Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2003, 12:43   #21
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Mensen zijn gelijk, culturen en religies (of ideologiën) zijn dit niet. Daarom moeten we er voor ijveren dat we een maatschappij creëren waarbij elk individu gelijke vrijheden, rechten en plichten heeft. Daarentegen, beweren dat religies of culturen gelijkwaardig zijn, da's ideologische onzin.
Ah? En welke cultuur is volgens jou dan méér waard dan een andere en waarom? Zelfde vraag i.v.m. religies.
Bewijs mij dan, met uw theorietjes, dat de Wahabi's in Saoudi Arabië of de Talibans in Afghanistan evenwaardig zijn met onze 21e eeuwse normen en waarden. Bewijs mij dat de Islam gelijkwaardig is met het Atheïsme of de Christelijke samenleving of de Bahaï of het Sikhisme.

Zoals ik al zei: mensen (paars, zwart, wit, groen) zijn gelijk en ik zal hen dan ook zo behandelen. Dat weerhoud me echter niet om kritiek te uiten op bepaalde culturen of religies omwille van, bijvoorbeeld, bepaalde mensonterende gebruiken.
Dan spreek je over de waarde die jij er persoonlijk aan hecht. Wat jij als mensonterend beschouwt, is dat niet noodzakelijk voor iedereen.
Bevoorbeeld steniging, men kiest de stenen zodanig uit dat deze niet te groot zijn want dan zou de boeteling op slag gedood worden en dat is nu net niet de bedoeling. Het slachtoffer zal pas na een uiterst pijnlijke doodstrijd van 10 minuten aan de verwondingen bezwijken.

Een cultuur waarbij dit soort praktijken schering en inslag zijn noem ik achterlijk. Ieder weldenkend mens die iets of wat geeft om mensenrechten kan niet anders dan tot dezelfde conclusie komen.
In onze "beschaafde" cultuur zijn er nog altijd héél veel mensen van overtuigd dat euthanasie uit den boze is. Men veroordeelt met andere woorden mensen tot een pijnlijke doodstrijd die oneindig veel langer duurt dan 10 minuten.

In elke "cultuur" zijn er wel dergelijke zaken te vinden, dat maakt de hele cultuur nog niet minderwaardig aan de onze.
Ik neem hier als voorbeeld 'steniging' en u doet een stuntelige poging om dit te relativeren door er euthanasie (enkel een paar pilaarbijters zijn tegenstander) tegenover te stellen. Ik zal u nog meer zeggen, een cultuur die oa steniging toelaat, daar is euthanasie zelfs onbespreekbaar want Godslasterlijk.

En daarna volgt de conclusie: in elke cultuur zijn er "dergelijke zaken" te vinden.

Er is toch wel serieus iets mis met uw waardenpatroon.
U neemt het stuntelige voorbeeld van de steniging (dat overigens niet zo vaak voorkomt als u wil laten uitschijnen) om dat de extrapoleren naar de hele moslimcultuur en trekt daar dan de conclusie uit dat heel de cultuur barbaars is. Wat een kortzichtigheid zeg! In de Verenigde Staten, het "beschaafde" land bij uitstek, worden nog met de regelmaat van de klok mensen op de elektrische stoel gezet. Waar bent u dan met uw "westerse waarden"?

Kijk, ik probeer niet om steniging goed te praten, ik vind dat een even barbaarse praktijk als u. Dat geeft nog altijd niemand van ons het recht om de hele cultuur dan maar meteen als minderwaardig te bestempelen.

60 jaar geleden is er nog zo'n volk geweest dat zichzelf en zijn "cultuur" boven al de anderen stelde. U weet toch ook wel hoe dat verhaal afgelopen is?

U kan voor u persoonlijk de conclusie getrokken hebben dat de moslimcultuur barbaars en minderwaardig is, maar wees alstublieft niet zo arrogant om die mening voor te stellen als die van “ieder weldenkend mens”.
Het stenigen was een voorbeeld om de contrasten tussen cultuur A en cultuur B extra in de verf te zetten. In sommige gevallen wordt steniging inderdaad minder en minder toegepast na kritiek vanuit de westerse samenleving. Neem nu gewoon de lijst van mensenrechtenschendingen op de site van human right watch, of amnesty international: Ik wil gerust met u het lijstje doorlopen van de mensenrechtenschendingen gepleegd door Saudi Arabië en België. Van Saudi Arabië, het meest discriminerende land ter wereld, kunt u moeilijk beweren dat de mensenrechtenschendingen niet cultureel/religieus bepaald zijn.

Zo'n 60 jaar geleden was er iemand die gewoonweg alle culturen wegvaagde om vervolgens de culturele eigenheid te vervangen door een staatscultuur. Communisme steunt vooral op internationale solidariteit tussen arbeiders (die dan in opstand moeten komen tegen de bourgeoisie). Om zo'n internationale solidariteit te bewerkstelligen moet men eerst de culturele verschillen kunstmatig wegwerken door ze met elkaar gelijk te schakelen: Het cultureel relativisme. Indien dit niet gebeurt dan gaat de arbeider meer affiniteit tonen tov van zijn landgenoten (dus ook bourgeoisie) dan tov andere arbeiders over de grens. Buiten de putch in Rusland heeft deze theorie nooit gewerkt. De westerse cultuur is dan ook een doorn in het oog van het marxisme. Ter illustratie: lees de Resist beginselverklaring.

Ten slotte is het merkwaardig dat, zij die beweren dat elke cultuur evenwaardig is, o zo graag neerkijken op de Amerikaanse cultuur.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2003, 13:37   #22
Ebbe
Burger
 
Ebbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2003
Berichten: 194
Standaard

Ja Pat,ik ben het met je eens
__________________
In ontwikkeling...
Ebbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2003, 17:31   #23
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Het wordt dringend tijd dat er eisen gesteld worden ivm mensenrechten vooraleer zulke naties mogen toetreden tot internationale organen.

Cultuur my ass.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 10:24   #24
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Het wordt dringend tijd dat er eisen gesteld worden ivm mensenrechten vooraleer zulke naties mogen toetreden tot internationale organen.

Cultuur my ass.
Dan zou de Verenigde Naties tot de helft moeten inkrimpen. (terrecht naar mijn bescheiden mening)

Mijn enige leidraad is:

* het streven naar meer democratie, maar tegelijk ook het besef dat democratie niet altijd mogelijk is, vele vormen kan aannemen en ook zwakheden heeft.

* Mensenrechten, waarbij ik veel belang hecht aan het recht op vrije meningsuiting, waaronder dus ook het recht op ongelimiteerde kritiek en de mogelijkheid tot onafhankelijk denken.

* Mensen, ongeacht ras, nationaliteit ed zijn hoe dan ook gelijk.

* Religie, ideologiën en culturen zijn dit niet, want soms in tegenstrijd met mensenrechten en democratie.

Ik vrees dat vele mensen gevangen zitten in een zeker ideologisch, cultureel, religieus denkpatroon maar in sommige gevallen beseffen ze het zelfs niet. Ook ik ben niet in staat om 100% onafhankelijk te denken, want beïnvloed door allerlei parameters zoals bijvoorbeeld de (niet altijd neutrale) media.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 14:04   #25
roan
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Maar JIJ mag wèl stellen dat het gedachtengoed van een bepaalde partij minderwaardig is aan het gedachtengoed van een andere partij?
Tuurlijk mag je dat stellen. Een partij die een ideologie uitdraagt die tegen mensenrechten, vrije meningsuiting, gelijkheid indruist is een foute partij. Bijvoorbeeld het Vlaams Blok.


En over Amerika: een land dat door bombardementen en embargo's al zoveel slachtoffers heeft veroorzaakt, is dat een voorbeeld van het "superieure Westen"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
Ikzelf voel ook altijd een soort van angst in de nabijheid van onze arabische medeburgers.Waarom voel ik dat niet bij onze bv. indische medeburgers?
Waarom voel ik een afkeer voor de islam en niet voor bv. het boedisme?
Misschien omdat iemand je die afkeer heeft aangeleerd? Door uitspraken in de media, beeldvorming over moslims, speeches van regeringsleiders...
roan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 14:12   #26
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde
 
Thomas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 812
Standaard

Wij geven je volkkomen gelijk Roan!!
__________________
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 14:28   #27
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roan
[
Tuurlijk mag je dat stellen. Een partij die een ideologie uitdraagt die tegen mensenrechten, vrije meningsuiting, gelijkheid indruist is een foute partij. Bijvoorbeeld het Vlaams Blok.

Ze zijn niet tegen al die punten die jij aanhaalt.
Noch zijn ze fout,het vlaams blok zal in de loop van de komende vijf jaar zijn aanhang gemakkelijk verdubbelen omdat het gene dat jullie linksen ontkennen" erg genoeg" de waarheid zal worden.


En over Amerika: een land dat door bombardementen en embargo's al zoveel slachtoffers heeft veroorzaakt, is dat een voorbeeld van het "superieure Westen"?


Ik ben niet voor te grote bemoeienis van de amerikanen ,maar het bombarderen van irak :daar sta ik 100% achter.

Misschien omdat iemand je die afkeer heeft aangeleerd? Door uitspraken in de media, beeldvorming over moslims, speeches van regeringsleiders...
Zoiets leer je niet aan dat ervaar je.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 14:44   #28
roan
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roan
[
Tuurlijk mag je dat stellen. Een partij die een ideologie uitdraagt die tegen mensenrechten, vrije meningsuiting, gelijkheid indruist is een foute partij. Bijvoorbeeld het Vlaams Blok.

Ze zijn niet tegen al die punten die jij aanhaalt.
Noch zijn ze fout,het vlaams blok zal in de loop van de komende vijf jaar zijn aanhang gemakkelijk verdubbelen omdat het gene dat jullie linksen ontkennen" erg genoeg" de waarheid zal worden.


En over Amerika: een land dat door bombardementen en embargo's al zoveel slachtoffers heeft veroorzaakt, is dat een voorbeeld van het "superieure Westen"?


Ik ben niet voor te grote bemoeienis van de amerikanen ,maar het bombarderen van irak :daar sta ik 100% achter.

Misschien omdat iemand je die afkeer heeft aangeleerd? Door uitspraken in de media, beeldvorming over moslims, speeches van regeringsleiders...
Zoiets leer je niet aan dat ervaar je.
Het foute idee dat bvb de meeste allochtonen geen Nederlands kennen, is een illusie door beeldvorming in de media. Net zoals criminaliteitscijfers. Als je een racistisch denkkader hebt, kleurt dat natuurlijk ook je ervaringen (positieve feiten ivm allochtonen negeren, negatieve vallen extra hard op). Ik denk ook dat niemand op het forum 'ervaring' heeft met stenigingen?

Over Irak: Amerika bombardeerde al 10 jaar Irak, en dat heeft al voor honderdduizenden slachtoffers gezorgd, maar Saddam bleef wel aan de macht. De dictator saddam wordt nu vervangen door een Amerikaanse legeraanvoerder, verkozen is die ook niet. Massavernietigingswapens hebben we trouwens nog steeds niet gevonden. Er waren nog tal van vreedzame opties te verkennen, maar economische belangen spraken. En daarom juist moeten de moslims gedemoniseerd worden: opdat onze regeringen straffeloos het midden-oosten en moslims kunnen uitbuiten.

Het Vlaams Blok profiteert gewoon van de zwakte van de andere partijen. Niet dat het Blok de duivel is en de andere partijen fantastisch zijn, ze mankeren allemaal. Ze hebben allemaal minder democratische eigenschappen, het Blok voorop. Het Blok staat voor 'eigen volk eerst' en dat is duidelijk fout en racistisch.
roan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 18:21   #29
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde
 
Thomas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 812
Standaard

Inderdaad, selectieve berichtgeving: de joden lopen ook gesluierd rond, behoed en bebaard... geen kat die er naar omziet. Maar een sjaaltje van een Marokkaans meisje en oei oei oei!!!

En zo kunt ge boeken vol schrijven!!!
__________________
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 18:36   #30
Ebbe
Burger
 
Ebbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2003
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Inderdaad, selectieve berichtgeving: de joden lopen ook gesluierd rond, behoed en bebaard... geen kat die er naar omziet. Maar een sjaaltje van een Marokkaans meisje en oei oei oei!!!

En zo kunt ge boeken vol schrijven!!!
Dat zal misschien dan ook zo zijn omdat ge van joden eigenlijk geen ambras hebt he.
Misschien ook omdat de joden hun cultuur beleiden naast die van ons.
En moslims hun cultuur eerder willen opdringen.
Is dat allemaal bla bla?zou kunnen,ik heb niet de waarheid in pacht.

Trouwens,niet alleen hier,maar overal in de wereld is het blijkbaar heel moeilijk samen te leven met moslims.
__________________
In ontwikkeling...
Ebbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 19:03   #31
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde
 
Thomas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 812
Standaard

De Joden veroorzaken nochthans heel veel last daar in Palestina.
ik woon in Brussel tussen heel wat Moslims. Wel ik heb daar niks last van.

Ingebeelde last kan je zeker hebben, deat neem ik best aan van velen op dit forum hier...
In West-Vlaanderen en gemeenten waar geen kleurling komt, zijn er velen die ongelooflijk veel (ingebeelde) last hebben van moslims... Ze gaan nu zeker allemaal op het Vlaams blok stemmen...

Ze moeten wel de eerste nog tegen komen in hun leven. want verder dan hun West-laams boeregat hebben durven ze zich niet echt wagen. Met die wereld vol moslims...
Maar last dat ze er van hebben!!!
__________________
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 19:46   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Roan schreef:
Citaat:
Het foute idee dat bvb de meeste allochtonen geen Nederlands kennen, is een illusie door beeldvorming in de media. Net zoals criminaliteitscijfers.
Ik heb meer de omgekeerde mening i.v.m. de media maar soit.
Wel heb je gelijk dat de meeste allochtonen wel Nederlands spreken maar vaak als tweede taal.
De bewering als zouden allochtonen minder kansen in het onderwijs krijgen wordt ook door allochtone politici verkondigt. Ga je die ook van racisme beschuldigen.


Citaat:
Als je een racistisch denkkader hebt, kleurt dat natuurlijk ook je ervaringen (positieve feiten ivm allochtonen negeren, negatieve vallen extra hard op). Ik denk ook dat niemand op het forum 'ervaring' heeft met stenigingen?
Daar geef ik u volledig gelijk. Wel is mij niet duidelijk waarom men persé ervaring met steniging moet hebben om dit te veroordelen.

Citaat:
Het Vlaams Blok profiteert gewoon van de zwakte van de andere partijen. Niet dat het Blok de duivel is en de andere partijen fantastisch zijn, ze mankeren allemaal. Ze hebben allemaal minder democratische eigenschappen, het Blok voorop. Het Blok staat voor 'eigen volk eerst' en dat is duidelijk fout en racistisch.
Wat mij opvalt is dat sommige standpunten van de andere partijen steeds dichter bij deze van het VB beginnen aanleunen. Het blok heeft als zweeppartij toch ook wel positieve invloed gehad denk ik. Had men na de eerste zwarte zondag zo gereageerd dan had het blok wellicht nooit dergelijke aanhang gekregen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 20:02   #33
Ebbe
Burger
 
Ebbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2003
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
De Joden veroorzaken nochthans heel veel last daar in Palestina.
ik woon in Brussel tussen heel wat Moslims. Wel ik heb daar niks last van.

Ingebeelde last kan je zeker hebben, deat neem ik best aan van velen op dit forum hier...
In West-Vlaanderen en gemeenten waar geen kleurling komt, zijn er velen die ongelooflijk veel (ingebeelde) last hebben van moslims... Ze gaan nu zeker allemaal op het Vlaams blok stemmen...

Ze moeten wel de eerste nog tegen komen in hun leven. want verder dan hun West-laams boeregat hebben durven ze zich niet echt wagen. Met die wereld vol moslims...
Maar last dat ze er van hebben!!!
Die palestijnen zijn nu ook bepaald geen doetjes he,uzelf efkes laten kapotknallen in een bus vol (onschuldige)schoolkinderen.
Ja,de palestijnen zien geen uitweg meer,het is de uitzichtloosheid,etc...ik heb dat allemaal al gehoord...Maar dat maakt hun niet onschuldig!
En denkt gij nu echt dat er in West-Vlaanderen geen kleurlingen en moslims zitten??
En wat dat boeregat betreft:Hadden de boeren op het land niet gescheten,hadden de mens in de stad geen eten!
__________________
In ontwikkeling...
Ebbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 20:47   #34
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde
 
Thomas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
En wat dat boeregat betreft:Hadden de boeren op het land niet gescheten,hadden de mens in de stad geen eten!
Wel aan het fotootje onder uw naam te zien, begrijp ik je wel...

Enfin, volgens mij is zijn het deze keer de Moslims die het moeten ontgelden als zondebok. En toen de Joden. En telkens worden er wel redenen aan toe gelogen, wees gerust.
__________________
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 22:51   #35
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roan
Tuurlijk mag je dat stellen. Een partij die een ideologie uitdraagt die tegen mensenrechten, vrije meningsuiting, gelijkheid indruist is een foute partij. Bijvoorbeeld het Vlaams Blok.

Ik ben100% vlaams blokker en ben niets van hetgeen je daar schrijft,cru ja in mijn woorden.



En over Amerika: een land dat door bombardementen en embargo's al zoveel slachtoffers heeft veroorzaakt, is dat een voorbeeld van het "superieure Westen"?

Laat jij je maar onder de voet lopen door ali en de mo maar ik niet zelle!
Als amerika nu iets goed gedaan heeft van't jaar is dat toch wel irak bombarderen zekers!



Het foute idee dat bvb de meeste allochtonen geen Nederlands kennen, is een illusie door beeldvorming in de media.



Net zoals criminaliteitscijfers.

Jaja!

Als je een racistisch denkkader hebt, kleurt dat natuurlijk ook je ervaringen (positieve feiten ivm allochtonen negeren,


Euh dewelke


negatieve vallen extra hard op).

Dat zal wel zijn begot!!!
Ik wil er gerust een paar stenigen hier op het forum hoor geen probleem.


Over Irak: Amerika bombardeerde al 10 jaar Irak, en dat heeft al voor honderdduizenden slachtoffers gezorgd, maar Saddam bleef wel aan de macht.


Azo gaat ge hem wat prijzen de moordenaar!!!!


Massavernietigingswapens hebben we trouwens nog steeds niet gevonden.



Dat komt nog wel.

Er waren nog tal van vreedzame opties te verkennen, maar economische belangen spraken. En daarom juist moeten de moslims gedemoniseerd worden: opdat onze regeringen straffeloos het midden-oosten en moslims kunnen uitbuiten.

Geloof ik geen bal van jongske!

Het Vlaams Blok profiteert gewoon van de zwakte van de andere partijen. Niet dat het Blok de duivel is en de andere partijen fantastisch zijn, ze mankeren allemaal. Ze hebben allemaal minder democratische eigenschappen, het Blok voorop. Het Blok staat voor 'eigen volk eerst' en dat is duidelijk fout en racistisch.

EIGEN VOLK EERST NU EN OVERAL!!!!!!!!!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2003, 00:49   #36
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
De Joden veroorzaken nochthans heel veel last daar in Palestina.
ik woon in Brussel tussen heel wat Moslims. Wel ik heb daar niks last van.

Ingebeelde last kan je zeker hebben, deat neem ik best aan van velen op dit forum hier...
In West-Vlaanderen en gemeenten waar geen kleurling komt, zijn er velen die ongelooflijk veel (ingebeelde) last hebben van moslims... Ze gaan nu zeker allemaal op het Vlaams blok stemmen...

Ze moeten wel de eerste nog tegen komen in hun leven. want verder dan hun West-laams boeregat hebben durven ze zich niet echt wagen. Met die wereld vol moslims...
Maar last dat ze er van hebben!!!
Als jonge man zult u nooit last hebben. Ik heb ook zelden last gehad in Brussel van de plaatselijke rondhangcultuur. Een bewoner die gekend is in de buurt, ook al is het maar van zins, zullen ze ook niet lastig vallen. Wat niet wil zeggen dat het er altijd vredig aan toegaat. U zult ongetwijfeld de omgeving van het Zuidstation kennen net achter de Kuurnegem wijk. Daar werd de ene autoruit na de andere ingeslagen door boefjes die al stelend rondwandelden (met de nadruk op wandelen). Verder hebben we nog de talrijke overvallen aan verkeerslichten en op straat (gewapend met mes of pistool). De systematische groepsverkrachtingen van meisjes door enkele jongerenbendes: humo heeft er destijds nog een gans artikel aan besteed. Die jonge verkrachters stonden meteen weer op straat zonder begeleiding of zonder iets wegens een gebrek aan plaats in de jeugdinstellingen. Er loopt behoorlijk wat scheef in Brussel maar je moet natuurlijk je ogen opendoen. Ik had geen problemen maar bij vrouwelijke collega's zat de schrik er wel in: een opmerkelijk aantal werd reeds het slachtoffer van enkele jongeren die hen op straat beroofden met pistool. Een andere collega werd dan weer aan het kruispunt overvallen: ruit in, handtas weg. U kunt natuurlijk zeggen dat de gelegenheid de dief maakt, maar da's een beetje de wereld op zijn kop zetten. Een politiewoordvoerder uit het Brusselse zei eens: die jongerenbendes aan het Zuidstation dat zijn net hyena's: die kiezen de zwakste dieren uit de kudde en laten de rest met rust. Met andere woorden die bendes gaan achter de zwakkeren aan: vrouwen, bejaarden en dan nog liefst ook toeristen, jonge mannen daarentegen laten ze liever met rust.

Voor wat betreft West Vlaanderen: Als er daar een veiligheidsprobleem is dan gaat het niet over ingebeelde moslims Er is wel een inbrakenplaag van goed georganiseerde en vrij agressieve Noord-Franse jongerenbendes die hun slag slaan en dan snel de grens oversteken. Een soort 'hit and run' strategie dus. Ik weet ondertussen niet in hoeverre ze dat probleem aanpakken.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2003, 09:17   #37
roan
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roan
Tuurlijk mag je dat stellen. Een partij die een ideologie uitdraagt die tegen mensenrechten, vrije meningsuiting, gelijkheid indruist is een foute partij. Bijvoorbeeld het Vlaams Blok.
Ik ben100% vlaams blokker en ben niets van hetgeen je daar schrijft,cru ja in mijn woorden.
...
EIGEN VOLK EERST NU EN OVERAL!!!!!!!!!
Blijkbaar ben je toch anders dan je zelf denkt. Voor gelijkheid en toch eigen volk eerst

Citaat:
Over Irak: Amerika bombardeerde al 10 jaar Irak, en dat heeft al voor honderdduizenden slachtoffers gezorgd, maar Saddam bleef wel aan de macht.
Citaat:
Azo gaat ge hem wat prijzen de moordenaar!!!!
Tuurlijk ga ik hem niet prijzen, Saddam is een dictator die heel wat op z'n geweten heeft. Maar echt democratisch verkozen is George W Bush ook niet. En saddam is geen ander land binnengevallen dit keer, de Verenigde Staten wel. En die hebben ook veel meer doden op hun geweten. Waarom start je ook alweer een preventieve oorlog? Om slachtoffers te voorkomen. Onzin. Voor olie en overheersing van het midden-oosten ja.
roan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2003, 09:28   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Pat scheef:
Citaat:
Voor wat betreft West Vlaanderen: Als er daar een veiligheidsprobleem is dan gaat het niet over ingebeelde moslims Er is wel een inbrakenplaag van goed georganiseerde en vrij agressieve Noord-Franse jongerenbendes die hun slag slaan en dan snel de grens oversteken. Een soort 'hit and run' strategie dus. Ik weet ondertussen niet in hoeverre ze dat probleem aanpakken.
Onlangs hoorde ik nog een verhaaltje over een 14 jarigen knaap die in Kortrijk in volle winkelstraat door een bende werd in elkaargeslagen, fietsje kapotgestampt, met de bedreiging: zorg dat je morgen geld bijheeft. De vraag is, waarom doen de omstaanders daar niets aan? O jawel ze bellen de politie maar ondertussen zijn de vogels gevlogen. Vertel maar eens aan het jongetje en zijn ouders dat het maar een onveiligheidgevoel is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2003, 11:40   #39
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

[quote="roan"][Blijkbaar ben je toch anders dan je zelf denkt. Voor gelijkheid en toch eigen volk eerst

[quote]


Waarom zou ik het eigen volk eerst principe niet kunnen combineren met gelijkheid begot!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2003, 13:04   #40
roan
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roan
[Blijkbaar ben je toch anders dan je zelf denkt. Voor gelijkheid en toch eigen volk eerst
Waarom zou ik het eigen volk eerst principe niet kunnen combineren met gelijkheid begot!
Wel, omdat gelijkheid wil zeggen: alle mensen gelijk, niet enkel die van je 'eigen volk'. Dan stel je die namelijk boven een andere groep, en heb je dus ongelijkheid.
roan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be