Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2017, 09:53   #321
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik geef ook maar gewoon mijn mening hoor.

En het is niet de politiek die de onderzoeken doet. Als ik het goed begrijp is het een onderzoeksrechter die de onderzoeken stuurt. En die krijgt zijn informatie van zijn onderzoekers (oa rijkswachters) en als die hem de 'juiste' informatie voeren dan zal hij zich wel laten beinvloeden.

Dat dossier is vanin het begin de verkeerde kant opgegaan: men heeft zich geconcentreerd op de Bende van de Borinage en de Rijkswachtpiste (waarschijnlijk omwille van manipulatie) links laten liggen. Eens dat de Borinage piste fout bleek (daar is een proces over geweest) was het natuurlijk al veel te laat. Tien jaar verloren en dat dossier was hopeloos verzand.

Het is enkel via leden die zoals nu (op hun sterfbed bijvoorbeeld) bekennen dat we nog iets gaan te weten komen vrees ik.

http://bendevannijvel.com/daders/fil...oraine/proces/
Kom kom, de politiek kan gemakkelijk druk zetten op onderzoeksrechters. Het is naief om te geloven dat dit geen schering en inslag is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 24 oktober 2017, 10:05   #322
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vergeet ook niet dat in de belangrijkste periode (eerste jaar en volgende) het gerecht van Dendermonde totaal zijn tijd heeft zitten verliezen door mordicus te blijven zoeken richting Philippe De Staercke en Patrick Haemers. Die stomme klootzakken zijn jaren blijven beweren dat "de reus" Haemers was.
Een kroongetuige die één van de daders van dichtbij recht in de ogen keek is daar ook van overtuigd. Ook een stomme klootzak volgens jou?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/j430fe69

Citaat:
Van de Steen was 15 en kwam thuis van school. Zijn grootvader had de Humo gekocht. Het blad lag op de keukentafel. 'Mijn blik valt op de cover, en ik krijg de schrik van mijn leven', schrijft hij. Een man in een blauw-wit gestreept T-shirt. 'Doordringende ogen. Een puist op zijn rechterwang. Ik ken de man niet. (...) Maar één ding weet ik zeker: dit is het gezicht dat mij al jaren doodsangsten bezorgt. (...) “Dat is de reus uit de Delhaize die op mij schoot,, stamel ik.'
vanderzapig is offline  
Oud 24 oktober 2017, 10:06   #323
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Wat mij opvalt is dat het allemaal gaat om rijkswachters die ergens buiten gesmeten werden. De man van Dendermonde/Aalst uit de groep Diane, Bouhouche en Bijer (of zoiets) uit de bob van Brussel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 24 oktober 2017, 10:13   #324
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je maakt je er wel heel gemakkelijk vanaf. Volgens mij is het niet mogelijk dat dit na 35 jaar nog altijd niet uitgeklaard geraakt is zonder een hand boven het hoofd vanuit de politieke kaste. En waarom zou de politiek hen een hand boven het hoofd houden als ze er zelf niet met hun fikken in zaten? Hier is meer aan de hand dan 'racistische rijkswachters gone rogue'.

Nu goed, dat is mijn mening, tis niet dat ik dat dossier van binnen en van buiten ken.
Dat was toen de pers er bovenop zat ook al het punt van discussie : er waren "believers" in de theorie dat het conservatief milieu van CEPIC en de brusselse jetset o.a. via De Bonvoisin dat aanstuurde. Anderen deden deze these af als pure fantasie.
Jammer genoeg is er ook veel bullshit in die onderzoeken gesmokkelt. Het roze baletten-verhaal was de gedroomde methodiek om het hele onderzoek op een dwaalspoor te brengen. Mythomanen zoals Nihoul capteerden toen alle aandacht. En ondertussen gebeurde er geen enkel onderzoek richting de eigen speciale eenheden.

Het kan bijna niet, dat drie of vier ex rijkswachters dat puur uit rancune deden. Eénmalig zou eventueel nog kunnen. Maar repititief en dat over verschillende jaren ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 24 oktober 2017, 10:13   #325
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Wat ook opvallend is dat de genoemden of recent, of langer al of bijna dood zijn. Gemiddelde leeftijd: zestigers, i.p.v. tachtigers/negentigers vandaag?
Conspiracy theorie: zitten er dokters in 't komplot?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 24 oktober 2017, 10:16   #326
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Veel promo voor stijn zijne nieuwe film
__________________
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 24 oktober 2017, 10:17   #327
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat was toen de pers er bovenop zat ook al het punt van discussie : er waren "believers" in de theorie dat het conservatief milieu van CEPIC en de brusselse jetset o.a. via De Bonvoisin dat aanstuurde. Anderen deden deze these af als pure fantasie.
Jammer genoeg is er ook veel bullshit in die onderzoeken gesmokkelt. Het roze baletten-verhaal was de gedroomde methodiek om het hele onderzoek op een dwaalspoor te brengen. Mythomanen zoals Nihoul capteerden toen alle aandacht. En ondertussen gebeurde er geen enkel onderzoek richting de eigen speciale eenheden.

Het kan bijna niet, dat drie of vier ex rijkswachters dat puur uit rancune deden. Eénmalig zou eventueel nog kunnen. Maar repititief en dat over verschillende jaren ?
Inderdaad, ze zijn gerecruteerd, maar door wie en waarom, dat kunnen we niet weten en vermoedelijk zullen we dat ook nooit weten. Die Reus is een doekje voor het bloeden. De individuele dader interesseert me niet meteen, want uiteindelijk was die kerel gewoon het wapen, de echte dader kennen we daarmee nog niet. Dat is althans mijn overtuiging.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 24 oktober 2017, 10:18   #328
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik geef ook maar gewoon mijn mening hoor.

En het is niet de politiek die de onderzoeken doet. Als ik het goed begrijp is het een onderzoeksrechter die de onderzoeken stuurt. En die krijgt zijn informatie van zijn onderzoekers (oa rijkswachters) en als die hem de 'juiste' informatie voeren dan zal hij zich wel laten beinvloeden.

Dat dossier is vanin het begin de verkeerde kant opgegaan: men heeft zich geconcentreerd op de Bende van de Borinage en de Rijkswachtpiste (waarschijnlijk omwille van manipulatie) links laten liggen. Eens dat de Borinage piste fout bleek (daar is een proces over geweest) was het natuurlijk al veel te laat. Tien jaar verloren en dat dossier was hopeloos verzand.

Het is enkel via leden die zoals nu (op hun sterfbed bijvoorbeeld) bekennen dat we nog iets gaan te weten komen vrees ik.

http://bendevannijvel.com/daders/fil...oraine/proces/

Dat denk ik ook.
Een onderzoek tien jaar in de verkeerde richting sturen, om het zo finaal te verdrinken.
En onderzoeksrechters moeten idd werken met de data die ze van hun speurders (= rijkswachters...) krijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 24 oktober 2017, 10:18   #329
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Veel promo voor stijn zijne nieuwe film
Zou Vermassen een percentje hebben?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 24 oktober 2017, 10:22   #330
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.132
Standaard

Het zal dan wel goed uitkomen voor de film, maar het geregeld opflakkeren van het dossier hebben we in het verleden toch ook al gezien.
En als die film getuigen aan het praten zet, zoveel te beter, zou ik zeggen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline  
Oud 24 oktober 2017, 10:27   #331
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kom kom, de politiek kan gemakkelijk druk zetten op onderzoeksrechters. Het is naief om te geloven dat dit geen schering en inslag is.
Dat zou nooit duurzaam stilgehouden kunnen worden. Vroeg of laat zou het uitgekomen zijn. Toch in een zaak van deze omvang.

Zowel de opdrachtgever(s) als het effectieve commando dat alles uitvoerde moet bijzonder beperkt geweest zijn in aantal.

En verder denk ik dat er vooral gewerkt is met valse pistes op tafel gooien, om de aandacht van zowel pers als de rechercheurs de verkeerde richting in te sturen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 24 oktober 2017, 10:29   #332
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Inderdaad, ze zijn gerecruteerd, maar door wie en waarom, dat kunnen we niet weten en vermoedelijk zullen we dat ook nooit weten. Die Reus is een doekje voor het bloeden. De individuele dader interesseert me niet meteen, want uiteindelijk was die kerel gewoon het wapen, de echte dader kennen we daarmee nog niet. Dat is althans mijn overtuiging.
Daar sluit ik me volledig bij aan.
De slachtoffers gaan op die manier nooit volledige gerechtigheid krijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 24 oktober 2017, 10:36   #333
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het zal dan wel goed uitkomen voor de film, maar het geregeld opflakkeren van het dossier hebben we in het verleden toch ook al gezien.
En als die film getuigen aan het praten zet, zoveel te beter, zou ik zeggen.
Een opflakkering zoals deze, dat is toch al bijna 20 jaar geleden hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 24 oktober 2017, 10:42   #334
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Inderdaad, ze zijn gerecruteerd, maar door wie en waarom, dat kunnen we niet weten en vermoedelijk zullen we dat ook nooit weten. Die Reus is een doekje voor het bloeden. De individuele dader interesseert me niet meteen, want uiteindelijk was die kerel gewoon het wapen, de echte dader kennen we daarmee nog niet. Dat is althans mijn overtuiging.
Die 'reus' lijkt inderdaad niet het type dat zoiets kan plannen. Dat is een meeloper. Maar bij de Rijkswacht zaten ook mensen zoals Beijer en Bouhouche. Dat lijken mij eerder typen die zoiets kunnen organiseren.

Dat er in die tijd ook politici rondliepen die een slag van de molen hadden en zoiets (indirekt) steunden zal wel een feit zijn, maar om van een politiek complot te spreken? Dat geloof ik niet.
Dadeemelee is offline  
Oud 24 oktober 2017, 10:51   #335
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat zou nooit duurzaam stilgehouden kunnen worden. Vroeg of laat zou het uitgekomen zijn. Toch in een zaak van deze omvang.
Misschien hebben we ons dan allemaal alles ingebeeld, hee.
Hoe kun je nu zo alles minimaliseren, 28 doden, en na 32 jaar pas de eerste schuldige gevonden?
En toch zou er geen bescherming of complot geweest zijn?
Dat kun je toch niet geloven?

Ook je redenering van Patrick Haemers kon dat niet, want hij zat aan de coke is totaal onlogisch.
Hij heeft wel al die geldtransporten overvallen en daar zijn ook veel doden gevallen, nietwaar?
Hij deed wel een ontvoering (of was dat opgezet spel !?).
En de Reus die nu ontmaskerd is, was een dronkenlap.
Als je dat allemaal kunt, dronken of aan de drugs, waarom zou Haemers dan niet in staat geweest zijn om supermarkten en dergelijke te overvallen?

Ik ben niet iemand die zomaar in complotten gelooft, maar als iets 32 jaar onopgelost blijft, dan kan ik moeilijk anders concluderen.

En het hoeft ook niet zo geweest te zijn dat aan het hoofd van dat commando ook maar één persoon stond.
Een aantal mensen en bewegingen kunnen zich gevonden hebben in een gemeenschappelijk idee om een "sterke man" aan de man te brengen, die na het zaaien van terreur 'orde op zaken' zou stellen.
Dan heb je ook iemand met gezag nodig voor die functie.
Een ex-premier bijvoorbeeld.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 oktober 2017 om 10:54.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 24 oktober 2017, 10:57   #336
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Een kroongetuige die één van de daders van dichtbij recht in de ogen keek is daar ook van overtuigd. Ook een stomme klootzak volgens jou?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/j430fe69
De term klootzak slaagt op speurders die uit onkunde (of erger...) naar de verkeerde kant keken. Niet op een onschuldig slachtoffer dat als kind van 13 is neergeschoten en de dader later meent te herkennen.

Het lijkt me wel extreem onwaarschijnlijk dat iemand een commando zou gaan samenstellen enerzijds met getrainde politiemensen uit speciale eskadrons en daar dan een losgeslagen gangster gaat tussen zetten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 24 oktober 2017, 11:05   #337
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Misschien hebben we ons dan allemaal alles ingebeeld, hee.
Hoe kun je nu zo alles minimaliseren, 28 doden, en na 32 jaar pas de eerste schuldige gevonden?
En toch zou er geen bescherming of complot geweest zijn?
Dat kun je toch niet geloven?

Ook je redenering van Patrick Haemers kon dat niet, want hij zat aan de coke is totaal onlogisch.
Hij heeft wel al die geldtransporten overvallen en daar zijn ook veel doden gevallen, nietwaar?
Hij deed wel een ontvoering (of was dat opgezet spel !?).
En de Reus die nu ontmaskerd is, was een dronkenlap.
Als je dat allemaal kunt, dronken of aan de drugs, waarom zou Haemers dan niet in staat geweest zijn om supermarkten en dergelijke te overvallen?

Ik ben niet iemand die zomaar in complotten gelooft, maar als iets 32 jaar onopgelost blijft, dan kan ik moeilijk anders concluderen.

En het hoeft ook niet zo geweest te zijn dat aan het hoofd van dat commando ook maar één persoon stond.
Een aantal mensen en bewegingen kunnen zich gevonden hebben in een gemeenschappelijk idee om een "sterke man" aan de man te brengen, die na het zaaien van terreur 'orde op zaken' zou stellen.
Dan heb je ook iemand met gezag nodig voor die functie.
Een ex-premier bijvoorbeeld.
Polle Pansj dus, Paul VDB. Via het CEPIC.
Dat is de piste waar de onderzoeksjournalisten ook rotsvast van overtuigd waren. Feit is dat die toen zeer veel macht en invloed hadden, en enorm veel geld. Het kan dus.
En ik geef toe : het kan een verklaring zijn dat een LoLo als Haemers uiteindelijk beslist om VDB te ontvoeren. Hij zou dan geweten hebben wat VDB te verzwijgen had, en hem daar zwaar voor laten betalen.
Het kan, maar bewijs is er niet voor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online  
Oud 24 oktober 2017, 11:19   #338
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En ik geef toe : het kan een verklaring zijn dat een LoLo als Haemers uiteindelijk beslist om VDB te ontvoeren. Hij zou dan geweten hebben wat VDB te verzwijgen had, en hem daar zwaar voor laten betalen.
Het kan, maar bewijs is er niet voor.
Of die ontvoering is in scène gezet, en ze kenden elkaar.
De pijp en het hoorapparaat die gevonden werden, ik vond dat wel héél verdacht, alsof de daders heel zeker wilden zijn dat iedereen zou denken dat het een ontvoering was.
Vergeet ook niet dat VDB voor het gerecht moest verschijnen toen.
Eventjes verdwijnen tegen zijn wil om kwam niet slecht uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Wereldmorgen
(http://www.dewereldmorgen.be/artikel...boeynants-paul])Op 14 januari 1989 komt Vanden Boeynants op spectaculaire wijze opnieuw in het nieuws. Hij wordt ontvoerd voor zijn woning in Brussel en een maand vastgehouden in een villa in de Noordfranse badplaats Le Touquet. Op 13 februari komt hij vrij; de familie zou daarvoor vijftig �* tachtig miljoen frank hebben betaald. Het is de bende van Patrick Haemers die de ontvoering heeft georganiseerd, de naar Brazilië gevluchte Haemers bekent op 26 mei z'n betrokkenheid (zie verder onder Haemers Patrick).

Links en rechts is er wel eens betwijfeld of Vanden Boeynants wel echt het slachtoffer was van ontvoering. Net in die periode buigt de Kamer zich ook over de mogelijke betaling van smeergeld aan de ex-ministers Vanden Boeynants en Vreven; op 21 februari 1989 spreken de verzamelde volksvertegenwoordigers hen echter unaniem vrij (zie verder onder Boas Roger).
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 oktober 2017 om 11:27.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 24 oktober 2017, 11:28   #339
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ja, tuurlijk.
Fluitje van een cent, en om een bende te vormen met minstens 12 leden, die allemaal gaan moorden, is dat allemaal heel simpel.
En die gaan in hun vrije tijd ook mensen gaan intimideren, telefoons gaan aftappen.
En die kunnen dan jaren zwijgen, allemaal een fluitje van een cent.
Och,ze werden van bovenaf ingedekt....

Feit is dat het onderzoek pas écht in het slop geraakte toen onderzoeksrechter troch van het dossier werd gehaald...

De verhuizing naar Charleroi waar het onder de leiding van Lionel Ruth kwam te staan was het begin van het einde...

Die werkte ieder iniatief van Eddy Vos tegen...

Nadat ruth uiteindelijk in 2010 uit de cel cwb werd gezet was zijn vervanger

Jean-Luc Duterme...

En die stuurde vervolgens twee speurders,namelijk Franz Balfroid en Gerard Bihay die als eersten de bende situeerden binnen de rijkswacht zelf de laan uit...

Toen Eddy vos op 19 april 2012 per PV protesteerde tegen de verbranding van een deel van het dossier ,werd hij ook wegens "insubordinatie"de laan uitgestuurd...
Svennies is offline  
Oud 24 oktober 2017, 11:40   #340
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Of die ontvoering is in scène gezet, en ze kenden elkaar.
De pijp en het hoorapparaat die gevonden werden, ik vond dat wel héél verdacht, alsof de daders heel zeker wilden zijn dat iedereen zou denken dat het een ontvoering was.
Vergeet ook niet dat VDB voor het gerecht moest verschijnen toen.
Eventjes verdwijnen tegen zijn wil om kwam niet slecht uit.
Dikke twee !!!

En dan nog die persconferentie, hoe goed die was voorbereid. Dat was niet een persconferentie van iemand die doodsangsten zou hebben doorstaan. Het was net of VDB vertelde daar het scenario van een politie-film.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 24 oktober 2017 om 11:42.
Zipper is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be