde gebieden.

Op het ogenblik zijn er meer dan 1.500.000 opgevangen vluchtelingen uit 1 Congolese provincie. Niemand weet hoeveel vluchtelingen er nog in die provincie rondzwerven en hoeveel doden er al zijn gevallen.
In Mozambique, Malawi, Zambia, Oeganda, Kenia, Somalië, Mali, Rwanda en Burundi zijn er ook nog eens enkele miljoenen opgevangen vluchtelingen, waar men ook geen idee heeft hoeveel er nog rondzwerven en hoeveel doden er al zijn gevallen.

En wie levert er daar de wapens voor, wie geeft de militaire opleidingen, wie verdient daar enorm aan?
Wat kan het mij dus verdomme of de daden van Leopold II zijn handlangers als genocide bestempeld wordne of niet.
Er gebeuren daar op dit ogenblik nog steeds volkeren moorden.
Laat de schuldigen aan die volkeren moorden zich verantwoorden.
En roep dat men daar een einde aan moet maken.

En verder moet men openlijk vrij elke volkeren moord kunnen onderzoeken, zonder enige belemmering door wetten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 17:21   #189
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Die 12.000.000 doden onder het beleid van Leopold II zijn verwaarloosbaar tegenover het aantal doden de laatste 5 jaar in dezelfde gebieden.

Laat de schuldigen aan die volkeren moorden zich verantwoorden.
En roep dat men daar een einde aan moet maken.
Pffffft.....

Ik roep.
Jij minimaliseert.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 17:22   #190
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Wat kan het mij dus verdomme of de daden van Leopold II zijn handlangers als genocide bestempeld wordne of niet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 17:28   #191
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Het aantal doden dat er vandaag over heel de wereld valt door binnen-en buitenlands geweld veegt noch de smeerlapperij van de nazi's noch die van Leopold II weg.

Beide massamoordenaars van miljoenen slachtoffers hadden hetzelfde doel: "make.......great (again)".
Vraag maar aan de vader van de huidige Belgische premier.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 17:31   #192
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Edoch. Wat jij er ik denken speelt wel degelijk een rol.

Jammer genoeg zijn er teveel goedpraters en andere medeplichtigen wiens denkwijze de doorslag geeft.

Vandaag toch nog.
Daar is het u natuurlijk u om te doen. Namelijk de schuld van heel die 'genocide' in de schoenen schuiven van uw huidige politieke tegenstanders: de belgicisten.

Het eigenlijke gruwelijke lot van de Congolezen interesseert u eigenlijk geen knijt. U zoekt gewoon een stok om een hond mee te slagen, en in dit geval is die stok; de misdaden van Leopold II, en de hond is ... iedereen die niet Vlaams Nationalist is. Want in uw gestoord wereldbeeld zijn die schuldig aan de erfzonde van Leopold II.

Wat u doet is walgelijk en ziekelijk. Alleen mensen die geen geweten hebben gebruiken het lot van deze slachtoffers voor persoonlijk egoistische doeleinden.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 17:31   #193
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
"Instinctief voel ik aan dat Leopold II een held was, een held met ambitie voor een klein landje als België."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...r-Belgie.dhtml
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 17:58   #194
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kreeg in een andere discussie lange tijd geleden 6 strafpunten omdat ik die stelling aanviel en de mod die ze gaf gebruikte de negationisme wet om het te rechtvaardigen, ook al kreeg hij alle bewijzen over de juiste geschiedenis.
welke stelling viel je aan?
dat Auschwitz in 33 niet bestond? dan verdien je niet beter

of kreeg je strafpunten van een mod omdat die dacht dat Auschwitz in 33 wel bestond?

Laatst gewijzigd door 1207 : 28 mei 2017 om 18:07.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 18:15   #195
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Daar is het u natuurlijk u om te doen. Namelijk de schuld van heel die 'genocide' in de schoenen schuiven van uw huidige politieke tegenstanders: de belgicisten.

Het eigenlijke gruwelijke lot van de Congolezen interesseert u eigenlijk geen knijt. U zoekt gewoon een stok om een hond mee te slagen, en in dit geval is die stok; de misdaden van Leopold II, en de hond is ... iedereen die niet Vlaams Nationalist is. Want in uw gestoord wereldbeeld zijn die schuldig aan de erfzonde van Leopold II.

Wat u doet is walgelijk en ziekelijk. Alleen mensen die geen geweten hebben gebruiken het lot van deze slachtoffers voor persoonlijk egoistische doeleinden.
"MIJN" gestoord wereldbeeld staat hier compleet buiten.
De feiten spreken voor zich.
En de feiten zijn dat LeopoldII evenveel slachtoffers maakte als Hitler.

Op de massamoord van de nazi's rust een negationismewet.
De massamoord onder LeopoldII wordt in alle toonaarden geminimaliseerd. Dit zowel door politici (Marc Eyskens, Louis Michel) als hun aanhangers.
IK kan het niet helpen dat dit Belgische nationalisten zijn.

En nu mag jij mij even uitleggen welke persoonlijke egoïstische doeleinden ik heb omdat ik het op dit forum, bij elke gelegenheid, opneem voor de rechten van de Congolezen. Deze "egoïst" voelt namelijk wat de nakomelingen van de slachtoffers van LeopoldII moeten voelen als ze in Belgique tegen zijn standbeelden oplopen. Jij zou d�*�*r beter aan denken in plaats van aan de stok waarvan jij je door mij geslagen waant.
Eender welk mens met een greintje, menselijkheid, rechtvaardigheidsgevoel en waardigheid hoort er krek hetzelfde over te denken als de walgelijke, ziekelijke, gewetenloze egoïst, die Knuppel volgens jou is.

Nochtans wordt uitgerekend d�*�*rmee de genocidewet verantwoord: de gevoelens van de Joodse slachtoffers van Hitler en hun nakomelingen.

Voor mij is er geen verschil tussen de ene dan wel de andere massamoordenaar. Voor jou duidelijk wél. Je gooit mij liever de smerigste verwijten naar mijn hoofd dan één woord van afkeuring te laten horen over de bewezen geschiedkundige feiten gepleegd in "Congo Vrijstaat".
Dat is jouw verantwoordelijkheid. Ik wil nooit ofte nimmer, door wie dan ook, gezegd hebben dat ik minder moeite heb met de massamoord gepleegd onder de verantwoordelijkheid van de tweede koning van mijn eigen land op de Congolezen dan met de volkerenmoord op de Joden door Hitler.

Verklaar mij liever eens hoe het komt dat Belgische nationalisten, zonder uitzondering, de rol van LeopoldII in zijn "kroonkolonie" minimaliseren, ofwel degenen die zijn misdaden aanklagen beschuldigen voor al wat lelijk is, ofwel zwijgen dat ze zweten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 18:24   #196
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
welke stelling viel je aan?
dat Auschwitz in 33 niet bestond? dan verdien je niet beter

of kreeg je strafpunten van een mod omdat die dacht dat Auschwitz in 33 wel bestond?
De juiste geschiedenis werd vastgelegd in de negationismewet. Daar mag niet over gediscussieerd worden. Punt.
Jantje heeft de gevolgen van de negationismewet ervaren. Noch meer. Noch minder. Noem het een tweesnijdend zwaard, of beter, een boemerang die, vroeg of laat terugkeert.
Zélfs in het gezicht van zijn aanvankelijke verdedigers.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 18:59   #197
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Guido Gryseels directeur van het Koninklijk Museum, verwoordde het zo:

Citaat:
Koning Leopold was een man met visie, je kunt het oneens zijn met die visie, maar hij had een visie. En Kongo eigenlijk, of je het wil of niet, betekende veel voor de Belgische economie. Dus voor België is er veel voordeel geweest met het engagement in Midden-Afrika.
De uitleg van Guido Gryseels lijkt eerder thuis in het Koloniaal Museum van Tervuren. Te veel prijzen, te weinig misprijzen. Alles ten goede van het goede vaderland.
Stalin, Hitler of Pol Pot, mannen met visie, je kunt het oneens zijn met die visie, maar zij hadden een visie.

Phara de Aguirre, meer of minder alert en bitsig, naargelang haar sympathie voor de zaak, interviewt Marc Eyskens, Minister van Staat, Oud-premier, Oud-minister van Financiën, van Economie, van Buitenlandse Dingen, minzaam expert in levenswijsheid , liefhebber van zijn hobbyschilderwerk, zijn rijmkunst, zijn humor, zijn telecommentaar en zijn dies meer. Verknocht staatsdienaar van Belgies' vorst en Belgisch vaderland. Phara maakt het Eyskens, heel even, niet gemakkelijk...

Citaat:
Phara de Aguirre: Leopold den Tweede, niet echt een man om fier over te zijn. Het was echt een schrikbewind.

Marc Eyskens: Ja, er zijn inderdaad een aantal dingen gebeurd die vandaag de dag zouden worden beschouwd als misdaden tegen de mensheid. Als u ziet dat men daar ondermeer bij de zwarten, af en toe, de handen afhakte, dat men ook die zwarten systematisch uitmoordde indien ze niet gedisciplineerd wilden werken in de rubberplantages of werkten voor de aanleg van een spoorweg. Dat zijn natuurlijk dingen die naar onze huidige normen totaal in strijd met de elementaire eerbiediging van de mensenrechten zijn, neem ik aan.

Phara de Aguirre: Maar in de oorspronkelijke reportage wordt een vergelijking gemaakt met Hitler en de holocaust.

Marc Eyskens: Dat lijkt mij overdreven omdat u dan twee tijdsperiodes echt in melkaar euhw vermengd,of met mekaar vermengd. Neen, het ging natuurlijk niet over een systematisch plan om die zwarten uit te moorden want die hadden ze verdorie nodig, de blanken hadden die nodig als, als, als arbeidskrachten. Maar de discipline was zo draconisch omdat de rentabiliteitsdruk zo groot was. Kongo was de privé-tuin van Leopold de Tweede, hij had er ook veel geld in gestopt en dat moest dus opbrengen en die rubber was toen in. Het was eigenlijk een nieuwe uitvinding. Het werd in de industrie sterk gebruikt en dat moest dus enorm kunnen produceren en die mensen moesten dus dag en nacht werken, en als ze dat niet deden, als ze niet braaf waren, dan werden ze zeer zwaar gesanctioneerd met alle gevolgen van dien. Dus dat was een onmenselijk regime, voor die zwarten ja.
Eyskens en Michel zijn allebei Minister van Staat. Minister van staat is een eretitel die in België wordt verleend, bij Koninklijk Besluit, aan personen die zich bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt in het openbaar leven. Meestal wordt de titel verleend aan prominente politici, die ook van enig staatsmanschap blijk hebben gegeven. De benoeming tot minister van staat gebeurt door 'de koning', dit wil zeggen de uitvoerende macht, meer bepaald de koning en de eerste minister, die daarin een grote vrijheid heeft.

De benoeming tot minister van staat is voor het leven. Politieke schandalen of zelfs een gerechtelijke veroordeling (al dan niet met een inperking van burgerrechten), hebben hierop geen invloed (zie bijvoorbeeld Guy Spitaels en Willy Claes).

(Krab jij mijn rug dan krab ik de jouwe...)

Op naar de volgende negationist...
Citaat:
Walter Geerts, journalist en onder andere de stichter van het duidingsmagazine Actueel op Radio 1, is met de koloniale toestanden in Kongo ten zeerste vertrouwd,- hij werd er geboren en bracht er vele jaren van zijn leven door. Bij het bekijken van de reportage vielen hem nogal wat onjuistheden op, halve waarheden en vooral heel veel volstrekte leugens en fabeltjes. Hij meende, — terecht — dat een recht van antwoord, een rechtzetting van de verdraaide feiten, op zijn plaats was.
Zo stelt hij bijvoorbeeld vast dat van het afhakken van handen — het onderdeel van de reportage dat nogal wat stof deed opwaaien — helemaal geen sprake was. Onder meer de in de film getoonde foto, waarop twee jongens zonder handen te zien zijn, heeft daar niets mee te maken. Achterhaald kon worden dat beide jongens immers het slachtoffer van arbeidsongevallen en ziektes waren geweest, waardoor ze hun handen hadden verloren.
De opgehangen story over de genocide waarbij Leopold II zowat 10 miljoen Kongolezen op zijn geweten zou hebben, blijkt ook volledig uit de lucht gegrepen. Van het immens grote en vrijwel lege Kongo (2,4 miljoen vierkante kilometers) waren toen omzeggens alleen de oevers en omliggende gebieden van de Kongo- stroom bekend en ontgonnen en daar woonden nooit zoveel mensen, - hooguit 2 �* 3 miljoen. Van moord- en slachtpartijen, laat staan van volkenmoord, kan dus geen sprake zijn.

http://www.hbvl.be/cnt/eid17982/exte...er-zwarte-dood
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 19:58   #198
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Ja, professor inderdaad, neen, professor. Ons huidig koningshuis hoeft zich niet te schamen om zijn visionaire erflater: Niet weinig de Europese bondgenoten belazeren, wel af en toe een handje afhakken, moordje brandje stichten, vrouwtjes gijzelen, handjes roken, ranselen, afranselen, dood ranselen, uithongeren, uithangen, onthoofden, ontmannen, af en toe.
Nu zou dat wel eens een schendingske van mensenrechtjes kunnen zijn,
nu zou het een misdaadje tegen de mensheid kunnen zijn, mogelijkerwijze.
Maar toen, neen toen, toen Monsieur Léopold de Saxe-Cobourg et Gotha een miljard dollar aan zijn Vrijstaat ontfutselde,
toen hij zich wentelde in Parijse salons,
toen hij goud spendeerde om muzikale scheten te beluisteren,
toen hij adelijke en minder adelijke dames van zijn gunsten liet genieten,
toen, amper enige jaren na Jezus Christus, amper de Verlichting, amper de revolutie voorbij,
toen waren koningen nog werkelijk Gods koningen .
Wie kan hun wat kwalijk nemen? Ja, jaloerse Britten, en ja, zij die ons koninghuis willen manipuleren.
Neen, onze Leopold deugt niet om zich met een Hitler te laten vergelijken.
Goddank, niet. Zeker niet voor de aterlingen die een minderwaardige Adolf blijvend adoreren.
De daad van onze edele Leider behoeft generlei negationistisch verbod.
Geen gelovig Belgske dat het ooit in zijn koppeke zou halen om van het zwarte dodental een cijfertje weg te halen. In Leopolds Vrijstaat werd immers niet naadloos geliquideerd, niet in naam van een kwalijke rassentheorie. Er werden slechts loze eieren gebroken om een beschaafde omelet te kunnen maken. Accidents de parcour, collateral damage , bijkomstige schade, af en toe, maar toch niet omwille van koninklijk winstbejag of visionaire grootheidswaan.

Neen, vergelijk onze monumentale Vorst niet met een lage tiran.
Zijn doden werden niet onschuldig samengetroept in omheinde kampen en zinloos uitgegomd. Hun veld van eer was het onmetelijk vrije oerwoud.
Hun verassing kende geen haast. Hun tijd van gaan was onbegrensd . Tien, of twaalf, of vijftien miljoen Kongolezen, nooit meer dan amper 1 miljoen ontzielde negers op een koloniale jaar.

Houdt maat in uw oordeel dappere Belgen! Leen uw oren naar de bijzondere woordwijzen van onze gediplomeerde Waalse prins der Nederlandse letteren.
Plaats alles hellemaal in de context!
De wortelen daarvan en de rapen, zijn in de geschiedenis!

Zes jaar na de barbarij van Kongo-Vrijstaat staat het dappere België rein in de loopgraven. Het Vlaamse soldatenvolk wordt waardig behandeld. Den Nieuwen Konink Albert doet mooie beloften en houdt ze gestand. Niemand vliegt achteraf door willekeurige politiek in de bak.
Het past weer hellemaal in de context.
De wortelen en de rapen en de selder daarvan zijn in de geschiedenis!

Na de grote oorlog, delft het zwarte volkje in de Katangese kopermijnen.
Stamhoofden worden vriendelijk gevraagd of zij willen uitkijken naar bereidwillige arbeidskrachten. Verheugd zich van de verplichte werkloosheid te bevrijden, zijn de drommen vrijwilligers niet te stuiten. Einde loos. Slechts wie de bezitter van die mijnen wil manipuleren, weet te verzinnen dat stamhoofden werden gedwongen, dat de chikotte weer klapte als welleer, dat uit zwarte ruggen weer stromen bloed spoten, dat zwarte benen verweekten en verwaterden in overstroomde gangen, dat door pleuris, heimwee, ellende, verdriet, de afgeleefden de instroom, van weer nieuwe nog onderontwikkelden, verzorgden. Neen , inderdaad Kongo heeft ja dan niet een kristalnacht ondergaan .
Maar wat het zal Michel, dan het past hellemaal in de context, nietwaar.
De wortelen, de rapen, de selder en voederbieten daarvan zijn in de geschiedenis!

Het Duizendjarige rijk ligt aan diggelen.
Koude Adolf , met zijn groentenkrans waar vleselijke lusten,
met zijn rakettengebrom waar schetengetoeter,
met zijn onschuldigen, dwazen, Joden, zigeuners waar niet de steeds zo brave negers.
Met zijn vervallen bunkers, waar gouden triomfbogen.
Met zijn belachelijke filmpjes, waar bronzen paarden .
In de ban van dit afgietsel van een ware visionair, verloochenden ondankbaren hun gulle vaderland.
Ja neen dit vaderland zal nooit een moord begaan. Regent prins Karel, weet je wel.
De goede met de slechte. De politieke met het crapuul.
Democratisch beschoten opgesloten vernederd. Bestolen. Uitgesloten. Zonder pensioen. Zonder kindergeld. Zonder begrip en zonder genade.

Maar wat zal Michel, `t is de tijdsperiode, hellemaal te plaatsen in de context.
De wortelen, de rapen, knolselder en voederbieten, de stront in de soep, zij daarvan in de geschiedenis!

Maar ja, de tijd spoedt heen en bakent reeds de baan waar nieuwere tijden ons wenken.
En ja, we volgen fier en stappen flink vooraan om onze moedige vaadren te gedenken.

Is uw bodem hier klein, ginds doch wacht u een strand, als een wereld zo groot, waar uw vlag staat geplant.
Immer vooruit dappere telgen, moedig en vrij, saam hand in hand, wij dragen immer de zege der Belgen van vorst en land.

Ambetant

Domme Amerikanen, die goedmoedige tirannen verdrijven.
Domme Joden, die heilige leiders omwille van hun wonderlijke opvoedingsmethodes, verdelgen.
Laat toch de dwazen lijden, kreupelen creveren , vrouwen onteren, kinderen schreeuwen !
Leven en laten slachten, want na de vlucht uit Ruanda is van de dappere Belgen, niet meer alles te verwachten.
Wel zijn zij nu de correcten. De negers noemen zij zwarten, dat is klaar, en de allochtonen worden Hagenaar.
Elk knolgewas valt daarvan uit de geschiedenis niet langer meer weg te denken!

Met dank aan Guido Gryseels directeur van het KMMA-museum, om erop te wijzen dat België er toch niet slechter van is geworden.

Met dank aan mijnheer Louis Michel, waarachtig gediplomeerd lesgever in Geschiedenis en in Nederlandse Taal , voor zijn onpeilbaar diepe lachwekkendheid.

Met dank aan ja Marc Eyskens, professor economie aan de inderdaad katholieke universiteit van Leuven, voor de verhelderende objectief sjeefse uitleg over oude geschiedenis, voor zijn ja en zijn neen, af en toe inderdaad.

Met dank aan alle schoolmeesters voor het onverbloemd aanleren van onze vorstelijk rijke vaderlandse sprookjesverhalen.

Met uitzonderlijke dank aan Fritz Hofmann die vanaf 1909 het synthetische rubber op de markt bracht.

Naspel: Wegens het uitzenden van de al te gortige BBC-documentaire en na bakken kritiek van het Belgische Hof en zijn vazallen schorst de VRT haar Canvas-productiemanager Philippe Van Meerbeeck .
Meningsvrijheid ja, maar tronen mogen niet wanken.

Waarvoor wederom hunner dankbaarste danken.

http://home.scarlet.be/averechts/stof10.htm
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 20:06   #199
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
welke stelling viel je aan?
dat Auschwitz in 33 niet bestond? dan verdien je niet beter

of kreeg je strafpunten van een mod omdat die dacht dat Auschwitz in 33 wel bestond?
Ik viel de stelling aan dat Auschwitz 1933 al een concentratiekamp was en dat er toen al vergassingen plaats hadden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 20:17   #200
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Pffffft.....

Ik roep.
Jij minimaliseert.
Ik minimaliseer niets en ben geen fan van het koningshuis.
Ik ben zelf meerdere malen in Afrika geweest.
Heb er in 1978 met eigen ogen de massa slachtingen in Katanga gezien.
Heb er zelf als verpleger verschillende zwaar gewonde overlevenden verzorgd, sommige hebben hun verwondingen echter niet overleefd.
Kom mij A.U.B. niet vertellen wat een massamoord is en hoe ik daarmee moet omgaan.
Dat mag je komen doen als je de ervaring hebt om een baby in je armen te houden tijdens zijn doodstrijd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be