Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2008, 19:02   #1
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard Het goede nieuws is: we gaan camperen!

Het goede nieuws is: we gaan camperen!


Tentenkampen in de VS:

In de Verenigde Staten zijn in de buurt van de steden Reno, Los Angeles, Chattanooga, Columbus, St. Petersburg, Seattle en Portland tentenkampen opgetrokken, een rechtstreeks gevolg van de economische crisis, faillissementen en inbeslagnames van huizen. Elke week worden gemiddeld ongeveer 10.000 huizen in beslag genomen. Het fenomeen is vergelijkbaar met de Grote Depressie in de jaren dertig. Ook toen doken overal in de VS “Hoovervilles” op. De sloppenwijken, met tot 15.000 inwoners, werden genoemd naar de toenmalige president Herbert Hoover.
Jeremy Rosen, hoofd van de National Policy and Advocacy Council on Homelessness (NPACH), verwacht een verdere groei van de tentsteden door de zwakke economie en de verdere aangroei van daklozen. Volgens een rapport van het onderzoeksbureau RealtyTrac kunnen nog eens een half miljoen mensen hun huis verliezen als ze geleend hebben met variabele rentevoet en hun afbetaling de hoogte in zien gaan. Een groot deel van hen kan uiteindelijk dakloos worden en in een tentstad terechtkomen.

Volgens een rapport van het onderzoeksbureau RealtyTrac kunnen nog eens een half miljoen mensen hun huis verliezen als ze geleend hebben met variabele rentevoet en hun afbetaling de hoogte in zien gaan. Een groot deel van hen kan uiteindelijk dakloos worden en in een tentstad terechtkomen.

http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_uwnews_pi2[art_id]=22795&cHash=243eb03852
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 19:04   #2
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

De optimist:

De tenten verkoop zal omhoog gaan, goed voor de economie.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 19:17   #3
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Het goede nieuws is: we gaan camperen!
Sylvester Stallone en Sharon Stone gaan ook in het tentenkamp: de grote branden rondom Los Angeles hebben hun huis verwoest.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 19:29   #4
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Het zal plezant worden op die camping!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 20:38   #5
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Te Koop:

De VS van Amerika en twee miljoen tenten en rugzakken

Hoeveel 11 dollar.

Eerste bod door, Fidel Cuba: zeven dollar.
Tweede bod door, Wit Rusland: acht dollar.
Derde bod door, Poetin: negen dollar.
Vierde bot door, Hugo Chávez Venezuela 10 dollar.
Vijfde bod, rechtmatige eigenaars, Indianen: 11 dollar.

En…… Verkocht, wie had dat gedacht!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 21:12   #6
uilenspiegeltje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 556
Standaard

Mogelijk bevindt jouw pekelharing zich daar.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 21:45   #7
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Ik zal mijne Oldsmobile met lederen zetels moeten omruilen voor een fiets.
Mijn ballen gaan serieus zeerdoen, letterlijk en figuurlijk op die fiets.
Kan er mij iemand een zacht zadel aanbevelen?
Ik zou wel een tent willen die goed geïsoleerd is in de winter.
En ik ga proberen om mijn luxe bed daarin te krijgen.
De vraag is in België, waar gaan we kamperen in zo een klein land?
En toiletten zijn er die genoeg?
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:02   #8
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Zeg uilenspiegel,

Zou ik in een caravan kunnen wonen en niet in een tent, ik voel mij wel iets beter dan de ander, er moeten toch klassen zijn.
Hoe weten die tentbewoners anders wie hun meerdere is?
Ik ben zo gewoon van baas te spelen, dat ik niet meer anders kan!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 22:06   #9
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Uilenspiegel,
Een goed caravanneke is niet slecht hé makker!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 12:35   #10
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard waar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Ik zal mijne Oldsmobile met lederen zetels moeten omruilen voor een fiets.
Mijn ballen gaan serieus zeerdoen, letterlijk en figuurlijk op die fiets.
Kan er mij iemand een zacht zadel aanbevelen?
Ik zou wel een tent willen die goed geïsoleerd is in de winter.
En ik ga proberen om mijn luxe bed daarin te krijgen.
De vraag is in België, waar gaan we kamperen in zo een klein land?
En toiletten zijn er die genoeg?
Allez, Corse waar anders dan in Laken ? Honden zeker ook welkom bij de Lorre.
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 21:52   #11
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Het goede nieuws is: we gaan camperen!


Tentenkampen in de VS:

In de Verenigde Staten zijn in de buurt van de steden Reno, Los Angeles, Chattanooga, Columbus, St. Petersburg, Seattle en Portland tentenkampen opgetrokken, een rechtstreeks gevolg van de economische crisis, faillissementen en inbeslagnames van huizen. Elke week worden gemiddeld ongeveer 10.000 huizen in beslag genomen. Het fenomeen is vergelijkbaar met de Grote Depressie in de jaren dertig. Ook toen doken overal in de VS “Hoovervilles” op. De sloppenwijken, met tot 15.000 inwoners, werden genoemd naar de toenmalige president Herbert Hoover.
Jeremy Rosen, hoofd van de National Policy and Advocacy Council on Homelessness (NPACH), verwacht een verdere groei van de tentsteden door de zwakke economie en de verdere aangroei van daklozen. Volgens een rapport van het onderzoeksbureau RealtyTrac kunnen nog eens een half miljoen mensen hun huis verliezen als ze geleend hebben met variabele rentevoet en hun afbetaling de hoogte in zien gaan. Een groot deel van hen kan uiteindelijk dakloos worden en in een tentstad terechtkomen.

Volgens een rapport van het onderzoeksbureau RealtyTrac kunnen nog eens een half miljoen mensen hun huis verliezen als ze geleend hebben met variabele rentevoet en hun afbetaling de hoogte in zien gaan. Een groot deel van hen kan uiteindelijk dakloos worden en in een tentstad terechtkomen.

http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_uwnews_pi2[art_id]=22795&cHash=243eb03852
Heel onverstandig Amerika wordt met de werkelijkheid geconfronteerd. Ik hoop natuurlijk van harte dat het met ze goedkomt, maar laat me zeggen dat zo'n nuttige pets in het gezicht van tijd tot tijd wonderen kan doen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2008, 22:06   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Iets begrijp ik toch niet goed.
Als ik ergens mijn tentje wil opslaan in het hoogseizoen kost het mij 900 € per maand.
Voor dat bedrag kan ik heus wel een huisje betalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 12:41   #13
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Bobke,
Denk jij dat die Amerikanen 900 Dollar (iets meer) moeten betalen voor in die tentenkampen te mogen staan, Het zou kunnen natuurlijk.

Zeg Bobke,
Wat zou het kosten om in die krottenwijken te wonen, daar zal je als blanke ook wel die negers of zwarte krotbazen moeten betalen.
En niet betalen, het nekske overgesneden denk ik.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 13:07   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Iets begrijp ik toch niet goed.
Als ik ergens mijn tentje wil opslaan in het hoogseizoen kost het mij 900 € per maand.
Voor dat bedrag kan ik heus wel een huisje betalen.

link: http://www.kerlinga.be/tarieftrekkers2008.pdf

kwaliteitskamping lijkt me; de eerste die je tegenkomt als je goegelt "camping kust België" en sites beperkt tot België.

kijk eens naar het tarief voor de kleinste plaats, maar voor een gans jaar !!

Je krijgt van mij de prijs van de grootste overdrijving op het forum voor gans 2008.


Maar wat ik eigenlijk wou zeggen:
dat Amerikaans sisteem zorgt er wel voor dat ze het vlugst uit hun krisis zullen geraken; iemand die ginder door werkloosheid in een trailerpark belandt, heeft ook kans om er terug uit te geraken (als hij kan en wil werken).
En die parken bestaan al langer dan de huidige bankenkrisis hoor !!

Niet dat het mijn ding is, zulke toestanden, versta me niet verkeerd !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 13:25   #15
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

De schoofzak,

Trailerparken,

Zijn dat niet de VS systemen van werkende flexibele mensen die rond grote bedrijven in hun caravans of trailers wonen.
Bij werkloosheid moeten ze deze trailerparken verlaten, wand de weinige collectieve nutsvoorzieningen worden voorzien door de bedrijven zelf.

Pas op, ik kan verkeerd zijn, maar ik ken niets van die VS woon zigeunersystemen.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 14:44   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Bobke,
Denk jij dat die Amerikanen 900 Dollar (iets meer) moeten betalen voor in die tentenkampen te mogen staan, Het zou kunnen natuurlijk.
Waarom zij niet en ik wel ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 16:01   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De schoofzak,

Trailerparken,

Zijn dat niet de VS systemen van werkende flexibele mensen die rond grote bedrijven in hun caravans of trailers wonen.
Bij werkloosheid moeten ze deze trailerparken verlaten, wand de weinige collectieve nutsvoorzieningen worden voorzien door de bedrijven zelf.

Pas op, ik kan verkeerd zijn, maar ik ken niets van die VS woon zigeunersystemen.
Naar ik vermoed, worden zelfs bureel- en materieelkontainers bij werven edm soms trailerparks genoemd,

maar ook:

link: http://en.wikipedia.org/wiki/Trailer_park

Citaat:
A trailer park is a neighborhood consisting of an area of land where travel trailers rest. The term may also be used to refer to mobile home parks or manufactured home communities.

In the United States, tornadoes and hurricanes often inflict their worst damage on trailer parks, usually because the structures are not secured to the ground and their construction is significantly less able to withstand high wind forces than regular houses. However, most modern manufactured homes are built to withstand high winds as well as a mainstream home, using hurricane straps and proper foundations.

In the United States, the derogatory manner in which trailer parks are discussed is stereotypically assigned because of the belief that people who live in trailer parks are closer to the poverty line and sometimes viewed as lower on the social class ladder. Despite the advances in manufactured home technology, the trailer park stereotype still survives, evidenced in a quote by Presidential adviser James Carville in the course of one of the Clinton White House political scandals, "Drag $100 bills through trailer parks, there's no telling what you'll find"," regarding Paula Jones.[1] The stereotype are also seen in pop culture, such as in the cartoon series King of the Hill, Luanne's broken family had been living in a trailer park. Her aunt Peggy Hill once unintentionally uttered "trailer park trash" also hurt her to tears.

There are several advantages to living in a trailer park that cause select people from all income levels to favor them over more traditional housing forms. As private land that a trailer owner leases from the trailer park owner the trailer park owner controls all aspects of the park as a private land owner would. Owners may make certain restrictions on who may lease a lot. Also owners or their manager agents conducting park business on their behalf will not allow lawns to be left uncut, homes to enter into disrepair, or unapproved objects to be left laying about outdoors. This goes against many stereotypes of trailer parks but most modern trailer parks are favorable places to live now retaining 10% of the United States population.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 17:53   #18
doorn roosje
Vreemdeling
 
doorn roosje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Iets begrijp ik toch niet goed.
Als ik ergens mijn tentje wil opslaan in het hoogseizoen kost het mij 900 € per maand.
Voor dat bedrag kan ik heus wel een huisje betalen.
trek het je niet aan..binnen hier en enkele jaren kan je hier ook gratis kamperen...
__________________
de zon schijnt voor iedereen, willen of niet....
doorn roosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 23:05   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je krijgt van mij de prijs van de grootste overdrijving op het forum voor gans 2008.
Overdrijving ? Amper.
Ik heb nergens beweerd dat het niet goedkoper kan .
Maar het kan ook duurder.
http://www.molecaten.nl/fileadmin/us...H_kamperen.pdf
Of wil je liever Spanje ?
http://www.sanguli.es/nl/PreusOfertes/Parceles.aspx
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2008, 23:09   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doorn roosje Bekijk bericht
trek het je niet aan..binnen hier en enkele jaren kan je hier ook gratis kamperen...
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be