Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2007, 08:23   #841
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
De Vlaamse psyche is gericht op nederigheid en dat wordt bewezen door de Vlaamse onderhandelaars.
Er is geen reden waarom dat zo moet blijven, of wel?

Citaat:
Ik heb schrik voor een onafhankelijk Vlaanderen wanneer die Vlaamse kruipers ons zullen moeten vertegenwoordigen, niet deze maal in België, maar tegenover de hele wereld. Dan ben ik veel geruster wanneer België zou opsplitsen en Vlaanderen bij Nederland zou gaan.
Ik voel dit precies aan zoals jij. Ik denk ook dat onafhankelijkheid ons probleem nioet gaat oplossen, omdat het echte probleem in ons hoofd zit. Daarom kies ik voor een snelle aansluiting van Vlaanderen bij Nederland, de tussenstap van een onafhankelijke Vlaamse staat is nutteloos (en misschien wel schadelijk).

Citaat:
Maar net als uw eisen zijn mijn eisen onrealistisch vrees ik.
Eigenlijk zijn ze heel gewoon, en komen ze voort uit een principe dat overal ter wereld toegepast wordt: de democratische meerderheid regeert het land.

Als we dat onrealistisch blijven noemen, dan is het idd onrealistisch.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 4 oktober 2007 om 08:24.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:59   #842
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
De Vlaamse psyche is gericht op nederigheid en dat wordt bewezen door de Vlaamse onderhandelaars. Hoewel ze een duidelijk mandaat hebben voor een staatshervorming (cfr. verkiezingsuitslag plus de peiling HLN) ziet het er naar uit dat ze zullen moeten toegeven tegenover de Franstaligen, terwijl dat helemaal niet moet zoals de weg gevolg in de kamercommisie BiZa zou kunnen uitwijzen.

Ik ben ook geen belgicist zoals een wanhopige Vlaams-nationalist met een enorm schoolmeestersvermogen ook opmerkte. Ik trek geen fles champagne af als de Franstaligen weer hun suprematie in de Belgische politiek bewijzen. Ik heb schrik voor een onafhankelijk Vlaanderen wanneer die Vlaamse kruipers ons zullen moeten vertegenwoordigen, niet deze maal in België, maar tegenover de hele wereld. Dan ben ik veel geruster wanneer België zou opsplitsen en Vlaanderen bij Nederland zou gaan.

Geef mij die garantie, samen met de garantie dat Wallonië niet verandert in een economische puinhoop en als je dat nog eens kan verpakken in een leuk socio-economisch model dat niet kan bereikt worden in België en dan zet ik met veel plezier een handtekening onder uw Vlaamse petities.

Maar net als uw eisen zijn mijn eisen onrealistisch vrees ik. We zullen zien.
Beste Montalcino,

Heb je zin om op 25 november in Rotterdam mee te praten met de Baarle-groep? Je bent van harte welkom.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 09:11   #843
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beste Montalcino,

Heb je zin om op 25 november in Rotterdam mee te praten met de Baarle-groep? Je bent van harte welkom.
Dat lijkt me maar spielerei. Geen interesse, het spijt me.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 09:15   #844
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Dat lijkt me maar spielerei.
Dat zei men in 1950 ook over het federalisme, in de jaren 70 over confederalisme en in de jaren 80 over separatisme.

De vereniging met Nederland moet nu voorbereid worden en dat kan ondermeer via de verspreiding van ideeën. Als de tijd rijp is, springt de "serieuze politiek" wel op de kar, zoals de ervaring aantoont.

Dat gewone burgers uit Noord en Zuid daar nu al mee bezig zijn, is dus wel degelijk belangrijk.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 09:16   #845
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Er is geen reden waarom dat zo moet blijven, of wel?
Ik zie geen indicaties dat er veranderingen op til zijn.

Citaat:
Ik voel dit precies aan zoals jij. Ik denk ook dat onafhankelijkheid ons probleem nioet gaat oplossen, omdat het echte probleem in ons hoofd zit. Daarom kies ik voor een snelle aansluiting van Vlaanderen bij Nederland, de tussenstap van een onafhankelijke Vlaamse staat is nutteloos (en misschien wel schadelijk).
Ook Nederland is een heel avontuur. Hoe ga je de angst voor dat onbekende weg nemen? Vergeet niet dat de man in de straat allemaal niet zo bezig is met die communautaire zaken, maar als je zo iets ingrijpends voorstelt, kan hij behoorlijk conservatief zijn.

Citaat:
Eigenlijk zijn ze heel gewoon, en komen ze voort uit een principe dat overal ter wereld toegepast wordt: de democratische meerderheid regeert het land.
Bij mijn weten is dat nergens ter wereld het geval en bepaalt een kleine groep mensen het beleid.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 09:17   #846
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Ook Nederland is een heel avontuur. Hoe ga je de angst voor dat onbekende weg nemen?
Door zoveel mogelijk ideeën in verband met hereniging te ontwikkelen en die te verspreiden.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 16:45   #847
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Dat lijkt me maar spielerei. Geen interesse, het spijt me.
Neen, het is geen spielerei. Op dit moment zijn we druk bezig en we hopen binnenkort al wat eerste effecten te kunnen zien. Denk er nog maar eens over na, als je wilt. Je ideeën stroken aardig met waarmee we bezig zijn.
Maar anders even goeie vrienden, hoor.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 18:33   #848
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Men zou beter harde taal spreken naar mevr. Moerman toe
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 21:43   #849
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Men zou beter harde taal spreken naar mevr. Moerman toe
JMD, het doorgeefluik naar de pers.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 21:40   #850
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beste Montalcino,

Heb je zin om op 25 november in Rotterdam mee te praten met de Baarle-groep? Je bent van harte welkom.
Vraagje: wat is de "Baarle-groep" precies? Het intrigeert me...
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 21:42   #851
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Vraagje: wat is de "Baarle-groep" precies? Het intrigeert me...
Lees de handtekening van Kortaf.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 01:43   #852
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Lees de handtekening van Kortaf.
Dank, heb het gelezen, is nog niet te mis.
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 10:12   #853
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Eigenlijk zijn ze heel gewoon, en komen ze voort uit een principe dat overal ter wereld toegepast wordt: de democratische meerderheid regeert het land.

Als we dat onrealistisch blijven noemen, dan is het idd onrealistisch.
daaraan willen de franstaligen iets doen, met alarmbelprocedures inclusief !

wie voor splitsing BHV stemt is dus tegen hen
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 20:34   #854
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
daaraan willen de franstaligen iets doen, met alarmbelprocedures inclusief !

wie voor splitsing BHV stemt is dus tegen hen
Alarmbelprocedures etc: afschaffen die handel, staat alleen maar échte democratie in de weg. Zo kun je hier nooit niks bereiken in dit land..
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 11:00   #855
69kk
Partijlid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2007
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Om de Belgische staat te kunnen laten voortbestaan moeten de discriminaties die leiden tot een valse machtsverhouding tussen Vlamingen en franstaligen opgeruimd worden.

Minimumprogramma:

- onmiddellijke afschaffing van het Brussels "gewest" (later vervanging door een agglomeratieraad of een provincie)
- onmiddellijke toepassing van art 35 waardoor alle restbevoegdheden bij Vlaanderen en Wallonië komen te liggen
- onmiddellijk invoering van een evenredige vertegenwoordiging N/F in de federale regering
- onmiddellijke afschaffing van ondemocratische instrumenten als de bijzondere meerderheden en de alarmbel
- onmiddellijke afschaffing van alle faciliteiten over heel België
- hervorming van het kiesstelsel met het oog op een gelijke vertegenwoordiging van de Vlaamse kiezers (zelfde stemmenaantal per zetel in Vlaanderen en Wallonië)
- onmiddellijke invoering van het bindend referendum op volksinitiatief in heel België en op alle niveau's

Als deze minimumvoorwaarden aanvaard worden, kan er een noodregering gevormd worden met een door de Vlaamse partijen geïnspireerd programma, die aan de snelle confederalisering kan beginnen en de heropbouw van Wallonië kan aanvatten
Lijkt mij een gezond uitgangspunt. Maar wat goed is voor Vlaanderen is niet goed voor Belgie. Dus ik vrees dat er nog veel water (of bloed)door de Zenne(Brussel) zal stromen voor het gerealiseerd zal zijn.
Want ik zie momenteel geen franstalige politieke intellectueel die zo nuchter kan denken om daar zelfs maar over te debatteren.
Tenslotte zal het volk een oplossing moeten afdwingen en dat kan bloedig verlopen. Denk niet dat wij beschaafder zijn dan de mensen in Kosovo.
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be