Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 23 juli 2016, 13:49   #301
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
W�*t werd er bij de bijlman duidelijk naar voor gebracht ???
IS sympathiën
Adrian M is offline  
Oud 23 juli 2016, 13:50   #302
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik mis de verschrikte moslims, moslims die het gevaar inzien. In Duitsland hebben een paar Turkse politiekers zich terzake geuit, twee jaar geleden en dat was het dus. Nadien radiostilte.
Hier zetten ze zelfs een grote mond op tégen ons, cfr. Abou Jahjah.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 23 juli 2016 om 13:51.
Libro is offline  
Oud 23 juli 2016, 13:50   #303
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Let goed op Nierika :



Heb je 'm?
Nee, ik heb hem alvast niet.
Door de dingen niet bij naam te mogen noemen, is het hier zover gekomen.
Ik speur nergens aanzet tot haat of ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 23 juli 2016, 13:51   #304
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Let goed op Nierika :



Heb je 'm?
Luister jij nu eens heel goed vent.

Als het je niet aanstaat, rapporteer de berichten van me in dit topic waar ik volgens jou aanzet tot haat of discriminatie (je mag ze gerust ook hier nog eens duiden, kunnen we nog eens lachen) en kijk dan eens waar je er mee raakt.

Het zal niet ver zijn.

Hou dus in ieder geval maar op om hier wetgever en rechter tegelijk te spelen als je zelf niet in het vizier wil raken.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 23 juli 2016, 13:52   #305
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Luister jij nu eens heel goed vent.

Als het je niet aanstaat, rapporteer de berichten van me in dit topic waar ik volgens jou aanzet tot haat of discriminatie (je mag ze gerust ook hier nog eens duiden, kunnen we nog eens lachen) en kijk dan eens waar je er mee raakt.

Het zal niet ver zijn.

Hou dus in ieder geval maar op om hier wetgever en rechter tegelijk te spelen als je zelf niet in het vizier wil raken.
Vind ik ook.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 23 juli 2016, 13:54   #306
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat kan allemaal best zijn, maar jouw ridicule optreden hier in deze draad is pure recuperatie en moslimhaat verspreiden op basis van een daad die (zover we nu weten) NIETS met religie te maken heeft.

Gelieve op te krassen en ergens anders uw vuilnis te deponeren aub.
Duidelijk?
Ik laat je jouw moment: voor een keer dat het geen islamitische terreur is, mag je eens een grote mond opzetten. Waren er geen doden te betreuren, ik zou er eens hard om lachen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 23 juli 2016, 13:55   #307
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
IS sympathiën
Zo'n sympathieën maak je kenbaar met een bijl...?
Boduo is offline  
Oud 23 juli 2016, 13:56   #308
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hier zetten ze zelfs een grote mond op tégen ons, cfr. Abou Jahjah.
Juist. Waarom hebben zo'n mensen columns in kranten en komen ze op TV?

Ich verstehe es nicht
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 23 juli 2016, 13:58   #309
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Welke waarheid?
De jouwe?

Ik zou in jouw geval mijn teut houden, zoals je hier van in het begin van dit topic meteen over moslimbashen kreette en terzelfdertijd stevig grossierde in leugens door de stelling dat de dader een extreem-rechtse blanke betrof als een zekerheid naar voren te schuiven, terwijl het uiteindelijk om een moslim blijkt te gaan met roots in Iran.
Dat heeft iedereen, niet alleen op dit forum, kunnen vaststellen.
Steeds werd het naar het geval Breivik verwezen.
Men kan raden waarom met dit doet.
Alleen met waarheidsgaring heeft dit niets te doen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 23 juli 2016, 13:58   #310
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
U hebt hier te maken met een lone wolf, een scholier met depressies, zoals ook op scholen in de US voorvalt. Met identiteit heeft dat niets te maken.

Quote: "IS sympathieën vindt men hier niet omdat die in hun domme, fanatieke kop zitten"
Zat dat ook in de kop van die Hollander die in 2011 met een automatisch wapen in een winkelcentrum om zich heen schoot?
De idioot die op Koninginnedag met een auto op de menigte inreed?
Of werd dit niet aan hen toegeschreven omdat ze toevallig Hollanders waren?
Begrijpend lezen: die "Duitse", "Franse", "Belgische" arabieren zijn geen lone wolves.
Het zijn domme fanatieke moslims.
Die anderen waarover je spreekt waren geen moslims.
Boduo is offline  
Oud 23 juli 2016, 13:59   #311
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Een Breivik-fan is best mogelijk. We wachten dus beter de nieuwe relevante info af alvorens we voortijdig opinies uitspuwen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 23 juli 2016, 14:00   #312
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
't Is voor één keer een falling down-scenario en links roept gelijk "zie je wel". Dat triomfalisme is hoogst ongepast: je reinste politieke recuperatie én de aanslagen van het voorbije half jaar waren duidelijk gebaseerd op de islam.
Het triomfalisme is walgelijk, de aanslagen in Parijs, Ankara, Istanbul, Kaboel, Brussel, Nice, ..... hebben wel degelijk met de Islam te maken. Maar het gerecupeer van racisten die hun vreemdelingenhaat hierdoor kunnen botvieren, is even walgelijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 23 juli 2016, 14:01   #313
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik laat je jouw moment: voor een keer dat het geen islamitische terreur is, mag je eens een grote mond opzetten. Waren er geen doden te betreuren, ik zou er eens hard om lachen.
Dat is nog steeds niet bewezen.

Laat je hoofd niet op hol brengen door iemand die aanvankelijk suggereerde dat de dader een autochtone Duitser was, naar aanleiding van opzettelijk verspreide valse geruchten dat de dader blank was, en "kutbuitenlanders" zou hebben geschreeuwd, en die ook nog eens beweert dat 8 miljoen soennitische Iraniërs gewoonweg niet bestaan...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 23 juli 2016, 14:01   #314
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Luister jij nu eens heel goed vent.

Als het je niet aanstaat, rapporteer de berichten van me in dit topic waar ik volgens jou aanzet tot haat of discriminatie (je mag ze gerust ook hier nog eens duiden, kunnen we nog eens lachen) en kijk dan eens waar je er mee raakt.

Het zal niet ver zijn.

Hou dus in ieder geval maar op om hier wetgever en rechter tegelijk te spelen als je zelf niet in het vizier wil raken.
Hij maakt zich eindeloos belachelijk met deze 'verdachtmaking'. Bestaat er geen forum van Bertje Verdriet, voorstander van het strafbaar maken van islamofobie, waar hij zich ten volle kan uitleven?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 23 juli 2016 om 14:04.
Lukkas is offline  
Oud 23 juli 2016, 14:03   #315
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het triomfalisme is walgelijk, de aanslagen in Parijs, Ankara, Istanbul, Kaboel, Brussel, Nice, ..... hebben wel degelijk met de Islam te maken. Maar het gerecupeer van racisten die hun vreemdelingenhaat hierdoor kunnen botvieren, is even walgelijk.
Correctie: Hun haat jegens de salafistische islam.
Boeit me niet of die blank of zwart of geel of groen zijn.

Maar dat boeit jou natuurlijk niet, in je gratuit "vreemdelingenhaat"-discours.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 23 juli 2016, 14:04   #316
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Klopt niet je moet GIGN vergelijken met de Duitse GNG9-afdeling en die zien er zo uit tijdens acties (gisteren waren ze in Munchen met 3 Super Puma's overigens)
Bedankt voor het beeldmateriaal. Die afdeling heet blijkbaar GSG 9.

Hun ontplooiing gisteren in München kan toch niet tippen aan de gemiddelde GIGN actie, dunkt me.



vanderzapig is offline  
Oud 23 juli 2016, 14:05   #317
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

It is the Islam, stupid
__________________
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 23 juli 2016, 14:06   #318
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
It is the Islam, stupid
Racist !
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 23 juli 2016, 14:10   #319
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Begrijpend lezen: die "Duitse", "Franse", "Belgische" arabieren zijn geen lone wolves.
Het zijn domme fanatieke moslims.
Die anderen waarover je spreekt waren geen moslims.
Klopt, het is zelfs niet duidelijk of deze Iranier een Islamiet is.
En als het zo zou zijn heeft het er niets mee te maken. Er is geen verschil of een Hollander, een Iranier of wie dan ook tot een zelfde daad kunnen komen vanuit een depressie.
Alleen als zijn daad vanuit godsdienstige motieven voortgekomen zou zijn.

Quote: u hebt hier te maken met een lone wolf, een scholier met depressies, zoals ook op scholen in de US voorvalt. Met identiteit heeft dat niets te maken
Adrian M is offline  
Oud 23 juli 2016, 14:11   #320
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
It is the Islam, stupid
Dat kan het niet zijn.

Zelfs maar suggereren dat het wel kan, is al xenofoob en volgens een enkele kwiet een overtreding van het forumreglement.

Eigenaardig genoeg komt zo'n moreel verheven volk nooit met het vingertje wijzen wanneer de propagandamachine zich grenzeloos vergaloppeert, zoals in het geval van de "zelfgeradicaliseerde" bijlzwaaier wiens testament door IS al op het net werd gezwierd terwijl de leugenaars nog bleven volhouden dat het om een lone wolf ging.

Of zoals de lone wolf van Nice die "ongelofelijk snel" was geradicaliseerd, terwijl nu duidelijk is dat hij volop medeplichtigen had en de daad al een jaar op voorhand plande.

Niks geloof ik nog van die raddraaiers.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be