Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2017, 08:11   #141
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom niet? ze blijven hun thuisland ontvluchten hoor.

maar bovenal, waarom wil je er een etiketje op plakken? het blijven gewoon mensen hoor. er is totaal geen verplichting om ze te ontmenselijken.
Daar zorgen ze zelf voor:

Door heel Duitsland veroorzaken migranten criminaliteitsgolf
http://www.elsevierweekblad.nl/buite...tsgolf-394957/
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 11 augustus 2017, 08:49   #142
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom niet? ze blijven hun thuisland ontvluchten hoor.

maar bovenal, waarom wil je er een etiketje op plakken? het blijven gewoon mensen hoor. er is totaal geen verplichting om ze te ontmenselijken.
We zitten weer aan het emo-shownummertje...
Er zijn zoveel "thuislanden" waar het al decennia niet botert, deels door hun eigen schuld - oorlogjes voeren, geen economie die naam waardig, zelfs geen voedselproductie die naam waardig want liever oorlogjes voeren enz - en nu hebben ze de oplossing: we stormen allemaal, zelfs met levensgevaar erbij, naar landen die het wel beter doen en we gaan die inpalmen!
Met de gebruikelijke prietpraat erbovenop zou het zelfs maar om 1294 slachtoffers gaan die door een aantal landen moeten opgevangen worden...
Maar we zien er honderdduizenden afkomen en het blijft maar duren. Maakt niet uit hoe ze genoemd worden: oorlogsslachters, economische migranten, vreemdelingen, profiteurs,noem maar op! Men zorgt ervoor dat ze niet meer uit elkaar kunnen gehouden worden en zelf liegen ze erop los om toch maar hun doel te bereiken. Eens ze er zijn...
Stoppen met zeveren aub, met de mensen voor idioten te nemen die je alles kunt aanpraten. Stop die sprinkhanenplaag of beperk die tot die fameuze 1294 mensen. Het is dat of er in verzuipen en alles naar de bliksem zien gaan.

Laatst gewijzigd door andev : 11 augustus 2017 om 08:58.
andev is offline  
Oud 11 augustus 2017, 11:49   #143
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
We zitten weer aan het emo-shownummertje...
Er zijn zoveel "thuislanden" waar het al decennia niet botert, deels door hun eigen schuld - oorlogjes voeren, geen economie die naam waardig, zelfs geen voedselproductie die naam waardig want liever oorlogjes voeren enz - en nu hebben ze de oplossing: we stormen allemaal, zelfs met levensgevaar erbij, naar landen die het wel beter doen en we gaan die inpalmen!
Met de gebruikelijke prietpraat erbovenop zou het zelfs maar om 1294 slachtoffers gaan die door een aantal landen moeten opgevangen worden...
Maar we zien er honderdduizenden afkomen en het blijft maar duren. Maakt niet uit hoe ze genoemd worden: oorlogsslachters, economische migranten, vreemdelingen, profiteurs,noem maar op! Men zorgt ervoor dat ze niet meer uit elkaar kunnen gehouden worden en zelf liegen ze erop los om toch maar hun doel te bereiken. Eens ze er zijn...
Stoppen met zeveren aub, met de mensen voor idioten te nemen die je alles kunt aanpraten. Stop die sprinkhanenplaag of beperk die tot die fameuze 1294 mensen. Het is dat of er in verzuipen en alles naar de bliksem zien gaan.

Dat het aan uw eigen praatjes ligt is waarschijnlijk te moeilijk om te begrijpen voor u.
dpg is offline  
Oud 11 augustus 2017, 18:39   #144
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Daar zorgen ze zelf voor:

Door heel Duitsland veroorzaken migranten criminaliteitsgolf
http://www.elsevierweekblad.nl/buite...tsgolf-394957/
Geen probleem, Merkel heeft alles onder controle.
daiwa is offline  
Oud 11 augustus 2017, 18:50   #145
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Geen probleem, Merkel heeft alles onder controle.
Aber natürlich:

Naam: images3I8OK9OY.jpg
Bekeken: 55
Grootte: 11,0 KB
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 11 augustus 2017, 20:25   #146
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zijn vluchtelingen die veilige landen passeerden om hier te geraken nog wel vluchtelingen?
Uiteraard blijven dat vluchtelingen. Als ze veilige landen passeren hebben ze louter geen recht meer op asiel hier.
Ja_an is offline  
Oud 11 augustus 2017, 21:16   #147
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Uiteraard blijven dat vluchtelingen. Als ze veilige landen passeren hebben ze louter geen recht meer op asiel hier.
Gelukszoekers zul je bedoelen.
Mindset is offline  
Oud 11 augustus 2017, 21:22   #148
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom niet? ze blijven hun thuisland ontvluchten hoor.

maar bovenal, waarom wil je er een etiketje op plakken? het blijven gewoon mensen hoor. er is totaal geen verplichting om ze te ontmenselijken.
Ik vind ze anders nogal wat weg hebben van beesten.
Mindset is offline  
Oud 11 augustus 2017, 21:56   #149
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Gelukszoekers zul je bedoelen.
Neen, trolletje.

Als het 'gelukszoekers' zijn, zijn het economische migranten en dus geen vluchtelingen.
Ja_an is offline  
Oud 12 augustus 2017, 07:48   #150
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Neen, trolletje.

Als het 'gelukszoekers' zijn, zijn het economische migranten en dus geen vluchtelingen.
He drolletje
Het gros van wat jullie nestbevuilers vluchtelingen noemen zijn economische vluchtelingen en dus gelukszoekers.
Mindset is offline  
Oud 12 augustus 2017, 09:07   #151
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
He drolletje
Het gros van wat jullie nestbevuilers vluchtelingen noemen zijn economische vluchtelingen en dus gelukszoekers.
Heel grappig hoe u ongefundeerde veronderstellingen maakt over mijn politieke mening of agenda.

Het enige dat ik hier gedaan heb is een eenvoudige weergave van de feiten.

Daar kan u blijkbaar moeilijk mee overweg.

Maar we hebben reeds mogen opmerken dat u in een debat ook niet veel verder geraakt dan uw mening te poneren als waarheid. Als u dan gecontesteerd wordt komt u niet verder dan zwakteboden zoals 'dat is toch duidelijk'.

Concreet: ik kwalificeer niemand concreet als vluchteling of economisch migrant. Dat is een taak van de dienst vreemdelingenzaken, die daarin gecontroleerd wordt door de rechterlijke macht.

Trolletjes op internetfora zijn niet bevoegd, geplaatst of capabel om te beslissen over wie een vluchteling is en wie niet.
Ja_an is offline  
Oud 12 augustus 2017, 10:14   #152
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Heel grappig hoe u ongefundeerde veronderstellingen maakt over mijn politieke mening of agenda.

Het enige dat ik hier gedaan heb is een eenvoudige weergave van de feiten.

Daar kan u blijkbaar moeilijk mee overweg.

Maar we hebben reeds mogen opmerken dat u in een debat ook niet veel verder geraakt dan uw mening te poneren als waarheid. Als u dan gecontesteerd wordt komt u niet verder dan zwakteboden zoals 'dat is toch duidelijk'.

Concreet: ik kwalificeer niemand concreet als vluchteling of economisch migrant. Dat is een taak van de dienst vreemdelingenzaken, die daarin gecontroleerd wordt door de rechterlijke macht.

Trolletjes op internetfora zijn niet bevoegd, geplaatst of capabel om te beslissen over wie een vluchteling is en wie niet.
Dit is een discussieforum, niets mis met mensen die ene mening hebben, toch?
Ik denk dat de meeste mensen die in die boten zitten hoe dan ook op de vlucht zijn, voor droogte, armoede, geweld of andere oorzaken die maken dat mensen alles achter laten om een beter bestaan te zoeken.
Voor alle duidelijkheid, die mensen neem ik dit niet kwalijk.

Maar ik ben er evengoed van overtuigd dat het merendeel, vooral wanneer je kijkt naar de herkomst van die mensen in boten, niet in aanmerking komen voor een vluchtelingenstatuut zoals dit omschreven wordt in de conventie van Geneve.
En dat gezien het grote aantal mensen, dit wel gevolgen in houdt voor de bevolking in Europa. Want natuurlijk zitten daar niet allemaal brave zieltjes in die boten, maar evengoed mensen die hoe dan ook geld willen verdienen, desnoods via prostitutie, mensenhandel of criminaliteit.
Bovendien hebben zij omwille van hun achtergrond meer medische problemen, zo goed als geen opleiding en andere normen en waarden waardoor actief burgerschap op sociaal, economisch vlak ondanks de fin inspanningen van de landen waar ze terecht komen, maar voor een beperkte groep bereikbaar is.
Bovendien zullen de meesten zodra die mogelijkheid er is aan gezinsvorming en hereniging gaan doen, waardoor dit patroon zich nog maar eens herhaalt.

In veel landen worstelt men al met andere groepen waarbij normen en waarden over generaties heen maar niet aansluiten aan de verwachtingen van de samenleving, en ook die groepen blijven massaal aan gezinsvorming en hereniging doen, dat mensen dus daar met argusogen naar kijken, naar die verschillende vormen van instroom van groepen, en de gevolgen ervan, mag met meer respect dan hoongelach bekeken worden door de elite die zelf amper iets merkt van die beslissingen vanuit de politiek.
Die arrogantie is tergend.
alice is offline  
Oud 12 augustus 2017, 10:52   #153
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Heel grappig hoe u ongefundeerde veronderstellingen maakt over mijn politieke mening of agenda.

Het enige dat ik hier gedaan heb is een eenvoudige weergave van de feiten.

Daar kan u blijkbaar moeilijk mee overweg.

Maar we hebben reeds mogen opmerken dat u in een debat ook niet veel verder geraakt dan uw mening te poneren als waarheid. Als u dan gecontesteerd wordt komt u niet verder dan zwakteboden zoals 'dat is toch duidelijk'.

Concreet: ik kwalificeer niemand concreet als vluchteling of economisch migrant. Dat is een taak van de dienst vreemdelingenzaken, die daarin gecontroleerd wordt door de rechterlijke macht.

Trolletjes op internetfora zijn niet bevoegd, geplaatst of capabel om te beslissen over wie een vluchteling is en wie niet.

Zoals gewoonlijk veel geblaat en weinig wol. In het Begin komisch, nu meelijwekkend. Zal ik je een euro geven?
Mindset is offline  
Oud 12 augustus 2017, 10:55   #154
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk veel geblaat en weinig wol. In het Begin komisch, nu meelijwekkend. Zal ik je een euro geven?
Opnieuw niets inhoudelijks te melden. Ziet u de ironie van uw post? :'-)
Ja_an is offline  
Oud 12 augustus 2017, 11:01   #155
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Opnieuw niets inhoudelijks te melden. Ziet u de ironie van uw post? :'-)
Wat ik zie zijn uw meelijwekkende posts. Als we uw posts met inhoud gaan beginnen optellen komen we niet hoger dan een molshoop.
Mindset is offline  
Oud 12 augustus 2017, 11:04   #156
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Opnieuw niets inhoudelijks te melden. Ziet u de ironie van uw post? :'-)
Uw narcisme op dit forum Is schrijnend. Besef je dit wel. Vandaag dat ik zeg dat ik je pocogebleit meelijwekkend vind.

Laatst gewijzigd door Mindset : 12 augustus 2017 om 11:05.
Mindset is offline  
Oud 12 augustus 2017, 11:11   #157
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Wat ik zie zijn uw meelijwekkende posts. Als we uw posts met inhoud gaan beginnen optellen komen we niet hoger dan een molshoop.
Laten we dan eens terugkeren:

Daiwa vroeg aan mij:

"Zijn vluchtelingen die veilige landen passeerden om hier te geraken nog wel vluchtelingen?"

Ik antwoord inhoudelijk:

"Uiteraard blijven dat vluchtelingen. Als ze veilige landen passeren hebben ze louter geen recht meer op asiel hier."

U voelt zich genoodzaakt om naast de kwestie een opmerking hierover te maken:

"Gelukszoekers zul je bedoelen."

Dus zeg nu eens concreet welke inhoudelijke bijdrage u hier geleverd hebt.
Ja_an is offline  
Oud 12 augustus 2017, 11:21   #158
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Laten we dan eens terugkeren:

Daiwa vroeg aan mij:

"Zijn vluchtelingen die veilige landen passeerden om hier te geraken nog wel vluchtelingen?"

Ik antwoord inhoudelijk:

"Uiteraard blijven dat vluchtelingen. Als ze veilige landen passeren hebben ze louter geen recht meer op asiel hier."

U voelt zich genoodzaakt om naast de kwestie een opmerking hierover te maken:

"Gelukszoekers zul je bedoelen."

Dus zeg nu eens concreet welke inhoudelijke bijdrage u hier geleverd hebt.
Je eigen grote gelijk en dat van je mede nestbevuilers poneer je graag als exclusieve inhoud. Je huivert voor visies en meningen die een ander licht werpen op wat jullie nestbevuilers Als absolutistische doctrine opleggen. Het gros van wat jullie nestbevuilers vluchtelingen noemen zijn economische vluchtelingen en dus gelukszoekers.
Mindset is offline  
Oud 12 augustus 2017, 11:23   #159
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Laten we dan eens terugkeren:

Daiwa vroeg aan mij:

"Zijn vluchtelingen die veilige landen passeerden om hier te geraken nog wel vluchtelingen?"

Ik antwoord inhoudelijk:

"Uiteraard blijven dat vluchtelingen. Als ze veilige landen passeren hebben ze louter geen recht meer op asiel hier."

U voelt zich genoodzaakt om naast de kwestie een opmerking hierover te maken:

"Gelukszoekers zul je bedoelen."

Dus zeg nu eens concreet welke inhoudelijke bijdrage u hier geleverd hebt.
Je eigen grote gelijk en dat van je mede nestbevuilers poneer je graag als exclusieve inhoud. Je huivert voor visies en meningen die een ander licht werpen op wat jullie nestbevuilers Als absolutistische doctrine opleggen. Het gros van wat jullie nestbevuilers vluchtelingen noemen zijn economische vluchtelingen en dus gelukszoekers.
Mindset is offline  
Oud 12 augustus 2017, 11:38   #160
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Je eigen grote gelijk en dat van je mede nestbevuilers poneer je graag als exclusieve inhoud.
Hoezo mijn eigen grote gelijk?

Wat is er dan juist foutief aan mijn antwoord aan Daiwa, waarin ik zeg

"Uiteraard blijven dat vluchtelingen. Als ze veilige landen passeren hebben ze louter geen recht meer op asiel hier."

En waarop u opmerkte:

"Gelukszoekers zul je bedoelen."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Je huivert voor visies en meningen die een ander licht werpen op wat jullie nestbevuilers Als absolutistische doctrine opleggen.
Neen hoor. Ik heb in deze thread meermaals gevraagd aan u en anderen (o.a. Diego Raga) om inhoudelijke argumenten aan te dragen voor hun stellingen. Als ik een absolutistische doctrine zou aanhangen, zou ik die vraag niet stellen.

Helaas krijg ik zelden tot nooit de inhoudelijke argumenten die ik vraag.

Wat ik wel krijg zijn onnozele antwoorden zoals: Dat is de logica zelve, dat is een kwestie van gezond verstand, u bent een poco, etc.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Het gros van wat jullie nestbevuilers vluchtelingen noemen zijn economische vluchtelingen en dus gelukszoekers.
Opnieuw maakt u ongefundeerde veronderstellingen over mijn mening. En u leest ook niet wat ik schrijf, dat getuigt van weinig respect. Ik heb hierboven reeds geschreven dat ik mij niet uitspreek over de vraag wie nu vluchteling is en wie 'gelukszoeker'.

U kan blijven herhalen dat ik dat wel doe, maar dat maakt het niet tot waarheid. Het is ook opnieuw heel onrespectvol om woorden in mijn mond te leggen terwijl ik zwart op wit het tegengestelde geschreven heb.
Ja_an is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be