Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2015, 15:56   #281
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Amai, dat moeten serieuze verliezen zijn dat ge zo giftig reageert.
Uw toontje in deze draad lokt dan ook dergelijke reactie uit. Met winstnemingen is er dan ook niets mis. Ik heb mijn eerste effecten in 2010 aangekocht. Dankzij Van De Velde en WDP vang ik ook een mooi dividend. Wist ge dat gecumuleerde dividendenstroom van dergelijke aandelen ervoor kan zorgen dat ge uw inleg terug krijgt mits lang aanhouden ongeacht de beurskoers?

Als ge denkt dat een prijs van 600 € per aandeel voor Lotus een "realistische beurskoers" is, weet ge gewoon geen kloten over dat bedrijf. Denigrerend spreken over "uwen speculoos" is dan ook misplaatst. Waarschijnlijk hebt gij te weinig geld om een ruim pakket Lotusjes te kopen, zoek u anders wat centjesaandelen Accentis staat momenteel genoteerd aan 0,03 € !

Bovendien "vergeet" ge systematisch te antwoorden op mijn vraag of ge naast uw "traden" ergens arbeid verricht of een uitkering ontvangt. Blijkbaar een gevoelig puntje hé, kruidje-roer-me-niet? Dergelijke vragen ontwijken is typisch voor een labiele nicht en toont zwakte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Graag eens antwoord hierop, Ge hebt zelf gezegd dat ge van traden uw levensonderhoud hebt gemaakt.

Schrik van de fiscus? Wie echt beroepsmatig handelt op de beurs riskeert een aparte taxatie van 33 % (als divers inkomen) op de verkregen inkomsten. En uitkeringske kwijt. In extreme gevallen kan het zelfs als een beroepsinkomen beschouwd worden.
't Zegt veel dat ge daar nie op antwoordt. Ik denk dat gij beter eens een job zoekt, akkoord? Hoe gaat ge vastgoed kopen zonder een officieel inkomen?

Uw arrogant toontje gaat echt niet samen met uw persoonlijke situatie, laat staan voor een nicht.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 16:07   #282
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Om een betere wereld te creëren moeten we beginnen met het begrijpen van de werkwijze van de kapitalisten. Hun modus operandi. Als ze ons kunnen pakken zonder dat we begrijpen op welke manier ze ons pakken zijn we op voorhand verloren in de strijd om een betere wereld voor iedereen.
If you can't beat them, join them!

daarna kan u vanbinnenuit met een verrottingsstategie het systeem doen vallen. Tenminste, als u ondertussen zelf al niet voor de vele geneugten van het grote geld bent gevallen!
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 20:36   #283
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Uw toontje in deze draad lokt dan ook dergelijke reactie uit. Met winstnemingen is er dan ook niets mis. Ik heb mijn eerste effecten in 2010 aangekocht. Dankzij Van De Velde en WDP vang ik ook een mooi dividend. Wist ge dat gecumuleerde dividendenstroom van dergelijke aandelen ervoor kan zorgen dat ge uw inleg terug krijgt mits lang aanhouden ongeacht de beurskoers?
Zeg, stoer vosje, waarom heb je je niet tegen verliezen gehedged? Dan was je nu niet zoveel kwijt.

Ik heb je nog met de beste bedoelingen gewaarschuwd dat we gingen dalen.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2015, 15:23   #284
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

De speculaas staat vandaag meer dan 2% in afslag.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 07:09   #285
killimandjaro
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Uw toontje in deze draad lokt dan ook dergelijke reactie uit. Met winstnemingen is er dan ook niets mis. Ik heb mijn eerste effecten in 2010 aangekocht. Dankzij Van De Velde en WDP vang ik ook een mooi dividend. Wist ge dat gecumuleerde dividendenstroom van dergelijke aandelen ervoor kan zorgen dat ge uw inleg terug krijgt mits lang aanhouden ongeacht de beurskoers?

Als ge denkt dat een prijs van 600 € per aandeel voor Lotus een "realistische beurskoers" is, weet ge gewoon geen kloten over dat bedrijf. Denigrerend spreken over "uwen speculoos" is dan ook misplaatst. Waarschijnlijk hebt gij te weinig geld om een ruim pakket Lotusjes te kopen, zoek u anders wat centjesaandelen Accentis staat momenteel genoteerd aan 0,03 € !

Bovendien "vergeet" ge systematisch te antwoorden op mijn vraag of ge naast uw "traden" ergens arbeid verricht of een uitkering ontvangt. Blijkbaar een gevoelig puntje hé, kruidje-roer-me-niet? Dergelijke vragen ontwijken is typisch voor een labiele nicht en toont zwakte.



't Zegt veel dat ge daar nie op antwoordt. Ik denk dat gij beter eens een job zoekt, akkoord? Hoe gaat ge vastgoed kopen zonder een officieel inkomen?

Uw arrogant toontje gaat echt niet samen met uw persoonlijke situatie, laat staan voor een nicht.
Hebt u dat in 2010 hier ergens vermeld dat u toen tot aankoop van die effecten bent overgegaan ?
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2015, 22:59   #286
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
De speculaas staat vandaag meer dan 2% in afslag.
Vergeet de 33 procent speculaastaks niet.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 oktober 2015 om 22:59.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2015, 23:19   #287
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Zeg, stoer vosje, waarom heb je je niet tegen verliezen gehedged? Dan was je nu niet zoveel kwijt.
Een klein beetje intellectuele eerlijkheid zou u alvast niet misstaan. Je roept hier al meer dan een jaar dat QE niet goed is gevaarlijk kan zijn voor beurskoersen. Als je dat lang genoeg roept zal er vroeg of laat wel een correctie aankomen, dat heeft geen iota met beursinzicht te maken hoor. Jij was toch ook zo'n fervent voorstander van Bitcoin toen het nog 5x zo hoog stond als nu, nietwaar?

Mij stoort deze mini-correctie geen zak. Mijn aandelenposities zijn voor de lange termijn, jaren op zijn minst. En op lange termijn geven equities het hoogste rendement.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2015, 02:23   #288
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Nu de kleine speculanten er toch meer en meer uitgedreven worden is het misschien tijd om terug wat meer te kijken naar de fundamentals.

Citaat:
Even as new market reforms create upheavals in China’s economy, the chief of banking giant HSBC remains optimistic about the country and the broader Asian economy.

The fears for China’s economy are overplayed. I do not believe China will have a hard landing,” HSBC Holdings Chief Executive Officer Stuart Gulliver said Friday. “The last few months have obviously been difficult. … But volatility is absolutely natural in any market-driven economy and it should not be allowed to distract from the fundamentals of China’s journey.”

He added, “The fluctuations and stock market volatility have little or no bearing on the long-term trends around China.”

HSBC still expects China’s gross domestic product to grow by 7% this year, meeting government forecasts, and continue to outpace global growth. The government will release its third-quarter GDP report on Monday. A consensus of economists expects growth to come in at 6.8%.
Een groei van 6.8 procent terwijl de financiële pers in het westen als naar gewoonte spreekt over een apocalyps in China tijdens de laatste beurscorrectie, of noem het 'crash' als men die behoefte zou hebben.

Ik herhaal even wat de CEO van HSBC zegt: volatility is absolutely natural.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 oktober 2015 om 02:25.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2015, 16:48   #289
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Allez, 't is precies tijd om nog eens een update met een toffe voorspelling te maken. De trollen zijn weer out in force om iedereen wijs te maken dat alles voorbij is en dat het weer goed en stabiel gaat in China.



(Grafiek = Shanghai Composite Index)

Aan de linkerkant hoe het er nu uitziet. Aan de rechterkant wat er gaat gebeuren. Merk op dat er eerst drie opwaartse bewegingen te zien zijn. Zo zullen wij ook 3 neerwaartse bewegingen te zien krijgen, waarvan de eerste twee al voltooid zijn. Target van de huidige bounce was ergens rond 3500, waar we nu ongeveer zitten. Afgelopen week liet al zwakte zien met een stevige dump van -4% dus het gaat allicht niet lang meer duren voor we weer dalen. Target ergens rond 2400, minimaal, met kans op lager. Pas op dat niveau kunnen we zeggen dat de crash voorbij is en dat den bubbel volledig gesprongen is. Eerder gaan we geen stabiliteit zien in de Chinese financiële markten.

Nu nog wachten op ontkenning van de usual suspects, dan kunnen ze over een paar maanden weer liggen spartelen wanneer ze met hun neus in de feiten geduwd worden.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 06:24   #290
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

http://www.tijd.be/connect/beurskomp...76734-7755.art
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 22:14   #291
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Januari begint slecht op de Chinese beurs. Al twee dagen moest de handel worden gestopt bij een daling van 7%. Opnieuw zijn honderdduizenden beleggers daar gedwongen te verkopen (omdat hun schulden onhoudbaar zijn geworden?).
De Amerikaanse miljardair en befaamde belegger George Soros stelde dat China een enorm aanpassingsprobleem heeft en dat ,,het op een crisis begint te lijken''. Dit jaar is er, vooral door zorgen over China, wereldwijd al 2500 miljard dollar (2300 miljard euro) aan beurswaarde verdampt. Bron
De vastgoedmarkt krijgt nu nog wat klappen denk ik en dan zullen de banken wel omvallen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2016, 16:55   #292
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik stapte in BMW aan 93€ long. Op 1.4.16

Binnen de twee weken zakte die naar 66€.

29% gezakt. Is dat een crash?

Maar bleef kopen. Zij het voorzichtig.

Aan 77€ verkocht ik gister de zware positie zonder verlies en stapte terug in long met een kleinere positie.

Toch spannend zo'n crash.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 maart 2016 om 16:57.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 00:05   #293
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.134
Standaard

Het Chinese Tencent is Facebook voorbijgestoken in marktwaarde.
Hoofdzetel in China, met domicilieadres op de Kaaimaneilanden.
Die internetbedrijven weten blijkbaar allemaal hoe de economie droog te zuigen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be