Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2017, 08:52   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard De pensioenval?

Tienduizenden gepensioneerden moeten plots belastingen betalen

Citaat:
In plaats van de fiscale pensioenval op te lossen, heeft de regering een nieuwe val gecreëerd. Tienduizenden gepensioneerden en invaliden die vorig jaar geen belasting betaalden, moeten dat nu wel doen. Dat bericht De Tijd woensdag.
Het soort van berichten dat je vrij kan vertalen als:

Citaat:
Wij hebben niet liever dan dat u zo snel mogelijk in uw put kruipt?

Laat ik er nog een ander leukertje bijzetten ...

Kostprijs rusthuis piekt

Ik koop mij alvast een kartonnen doos en ik ga op zoek naar de één of andere brug om die daar onder op te stellen.

Addertjes die onder het gras vandaan komen?


__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 december 2017 om 08:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 10:55   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Als je plots meer gaat verdienen dan het niveau waaronder je geen belastingen betaalt, dan ga je inderdaad belastingen moeten betalen.
Dat is altijd al zo geweest.

Heel dat spel, pensioenen en belastingen, zijn een bouwvallige koterij geworden.
Maar als iemand iets voorstelt om het grondig te vernieuwen, dan beginnen ze direct te janken dat het de bedoeling is om den arbaaider nog meer te nekken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 11:32   #3
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je plots meer gaat verdienen dan het niveau waaronder je geen belastingen betaalt, dan ga je inderdaad belastingen moeten betalen.
Dat is altijd al zo geweest.


Heel dat spel, pensioenen en belastingen, zijn een bouwvallige koterij geworden.
Maar als iemand iets voorstelt om het grondig te vernieuwen, dan beginnen ze direct te janken dat het de bedoeling is om den arbaaider nog meer te nekken.
Maar laten we de belasting buiten beschouwing.

Wie een pensioen van 1470,90 euro ontvangt, krijgt dat bedrag.
Wie een pensioen van 1525 euro heeft, krijgt ook 1470.90 euro. Omdat van dat pensioen 3,55% ZIV afgehouden wordt.

bron: http://www.onprvp.fgov.be/NL/profes/...s/default.aspx
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 11:57   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Financiën wil nieuwe pensioenval zo snel mogelijk rechtzetten: ‘Erfenis van jarenlang gebricoleer’

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171213_03240344
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 12:12   #5
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Allemaal niet zo verwonderlijk. De fiscale behandeling van het pensioen is nu eenmaal een mix van een sociale uitkering en een wedde. Als het pensioen overgaat van het sociale gedeelte, naar het weddegedeelte krijgt men dit soort van verschijnsels.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 12:46   #6
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Gepensioneerden moeten belastingen betalen en dus moeten we blij zijn dat ze hier zijn omdat ze ons pensioen gaan betalen.
Ik verzin niets. Dat laatste zei iemand tegen me. Ik heb het gezelschap toen verlaten.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 13 december 2017 om 12:47.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 14:17   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb deze week eens gekeken hoeveel pensioen ik ga trekken.

Sindsdien overweeg ik euthanasie.

Ben ook al aan het kijken naar een grasmachine om tuinklussen te gaan doen tegen wat schooigeld.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 december 2017 om 14:19.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:06   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maar laten we de belasting buiten beschouwing.

Wie een pensioen van 1470,90 euro ontvangt, krijgt dat bedrag.
Wie een pensioen van 1525 euro heeft, krijgt ook 1470.90 euro. Omdat van dat pensioen 3,55% ZIV afgehouden wordt.

bron: http://www.onprvp.fgov.be/NL/profes/...s/default.aspx
Moet van dat klein beetje dat je krijgt nog afgeroomd worden?
Het is gewoon een schande!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:16   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb deze week eens gekeken hoeveel pensioen ik ga trekken.

Sindsdien overweeg ik euthanasie.

Ben ook al aan het kijken naar een grasmachine om tuinklussen te gaan doen tegen wat schooigeld.
Wel ik overweeg dat ook.

Ik heb zelfs de film 'Soylent Green' nog maar eens bekeken.

p.s. (dubbel? Misschien tikje anders geformuleerd?)

Vandeurzen: ‘Rusthuisbarometer is gebaseerd op selectieve steekproef’

De 'rusthuisbarometer' staat om storm denk ik.

Zou men de gelden die belangeloos wegstromen uit ons land naar landen waar we totaal geen boodschap aan hebben niet beter bijgehouden worden om een steentje bij te dragen aan de 'rusthuizen' zodat onze grootouders/ouders/wijzelf(later) misschien toch nog op een waardige manier kunnen verder leven voor we de 'pijp aan Maarten' geven. (Type vredespijp dacht ik )
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 december 2017 om 15:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:20   #10
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tienduizenden gepensioneerden moeten plots belastingen betalen





IMG]http://watkosteenauto.nl/wp-content/uploads/2013/03/addertje-onder-het-gras.jpg[/IMG][/center]
Hebben die mensen dan een pensioenverhoging ontvangen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:23   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb deze week eens gekeken hoeveel pensioen ik ga trekken.

Sindsdien overweeg ik euthanasie.

Ben ook al aan het kijken naar een grasmachine om tuinklussen te gaan doen tegen wat schooigeld.
Vertel eens wat nadere details over je bijdragen, in centen en jaren, en de uitkomst van je opzoekingswerk: het pensioenbedrag.

Om aan te tonen hoe triestig het hier is, in dit apenland.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:24   #12
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Gepensioneerden moeten belastingen betalen en dus moeten we blij zijn dat ze hier zijn omdat ze ons pensioen gaan betalen.
Ik verzin niets. Dat laatste zei iemand tegen me. Ik heb het gezelschap toen verlaten.
Was natuurlijk een dwaze uitleg; anders is het indien intussen hun pensioen verhoogd werd en dus onder en hogere belastingschaal valt.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:27   #13
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Moet van dat klein beetje dat je krijgt nog afgeroomd worden?
Het is gewoon een schande!
Als je nu een klein beetje krijgt dan heb je vroeger ook minder ontvangen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 17:09   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vertel eens wat nadere details over je bijdragen, in centen en jaren, en de uitkomst van je opzoekingswerk: het pensioenbedrag.

Om aan te tonen hoe triestig het hier is, in dit apenland.
Moet ik u mijn oude balansen doorsturen?
Nergens verlies. Veel "sociale bijdragen " betaald en veel tegen het maximum aan. Meer kan je niet betalen.
Veel belastingen . De 2 samen meer dan 1 dikke villa waard.

Het maakt geen zak verschil.
Het zijn volle pertinente leugens dat ze vertellen dat je dan meer pensioen daarvoor krijgt.
Geen cent verschil.

Pure diefstal .
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 20:43   #15
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Ik heb mijn ganse leven pensioensparen gedaan en nog een ander systeem , vooral omdat het fiscaal interessant was. Verleden maand kreeg ik een schrijven of ik het eindbedrag wilde opnemen of voort doen. Ik dacht eerst heb het niet nodig kan het even goed laten staan en voort pensioensparen. Maar mijn accountant heeft me aangeraden pakken terwijl ge kunt. Ze hebben geld nodig en misschien wordt er volgend jaar al een groot stuk afgeroomd.

Heb dus die twee saldo's volledig opgenomen. Er waren toch enkele procenten zoals "solidariteitsbijdrage" etc afgesnoept. Maar daar kunnen ze toch niet meer aan.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 13 december 2017 om 20:44.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 21:26   #16
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Moet van dat klein beetje dat je krijgt nog afgeroomd worden?
Het is gewoon een schande!
Maak je geen zorgen. Ik kom bijlange niet aan dat pensioenbedrag, en daarom wordt er niks afgeroomd.
Omdat ik op voorhand wist dat mijn pensioenuitkering armzalig zou zijn, en niet evenredig aan hetgeen ik moest afdragen, heb ik dan ook tijdig mijn voorzorgen genomen en bijgedragen betaald aan pensioensparen, vapz enz... zelfaf gespaard.

Maar als denkend mens vraag ik mij toch af waarom de pensioenen van een ambtenaar met minder jaren dienst, minder dan de helft van de werkuren per jaar, toch 'meer dan het ) dubbele bedraagt.

Ik vraag mij ook af waarom mensen die de helft van hun loopbaan gedopt hebben, merkelijk meer pensioen krijgen dan ikzelf die méér dan 40 jaren effectief (met hoogstens 10 dagen verlof per jaar) gewerkt heeft.
Veel logica zit daar niet in.

Ik ben dan ook dikwijls akkoord met de standpunten van nv-a. Jammer dat hun communautaire agenda volledig indruist met mijn idee terzake.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:18   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maak je geen zorgen. Ik kom bijlange niet aan dat pensioenbedrag, en daarom wordt er niks afgeroomd.
Omdat ik op voorhand wist dat mijn pensioenuitkering armzalig zou zijn, en niet evenredig aan hetgeen ik moest afdragen, heb ik dan ook tijdig mijn voorzorgen genomen en bijgedragen betaald aan pensioensparen, vapz enz... zelfaf gespaard.

Maar als denkend mens vraag ik mij toch af waarom de pensioenen van een ambtenaar met minder jaren dienst, minder dan de helft van de werkuren per jaar, toch 'meer dan het ) dubbele bedraagt.

Ik vraag mij ook af waarom mensen die de helft van hun loopbaan gedopt hebben, merkelijk meer pensioen krijgen dan ikzelf die méér dan 40 jaren effectief (met hoogstens 10 dagen verlof per jaar) gewerkt heeft.
Veel logica zit daar niet in.

Ik ben dan ook dikwijls akkoord met de standpunten van nv-a. Jammer dat hun communautaire agenda volledig indruist met mijn idee terzake.
Je wil liever de status-quo behouden?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:33   #18
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je wil liever de status-quo behouden?
Jij denkt dat de verandering enkel van nv-a kan komen?

Ik zie geen heil in de kerktorenmentaliteit van nv-a.

Het lijkt me beter te streven naar een goede sociale zekerheid, waaronder pensioenen voor alle mensen. Laten we beginnen met één Europese sociale zekerheid, en dus pensioenen, . Dit zou een heel groot aantal dure politici en hun ambtenarij overbodig maken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 09:11   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Jij denkt dat de verandering enkel van nv-a kan komen?

Ik zie geen heil in de kerktorenmentaliteit van nv-a.

Het lijkt me beter te streven naar een goede sociale zekerheid, waaronder pensioenen voor alle mensen. Laten we beginnen met één Europese sociale zekerheid, en dus pensioenen, . Dit zou een heel groot aantal dure politici en hun ambtenarij overbodig maken.
Allez, we zien mekaar nog eens over 50 jaar. Om vast te stellen dat er niets van jou verwachtingen ingelost is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 14:23   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Die pensioenen zijn een grote klucht hier.

Jarenlang en nog steeds hebben ze de privé bestolen om hun eigen personeel extra pensioenen te kunnen toesteken terwijl ze meestal maar half of minder gewerkt hebben dan in privé en zelfs hun loon en bijdragen ook al uit privé hadden ontvangen via de belastingen.

Kortom men heeft volledig de verkeerde kant van het land gefinancierd met geld uit de kant die net zou moeten aangemoedigd geweest worden.

Tja dat is communisme.
En mensen die daar voor gewerkt hebben zijn communisten. Ook al stemmen ze rechts, ze zijn geverfde communisten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be