Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2010, 16:43   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik las onder meer dat het slachtoffer werd vastgebonden en dat een van de anderen zijn geslacht op zijn gezicht legde. Zonder lachen, de eerste die dat bij mij probeert, die kan maar hopen dat er een goede microchirurg in de buurt werkt, want die is zijn fluit kwijt. En zo gewillig lijkt het slachtoffer niet mee te doen.
Dan verschieten ze ervan dat af en toe er eens iemand zijn geweer leegschiet op zijn collega`s...

Als ik die beelden zie, ... al die kaffers die daar aan mee werkten, pakte ik achteraf terug, en geloof, me het zou zeer doen, veel zeer doen, ... en lange tijd zeer blijven doen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:45   #42
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dan verschieten ze ervan dat af en toe er eens iemand zijn geweer leegschiet op zijn collega`s...

Als ik die beelden zie, ... al die kaffers die daar aan mee werkten, pakte ik achteraf terug, en geloof, me het zou zeer doen, veel zeer doen, ... en lange tijd zeer blijven doen.
Dat filmpje laat iets suggestief zien.

Opeens heeft mijnheer klachten over pesterijen die zogezegd 6 jaar geleden gebeurden nadat er procedures zijn opgestart om hem te ontslaan.

Ik noem dat natrappen en gemakkelijk geld verdienen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:46   #43
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Wie heeft er nu in een fabriek is niet iemand tegen een paal vastgebonden en zogezegd seksuele handelingen ermee uitgebeeld?
Mij hebben ze ooit na het omkleden in de douche geduwd. En dan. De week daarop was het iemand anders. (iemand met lookwater parfumeren op een vrijdagavind is best grappig of iemands onderbroek aan de vlaggenpaal ophangen).
u werkt bij MacTac misschien ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:47   #44
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat ge u als volwassene zo kunt laten doen.
Niet dat ik de schuld bij het slachtoffer wil leggen ofzo.
Alleen, als er een mij probeert vast te binden... Nou ja, die mag proberen.
En zo zwak ziet dat slachtoffer er toch ook niet uit.
één ? 't waren er 25 !

Trouwens heel kortzichtig dat je het herleidt tot "laten doen".

Om schade en schande te voorkomen kunnen mensen heel ver gaan, om hun job niet te verliezen ook. Dat vastbinden is er ook niet op 1 dag gekomen hé, dat is een optelsom van de meer subtiele pesterijen waar je in je volgende post op doelde.

Op naar de vrijspraak Els,

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:47   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Wie heeft er nu in een fabriek is niet iemand tegen een paal vastgebonden en zogezegd seksuele handelingen ermee uitgebeeld?

Mij hebben ze ooit na het omkleden in de douche geduwd. En dan. De week daarop was het iemand anders. (iemand met lookwater parfumeren op een vrijdagavind is best grappig of iemands onderbroek aan de vlaggenpaal ophangen).
We zullen ons maar best niet teveel vragen stellen bij de verstandelijke vermogens van dergelijke creaturen zeker...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:47   #46
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
u werkt bij MacTac misschien ?
Nee maar laten we zeggen dat ik iemand van de directie ken.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:48   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Dat filmpje laat iets suggestief zien.

Opeens heeft mijnheer klachten over pesterijen die zogezegd 6 jaar geleden gebeurden nadat er procedures zijn opgestart om hem te ontslaan.

Ik noem dat natrappen en gemakkelijk geld verdienen.
Ik zou er inderdaad geen 6 jaar mee wachten, de dag nadien zou er ongetwijfeld al een de lul zijn die alle 10 zijn vingers kan laten spalken. Daar moogt ge wel zeker van zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:50   #48
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik zie alleen maar een overal met losse knoppen en geen geslachtsdelen. Het slachtoffer spartelt niet tegen en is duidelijk vlot aan het meebabbelen. En waar is het geluid van het filmpje?
Het slachtoffer lijkt mij vooral te ondergaan. Zoals dat vaak gaat, om erger te voorkomen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:50   #49
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Ach..iedereen is jong geweest...echter de meerderheid van de figuranten in dat filmpje kan dit niet meer als excuus gebruiken..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:52   #50
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Nee maar laten we zeggen dat ik iemand van de directie ken.
Ah vandaar de theorie dat het om een humorloze onnozelaar gaat die kassakassa ruikt..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:52   #51
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Nee maar laten we zeggen dat ik iemand van de directie ken.
Uit het Belga-bericht:

"MACtac zegt dat het de situatie 'erg ernstig' heeft genomen. Zo heeft het bedrijf aan de werknemer psychische bijstand voorgesteld en werd ook een vertrouwenspersoon binnen de onderneming aangeduid. Het slachtoffer werd ook overgeplaatst, zo staat nog te lezen in de mededeling.

De directie van het bedrijf herinnert er ook aan dat ze destijds gevraagd heeft de beelden te mogen bekijken die woensdag door RTL-TVI werden uitgezonden. Op die manier zouden de betrokkenen geïdentificeerd kunnen worden. Het slachtoffer heeft dat evenwel jarenlang geweigerd.

In januari 2008 heeft het slachtoffer uiteindelijk toch aanvaard dat de directie de beelden van de foltering zou bekijken. Het is toen dat er 'harde maatregelen' werden getroffen, waaronder 'het onmiddellijke ontslag van de betrokken mensen', aldus MACtac".

Zo plezant zal het dan toch allemaal niet geweest zijn, lijkt me.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:54   #52
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ah vandaar de theorie dat het om een humorloze onnozelaar gaat die kassakassa ruikt..
Idd, als het effectief pesten was dan waren er 25 c4's uitgedeelt geweest. Die persoon is zeer principieel en duld zoiets zeker niet.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 16:57   #53
mamiemee
Burger
 
Geregistreerd: 3 november 2010
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat ge u als volwassene zo kunt laten doen.
Niet dat ik de schuld bij het slachtoffer wil leggen ofzo.
Alleen, als er een mij probeert vast te binden... Nou ja, die mag proberen.
En zo zwak ziet dat slachtoffer er toch ook niet uit.
Dat is wel makkelijk om te zeggen vanop afstand hé. Het gaat wel om een hele kliek daders. Moet de eerste nog tegenkomen die zich tegen pakweg 5 man tegelijk kan verdedigen. Die arme man maakte volgens mij GEEN ENKELE kans hoor. En dat die man er volgens u niet zo zwak uitziet: ik wist niet dat men dat vanachter een pc-scherm kan beoordelen. Of je moet die man persoonlijk kennen ofzo. Ik ben van mening dat men niet kan oordelen over iets wat men nooit zelf heeft meegemaakt. Als iemand bijvoorbeeld een kindje verliest zijn er ook van die xxxx die zeggen: ik begrijp hoe ge u voelt. HALLO!!! Ge kunt da pas begrijpen als ge zelf in die situatie zit en anders ni!
mamiemee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:24   #54
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.146
Standaard

Degene die je meekrijgt bij zo'n pesterijen zijn gewoonweg de allerslapsten van de hoop.Zij doen grofweg het meeste werk daarbij.Omdat ze willen meetellen bij de pesters.
Negen jaar lang????
Bedoel hoe houw je dit vol?Nee,dat kan niet.Die kerel heeft totaal geen karakter!Een leeg hoofd!Iemand met een beetje respect laat dit niet toe!En dan nog,hij zegt zelf een sterk karakter te hebben????Want ik heb het negen jaar uitgehouden.Maar nu gewoonweg rijp is voor levenslange therapie.
zo zie je maar,een kudde heb je zo in de hand.Spijtig bij de mens direct!

Laatst gewijzigd door fabianen : 18 november 2010 om 17:48.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:25   #55
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik noem dat natrappen en gemakkelijk geld verdienen.
Ja en dan? Moest de rest maar ni zo stom geweest zijn
Natrappen in de kloten gvd, heel t bedrijf zou failliet mogen gaan.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:34   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dan verschieten ze ervan dat af en toe er eens iemand zijn geweer leegschiet op zijn collega`s...
Als ik die beelden zie, ... al die kaffers die daar aan mee werkten, pakte ik achteraf terug, en geloof, me het zou zeer doen, veel zeer doen, ... en lange tijd zeer blijven doen.
Ja, en dan zegt iedereen "wat voor gek is dat" en dan verbiedt de politiek het wapenbezit en alles is ok.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:57   #57
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Geweldig berichtje hierover op Geenstijl:

Citaat:
Nee, dit is geen Belgenmop. Een echt en waar gebeurd verhaal van fabrieksbelgske Daniël M. Keurige loonslaaf van het printbedrijf Mactac. Elke dag fluitend met het broodtrommeltje onder de snelbinders naar het werk. Met Paul Jambers stem: Maar ‘s nachts draagt hij een gruwelijk geheim met zich mee. Want Daniël werd tijdens de nachtshift door de collegaatjes ernstig in zijn productiviteit gestoord. Vastgebonden op een pallet (with environmental friendly laminates). Geslachtsdeel van een collega hinderlijk in de mond geduwd. Met talkpoeder overgoten. Bestraald met hogedrukreiniger. Negen jaar lang. Zo kan een mens toch niet werken! Geen HR-manager die er wat van zei. Geen afdelingschef die er in de voortgangsgesprekken over communiceerde, laat staan terugkoppelde. Maar liefst 25 werknemers van Mactac zouden betrokken zijn (die dus ook allemaal niet stonden te doen waar ze voor betaald werden). En Daniël gewoon weer naar z'n werk de volgende dag. Dan heb je karakter. En ben je een enorme sukkel. Wat ons betreft is Daniël alsnog medewerker van de maand!
Je kan van de hollanders zeggen wat je wil, hun taalgebruik mag er wel zijn. Vooral die 'hij werd ernstig in zijn productiviteit gestoord' vind ik om te gieren!
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 18:02   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ooit gedaan ? ooit last van gehad ?

hieronder vind je een sterk staaltje van meerderjarigen die nooit volwassen zijn geworden..
Abou Graib op de werkvloer

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...jaar-lang.aspx
"Zo werd de arme man onder meer op een pallet vastgebonden. Een collega kon zo ongehinderd zijn geslacht tegen het gezicht van Daniël slaan. "

Dit heeft niets met "pesten" te maken. Dit zijn wanbedrijven (correctioneel).
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 18 november 2010 om 18:06.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 18:02   #59
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.146
Standaard

Negen jaar????Hoe ziek moet die gast al niet geweest zijn.Zich zo laten begaan,vernederen.Komaan he zeg,hoe achterlijk moet je niet al zijn om je domweg zo te laten nemen,iedere dag,want dat is het,want je komt binnen in het fabriek,en je weet dat je iedere moment beet genomen gaat worden.
En toch keer op keer naar dat fabriek gaan!
De grootste grap op internet tot nu toe!

Laatst gewijzigd door fabianen : 18 november 2010 om 18:06.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 18:08   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Negen jaar????Hoe ziek moet die gast al niet geweest zijn.Zich zo laten begaan,vernederen.Komaan he zeg,hoe achterlijk moet je niet al zijn om je domweg zo te laten nemen,iedere dag,want dat is het,want je komt binnen in het fabriek,en je weet dat je iedere moment beet genomen gaat worden.
En toch keer op keer naar dat fabriek gaan!
Je kent de achtergrond niet. Misschien is iedere cent voor die man belangrijk. Maar dat een krant pesten verwart met intimidatie zegt veel over de journalistiek bij Het Belang van Limburg.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be