Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2017, 21:41   #1201
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus jij vindt dat iemand 25 jaar moet vastzitten voor enkele plantjes en wat champignons (die in ons buurland legaal zijn, en waarvoor je hier maximaal een boete krijgt) die niet eens van hem waren? "Vertrouwen in de Boliviaanse rechtspraak". U blijft de vele bewijzen negeren dat dit zuiver een zaak van corruptie en smeergeld is.

dus als iemand in een Arabisch land tot de doodstraf veroordeeld wordt voor het bezit van een flesje bier, en omdat hij zich niet vrijkocht, zult U dat ook bejubelen als "het recht heeft gesproken"?
Als de westerse beschaving dan toch superieur is kan, je dan ophouden met communist te spelen?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 21:45   #1202
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als de westerse beschaving dan toch superieur is kan, je dan ophouden met communist te spelen?
Voor zover ik weet is er in de westerse beschavingen altijd plaats geweest voor het communistisch gedachten goed net als voor het liberale het Christelijke het ecologische enz...enz....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 21:51   #1203
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus mag ik aannemen dat U geen Alcohol drinkt....want dat is toch wetenschappelijk bewezen een van de meest verslavende en schadelijkste drugs ter wereld ?
En kom niet zeveren over legaal of illegaal......dat is politiek en doet niets ter zake
Of ben jij één van de vele hypocrieten die met in de ene hand een glas cognac in de andere een sigaar en in hun binnenzak een doosje temesta staat te lallen hoezeer hij tegen drugs is ?

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...ohol-of-drugs/
Het gebeurt dat ik alcohol drink en soms veel zoals amper een week geleden in Bangkok omdat iemand die voor mij veel bereikt heeft dat wilde vieren. Ik kon er niet aan uit maar ik kan even goed 2 maanden "droog" staan. Aan verslavende medicijnen kom ik niet buiten een zevental jaar geleden toen ik de schok van de dood van mijn broer moest verwerken en een tijdje slaapmiddelen nodig heb gehad. Roken heb ik al 35 jaar geleden opgegeven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 21:56   #1204
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het gebeurt dat ik alcohol drink en soms veel zoals amper een week geleden in Bangkok omdat iemand die voor mij veel bereikt heeft dat wilde vieren. Ik kon er niet aan uit maar ik kan even goed 2 maanden "droog" staan. Aan verslavende medicijnen kom ik niet buiten een zevental jaar geleden toen ik de schok van de dood van mijn broer moest verwerken en een tijdje slaapmiddelen nodig heb gehad. Roken heb ik al 35 jaar geleden opgegeven.
Het spijt me maar ook U bent een druggebruiker en drugs staan helemaal niet ver van uw leefwereld zoals u beweerde. U bent tegen drugs behalve degene die U zelf graag gebruikt....Alcohol Benzodiazepinen en voorheen nicotine.
Ik ken evengoed mensen die heel sporadisch wat coke gebruiken of bij gelegenheid een joint roken of een pil nemen als ze wat zenuwachtig zijn maar die anderzijds nooit een druppel alcohol drinken
Wel mijn mening is dat het niet aan de overheden is om het drugsmenu op te stellen....laat ieder de drug gebruiken die hij of zij wil en die hem het beste bekomt ( sommige mensen zouden doodziek zijn mochten ze uw hoeveelheden alcohol gebruiken)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 maart 2017 om 22:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:01   #1205
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het spijt me maar ook U bent een druggebruiker en drugs staan helemaal niet ver van uw leefwereld zoals u beweerde. U bent tegen drugs behalve degene die U zelf graag gebruikt.
Ik ken evengoed mensen die heel sporadisch wat coke gebruiken of bij gelegenheid een joint roken of een pil nemen als ze wat zenuwachtig zijn maar die anderzijds nooit een druppel alcohol drinken
Wel mijn mening is dat het niet aan de overheden is om het drugsmenu op te stellen....laat ieder de drug gebruiken die hij of zij wil.
Alcohol is een legale drug en er is soms geen ontkomen aan in de professionele wereld.

Ps: Wat mij betreft is dat gelukkig genoeg in Belgie praktisch nihil. In Azie is het moeilijk er aan te ontsnappen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 maart 2017 om 22:04.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:06   #1206
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Alcohol is een legale drug en er is soms geen ontkomen aan in de professionele wereld.
Een drug is een drug. Legaal of illegaal doet er niet toe dat is een politieke beslissing. Trouwens in sommige landen is Alcohol illegaal en in sommige landen is cannabis of bv kat dan wel legaal. In Thailand zijn sommige van onze pillen codeïne (opiaten) en benzo's dan weer illegaal.Cannabis daarentegen is er een (maar)klasse 5 drug en minder strafbaar dan onze codeine pillen
En van dat niet aan kunnen ontkomen is pure nonsens. Ik ken heel wat zakenmensen die nog nooit een druppel hebben gedronken.
Bart Dewever drinkt geen druppel alcohol maar zijn schepen zatlap die spreekt zoals jij....niet aan te ontkomen
Als U dat blijft beweren zal ik U dan maar zeggen dat in sommige middens aan Coke ook niet is te ontkomen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 maart 2017 om 22:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:11   #1207
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als U dat blijft beweren zal ik U dan maar zeggen dat in sommige middens aan Coke ook niet is te ontkomen
Het is evident dat in sommige middens aan coke of heroine niet te ontkomen is, wat is nu precies je punt?
Dat drugs slecht zijn, sommige heel slecht, andere minder slecht?
Hello Captain Obvious.

En ja, ik ben ook voor legalisering en heffen van accijnzen op zowat alle bestaande drugs, maar de lokale wetgeving heeft zowiezo het laatste woord.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:12   #1208
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ronduit walgelijk.... En dan te zeggen dat zonder hen Johan naar alle waarschijnlijkheid een vrij man zou zijn.......
De wereld is niet eerlijk. Net zoals in grote delen van de wereld geld bepaalt of je leeft of doodgaat, of je kinderen een toekomst hebben.
Johan woont al lang in Bolivië, maar zoals hij zelf zegt in een besloten omgeving. Ik ben jonger, maar heb de lelijke kanten van derde wereld landen of de ex-sovjet landen al vroeger leren kennen. Vooral leven in Kenia was op dat vlak zeer interessant. Het is een "man eat man society". en bij uitbreiding geldt dat voor de mensheid, want als je het laagje vernis hier verwijderd, is het niet veel beter. In tegendeel zelfs, want mensen hier zijn het verleerd elkaar te helpen als het nodig is, door de welvaart en de overdaad vanaf de jaren 50 tot de jaren 2000. Hetzelfde zag je ook wel in Rusland, toen het land ineens van een extreme zorgmaatschappij in een roofdier maatschappij veranderde, zag je dat mensen daar niet tegen gewapend waren, en die landen verzonken in een onvoorstelbare economische, morele, etc. crisis.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:12   #1209
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een drug is een drug. Legaal of illegaal doet er niet toe dat is een politieke beslissing. Trouwens in sommige landen is Alcohol illegaal en in sommige landen is cannabis of bv kat dan wel legaal. In Thailand zijn sommige van onze pillen codeïne (opiaten) en benzo's dan weer illegaal.Cannabis daarentegen is er een (maar)klasse 5 drug en minder strafbaar dan onze codeine pillen
En van dat niet aan kunnen ontkomen is pure nonsens. Ik ken heel wat zakenmensen die nog nooit een druppel hebben gedronken.
Als U dat blijft beweren zal ik U dan maar zeggen dat in sommige middens aan Coke ook niet is te ontkomen
Ik heb jaren terug aankopers van Carrefour gehad waar we al zaten te drinken om 10 uur s'morgens. Als er daar miljoenen van afhangen doe je het zelf tegen je zin. Ondertussen zijn er andere aankopers die dat niet opeisen, gelukkig genoeg. Op zakelijk gebied ben ik een hoer, ik doe wat klanten van mij vragen. Zolang ze betalen is het OK.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:18   #1210
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ge komt met zaken af van 50 jaar oud. En maar blijven hameren op dat verdroogd marihuana plantje terwijl het niets te maken heeft met de arrestatie van JB. Het werd gewoon opgenomen in de huiszoeking registratie. Zoals het de gewoonte is in alle landen ter wereld. Alles draait rond de extractie van hallucinerende middelen uit illegale champignons en de verkoop ervan.

De graad van de betrokkenheid van JB daar zal het Boliviaans gerecht over oordelen en geen Allloo of Tomm.
Een simpele moord van 50 jaar oud wordt in België en andere beschaafde landen nog vervolgd. Laat staan een moord op vele 100000'en mensen.

Met die extractie had Johan niets te maken, en er is ook niemand die dat beweert.
De Boliviaanse procureur zal bepalen of het bedrag dat Johan bereid is te betalen hoog genoeg is om z'n nieuwe mercedes te bekostigen, zo niet moet Johan boeten want hij wil geen gezichtsverlies lijden.
En in uw Indonesië is dat net zo, dat bewijzen wetenschappelijke studies (zie boven).
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:20   #1211
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb jaren terug aankopers van Carrefour gehad waar we al zaten te drinken om 10 uur s'morgens. Als er daar miljoenen van afhangen doe je het zelf tegen je zin. Ondertussen zijn er andere aankopers die dat niet opeisen, gelukkig genoeg. Op zakelijk gebied ben ik een hoer, ik doe wat klanten van mij vragen. Zolang ze betalen is het OK.
U doet wat U wilt. Mijn motto is leven en laten leven.
Doe wat je graag doet maar zorg dat je er een ander geen last mee berokkent.
Persoonlijk heb ik meer last van een nuchtere buur die iedere avond een uur naar luide techno luistert dan een rustige buur die Coke snuift.
Maar ik vind de bewering van ik ben tegen drugs of dat is mijn wereld niet nogal heel flauw als je je regelmatig zelf lazarus drinkt.en of rookt en af en toe wat kalmeer pillen slikt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 maart 2017 om 22:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:23   #1212
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb jaren terug aankopers van Carrefour gehad waar we al zaten te drinken om 10 uur s'morgens. Als er daar miljoenen van afhangen doe je het zelf tegen je zin. Ondertussen zijn er andere aankopers die dat niet opeisen, gelukkig genoeg. Op zakelijk gebied ben ik een hoer, ik doe wat klanten van mij vragen. Zolang ze betalen is het OK.
En als je zaken doet in landen als Indonesië weet je heel goed dat je alles en iedereen kunt omkopen, en alle ambtenaren, rechters, etc. hoeren zijn. Dus niet te hoog van de toren blazen aub.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:29   #1213
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als de westerse beschaving dan toch superieur is kan, je dan ophouden met communist te spelen?
Communisme is ook oorspronkelijk een westerse ideologie.
Die in arme landen meer aanhangers heeft omdat men daar de uitbuiting nog harder voelt dan de werknemers hier.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:37   #1214
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En als je zaken doet in landen als Indonesië weet je heel goed dat je alles en iedereen kunt omkopen, en alle ambtenaren, rechters, etc. hoeren zijn. Dus niet te hoog van de toren blazen aub.
Wat ik haat aan de generatie zestigers en zeventigers is hun hypocriete houding tegenover drugs
Op familiefeesten stelen de zatte nonkels maar al te graag de show....hun verhalen over hoe veel ze wel kunnen verzetten of hoe dat ze niet meer konden rechtstaan op hun benen in hun broek hadden gepist van niks meer wisten en de tantes hun naar hun bed moest helpen strompelen kunnen altijd rekenen op de nodige hilariteit ......Maar als er dan eens iemand moest zeggen ik drink geen alcohol maar rook af en toe een joint dan is het kot te klein....want er is een druggebruiker in de familie....Vlaamsche hypocrisie.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:38   #1215
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Als ik een keer kritisch mag zijn voor Johan, en gelijkgestemde idealisten. Ze strijden voor de onderdrukten, zoals Johan ook deed, maar ze delen niet dezelfde geestelijke wereld met hen. Dat is altijd al een grote fout van links geweest, want de meeste linkse ideologen kwamen uit de bourgeoisie, niet uit het gepeupel.
En degene die dan wel uit "het gepeupel" komen, zoals Chavez en Morales, maar ook veel historische voorgangers zelfs in de middeleeuwen, hebben dikwijls niet de juiste ingesteldheid om de traditionele elites, waar ze nooit deel van uitmaakten, te lijf te gaan.
Een radicale revolutie door enkele intellectuelen zoals op Cuba is een oplossing, maar daar zag je dan heel de elite wegvluchten, MET hun geld en kennis.
Het blijft een zeer moeilijke afweging. Misschien heb je wel een radicale revolutie nodig, gevolgd door een meer pragmatische houding, zoals in China en Vietnam. Misschien is dat wel de toekomst van de mensheid.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:40   #1216
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb jaren terug aankopers van Carrefour gehad waar we al zaten te drinken om 10 uur s'morgens. Als er daar miljoenen van afhangen doe je het zelf tegen je zin. Ondertussen zijn er andere aankopers die dat niet opeisen, gelukkig genoeg. Op zakelijk gebied ben ik een hoer, ik doe wat klanten van mij vragen. Zolang ze betalen is het OK.
Heb ik weinig respect voor.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:45   #1217
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Alcohol is een legale drug en er is soms geen ontkomen aan in de professionele wereld.

Ps: Wat mij betreft is dat gelukkig genoeg in Belgie praktisch nihil. In Azie is het moeilijk er aan te ontsnappen.
U kan er niet aan ontsnappen opdat U niet wil.....want u houdt daarvoor te veel van uw favoriete drug.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:48   #1218
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat ik haat aan de generatie zestigers en zeventigers is hun hypocriete houding tegenover drugs
Op familiefeesten stelen de zatte nonkels maar al te graag de show....hun verhalen over hoe veel ze wel kunnen verzetten of hoe dat ze niet meer konden rechtstaan op hun benen in hun broek hadden gepist van niks meer wisten en de tantes hun naar hun bed moest helpen strompelen kunnen altijd rekenen op de nodige hilariteit ......Maar als er dan eens iemand moest zeggen ik drink geen alcohol maar rook af en toe een joint dan is het kot te klein....want er is een druggebruiker in de familie....Vlaamsche hypocrisie.
tuurlijk, en zwaar achterhaald gelukkig. Gipsy is niet voor niets een zestiger, die denkt dat hij nog jong is.

Pas op, je moet drugs ook niet bagatelliseren, of alcohol gaan verbieden. Die omgekeerde reactie zie je dan ook weer bij sommige "progressieven". (net als ze trots zijn dat ze "kalotenhaters" zijn, maar dan wel de Islam idealiseren...) Alcohol heeft altijd deel uit gemaakt van het mensdom en dat zal zo blijven. Kunst is om niet te overdrijven. (maar overigens je hebt ook mensen zeker in de VS die een eetverslaving hebben, of medicijnenverslaving)
Als we op dezelfde manier kunnen omgaan met drugs, zeker marihuana (is nu al zo eigenlijk) maar zelfs coke of hallicunerende drugs, zijn we goed bezig. Dat vereist een andere ingesteldheid en strategie. Mensen bewust maken van de gevaren, maar ook toegeven dat het soms leuk kan zijn. "Met mate gebruiken".
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 23:01   #1219
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
tuurlijk, en zwaar achterhaald gelukkig. Gipsy is niet voor niets een zestiger, die denkt dat hij nog jong is.

Pas op, je moet drugs ook niet bagatelliseren, of alcohol gaan verbieden. Die omgekeerde reactie zie je dan ook weer bij sommige "progressieven". (net als ze trots zijn dat ze "kalotenhaters" zijn, maar dan wel de Islam idealiseren...) Alcohol heeft altijd deel uit gemaakt van het mensdom en dat zal zo blijven. Kunst is om niet te overdrijven. (maar overigens je hebt ook mensen zeker in de VS die een eetverslaving hebben, of medicijnenverslaving)
Als we op dezelfde manier kunnen omgaan met drugs, zeker marihuana (is nu al zo eigenlijk) maar zelfs coke of hallicunerende drugs, zijn we goed bezig. Dat vereist een andere ingesteldheid en strategie. Mensen bewust maken van de gevaren, maar ook toegeven dat het soms leuk kan zijn. "Met mate gebruiken".
Gipsy gaat ook nooit naar de hoeren ( hij is zelf een hoer zegt hij) terwijl hij in Bangkok niet kan ontkomen aan alcohol (dat terwijl drugs zijn wereld niet zijn)en er regelmatig zakendeals afsluit maar wel ontkomt aan al de andere verleidingen van de eenzame zakenman in ZO Azië Je moet het maar doen zo veel karakter hebben voor het ene en niet voor het andere........
Ach ja iedereen krabbelt hier maar wat neer wat hij leuk vind op dat moment
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 00:54   #1220
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Johan woont al lang in Bolivië, maar zoals hij zelf zegt in een besloten omgeving. .
In eerste instantie ben ik bereid hem te geloven maar dit doet me dan weer twijfelen.

Als je daar zo lang woont heb je toch enige kennis van de wetten in dat land en laat je je door een of andere aangespoelde Argetijn toch niet wijs maken dat pados legaal zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be