Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 23 april 2015, 13:44   #21
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Alsof dat de eerste zou zijn die dat tegenkomt?
Niet stressen.

Ik bedoelde aan te geven dat het persartikel waarmee dit draadje begon niet erg duidelijk is. Je moest het verhaal elders al uitgebreider hebben gelezen om het helemaal te begrijpen.
dalibor is offline  
Oud 23 april 2015, 16:22   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Je vergat de link Sywen.

http://wijblijvenhier.nl/nieuws/de-w...sche-razernij/

Citaat:
Volgens het anti-racisme blad in Zweden, Expo, hebben er tientallen aanvallen op moskeeën plaatsgevonden.

Dat een groot aantal Europese burgers moeite heeft met de verkleuring van hun samenleving valt nog wel te begrijpen. Maar dat er steeds vaker geweld wordt gebruikt als uiting van frustratie; hier valt geen enkele begrip voor op te brengen.
Tientallen moskeeën?

"Expo" is de Zweedse "Humo" en "De Nieuwe Morgen". Godwin is er alom aanwezig.

http://expo.se/

Vreemd dat het blad véél minder moeite heeft met het wereldwijde moslimgeweld tegen MENSEN dan met de (twijfelachtige) gevolgen daarvan op een aantal moskeeën.

Citaat:
Een vermoedelijk aangestoken brand in een moskee ten westen van de Zweedse hoofdstad Stockholm heeft navolging gekregen van twee andere moskeebranden in Zweden. Maar uit politiebronnen blijkt nu dat de brand helemaal niet is aangestoken.

Omdat een getuige zou hebben gezien dat er een brandend voorwerp de moskee in was geworpen, houdt de politie rekening met brandstichting.

De brand in Eskilstuna wordt opgevolgd door twee incidenten bij andere moskeeën. Op 29 december en op 1 januari probeerden onbekenden vermoedelijk brand te stichten bij islamitische gebedshuizen in Eslöv en in Uppsala. Ook werden in het laatste geval haatdragende teksten op het gebouw geschreven.

De dynamiek is dan al niet meer te stoppen. Zweden gaan de straat op om te protesteren tegen vreemdelingenhaat. Anderen protesteren juist tegen het royale immigratiebeleid van de centrumlinkse regering. Afgelopen jaar arriveerden meer dan 100.000 asielzoekers in het Scandinavische land. Dit jaar worden het er vermoedelijk nog meer.

De recente protesten tonen de werkelijke onvrede van veel Zweden, maar uit informatie van de politie blijkt nu dat de aanleiding vermoedelijk is gebaseerd op een misverstand.

De 'getuige' die zou hebben gezien dat de brand in de moskee van Eskilstuna is aangestoken, heeft zich nooit gemeld, zeggen politiefunctionarissen tegen het Zweedse televisiestation TV4. Ook het beschreven projectiel is nooit gevonden.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/ac...eluk-1676311W/


Citaat:
De brand als gevolg van een ‘aanslag’ met een brandbom op de moskee van Eskilstuna, een oostelijke wijk van Stockholm, blijkt van binnenuit te zijn ontstaan, zo blijkt uit nader politieonderzoek. Woordvoerders van de moskee noemen het ‘een ongeluk’. Bij de brand in de moskee van Eskilstuna raakten vijf mensen gewond. Aanslagen op twee andere moskeeën vonden plaats op een moment dat er niemand aanwezig was.

De aanvallen op moskeeën vinden plaats tegen een achtergrond van steeds intensievere debatten over immigratie. De aanslagen leidden tot massale solidariteitsbetuigingen met moslims onder het motto ‘Blijf van mijn moskee'.

Update: Mogelijk gaat het in Eskilstuna om een Dawa-moskee; Dawa ronselt actief voor ISIS. Eerder vond bij deze moskee een confrontatie plaats tussen moslims en Koerden die tegen ISIS demonstreerden.

Update 2: Bij onderzoek van politie en veiligheidsdienst Sapo met onder meer politiehonden, zijn geen resten gevonden van ‘ontvlambare vloeistoffen’. Op dit moment gaat men uit van een ongeluk.
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/5784

Om de aanslag op kerken én christenen goed te praten zijn alle middelen blijkbaar goed.
Intussen wordt wel de oorzaak van het ongenoegen van de autochtone bevolking ondergesneeuwd: de véél te grote aantallen moslims die Europa overspoelen, en het barbaarse geweld dat wereldwijd, en dag na dag, in naam van hun godsdienst wordt gepleegd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 april 2015, 16:29   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Niet stressen.

Ik bedoelde aan te geven dat het persartikel waarmee dit draadje begon niet erg duidelijk is. Je moest het verhaal elders al uitgebreider hebben gelezen om het helemaal te begrijpen.
Er staat nochtans duidelijk in dat het een extremist betreft (met sympathie voor Islamitische Staat) die verdacht wordt van moord en het beramen van aanslagen op kerken.
Maar d�*�*r wals jij natuurlijk lustig omheen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 april 2015, 16:40   #24
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er staat nochtans duidelijk in dat het een extremist betreft (met sympathie voor Islamitische Staat) die verdacht wordt van moord en het beramen van aanslagen op kerken.
Maar d�*�*r wals jij natuurlijk lustig omheen.
Sympathie zou ik het niet noemen. Uit het onderzoek is gebleken dat hij instructies uit Syrie heeft gekregen een christelijk doelwit aan te vallen. Bovendien wordt er vanuit gegaan dat nog een aantal anderen on the run zijn, gezien het wapenarsenaal waarover hij beschikte.
Conscience is offline  
Oud 23 april 2015, 19:42   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Sympathie zou ik het niet noemen. Uit het onderzoek is gebleken dat hij instructies uit Syrie heeft gekregen een christelijk doelwit aan te vallen. Bovendien wordt er vanuit gegaan dat nog een aantal anderen on the run zijn, gezien het wapenarsenaal waarover hij beschikte.

Ik wist niet dat "sympathie" hebben voor Islamitische Staat een understatement is.
Daarom zette ik het in vet tussen haakjes.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 24 april 2015, 08:36   #26
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er staat nochtans duidelijk in dat het een extremist betreft (met sympathie voor Islamitische Staat) die verdacht wordt van moord en het beramen van aanslagen op kerken.
Maar d�*�*r wals jij natuurlijk lustig omheen.
Hang het niet uit, Knuppel (passende nickname trouwens). Er staat in dat een extremistische kerel aanslagen beraamde. En dan dat hij werd aangehouden toen hij zich bij de hulpdiensten had aangeboden. Welke gebeurtenis daaraan voorafging stond er niet in.

Ik weet dat over een moslimextremist ging. Ik wijs er alleen op dat in het openingsdraadje een slecht geschreven want onvolledig stuk journalistiek staat.
dalibor is offline  
Oud 24 april 2015, 10:07   #27
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hang het niet uit, Knuppel (passende nickname trouwens). Er staat in dat een extremistische kerel aanslagen beraamde. En dan dat hij werd aangehouden toen hij zich bij de hulpdiensten had aangeboden. Welke gebeurtenis daaraan voorafging stond er niet in.

Ik weet dat over een moslimextremist ging. Ik wijs er alleen op dat in het openingsdraadje een slecht geschreven want onvolledig stuk journalistiek staat.
Waarom noem jij die gast "extremist" ?
Dat is gewoon een moslim hoor .
vlaams realist is offline  
Oud 25 april 2015, 05:46   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

http://www.gva.be/cnt/dmf20150424_01...g-in-frankrijk

Een stuk §@gç999 wilde dus een aanslag plegen op een kerk en had daarvoor een auto nodig.

Hij dacht eraan om een auto aan Aurelie te ontfutselen maar kreeg te maken met vastberaden tegenstand.
Zij bekocht het met haar leven,hij werd zo gewond dat zijn plannetje niet meer doorging..We kunnen alleen maar gissen hoeveel mensenlevens er gered werden..

Ere aan Aurelie Chatelain.Deze dame kan een groter symbool worden dan het ganse Franse ordeapparaat tesamen,namelijk dat van een echte vechtende "marianne"

Mijn absolute minachting voor lui die dood en verderf onder hun medeburgers willen zaaien om.......NIKS....f*cking niks

Laatst gewijzigd door kelt : 25 april 2015 om 05:52.
kelt is offline  
Oud 25 april 2015, 07:43   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hang het niet uit, Knuppel (passende nickname trouwens). Er staat in dat een extremistische kerel aanslagen beraamde. En dan dat hij werd aangehouden toen hij zich bij de hulpdiensten had aangeboden. Welke gebeurtenis daaraan voorafging stond er niet in.

Ik weet dat over een moslimextremist ging. Ik wijs er alleen op dat in het openingsdraadje een slecht geschreven want onvolledig stuk journalistiek staat.
Omdat je met een "vertaling" van mijn nick begint, waar verwijst de jouwe naar? Naar Servië, of naar het Islamitische Bosnië?

Passende nickname? Wat bedoel je daarmee? Heb ik je bedreigd? Geslagen?

Het is vertederend om jouw "gevecht van ver" tegen "onvolledig geschreven journalistieke stukken" te zien. Maar je hebt gelijk, hoor. Er staat wel zwart op wit geschreven dat de brave mosslimextremist naar wilde Syrië vertrekken, maar niet dat hij "sympathie had" voor Islamitische Staat.
Dat hij het op kerken gemunt had in afwachting van zijn vertrek is evenmin een aanwijzing.

Goed zo?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2015, 08:00   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
http://www.gva.be/cnt/dmf20150424_01...g-in-frankrijk

Een stuk §@gç999 wilde dus een aanslag plegen op een kerk en had daarvoor een auto nodig.

Hij dacht eraan om een auto aan Aurelie te ontfutselen maar kreeg te maken met vastberaden tegenstand.
Zij bekocht het met haar leven,hij werd zo gewond dat zijn plannetje niet meer doorging..We kunnen alleen maar gissen hoeveel mensenlevens er gered werden..

Ere aan Aurelie Chatelain.Deze dame kan een groter symbool worden dan het ganse Franse ordeapparaat tesamen,namelijk dat van een echte vechtende "marianne"

Mijn absolute minachting voor lui die dood en verderf onder hun medeburgers willen zaaien om.......NIKS....f*cking niks
Bedankt kelt.

Wegens de klachten over onvolledig geschreven stukjes journalistiek post ik het hele artikel.

Citaat:
Het had geen haar gescheeld of Frankrijk had opnieuw een terroristische aanslag beleefd vorige zondag, toen een extremist minstens één kerk viseerde. Maar toen hij op weg naar die kerk een auto wilde stelen, hield een jonge vrouw, Aurélie Châtelain hem tegen. Tijdens de schermutseling raakten beide partijen gewond, waardoor de dader zijn plan moest afblazen en Aurélie overleed.

Het was lange tijd onduidelijk hoe het kwam dat de extremist, Sid A. G., de hulpdiensten belde omdat hij een ernstige verwonding had aan zijn dij. De dader had eerder het plan opgevat om minstens één kerk in Frankrijk binnen te stormen en er zo veel mogelijk slachtoffers te maken, maar was onderweg naar de eerste kerk gewond geraakt.

Het was pas toen de speurders een uitgebrande Renault aantroffen met het lichaam van Aurélie erin in Villejuif, ten zuiden van Parijs, dat de puzzelstukken in elkaar begonnen te vallen. Na een DNA-onderzoek bleek dat ook het DNA van de extremist terug te vinden was in de auto.

‘Ze zal altijd onze heldin blijven’

Daaruit leiden de Franse speurders af dat de dader de auto van Aurélie probeerde carjacken en dat de jonge vrouw hem tijdens een schermutseling ernstig verwondde. Zelf kreeg Aurélie een kogel door het hart, waardoor ze bijna onmiddellijk na het schot overleden is.

Het dorp waar de jonge vrouw van 32 woonde, reageert geschokt én trots op de onthullingen van de afgelopen dagen. ‘Ze was altijd het zonnetje in huis en had bijzonder veel vrienden’, getuigen de buurtbewoners in Le Monde. ‘Ze was gewoon op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats. Maar ze zal altijd onze heldin blijven’, klinkt het.
Wat jammer toch dat de extremistische sukkelaar gewond werd, en zijn grootste plannen moest uitstellen omdat het uitwissen van de sporen naar zijn moord op de jonge vrouw wiens auto hij "nodig had" voorrang genoot.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2015, 17:36   #31
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.gva.be/cnt/dmf20150424_01...g-in-frankrijk

Een stuk §@gç999 wilde dus een aanslag plegen op een kerk en had daarvoor een auto nodig.

Hij dacht eraan om een auto aan Aurelie te ontfutselen maar kreeg te maken met vastberaden tegenstand.
Zij bekocht het met haar leven,hij werd zo gewond dat zijn plannetje niet meer doorging..We kunnen alleen maar gissen hoeveel mensenlevens er gered werden..

Ere aan Aurelie Chatelain.Deze dame kan een groter symbool worden dan het ganse Franse ordeapparaat tesamen,namelijk dat van een echte vechtende "marianne"

Mijn absolute minachting voor lui die dood en verderf onder hun medeburgers willen zaaien om.......NIKS....f*cking niks
Volledig mee eens.Zonder het te weten heeft die vrouw een hele hoop mensenlevens gered. Enkel door niet toe te geven.
Ze heeft er wel het leven bij verloren.
griezel is offline  
Oud 25 april 2015, 17:47   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hang het niet uit, Knuppel (passende nickname trouwens). Er staat in dat een extremistische kerel aanslagen beraamde. En dan dat hij werd aangehouden toen hij zich bij de hulpdiensten had aangeboden. Welke gebeurtenis daaraan voorafging stond er niet in.

Ik weet dat over een moslimextremist ging. Ik wijs er alleen op dat in het openingsdraadje een slecht geschreven want onvolledig stuk journalistiek staat.
Dat is helemaal niet slecht geschreven, beste vriend, dat is ten hoogste een 'vroeg' bericht.
Op het ogenblik dat ik de draad begon, was dit het volledige artikel.

Als je daar kritiek op meent te moeten hebben, wees dan toch maar wat precieser, in plaats van een zweem van verkeerde sfeer te scheppen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 april 2015, 17:53   #33
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is helemaal niet slecht geschreven, beste vriend, dat is ten hoogste een 'vroeg' bericht.
Op het ogenblik dat ik de draad begon, was dit het volledige artikel.

Als je daar kritiek op meent te moeten hebben, wees dan toch maar wat precieser, in plaats van een zweem van verkeerde sfeer te scheppen.

.
Herlees wat ik schreef. En stel vast dat ik niets in twijfel trok. Anderen begonnen meteen te veronderstellen dat ik ontken, minimaliseer. Quod non.

Ben die beschuldigingen zat.
dalibor is offline  
Oud 25 april 2015, 18:04   #34
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Niet stressen.

Ik bedoelde aan te geven dat het persartikel waarmee dit draadje begon niet erg duidelijk is. Je moest het verhaal elders al uitgebreider hebben gelezen om het helemaal te begrijpen.
Man kan jij zagen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 4 mei 2015, 16:50   #35
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Is nog niet achter de rug. Niet in Frankrijk en wellicht ook niet bij ons.

titel: Aanslag tegen kerken in Frankrijk verijdeld
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150422_01642471
Bravo voor de Franse politie.
Sukkelaar is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be