Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2017, 14:58   #21
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het probleem is dat wie oversteekt niet meer wacht tot er geen verkeer is.

Het regeltje links..rechts...links kijken past men niet meer toe.
Hier is er weer een ongeval geweest, fietser stopt voor auto, oude bes van 70 rijdt met haar elektrische fiets tegen een 35 km. per uur de jeugdige fietser die de verkeersregel naleefde aan.
Geweldig toch die oude knarren op die elektrische fietsen, ik ga dagelijks fietsen en dit met een gewone fiets, omdat ik ga fietsen voor mijn gezondheid is het mijn persoonlijke mening dat zo een elektrisch mormel eigenlijk niets bijdraagt aan de fysieke inspanning die ik dagelijks enkele uren wil leveren. Hetgeen ik dagelijks zie is eigenlijk hallucinant ,ik rij dan een 15 km. per uur komt daar zo een oude tante met verkrampt gezicht van de angst mij tegen 30 a 40 km. per uur voorbij gevlogen, let op den Hoomer zijn woorden; er gaan nog veel ongelukken gebeuren met die fietsen en die oude knarren.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2017, 14:58   #22
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het grote probleem lijkt mij hier de infrastructuur te zijn. Een drukke fietsroute die een 90 km/u baan dwarst en geen snelheidsverlaging tot bijvoorbeeld 50 voorzien is misdadig.

En een automobilist die stopt als hij fietsers ziet komen aanrijden? Als ik denk dat hij zelfs zonder voorrang gaat doorrijden dan stop ik ook. Beter dat dan hem doodrijden.
Hoe maak ik als fietser duidelijk dat ik de verkeersregels ken en respecteer?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2017, 15:00   #23
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er wordt gesuggereerd dat er verkeerd gecommuniceerd wordt. Wie communiceert dan verkeerd? De scholen? De overheid?
Geen idee. Ik 'ken' nochtans enkele mensen die denken/dachten dat fietsers geen voorrang van rechts moeten geven.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2017, 15:01   #24
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe maak ik als fietser duidelijk dat ik de verkeersregels ken en respecteer?
Heu, een middelvinger?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2017, 15:04   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heu, een middelvinger?
Lijkt me toch niet de ideale manier om een autobestuurder duidelijk te maken dat ik hem voorrang wil verlenen .
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 06:45   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik pas de wegcode strikt toe. Ik ben dan ook één van de weinige die altijd stopt aan een zebrapad als er een voetganger wenst over te steken. Aan de andere kant zal ik nooit stoppen voor een fietser die oversteekt op een zebrapad, als hij afstapt krijgt hij wel plaats.
Fietsers aan fiets-oversteek-plaatsen zullen voorrang moete verlenen aan mij. Ik stop in principe niet, behalve natuurlijk als ik hem daardoor zou verwonden. Als hij geen voorrang wel verlenen zal hij getracteerd worden op klank-en-lichtspel.
De meeste automobilisten stoppen (in Vlaanderen - niet in groen/rood Wallonië) voor voetgangers die wensen over te steken op een zebrapad hoor. Behalve op 2 vaksbanen of op banen met een snelheid hoger of gelijk aan 50 km/u. Daar smijt ik me er gewoon voor want daar stopt om de een of andere rede anders niemand.

Ik ben het daarom gaan opzoeken en ik heb daar evengoed voorrang als voetganger op een zebrapad dan op een 1 vaksbaan. Er wordt namelijk geen verschil gemaakt in het verkeersreglement. Een zebrapad is een zebrapad gelijk hoeveel baanvakken het overspant en men dient er de voetganger voorrang te verlenen als hij aanstalten maakt om over te steken en vermits ik nooit aanstalte maak om niet over te steken ben ik in mijn recht. Overigens :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verkeersreglement
40.4.2. Op plaatsen waar het verkeer niet geregeld wordt door een bevoegd persoon of door verkeerslichten, mag de bestuurder een oversteekplaats voor voetgangers slechts met matige snelheid naderen. Hij moet voorrang verlenen aan de voetgangers die er zich op bevinden of op het punt staan zich erop te begeven.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 19 mei 2017 om 06:46.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 10:57   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De meeste automobilisten stoppen (in Vlaanderen - niet in groen/rood Wallonië) voor voetgangers die wensen over te steken op een zebrapad hoor. Behalve op 2 vaksbanen of op banen met een snelheid hoger of gelijk aan 50 km/u. Daar smijt ik me er gewoon voor want daar stopt om de een of andere rede anders niemand.

Ik ben het daarom gaan opzoeken en ik heb daar evengoed voorrang als voetganger op een zebrapad dan op een 1 vaksbaan. Er wordt namelijk geen verschil gemaakt in het verkeersreglement. Een zebrapad is een zebrapad gelijk hoeveel baanvakken het overspant en men dient er de voetganger voorrang te verlenen als hij aanstalten maakt om over te steken en vermits ik nooit aanstalte maak om niet over te steken ben ik in mijn recht. Overigens :
Best deze artikels hieronder ook mee citeren, ondanks een voetganger voorrang geniet op een oversteekplaats voor voetgangers (zebrapad) betekent dat niet dat men onvoorzichtig mag zijn... zij moeten altijd de naderende voertuigen in acht nemen, men is tenslotte zijn leven nog niet moe, moest men door de voertuigbestuurder(s) "niet gezien" worden.

Art 42.4.4. geldt dus ook bij een oversteekplaats voor voetgangers of volksmond zebrapad.

42.4.4. Op de plaatsen waar het verkeer noch door een bevoegd persoon, noch door verkeerslichten geregeld wordt, mogen de voetgangers zich slechts voorzichtig op de rijbaan begeven en met inachtneming van de naderende voertuigen.

42.4.6. Behalve indien het hun toegestaan is door verkeerslichten, mogen de voetgangers zich niet op een oversteekplaats voor voetgangers begeven waarover een tramspoor of een eigen trambedding loopt, wanneer een tram nadert.

https://wegcode.be/wetteksten/sectie...code/215-art42

verkeersregel art 40.4.2. is wet maar al de artikels onder art 42 zijn evenzo gelijktijdig wet, want het zijn verkeersregels specifiek voor de voetgangers...
Citaat:
Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare weg
Artikel 42. Voetgangers
Citaat:
Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare weg
Artikel 40. Gedrag van de bestuurders tegenover voetgangers
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2017 om 11:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 11:28   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De meeste automobilisten stoppen (in Vlaanderen - niet in groen/rood Wallonië) voor voetgangers die wensen over te steken op een zebrapad hoor. Behalve op 2 vaksbanen of op banen met een snelheid hoger of gelijk aan 50 km/u. Daar smijt ik me er gewoon voor want daar stopt om de een of andere rede anders niemand.
In Belgie is het natuurlijk met die plaatsing van zebrapaden nergens verboden om zebrapaden ook op 2+2-wegen met limiet 70 kmh of meer te verven... integendeel... daar zou Ben Zwets zich nu eens mee kunnen bezighouden.
('n tiental jaar geleden wist ik zelfs een zebrapad liggen waar 120 kmh mocht)

In het veilige buitenland ga je zo een wegwanbeheer eerder nooit zien, voor zover mijn ervaring reikt.

Even Nederland genomen:
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oversteekplaats

De voetgangersoversteekplaats (zebra), zoals bedoeld in art. 49.2 van het RVV 1990

Toepassing

Een zebra wordt slechts toegepast:

op wegen binnen de bebouwde kom met een maximumsnelheid van 30 km/h of 50 km/h en;

op wegen buiten de bebouwde kom met een maximumsnelheid van 30 km/h mits de naderingssnelheid van minimaal 85% van de motorvoertuigen lager is dan 50 km/h.
Het Belgisch reglement voor de wegbeheerder is van 1976 en wordt af en toe eens opgelapt:
Citaat:
https://wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076

18.3 Markeringen van oversteekplaatsen voor voetgangers.



De breedte van de stroken en van hun tussenafstand is ongeveer 0,50 m overeenkomstig plaat 5 van bijlage 4 tot dit besluit.

Zij hebben een lengte van ten minste :

3,00 m op de wegen waar de hoogste toegelaten snelheid lager is dan of gelijk aan 70 km/u;
4,00 m op de wegen waar een snelheid van meer dan 70 km/u is toegelaten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2017 om 11:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 13:46   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De meeste automobilisten stoppen (in Vlaanderen - niet in groen/rood Wallonië) voor voetgangers die wensen over te steken op een zebrapad hoor. Behalve op 2 vaksbanen of op banen met een snelheid hoger of gelijk aan 50 km/u. Daar smijt ik me er gewoon voor want daar stopt om de een of andere rede anders niemand.

Ik ben het daarom gaan opzoeken en ik heb daar evengoed voorrang als voetganger op een zebrapad dan op een 1 vaksbaan. Er wordt namelijk geen verschil gemaakt in het verkeersreglement. Een zebrapad is een zebrapad gelijk hoeveel baanvakken het overspant en men dient er de voetganger voorrang te verlenen als hij aanstalten maakt om over te steken en vermits ik nooit aanstalte maak om niet over te steken ben ik in mijn recht. Overigens :
Gewone zebrapaden op banen waar +70 gereden mag worden zijn geen goed idee. Daar wordt toch gewoon boorgevlamd.
Dat moet je combineren met vluchtheuvels, wegversmalligen en aangepaste signalisatie (knipperlichten).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 22:35   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Geen idee. Ik 'ken' nochtans enkele mensen die denken/dachten dat fietsers geen voorrang van rechts moeten geven.
Ik ken ook mensen die denken/dachten dat auto's steeds voorrang hebben omdat ze "snel verkeer" uitmaken.

Of anders gezegd: spit diep genoeg en je zult wel vinden wat je wil vinden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 07:51   #31
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Ohwell, tegenwoordig heeft het commie-regime veel wegen zodanig zitten beplanten met hun obstakels dat de ene richting moet wachten voor de andere richting, dat je fietsers die je vroeger kon inhalen omdat de baan/vak breedte origineel groter was, niet meer kunt inhalen waardoor chauffeurs over de afstand van hun obstakels en andere rommel nu genoopt zijn in een file achter een fietser te hangen.
Wel, ik als fietser ga dan even in de berm rijden of langs de kant staan, en doe teken dat ze mogen passeren. Of als er zo een (voor auto's) "dood"gemaakte middenstrook is die vroeger baanruimte was, dan wijk ik daar even naar uit, blijf daar rijden en doe teken.
Ik krijg vaak claxonnekes als dank.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 08:43   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ohwell, tegenwoordig heeft het commie-regime veel wegen zodanig zitten beplanten met hun obstakels dat de ene richting moet wachten voor de andere richting, dat je fietsers die je vroeger kon inhalen omdat de baan/vak breedte origineel groter was, niet meer kunt inhalen waardoor chauffeurs over de afstand van hun obstakels en andere rommel nu genoopt zijn in een file achter een fietser te hangen.
Wel, ik als fietser ga dan even in de berm rijden of langs de kant staan, en doe teken dat ze mogen passeren. Of als er zo een (voor auto's) "dood"gemaakte middenstrook is die vroeger baanruimte was, dan wijk ik daar even naar uit, blijf daar rijden en doe teken.
Ik krijg vaak claxonnekes als dank.
De wegen zijn inderdaad vaak mismeesterd door onbekwame politici.
Vaak is een goed doorstromend verkeer veiliger dan een verkeer dat een hindernissenparcours moet afleggen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 08:53   #33
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De wegen zijn inderdaad vaak mismeesterd door onbekwame politici.
Vaak is een goed doorstromend verkeer veiliger dan een verkeer dat een hindernissenparcours moet afleggen.
Ik ben positiever over onze politici hoor. Hun doel is maatschappij / samenleving saboteren, mensen tegen elkaar op te zetten, en ze doen dat heel bekwaam.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 08:54   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik ben positiever over onze politici hoor. Hun doel is maatschappij / samenleving saboteren, mensen tegen elkaar op te zetten, en ze doen dat heel bekwaam.
Op die manier
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 09:06   #35
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vaak is een goed doorstromend verkeer veiliger dan een verkeer dat een
hindernissenparcours moet afleggen.
Ja, vind ik ook. Voorbeeld uit dezelfde situatie die ik in mijn vorige post schetste: chauffeurs die een fietser voor zich zien rijden, en weten dat ze zoveel honderd meter verder hem niet meer gaan kunnen inhalen voor een halve kilometer, pogen dan soms nog rap voordien in te halen. Waardoor ze je soms de pas afsnijden / rakelings passeren. Ik zou als fietser dan boos kunnen zijn op die chauffeurs, maar ik ben liever boos op de commies die deze situatie opzettelijk maakten. Ik doe de commies falen in hun poging mensen tegen elkaar op te zetten.
Als fietser ben ik trouwens soms ook die "slechte" in het verhaal. Als er een lange staart auto's afkomt, bvb ontstaan door een verkeerslichten-rood, dan schiet ik me soms ook nog snel waar ik moet zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 09:10   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ja, vind ik ook. Voorbeeld uit dezelfde situatie die ik in mijn vorige post schetste: chauffeurs die een fietser voor zich zien rijden, en weten dat ze zoveel honderd meter verder hem niet meer gaan kunnen inhalen voor een halve kilometer, pogen dan soms nog rap voordien in te halen. Waardoor ze je soms de pas afsnijden / rakelings passeren. Ik zou als fietser dan boos kunnen zijn op die chauffeurs, maar ik ben liever boos op de commies die deze situatie opzettelijk maakten. Ik doe de commies falen in hun poging mensen tegen elkaar op te zetten.
Als fietser ben ik trouwens soms ook die "slechte" in het verhaal. Als er een lange staart auto's afkomt, bvb ontstaan door een verkeerslichten-rood, dan schiet ik me soms ook nog snel waar ik moet zijn.
Er zijn plaatsen waar de Lijn- of schoolbus gewoon op de straat moet stoppen.
Door de middenberm af te sluiten, hang je daar soms kilometers achter zonder dat je voorbij kan. Iedere keer dat de bus stopt, stopt ook het verkeer. Hetzelfde scenario als de vuilniswagen langskomt om de containers te ledigen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 10:10   #37
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hier is er weer een ongeval geweest, fietser stopt voor auto, oude bes van 70 rijdt met haar elektrische fiets tegen een 35 km. per uur de jeugdige fietser die de verkeersregel naleefde aan.
Geweldig toch die oude knarren op die elektrische fietsen, ik ga dagelijks fietsen en dit met een gewone fiets, omdat ik ga fietsen voor mijn gezondheid is het mijn persoonlijke mening dat zo een elektrisch mormel eigenlijk niets bijdraagt aan de fysieke inspanning die ik dagelijks enkele uren wil leveren. Hetgeen ik dagelijks zie is eigenlijk hallucinant ,ik rij dan een 15 km. per uur komt daar zo een oude tante met verkrampt gezicht van de angst mij tegen 30 a 40 km. per uur voorbij gevlogen, let op den Hoomer zijn woorden; er gaan nog veel ongelukken gebeuren met die fietsen en die oude knarren.
Je ziet ook nogal wat jonge gastjes op elektrische, dat zijn dan die speedbikes, gemakkelijk herkenbaar door hun typerend silhouet: een relatief klein zwart fietsje met zo een horizontaal uitstekende achteruitkijkspiegel links die onder een 45 graden hoek is gekanteld, allicht om een flutteke minder luchtweerstand te hebben om een flutteke rapper te kunnen rijden.
Ik vind niet dat er een algemene slecht gedrag is. Af en toe kom je krapuul tegen. Zo van die gasten die onbeschaamd in het midden van wegen zonder rijstroken rijden en auto's hinderen om hen in te halen. Of extremen, zoals 1 keer een gast op zo een typische speedbike die me aan 50 of zo inhaalde met zijn armen in de lucht, geeuwde toen ik opzijkeek, passeerde, met zijn armen nog steeds in de lucht verdween in de verte en er volgens een achter mij rijdende getuige boven mijn hoofd een tekstballon kwam met "LUL" erop.
Allez, ik moet het onbewust luidop hebben gezegd, want die achter mij pikte erop in.

Eigenlijk merkte ik totnogtoe weinig van oude bezen ed die angstig / op gevaarlijke wijze rondijlen.
Enkelen zijn eerder "ambetant" op een andere manier, ze rijden zo als een paard met koets midden op het fietspad alsof het hun privé avenue - oprit waar ze de baas zijn, soms ook met 2 naast elkaar alsof ze met klemmen aan elkaar gemonteerd zijn. Niet "snel".
Het is dan een wat ambetante situatie om in te halen. Bellen heb ik afgeleerd, want sommige schrikken alsof iemand hun wc deur instampt en rijden in elkaar en 1 keer lagen ze in een knoop op de grond.
Ik nader ze, blijf erachter hangen, rammel dan wat aan een remhendel - of laat hem eens schieten, en als het nodig blijkt vraag ik of ik even kan passeren.
Wat gedoe / tijdverlies, maar er is weinig alternatief.

In vroegere tijden kon je even omkijken of er auto's aankwamen, en gewoon inhalen, maar met de gescheiden fietspaden van onze RotCommies zit je gevangen tussen hoge bermen / hagen / plateaus / rijen palen en dan nog met tweerichting, waar je dan ook nog rekening moet houden met mogelijke tegenliggers.

Het zijn wel maar enkelen, dus niet in die mate dat ik ga beginnen oordelen over jongeren / ouderen in het algemeen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 10:23   #38
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er zijn plaatsen waar de Lijn- of schoolbus gewoon op de straat moet stoppen.
Door de middenberm af te sluiten, hang je daar soms kilometers achter zonder dat je voorbij kan. Iedere keer dat de bus stopt, stopt ook het verkeer. Hetzelfde scenario als de vuilniswagen langskomt om de containers te ledigen.
Ja, dat is ook zoiets rots. Weten dat er baanruimte was, maar ingenomen door obstakels van de Commies.
Soms gaat het zelfs nog verder: in het weekend of buiten uren met passagiers, raken die lijnbussen voor op schema, en ze blijven dan staan, de chauffeur zit een gazet te lezen, soms met de voeten op het stuur (ja, werkelijk al 1 keer gezien op een zaterdagmiddag) nemen zo een weghelft in, maken dat verkeer niet meer kan kruisen zonder dat de ene richting moet stoppen voor de andere, en dan nog achter een hoek van een druk kruispunt. Chauffeurs die van de andere weg komen en willen afslaan, zien die bus pas als ze voorbij het hoekhuis zijn, en staan bij tegenliggers dan ineens blok nog half op het kruispunt. En die kerel van het staatsvervoer zit daar dus zijn gazet te lezen met een pot koffie achter zijn glas.
Welkom in onze leuke Commie wereld.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 10:41   #39
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je ziet ook nogal wat jonge gastjes op elektrische, dat zijn dan die speedbikes, gemakkelijk herkenbaar door hun typerend silhouet: een relatief klein zwart fietsje met zo een horizontaal uitstekende achteruitkijkspiegel links die onder een 45 graden hoek is gekanteld, allicht om een flutteke minder luchtweerstand te hebben om een flutteke rapper te kunnen rijden.
Ik vind niet dat er een algemene slecht gedrag is. Af en toe kom je krapuul tegen. Zo van die gasten die onbeschaamd in het midden van wegen zonder rijstroken rijden en auto's hinderen om hen in te halen. Of extremen, zoals 1 keer een gast op zo een typische speedbike die me aan 50 of zo inhaalde met zijn armen in de lucht, geeuwde toen ik opzijkeek, passeerde, met zijn armen nog steeds in de lucht verdween in de verte en er volgens een achter mij rijdende getuige boven mijn hoofd een tekstballon kwam met "LUL" erop.
Allez, ik moet het onbewust luidop hebben gezegd, want die achter mij pikte erop in.

Eigenlijk merkte ik totnogtoe weinig van oude bezen ed die angstig / op gevaarlijke wijze rondijlen.
Enkelen zijn eerder "ambetant" op een andere manier, ze rijden zo als een paard met koets midden op het fietspad alsof het hun privé avenue - oprit waar ze de baas zijn, soms ook met 2 naast elkaar alsof ze met klemmen aan elkaar gemonteerd zijn. Niet "snel".
Het is dan een wat ambetante situatie om in te halen. Bellen heb ik afgeleerd, want sommige schrikken alsof iemand hun wc deur instampt en rijden in elkaar en 1 keer lagen ze in een knoop op de grond.
Ik nader ze, blijf erachter hangen, rammel dan wat aan een remhendel - of laat hem eens schieten, en als het nodig blijkt vraag ik of ik even kan passeren.
Wat gedoe / tijdverlies, maar er is weinig alternatief.

In vroegere tijden kon je even omkijken of er auto's aankwamen, en gewoon inhalen, maar met de gescheiden fietspaden van onze RotCommies zit je gevangen tussen hoge bermen / hagen / plateaus / rijen palen en dan nog met tweerichting, waar je dan ook nog rekening moet houden met mogelijke tegenliggers.

Het zijn wel maar enkelen, dus niet in die mate dat ik ga beginnen oordelen over jongeren / ouderen in het algemeen.
Ja kijk hier hebben ze fietspaden herstelt, wat betekende dat er telkens maar langs 1 kant gebruik kon gemaakt worden van een fietspad, dus verkeer met tegenliggers op die smalle fietsstrook. Hallucinant die oude besjes tegen 25 per uur die er zelfs niet meer aan denken dat ze een rem hebben, pure paniek. Je moet begrijpen dat ze dan moeten uitwijken tot de uiterste rand van het fietspad wat bijna grenst aan zelfmoord, de gracht lonkt.
Wat ik niet begrijp is we zagen die oude rakkers toch ook niet op brommertjes tot 25 per uur rond crossen, waarom nu ineens wel op die fietsen.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 30 juli 2017 om 11:05.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 19:12   #40
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is we zagen die oude rakkers toch ook niet op brommertjes tot 25 per uur rond crossen, waarom nu ineens wel op die fietsen.
Waarom zouden die al niet op fietsen kunnen hebben rondgereden voor ze er "elektrische" aan toevoegden?
En even voor de hand liggend, fietsen zonder motor is veel lastiger en je bent langer onderweg, dus vroeger maakten ze misschien, al puffend, tochtjes van 5 km en nu met elektrisch durven ze al eens, al babbelend, 20 km verder suizen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be