Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2017, 17:10   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard Politieker betrapt op resem overtredingen

Hij gaat nog voorzichtiger rijden... Aha dat was dus al voorzichtig?

Hypocrisie van politiekers... tja men is al wat gewend maar toch kan er nog eentje bij...

Citaat:
http://www.gva.be/cnt/dmf20171223_03...mpaign=seeding

Commotie over filmpje waarin Wouter Van Besien over voetpad fietst

Vandaag om 14:08 door KVH, JaTi

ANTWERPEN 2018 - Op sociale media is een filmpje opgedoken waarin Samen-lijsttrekker Wouter Van Besien een aantal overtredingen op de fiets maakt. “Ik zal in de toekomst nog voorzichtiger zijn”, zegt Van Besien aan onze redactie.

Op Twitter werden de beelden verspreid met deze boodschap erbij: “Meneer fietsveiligheid Wouter Van Besien steekt eerst over door het rood (vlak voor filmpje), rijdt dan over het zebrapad en op het trottoir om dan al spookrijdend de Provinciestraat in te slaan. #hypocriet #hetgrotevoorbeeld”, klonk het.

“Ik ben een fervent fietser in de stad en soms gebeurt het dat ik een shortcut maak in plaats van twee keer voor het rode licht te wachten”, zegt Wouter Van Besien in een reactie. “Ik zal in ieder geval in de toekomst nog voorzichtiger zijn. En verder zal ik er in de volgende legislatuur voor zorgen dat de fietsinfrastructuur in heel de stad beter zal worden.”

Annemie Turtelboom (Open Vld) heeft het in een interview in de weekendkrant van Gazet van Antwerpen over de fietsinfrastructuur in Antwerpen. “Ik betreur het dat ervoor gekozen is om fietsers die bijvoorbeeld in de tegenovergestelde richting of op het trottoir rijden omdat ze geen andere keuze hebben, te verbaliseren”, zegt Turtelboom. “Fietsers daarvoor beboeten is de laatste stap. Zolang we in Antwerpen fietsers niet overal een goede infrastructuur kunnen aanbieden, mogen we hen niet terechtwijzen.”
Verkeerswetten? Dat is voor het plebs...
Diegene die het beleid mede bepalen zijn het goede voorbeeld toch?

Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2017 om 17:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 00:19   #2
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hij gaat nog voorzichtiger rijden... Aha dat was dus al voorzichtig?

Hypocrisie van politiekers... tja men is al wat gewend maar toch kan er nog eentje bij...



Verkeerswetten? Dat is voor het plebs...
Diegene die het beleid mede bepalen zijn het goede voorbeeld toch?
Voorrang van rechts en van links komt er een kerel op een skateboard. Tellen de voorrangsregels niet voor skateboards misschien? Hij heeft geluk gehad dat ik heel traag en voorzichtig die straat uit kwam of hij had gegarandeerd boven op mijn motorkap gelegen. Idem zo gebeurt dit met minimum 80 % van de fietsers.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 00:29   #3
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.225
Standaard

Als student (30+ jaar geleden) was de fiets ook mijn vervoermiddel. En ik nam ook shortcuts over zebrapaden en voetpaden. Maar wel met de fiets aan de hand, tevoet. Zo moeilijk is dat niet. Hier in Brussel rijden ook auto's over het voetpad om langs de gestopte auto's door het rood licht te rijden. Zelfde mentaliteit als Bezienske.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 01:16   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als student (30+ jaar geleden) was de fiets ook mijn vervoermiddel. En ik nam ook shortcuts over zebrapaden en voetpaden. Maar wel met de fiets aan de hand, tevoet. Zo moeilijk is dat niet. Hier in Brussel rijden ook auto's over het voetpad om langs de gestopte auto's door het rood licht te rijden. Zelfde mentaliteit als Bezienske.
Met dat verschil dat er voor de fiets op een zebrapad geen duidelijke regels zijn in de Belgische wegcode.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 06:55   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Waarom moeten fietsers in twee keer oversteken en langer staan wachten in de stank en het lawaai dan de automobilisten die in één keer mogen afslaan en meestal zo weinig geduld hebben dat ze midden het kruispunt alles vast zetten ?
Van Besien is een sufferd dat hij zich excuseert. Hij zou beter frontaal aanvallen. Maar dat doet hij alleen als het is om Europa te laten koloniseren door Afrika natuurlijk. Ne groene die het opneemt voor een properder milieu dat is lang geleden dat ik dat nog heb gezien.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 24 december 2017 om 07:02.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 07:01   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met dat verschil dat er voor de fiets op een zebrapad geen duidelijke regels zijn in de Belgische wegcode.
Inderdaad. Er staat nergens dat je niet op de fiets een zebrapad over mag. Je hebt gewoon geen voorrang. Auto's hoeven niet te stoppen als je aanstalten maakt om over te fietsen.
Op het voetpad fietsen dat is een andere zaak. Maar voetgangers lijken ook van de kleur roze te houden dus mijn inziens kan fietsen op het voetpad geen kwaad zolang je rekening houdt met voetgangers, mensen die hun huis uit komen, automobilisten die uitstappen en onvoorspelbaar gedrag van kinderen, drugsverslaafden en gepensioneerden. Met een beetje gezond verstand en respect voor elkaar kom je veel verder dan met de regeltjes van debiele politici en ambtenaren die zelf nooit met de fiets rijden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 11:02   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Hij mag inderdaad over het zebrapad fietsen. En een stukje over het voetpad rijden kan is de situatie die ik daar zie eigenlijk niet anders als je van zebrapad naar zebrapad wil gaan.
Door rood rijden is een big nono.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 12:00   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Van Besien is gewoonweg een dikke hypocriet. Men kan niet enerzijds voor een veiliger (fiets)verkeer pleiten en daarna zelf de wetten zeer ruim interpreteren omdat Van Besien meent dat hij daar boven staat. Linkse hypocrisie alweer mooi bloot gelegd voor het oog van de camera en het Antwerpse kartel alweer minder stemmen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 12:01   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Van Besien is gewoonweg een dikke hypocriet. Men kan niet enerzijds voor een veiliger (fiets)verkeer pleiten en daarna zelf de wetten zeer ruim interpreteren omdat Van Besien meent dat hij daar boven staat. Linkse hypocrisie alweer mooi bloot gelegd voor het oog van de camera en het Antwerpse kartel alweer minder stemmen.
2
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 10:16   #10
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Ondertussen in automobilistenland;

https://nieuws.vtm.be/binnenland/hel...tingaanwijzers

Hypocrisie? De pot verwijt de ketel?

Citaat:
Om een rond punt te verlaten laat zelfs 7 op de 10 chauffeurs het gebruik van de richtingaanwijzer achterwege.
7/10, kan je nagaan.

Citaat:
Touring dringt aan op sensibiliseringscampagnes.
Touring is geen voorstander om de boetes hiervoor te verhogen. "De inzet moet vooral gaan naar voorlichting en preventie.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 11:10   #11
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij mag inderdaad over het zebrapad fietsen. En een stukje over het voetpad rijden kan is de situatie die ik daar zie eigenlijk niet anders als je van zebrapad naar zebrapad wil gaan.
Door rood rijden is een big nono.
Ik had gedacht dat bij rood en afslag je het rood mocht negeren doe ik regelmatig, maar als ik bij rood rechtdoor moet stop ik als vanzelfsprekend !
Bedoel met fiets, niet met auto dan stop ik bij rood ten allen tijde...

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 25 december 2017 om 11:11.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 11:19   #12
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Typisch groen: wetten en regels opleggen aan een ander en zelf meegenieten van wat enkel mogelijk is zonder dergelijke wetten en regels:
Tegen kernenergie zijn maar wel zelf elektriek gebruiken van het net
Tegen CO-uitstoot zijn maar wel met de auto rijden
Tegen lintbebouwing zijn maar wel zelf in een riante firma wonen
Tegen industrie zijn, zelf een postje aan de staat hebben, maar wel mee profiteren van de opbrengsten van de industrie.
Groen: de anderen verplichten om ecologisch te handelen zodat men zelf frisse lucht kan hebben...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 11:22   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met dat verschil dat er voor de fiets op een zebrapad geen duidelijke regels zijn in de Belgische wegcode.
Toch wel hoor.
Een fietser op zijn fiets is een fietser.
Een fietser met zijn fiets aan de hand is een voetganger.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 13:09   #14
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met dat verschil dat er voor de fiets op een zebrapad geen duidelijke regels zijn in de Belgische wegcode.
Ik onthou: geen duidelijke regels ...

Onduidelijkheid is de hoeksteen van onze juridische wereld.

onduidelijkheid = bron voor discussie = speelveld voor advocaten en rechters = onuitputtelijke bron van inkomsten voor overheid.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 08:30   #15
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik onthou: geen duidelijke regels ...

Onduidelijkheid is de hoeksteen van onze juridische wereld.

onduidelijkheid = bron voor discussie = speelveld voor advocaten en rechters = onuitputtelijke bron van inkomsten voor overheid.
Langs de andere kant : meer duidelijkheid = meer regeltjes. Als je elke mogelijke situatie die een fietser kan tegen komen in regeltjes wil gieten ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 12:04   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij mag inderdaad over het zebrapad fietsen. En een stukje over het voetpad rijden kan is de situatie die ik daar zie eigenlijk niet anders als je van zebrapad naar zebrapad wil gaan.
Door rood rijden is een big nono.
Je hebt een verplichte oversteekplaats voor fietsers en een verplichte oversteekplaats voor voetgangers.

Als je fietst ben je een fietser.

Indien er geen van beide oversteekplaatsen is dan neemt men de rijbaan zoals elke bestuurder = fietser. Voetganger =/= bestuurder.

Dat staat duidelijk in het verkeersreglement.

En wat er niet in staat moet men nu ook niet verzinnen.

Of mogen motorrijders ook rijdend oversteken op het zebrapad?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 12:12   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij mag inderdaad over het zebrapad fietsen. En een stukje over het voetpad rijden kan is de situatie die ik daar zie eigenlijk niet anders als je van zebrapad naar zebrapad wil gaan.
Door rood rijden is een big nono.
Je hebt een verplichte oversteekplaats voor fietsers en een verplichte oversteekplaats voor voetgangers.

Als je fietst ben je een fietser ttz een bestuurder.

Indien er geen van beide oversteekplaatsen is dan neemt of fietst men op de rijbaan zoals elke bestuurder = fietser die fietst is een bestuurder, is er een verplicht fietspad moet men daar fietsen, en fietspaden aan een kruispunt gaan in de regel over in een verplichte fietsoversteekplaats.

Voetganger =/= bestuurder, fiets aan de hand = voetganger.
Indien er geen oversteekplaatsen in de buurt zijn, steekt men over volgens de bepalingen van het verkeersreglement, zoals elke normale mens.

Dat staat duidelijk in het verkeersreglement, Art 42: plichten voetgangers, Art 43: plichten (brom)fietsers, alle bepalingen: Art 2, en Art 9 : plaats van de bestuurders op de openbare weg.

En wat er niet in staat moet men nu ook niet verzinnen.

Of mogen motorrijders ook rijdend oversteken op het zebrapad? (eerst een stukje voetpad meenemen om het rood licht te omzeilen ofzo? )


Citaat:
2.13. "Bestuurder" : al wie een voertuig bestuurt of trek-, last- en rijdieren of vee geleidt of bewaakt.

Zie ook artikel 8 (De bestuurders)
2.14. "Voertuig" : elk middel van vervoer te land, alsmede alle verrijdbaar landbouw- of bedrijfsmaterieel.

2.15.1. "Rijwiel" : elk voertuig met twee of meer wielen, dat wordt voortbewogen door middel van pedalen of van handgrepen door één of meer van de gebruikers en niet met een motor is uitgerust, zoals een fiets, een driewieler of een vierwieler.

- - -

Artikel 9. Plaats van de bestuurders op de openbare weg

9.1.1. Wanneer de openbare weg een rijbaan omvat moeten de bestuurders deze rijbaan volgen.

9.1.2.

1° Wanneer de openbare weg een berijdbaar fietspad, aangeduid door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74, omvat, dan moeten de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, dit fietspad volgen voor zover het rechts in hun rijrichting ligt. Zij mogen een dergelijk fietspad niet volgen, wanneer dit links in hun rijrichting ligt.

- - -

43.3. Wanneer er een oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen is, moeten de fietsers en de bestuurders van tweewielige bromfietsen die zich op het fietspad bevinden deze gebruiken.

Zij mogen zich slechts voorzichtig op de oversteekplaats begeven met inachtneming van de naderende voertuigen.
En aan een oversteekplaats voor fietsers heeft een fietser in de regel geen voorrang, behalve bij regeling door verkeerslichten. Gaat hij met de fietst in de hand te voet dan geniet hij wel voorrrang op een voetgangersoversteekplaats.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 december 2017 om 12:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 12:26   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij mag inderdaad over het zebrapad fietsen. En een stukje over het voetpad rijden kan is de situatie die ik daar zie eigenlijk niet anders als je van zebrapad naar zebrapad wil gaan.
Door rood rijden is een big nono.
Nee, er staat zelfs duidelijk in het verkeersregelment dat je NIET mag fietsen op een zebrapad.
Een zebrapad is namelijk gelijkgesteld met een voetpad.
De wet is zelfs nog duidelijker, een fietser kan ook NOOIT voorrang hebben op andere voertuigen aan een zebrapad, daar een fietser er geen gebruik van mag maken.
Een fietser die afstapt en naast zijn fiets gaat lopen, is op dat ogenblik geen fietser meer, maar een voetganger.

Wouter Van Besien dus niet 1 zware overtreding, maar verschillende op elkaar volgende zware overtredingen.
Als een eenvoudige burger dergelijke overtredingen maakt, mag hij zijn fiets direct afgeven en krijgt die een rekening aangeboden door een politierechter, want een minnelijke schikking is bij een dergelijke opstappeling van zware overtredingen niet eens meer mogelijk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 12:35   #19
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je hebt een verplichte oversteekplaats voor fietsers en een verplichte oversteekplaats voor voetgangers.

Als je fietst ben je een fietser.

Indien er geen van beide oversteekplaatsen is dan neemt men de rijbaan zoals elke bestuurder = fietser. Voetganger =/= bestuurder.

Dat staat duidelijk in het verkeersreglement.

En wat er niet in staat moet men nu ook niet verzinnen.

Of mogen motorrijders ook rijdend oversteken op het zebrapad?
Dat is wel zeer onveilig voor de fietser op kruispunten waar geen voorzieningen voor hen zijn. Men moet dan het rechtdoor autoverkeer kruisen indien men naar links wil. Moeten de wagens dan voorrang geven aan de fietser zoals ze niet achterop een wagen mogen rijden die naar links pinkt en dus moeten wachten als ze niet rechtsom kunnen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 december 2017 om 12:35.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 12:51   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, er staat zelfs duidelijk in het verkeersregelment dat je NIET mag fietsen op een zebrapad.
Idd.
Citaat:
Een zebrapad is namelijk gelijkgesteld met een voetpad.
Dat zou ik nu ook niet absoluut zeggen, want er is 1 uitzondering:
Citaat:
42.4.6. Behalve indien het hun toegestaan is door verkeerslichten, mogen de voetgangers zich niet op een oversteekplaats voor voetgangers begeven waarover een tramspoor of een eigen trambedding loopt, wanneer een tram nadert.
Maar een voetpad(volksmond) of wettelijke term trottoir is idd enkel bestemd voor voetgangers ook als het verder over de rijbaan doorloopt.
Citaat:
2.40. "Trottoir" : het gedeelte van de openbare weg, al dan niet verhoogd aangelegd ten opzichte van de rijbaan, in ’t bijzonder ingericht voor het verkeer van voetgangers; het trottoir is verhard en de scheiding ervan met de andere gedeelten van de openbare weg is duidelijk herkenbaar voor alle weggebruikers.

Het feit dat het verhoogd trottoir over de rijbaan doorloopt, brengt geen wijziging aan zijn bestemming.

2.46. "Voetganger" : een persoon die zich te voet verplaatst. De personen die een kruiwagen, een kinderwagen, een rolstoel of enig ander voertuig zonder motor dat geen bredere dan de voor de voetgangers vereiste ruimte nodig heeft, aan de hand leiden en de personen die een fiets, een gemotoriseerd rijwiel of een tweewielige bromfiets aan de hand leiden, worden gelijkgesteld met voetgangers.
Citaat:
De wet is zelfs nog duidelijker, een fietser kan ook NOOIT voorrang hebben op andere voertuigen aan een zebrapad, daar een fietser er geen gebruik van mag maken.
Is er geen verplicht fietspad dan moet de fietser die dan verplicht op de rijbaan rijdt - stoppen aan de oversteekplaats voor voetgangers(volksmond zebrapad)

Citaat:
Wouter Van Besien dus niet 1 zware overtreding, maar verschillende op elkaar volgende zware overtredingen.
Als een eenvoudige burger dergelijke overtredingen maakt, mag hij zijn fiets direct afgeven en krijgt die een rekening aangeboden door een politierechter, want een minnelijke schikking is bij een dergelijke opstappeling van zware overtredingen niet eens meer mogelijk.
Zo ongeveer.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 december 2017 om 13:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be