Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2011, 10:50   #21
Bulevardi
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Rij je auto? Ik niet.

Ik verbruik 100% groene stroom, en niet veel, want die zit inclusief in mijn huur van 300 €per maand, net zoals gas en water.

Alléz, doe maar beter...
Ik rij ook niet met de auto.
Heb ook 100% groene stroom, heb enkele jaren terug mijn dak extra laten isoleren, heb een condensatieketel gestoken.

Mijn huis is van de jaren '30 en bezat geen regenwaterput. Dus heb ik aan mijn tuinhuis regenwatertonnen bevestigd zodat ik met gratis water de planten kan gieten en ramen wassen en dergelijke.

Voila, ik sta al meer dan quite.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 10:57   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Ik rij ook niet met de auto.
Heb ook 100% groene stroom, heb enkele jaren terug mijn dak extra laten isoleren, heb een condensatieketel gestoken.

Mijn huis is van de jaren '30 en bezat geen regenwaterput. Dus heb ik aan mijn tuinhuis regenwatertonnen bevestigd zodat ik met gratis water de planten kan gieten en ramen wassen en dergelijke.

Voila, ik sta al meer dan quite.
Ik heb ook een regenput

Ik ben veganist, zodat ik alle hondervoudige waterverspilling tienvoudige CO2 uitstoot vermijd die met vleeskweek gepaard gaat. En ook de tienvoudige inbeslagname van vruchtbaar landbouwareaal dat met vleeskweek gepaard gaat. Ook verbruik ik geen vis en niets dierlijks, dat vermijdt ecologische deterioatie van habitats en put de visbestanden niet uit.

Voil?*, ik sta meer dan quitte.

Ik heb ook geen wasmachine, ik was met de hand.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 11:05   #23
Bulevardi
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben veganist
Maar de vraag is: in welke mate ben je veganist?
Eet je enkel groenten en fruit waarvan je de plant in leven laat en enkel de vruchten plukt? Dus geen sla, aardappels, wortels, ... maar enkel tomaten etc?

Drink je ook geen bier omdat daar 95% water in zit, om je waterverbruik te manipuleren?

Straks post je me nog foto van een X-teken op je hand om te kunnen zeggen dat je straight edge bent?
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 11:28   #24
Bulevardi
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
MAAR WEL DIE VAN ANDEREN BEKRITISEREN - DIE JE NIET KENT.
Ik heb trouwens niemand bekritiseerd.

Daarom zei ik in volgende quote dat je naar jezelf moest kijken, niet naar een ander:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Het gaat er ook om dat alles begint bij jezelf. En eens je beseft wat voor schade je zelf aanricht, kan je beginnen om deze te verminderen.
Of sterker: de schade proberen herstellen.
Jij bent trouwens zelf begonnen dat je Kampioen bent, dus je vergelijkt je zelf met anderen die minder goed scoren en die je indirect gaat bekritiseren omdat enkel jouw ecologische afdruk goed zou zijn.

Ook al gedacht aan die 2 kinderen die je hebt verwekt onder jouw verantwoordelijkheid? Hun afdruk zal niet meetellen zeker? Dragen die allemaal tweedehandskledij en spelen die met tweedehandsspeelgoed?

Ik bedoel maar: je kan gigantisch ver gaan hierin, en het is helemaal geen competitie. Ieder moet gewoon naar zichzelf kijken en voor zichzelf beter proberen doen.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 11:59   #25
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb ook een regenput

Ik ben veganist, zodat ik alle hondervoudige waterverspilling tienvoudige CO2 uitstoot vermijd die met vleeskweek gepaard gaat. En ook de tienvoudige inbeslagname van vruchtbaar landbouwareaal dat met vleeskweek gepaard gaat. Ook verbruik ik geen vis en niets dierlijks, dat vermijdt ecologische deterioatie van habitats en put de visbestanden niet uit.

Voil?*, ik sta meer dan quitte.

Ik heb ook geen wasmachine, ik was met de hand.
Zwijg mij over veganisten he. Heb hier ook zo'n exemplaarke rondlopen.
Alles wat in huis gehaald wordt, wordt streng gecontroleerd. Etiketten lezen,
den helft van de boodschappen bij Bio-planet gaan halen - 25km verderop.
Zelfs kaas moet dierlijkstremsel-vrij zijn...pppfff. Maar heb wel bewondering ervoor. Ge moet een sterk karakter hebben om dat jarenlang vol te houden se.
Heeft chance dat die nog bij mij woont want= altijd 2 verschillende maaltijden klaarmaken.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 12:14   #26
Bulevardi
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 629
Standaard

Je kan met een veganist ook nooit uit gaan eten.
Althans, in geen enkel normaal restaurant dan toch. Want alles moet strikt gecontroleerd zijn.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 15:20   #27
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Je kan met een veganist ook nooit uit gaan eten.
Althans, in geen enkel normaal restaurant dan toch. Want alles moet strikt gecontroleerd zijn.
Ik ga dan ook nooit op meer restaurant sinds 1997 (voordien als vegetariër nog wel)

bwèèèkes

Alléz ja, er is een veganistisch restaurant in Los Christianos Tenerife, maar daar moet ik het vliegtuig voor pakken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 15:30   #28
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Zwijg mij over veganisten he. Heb hier ook zo'n exemplaarke rondlopen.
Alles wat in huis gehaald wordt, wordt streng gecontroleerd. Etiketten lezen,
den helft van de boodschappen bij Bio-planet gaan halen - 25km verderop.
Zelfs kaas moet dierlijkstremsel-vrij zijn...pppfff. Maar heb wel bewondering ervoor. Ge moet een sterk karakter hebben om dat jarenlang vol te houden se.
Heeft chance dat die nog bij mij woont want= altijd 2 verschillende maaltijden klaarmaken.
Biefstuk friet zonder biefstuk hé
Barbecue met geroosterde groenten..


Kaas, ja ik heb gehoord dat er nu recent veganistische kaas bestaat die naar kaas smaakt, pas uitgevonden, maar in mijn tienda naturista hebben ze dat niet...(er is op dit eiland gelukkig één, zegge en schrijve 1 petieterige natuurwinkel)

Alle begin is moeilijk, maar de natuur helpen beschermen is de ook beesten met rust laten, dacht ik zo, en na een tijdje kon ik zelfs geen krengen meer zien, in de krengenwinkels (beenhouwerijen, viswinkels) ga ik ook niet meer binnen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 16:06   #29
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Biefstuk friet zonder biefstuk hé
Barbecue met geroosterde groenten..


Kaas, ja ik heb gehoord dat er nu recent veganistische kaas bestaat die naar kaas smaakt, pas uitgevonden, maar in mijn tienda naturista hebben ze dat niet...(er is op dit eiland gelukkig één, zegge en schrijve 1 petieterige natuurwinkel)

Alle begin is moeilijk, maar de natuur helpen beschermen is de ook beesten met rust laten, dacht ik zo, en na een tijdje kon ik zelfs geen krengen meer zien, in de krengenwinkels (beenhouwerijen, viswinkels) ga ik ook niet meer binnen.
Hier is't 1x per week naar den Bio-planet. Voor de rest: bio-melk, bio-yoghurt, bio-pudding en vleesvervangers. Mijn jongste heeft haar eigen kast en haar eigen 2 schappen in de frigo. Wat staat daar nog in? Ei-vervanger, maïskoeken, algen, rijstkoeken ...Elke dag ook 500g rauwe groenten, afgewogen: kropsla, ijsbergsla, ruccola, worteltjes, komkommer, tomaat. Ook vervang broodbeleg zoals préparé, vleesworst, salami. Uiteraard zonder 1 grammetje vlees in.
Ivm dierlijkstremsel-vrije kaas: bij Colruyt van hun huismerk "every day". Goedkoop merk ook trouwens. Op de verpakking staat een groen V-tje. Die kaas is ok.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 18:45   #30
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Hij is toch veganist hé, die van jou, of ei en melk wel? Dacht dat laatste zo te horen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 18:48   #31
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hij is toch veganist hé, die van jou, of ei en melk wel? Dacht dat laatste zo te horen.
Nee, geen eieren. Wel eivervanger. Melk ook niet, althans geen koemelk. Bio-melk. Is 100% plantaardig. Ook geen vis, schaal- en schelpdieren...zucht.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 18:50   #32
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Die melk= Alpro Soya. Is dus eigenlijk soya-melk, soya-pudding en soya-yoghurt. Sorry, heb dat hier verward met bio.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 22:46   #33
Bulevardi
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ga dan ook nooit op meer restaurant sinds 1997 (voordien als vegetariër nog wel)

bwèèèkes

Alléz ja, er is een veganistisch restaurant in Los Christianos Tenerife, maar daar moet ik het vliegtuig voor pakken.
En Mc Donalds dan? Niks mis mee toch?
In die hamburgers zit er volgens mij geen vlees... en de kaas in die cheeseburgers smaakt naar plastiek.

Ze verkopen er ook slaatjes, fruitsap,...
In vele Mc Donalds restaurants kan je zelfs draadloos surfen via hernieuwbaar wifi internet.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 23:09   #34
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
En Mc Donalds dan? Niks mis mee toch?
In die hamburgers zit er volgens mij geen vlees... en de kaas in die cheeseburgers smaakt naar plastiek.

Ze verkopen er ook slaatjes, fruitsap,...
In vele Mc Donalds restaurants kan je zelfs draadloos surfen via hernieuwbaar wifi internet.
De tekst in blauw is grafisch genoeg om de conversatie de nek om te wringen

Ik vertrouw alleen wat ik zelf klaarmaak.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 augustus 2011 om 23:10.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 23:14   #35
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Die melk= Alpro Soya. Is dus eigenlijk soya-melk, soya-pudding en soya-yoghurt. Sorry, heb dat hier verward met bio.


We moeten eens een veganistische draad vullen jij en ik ( en de jouwe)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 10:01   #36
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht


We moeten eens een veganistische draad vullen jij en ik ( en de jouwe)
Laat maar uit.
Mijn dochter zit hier al genoeg over te lullen se. Zit ook nog op een vegi-forum waarvan ze als lid boekskes krijgt, is lid van Gaia waarvan ze ook boekskes krijgt...pppfff.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 10:09   #37
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Laat maar uit.
Mijn dochter zit hier al genoeg over te lullen se. Zit ook nog op een vegi-forum waarvan ze als lid boekskes krijgt, is lid van Gaia waarvan ze ook boekskes krijgt...pppfff.
vegetarisme.be...

Jij bent daar dus de stoute vleeseter

Ik was in mijn gezin de rare vegetariër en als huisman maakte ik al hun vleesgerechten klaar, zeven jaar lang.

Een van mijn dochters vond het goed dat MichelVan den Bossche op zijn smoel geslagen werd door de Anderlechtse beesten van de beestenmarkt.

(ook al lang geleden, maar ik neem ze die commentaar nog steeds kwalijk)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 14:55   #38
Bulevardi
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waarom zou ik een nieuwe boom aanplanten?

er staan er hier miljoenen.
Als in:
Waarom zou ik besparen op water?
Er zijn miljoenen LITERS in de oceaan.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 15:49   #39
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
vegetarisme.be...

Jij bent daar dus de stoute vleeseter

Ik was in mijn gezin de rare vegetariër en als huisman maakte ik al hun vleesgerechten klaar, zeven jaar lang.

Een van mijn dochters vond het goed dat MichelVan den Bossche op zijn smoel geslagen werd door de Anderlechtse beesten van de beestenmarkt.

(ook al lang geleden, maar ik neem ze die commentaar nog steeds kwalijk)
Is wel EVA-forum.
En wat betreft MvdB: da's ne jeugdvriend van mijne man.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:53   #40
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Van belang is het bewustzijn rond de 'ecologische voetafdruk', niet er een wedstrijdje van te maken, en hopelijk er ook geen groene 'kapitalistische' dictatuur rond creëren waar je mag vervuilen mits voldoende financiële middelen.

Dit gezegd zijnde:

Ik was mijn haar reeds meer dan 20 jaar enkel met water. Shampoo is overbodig, zonder dat je daarvoor met 'vies' of 'vettig' haar hoeft rond te lopen. Terwijl de 'milieubewuste' Europeaan steeds meer producten op zijn lijf smeert en denkt onder de oksels te moeten spuiten enz...

Ik gebruik een tiende of minder van de aanbevolen 'reklamehoeveelheid' tandpasta. Dat maakt geen verschil uit qua propere tanden. Waarom wordt rond dat soort van besparende milieumaatregelen zo weinig reklame gemaakt?

Ik maak tweezijdige schilderijen uit milieuoverwegingen, en werk graag met afvalmateriaal.

Iedereen poogt zijn steentje bij te dragen zeker.

Sowiezo leeft men in België met een veel grotere ecologische voetafdruk dan in het zuiden van de wereld. Ook al doe je thuis je best, dan nog leef je in een verspillend land, waar je medeverantwoordelijk voor bent Eno. Pak straatverlichting bv.

Ik 'erger' me aan de zogezegd milieubewuste Europeaan die uiteindelijk steeds maar duurdere verpakkingen in de supermarkt produceert. Binnenkort is elke erwt afzonderlijk 'hygiënisch' verpakt en zijn er meer valse bodems dan ooit voor de producten. Zijn milieubewustzijn mag vooral NIET kosten aan de industrie maar moet opbrengen. Het moet voornamelijk geld opbrengen voor de overheid en de industrie...in ruil voor kwasi niets voor het milieu.

Ik 'erger' me dat men het heeft over zogenaamde spaarlampen, maar op geen enkele wijze over de geprogrammeerde overbodigheid van die en andere verlichting. Uiteindelijk lijkt het dat de implementatie van spaarlampen NIETS met milieu te maken heeft. Het zou me zelfs niet verwonderen moest Phillips en dergelijke lobbyen voor wetgevingen die dit soort van pseudomilieumaatregelen verplichten. Vele simpelere maatregelen die de consument NIET hoeven te kosten maar integendeel een besparing voor de consument zijn laat men links liggen. Ook zogezegd Groen uitroepteken speelt in dat spel een bedenkelijke rol. Ik heb afgehaakt toen die, machteloos en opportunistisch als ze zijn, volksgebruiken begonnen af te schaffen, terwijl ze voor het milieu geen zinnige dingen klaar krijgen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 augustus 2011 om 17:58.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be