Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2017, 13:13   #161
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Een vreemdelingen partij zeggen ze ? vreemdeling noemen ze hun zelf ? geen been om op te staan dus , want " je moet integreren ... niet geïntegreerd zijn is gelijk als niets te zeggen hebben .... zo klaar als een klontje punt uit. die partijen hebben geen wettelijke grond !!
Hier zit een grond van waarheid in.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 13:26   #162
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie heeft toen wie op zijn plaats gezet?
De enige bron voor uw fabulistisch verhaal (na pijnlijk bochtenwerk) bleek een youtubefilmpje van een verwarde rabbijn te zijn.
Heb je dat boek ondertussen gevonden?
Meer dan dat, maar dat wist je ondertussen al.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het verhaal is zo van de pot gerukt, dat zelfs de usual suspects in het politieke debat (old school extreem-rechts, hamastoestanden...) met een wijde boog rond dit flutverhaal heen stappen.
Je negationistische ranzigheid wordt bij deze mooi aangetoond:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=117
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=64
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=73
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=79
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=110

Komaan Zjaak, je hebt de kans om dat flutverhaal de hier aangetoonde feiten te weerleggen in de betreffende draad, al vermoed ik zal Godot rapper verschijnen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 17:36   #163
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Een aardige denkoefening. Maar ik vrees dat je een belangrijk gegeven over het hoofd ziet.

Je spreekt van een moslimpartij. De op te richten partij van die Koç is volgens mij niet echt representatief voor "de moslim".

De aanhang zal, zoals eerder terecht opgemerkt door forumlid Dalibor, hoofdzakelijk bestaan uit AKP-aanhangers en Grijze Wolven. Koerden en Gulenisten zullen er zeker niet welkom zijn.

Het cement mag dan wel 'de islam' zijn, de vraag blijft of moslims met een andere nationaliteit happig zullen zijn om te stemmen op een copy/paste van een specifieke Turkse partij.
De wereldwijde moslimgemeenschap is veel groter dan AKP'ers, Koerden en Gulenisten. Erdogan spreekt veel moslims aan buiten Turkije. Zie bijvoorbeeld de twitter account van Dyab Abou Jahjah waar hij Erdogan door dik en dun verdedigt en de loftrompet afsteekt voor AKP's NL vazallenpartij DENK.

Ook binnen DENK zitten niet alleen Neder-Turken. Naast een korte maar veelbesproken passage van de Neder-Surinaamse Sylvana Simons heb je bijvoorbeeld ook Farid Azarkan, geboren in Marokko. Hij stond tweede op de lijst voor de recente Tweede Kamer verkiezingen en is verkozen met meer dan 42.000 voorkeurstemmen naast zijn naam wat niet slecht is op een totaal van een goeie 211.000 stemmen voor DENK.

Erdogan maakt regelmatig met zijn hand het rabbi'ah teken van de moslim broederschap, een pan-islamitische beweging (genoemd naar koranvers 23:52, zie hieronder) die ook in Europa voet aan de grond probeert te krijgen. In onze media wordt hij vaak alleen maar als Turkse nationalist geschetst. Maar hij heeft in de eerste plaats een islamiserings-agenda voor zijn land, waarbij hij ingaat tegen de seculiere traditie van het kemalisme, de politieke stroming die dominant was sinds de oprichting van Turkije.

Volgens Bart Schut, journalist en ooggetuige van de rellen bij het Turkse consulaat in Rotterdam, hebben de grijze wolven van nu zich achter Erdogan geschaard. Op beelden van de rellen zie je voortdurend zowel het handteken van de grijze wolven, het rabbi'ah handteken en hoor je steeds "allahu akbar" kreten. Drie zaken die volgens Schut in de berichtgeving van de mainstream media over de rellen zijn doodgezwegen. Zie hiervoor het interview met hem op het onvolprezen Café Weltschmerz.

Turkse AKP aanhangers en hun Turks-Europese vazallen doen beroep op de solidariteit van de oemma, de wereldwijde gemeenschap van moslims. Een solidariteit die primeert op overwegingen van nationale identiteit of landsgrenzen, zoals wordt opgeroepen in koranvers 23:52:

http://www.clearquran.com/023.html
Citaat:
This nation of yours is one nation, and I am your Lord, so fear Me.
Of in een andere vertaling:

Citaat:
“Verily, this brotherhood of yours is a single brotherhood, and I am your lord and cherisher. Therefore, fear me (and no other).”
Onze media probeert de woorden islam/moslim zoveel mogelijk te vermijden wanneer het gaat om slecht nieuws zoals aanslagen of rellen. Alleen wanneer moet aangetoond worden hoe gezellig het suikerfeest wel is mogen die woorden van stal gehaald worden.

Dit zorgt voor een enorme blinde vlek in de duiding rond de ideologische oorzaken van veel gebeurtenissen rondom ons.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 19:47   #164
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard Dyab Abou Jahjah in de Knack

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Volgens De Morgen zou Koç wel eens kunnen slagen in grote steden met grote gemeenschappen. Daar zouden veel verontwaardigde kiezers zitten. 10 % van de Turkse en 13 % van de Marokkaanse gemeenschap woont in Antwerpen. Het zijn er wel wat meer dan die stadsambtenaren.

Lees wat deze bekende schrijft in de Knack van vandaag

Dyab Abou Jahjah: 'Dit is waarom een partij als DENK niet op hetzelfde succes zal kunnen rekenen in Vlaanderen'
Wat is de levensvatbaarheid van een 'migrantenpartij' als het Nederlandse DENK in Vlaanderen? Dyab Abou Jahjah: 'Een dergelijke partij komt er hoogstwaarschijnlijk wel, maar ze zal niet hetzelfde succes hebben.'


Het succes van DENK in Nederland - de 'migrantenpartij' behaalde drie zetels in de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart - zet ook in België bepaalde politici aan het denken. Dyab Abou Jahjah laat zijn licht schijnen over de levensvatbaarheid van een dergelijke partij in ons land.
In 2003 heb ik met de lijst RESIST - een alliantie van de Arabisch-Europese Liga (AEL) en de PVDA - als lijsttrekker voor het eerst deelgenomen aan de federale verkiezingen.

Voor mij en de AEL draaide het toen om het geven van een signaal, een signaal tegen de criminalisering van onze beweging en de beweringen dat we niemand vertegenwoordigden.

RESIST haalde 17.604 stemmen binnen en ik kreeg ongeveer 9000 voorkeurstemmen. In Antwerpen deed ik het met ongeveer 5000 voorkeurstemmen beter dan alle allochtone politici op lijsten van traditionele partijen. Onze toenmalige partner, de PVDA, kreeg weinig stemmen. Voor mij was het duidelijk dat een stem voor RESIST een stem voor de AEL was, een stem tegen racisme, een proteststem.

Dit is waarom een partij als DENK niet op hetzelfde succes zal kunnen rekenen in Vlaanderen.
Waar het in 2003 te vroeg voor was, is België vandaag klaar voor. Het land is klaar voor nieuwe politieke initiatieven met wortels in de moslimgemeenschap. Het succes van DENK in Nederland en signalen over de komst van een Vlaamse tegenhanger getuigen hiervan.

Stellen dat het niet wenselijk is vandaag - een tijd van polarisatie en gevaar voor conflict - aan identitaire politiek te doen en een dergelijke partij uit de grond te stampen, is verdedigbaar.

Alleen moet ik vaststellen dat de grootste identitaire stroming vandaag die van het Europees nationalisme is. Deze stroming vindt vandaag niet enkel uiting in partijen zoals het Vlaams Belang, het Front National in Frankrijk, en de PVV van Wilders in Nederland. Ook de N-VA en de Nederlandse VVD en CDA behoren tot dezelfde groep, ondanks hun schijnbaar meer gematigde toon.

Zulke partijen zijn niet wenselijk, ze polariseren en zetten de verhoudingen tussen de verschillende delen van de maatschappij op scherp. En het is binnen dat kader van een aangewakkerd Nederlands nationalisme dat vertrekt vanuit een Hollands identitair kader dat mensen met wortels in de migratie hun identiteit op een andere manier zijn gaan affirmeren. In die zin ventileert DENK een vorm van alternatief Nederlands patriottisme, een patriottisme dat de nadruk legt op de scheiding tussen staatsburgerschap en identiteit. Wie achter DENK staat wil Nederlander zijn, maar zijn identiteit niet laten domineren door één Hollands identitair kader. Zo is DENK in feite een minder identitaire partij dan de VVD en CDA.

Oud versus nieuw

Deze tegenstelling tussen de oude politiek, die staatsburgerschap nog steeds koppelt met de natiestaat en haar identiteit, en de nieuwe politiek waarbij dit niet noodzakelijk het geval is, kan veel tegenstellingen die vandaag op de spits gedreven worden verklaren.

Er zijn verschillende factoren die deze nieuwe politiek versterken, waaronder de toegenomen en toenemende diversiteit en globalisering. Een loskoppeling van het staatsburgerschap en de nationaliteit lijkt zich steeds meer op te dringen. Voeg hier nog een aantal concrete noden van de allochtone gemeenschap aan toe en je hebt een leefbaar politiek project. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een antidiscriminatiebeleid op de arbeids- en woningmarkt en in het onderwijs.

DELEN
De grootste identitaire stroming vandaag is die van het Europees nationalisme.
Komt er dus een gelijkaardige 'migrantenpartij' in Vlaanderen naar analogie van het Nederlandse DENK? Hoogstwaarschijnlijk wel, maar om diverse redenen zal ze niet hetzelfde succes hebben.

Een van de redenen is louter institutioneel. In België hebben we een kiesdrempel van 5% die geldt voor federale en Vlaamse verkiezingen. Met de 2% die DENK in Nederland haalde, sleep je hier dus geen zetels in de wacht. En naar mijn mening zal een dergelijke partij zelfs geen 2% halen, laat staan de nodige 5%.

Alle moslims in Vlaanderen zouden namelijk samen dat percentage niet halen en net zoals in Nederland niet alle moslims op DENK hebben gestemd, zou een Vlaamse tegenhanger ook hier slechts een bepaald deel van de moslimstem krijgen aangevuld door weinig of geen andere stemmen.

Zo lijkt een dergelijk initiatief dus enkel leefbaar op gemeentelijk niveau. In steden zoals Genk en Gent zou een dergelijke partij - indien degelijk bestuurd, inclusief een sterke campagne, charismatische en bekwame leiding - wel een goede score kunnen behalen. Ook Antwerpen is binnen bereik als de partij zijn weg weet te vinden naar de Marokkaanse gemeenschap daar.

Ruimte

Een Vlaams politiek initiatief dat opborrelt in de migrantengemeenschappen, het staatsburgerschap loskoppelt van identiteit, én de problemen van racisme en discriminatie wil aanpakken door concrete behoeftes van mensen aan te kaarten, is in mijn ogen wenselijk.

Maar wat mij wenselijker lijkt is een nog ambitieuzer project. Ik heb het over een politiek initiatief dat de behoeftes en noden van nieuwe én oude Belgen als een onderdeel van één geheel ziet. Een initiatief dat oude Belgen niet vergeet, maar op drie cruciale vlakken geen compromissen sluit: het wegwerken van discriminatie op basis van ras, kleur, cultuur en geloof; het wegwerken van discriminatie op basis van gender; en het streven naar sociale gelijkheid en herverdeling.

Voeg hier nog een keuze voor duurzaamheid, innovatie en een verbindend 21ste-eeuws verhaal aan toe en je hebt een partij die ik momenteel mis.

Groen voldoet niet, ze blijft gefocust op ecologie en wil de nieuwe partij van de middenstand zijn.

Ook de PVDA lijkt de rol niet te willen opnemen en blijft geconcentreert op de socio-economische dimensie. De partij zet zich onvoldoende in voor ecologie of de strijd tegen racisme en discriminatie.

En ook zeker de sp.a past niet in het plaatje. Ze lijkt verworden tot een partij die enkel geïnteresseerd is in het vinden van de juiste formule om opnieuw in de regering te zetelen.

Zoals u weet zal dit verhaal ook niet van de rechterkant van het politieke spectrum komen. En gezien het rechtse karakter van de Vlaamse onderbuik, lijkt dit wel onmogelijk in Vlaanderen. In Brussel daarentegen...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 21:26   #165
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Veel Nederlanders (grootste migrantengroep) zullen er niet voor stemmen, vermoed ik.
Ik heb me ooit laten vertellen dat die nogal liberaal gezind zijn...
Alhoewel onderschat het aantal Nederlanders, van Marokaanse oorsprong niet, dat naar Antwerpen afzakt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:21   #166
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

De migranten moeten toch ook vertegenwoordigd worden in onze democratie?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:22   #167
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alhoewel onderschat het aantal Nederlanders, van Marokaanse oorsprong niet, dat naar Antwerpen afzakt.
Al bij al een nul operatie want het is onze wetgeving die telt en niet die van Marokko in Antwerpen
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:24   #168
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De migranten moeten toch ook vertegenwoordigd worden in onze democratie?
De migranten moeten gewoon hun muile houden en zich aanpassen aan de wetten van ons land ... méér niet ,, of te wel opkrassen als het hen niet aanstaat .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:29   #169
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
De migranten moeten gewoon hun muile houden en zich aanpassen aan de wetten van ons land ... méér niet ,, of te wel opkrassen als het hen niet aanstaat .
Onze wetten veranderen constant. De grondwet zegt dat iedereen gelijk is. Dus waarom zou een migrant zich onwettig gedragen door een partij op te richten? We worden nu eenmaal ingehaald, het is tijd het roer over te geven aan de volgende generatie. Zij zijn multicultureel en niet het minste. Zo moet ik rond kinderen mijn mond houden over andere culturen of ik word gecorrigeerd. Wie ben ik om hen uit die droom te ontwaken en het te verkopen als nachtmerrie?

Geef migranten een migrantenpartij. Want de in de naakte toekomst zijn wij de migrant. Hoe wij dus nu met hen omgaan bepaalt ons lot in de toekomst. Jij gaat ook oud worden hoor. Gelukkig zijn er nog migranten die in de ziekenzorg een helpende hand zijn.

Onderwerp je en getuig de waarheid Muilekoek. }-)
De waarheid kwam nooit gemakkelijk, maar in bovenstaande tekst huist toch enige kern van waarheid.

Laatst gewijzigd door Peche : 20 maart 2017 om 06:30.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:42   #170
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Onze wetten veranderen constant. De grondwet zegt dat iedereen gelijk is.
Citaat:
Dus waarom zou een migrant zich onwettig gedragen door een partij op te richten?
We worden nu eenmaal ingehaald, het is tijd het roer over te geven aan de volgende generatie. Zij zijn multicultureel en niet het minste. Zo moet ik rond kinderen mijn mond houden over andere culturen of ik word gecorrigeerd. Wie ben ik om hen uit die droom te ontwaken en het te verkopen als nachtmerrie?

Geef migranten een migrantenpartij. Want de in de naakte toekomst zijn wij de migrant. Hoe wij dus nu met hen omgaan bepaalt ons lot in de toekomst. Jij gaat ook oud worden hoor. Gelukkig zijn er nog migranten die in de ziekenzorg een helpende hand zijn.

Onderwerp je en getuig de waarheid Muilekoek. }-)
De waarheid kwam nooit gemakkelijk, maar in bovenstaande tekst huist toch enige kern van waarheid.
Hey hey hey .... de vraag is dan over wat gaat hun marginale partij dan zitten lullen ? over het feit dat ze het hier niet goed hebben ? of over het feit dat ze zich niet willen en kunnen aanpassen?? als ze die bende onnozel zeveraars gaan toe laten hun zever te verkopen gaat het alleen maar erger worden..

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 20 maart 2017 om 06:45.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:46   #171
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Hey hey hey .... de vraag is dan over wat gaat hun marginale partij dan zitten lullen ? over het feit dat ze het hier niet goed hebben ? of over het feit dat ze zich niet willen en kunnen aanpassen??
Je zei dat ze zich moeten aanpassen. Maar door in de politiek te gaan, bewijst het toch dat zij goed aangepast zijn? Zij raadplegen de democratische methode.

Wellicht meer rechten voor migranten. De welvaart nog meer verdelen en iedereen nog meer gelijk maken dan we nu al zijn.
Heerlijk toch die progressiviteit?

Ik was lang voorstander van assimilatie. Maar nu wordt het mij duidelijk dat wij ons dienen aan te passen. Net zoals onze voorouders de slaven gelijke rechten gaven, dienen wij nu de vluchteling op te nemen als gelijke . Als broeder en zuster en samen onder de lucht van God lopen.
Zodat die na ons iets erven waar ze trots op kunnen zijn, geen wereld van anarchie.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:56   #172
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Je zei dat ze zich moeten aanpassen. Maar door in de politiek te gaan, bewijst het toch dat zij goed aangepast zijn? Zij raadplegen de democratische methode.

Wellicht meer rechten voor migranten. De welvaart nog meer verdelen en iedereen nog meer gelijk maken dan we nu al zijn.
Heerlijk toch die progressiviteit?

Ik was lang voorstander van assimilatie. Maar nu wordt het mij duidelijk dat wij ons dienen aan te passen. Net zoals onze voorouders de slaven gelijke rechten gaven, dienen wij nu de vluchteling op te nemen als gelijke . Als broeder en zuster en samen onder de lucht van God lopen.
Zodat die na ons iets erven waar ze trots op kunnen zijn, geen wereld van anarchie.
Als er "een is "die zich zou moet aanpassen is het dien die hier neerstrijkt ... en hij -zij zou moeten dankbaar zijn aan deze hoogontwikkelde samenleving te mogen deel nemen ... er valt hier niks te lullen jong ... '"wij de senioren hebben het gemaakt en wij moeten ons niet aanpassen aan marginale toestanden die immigranten uit derde wereld landen naar hier sleuren zo zie ik het .. ga den boom in met die zeikerds ..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 07:00   #173
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

De essentie is dat een politieke partij oprichten juist getuigt hoe aangepast ze zijn.
Ze raadplegen de democratische wegen om het naar zich aan te passen. En dat is hoe onze democratie werkt.
Wie verzuurd conservatief blijft steken wordt ingehaald door de progressieve die strategieën bedenkt om situaties te overstijgen he.

Ik vind het goed dat er een migrantenpartij komt. Zo hebben zij wat om zich mee bezig te houden. Het is iets constructiefs om zich achter te engageren.
Ik droom ook soms van een politieke partij, wie ben ik het een ander te misgunnen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 07:06   #174
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De essentie is dat een politieke partij oprichten juist getuigt hoe aangepast ze zijn.
Ze raadplegen de democratische wegen om het naar zich aan te passen. En dat is hoe onze democratie werkt.
Wie verzuurd conservatief blijft steken wordt ingehaald door de progressieve die strategieën bedenkt om situaties te overstijgen he.

Ik vind het goed dat er een migrantenpartij komt. Zo hebben zij wat om zich mee bezig te houden. Het is iets constructiefs om zich achter te engageren.
Citaat:
Ik droom ook soms van een politieke partij, wie ben ik het een ander te misgunnen?
Wie ben ik ja daar zeg je het .... en ik verdedig nog liever het Vlaams Belang de grond onder mijn eigen voeten op de eerste plaats , want als ik naar India moest immigreren moet ik ook niks gaan veranderen aan hun gewoonets en hun cultuur ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 07:19   #175
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De essentie is dat een politieke partij oprichten juist getuigt hoe aangepast ze zijn.
Ze raadplegen de democratische wegen om het naar zich aan te passen. En dat is hoe onze democratie werkt.
Wie verzuurd conservatief blijft steken wordt ingehaald door de progressieve die strategieën bedenkt om situaties te overstijgen he.

Ik vind het goed dat er een migrantenpartij komt. Zo hebben zij wat om zich mee bezig te houden. Het is iets constructiefs om zich achter te engageren.
Ik droom ook soms van een politieke partij, wie ben ik het een ander te misgunnen?
Awel dat zou nog eens een strak plan zijn, een politieke partij, de peche, bemmeke en den eno als voorzitter.
PS Ik zou bemmeke nu niet echt schatbewaarder maken, ze heeft een nogal kwalijke reputatie aangaande.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 07:45   #176
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Awel dat zou nog eens een strak plan zijn, een politieke partij, de peche, bemmeke en den eno als voorzitter.
PS Ik zou bemmeke nu niet echt schatbewaarder maken, ze heeft een nogal kwalijke reputatie aangaande.
ik heb al een naam gevonden "De partij van de debielen ... je hebt nog De partij van de groene debielen ook ..........

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 20 maart 2017 om 07:47.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 07:50   #177
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Wel wanneer ze kunnen samenspannen tegen de blanke autochtoon.

Allez, ge zijt al in de veertig.
Heeft het leven u dan echt niks geleerd?
Je spreekt toch niet over al die Oost-Europese migranten die onze genetisch materiaal en onze cultuur moeten redden?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 07:52   #178
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De migranten moeten toch ook vertegenwoordigd worden in onze democratie?
Tuurlijk datte, door hun bewakers.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 08:00   #179
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Je zei dat ze zich moeten aanpassen. Maar door in de politiek te gaan, bewijst het toch dat zij goed aangepast zijn? Zij raadplegen de democratische methode.

Wellicht meer rechten voor migranten. De welvaart nog meer verdelen en iedereen nog meer gelijk maken dan we nu al zijn.
Heerlijk toch die progressiviteit?

Ik was lang voorstander van assimilatie. Maar nu wordt het mij duidelijk dat wij ons dienen aan te passen. Net zoals onze voorouders de slaven gelijke rechten gaven, dienen wij nu de vluchteling op te nemen als gelijke . Als broeder en zuster en samen onder de lucht van God lopen.
Zodat die na ons iets erven waar ze trots op kunnen zijn, geen wereld van anarchie.
Als ze zich integreren zullen ze zich vanzelf thuisvinden in 1 van de talrijke politieke partijen die reeds voorhanden zijn. Door specifiek een nieuwe partij op te richten geven ze daarmee eigenlijk te kennen dat integratie in feite geen optie is.

Bovendien zou een migrantenpartij eigenlijk zo veel mogelijk migranten moeten vertegenwoordigen en ik denk dat daar juist het schoentje zal wringen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 10:01   #180
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als ze zich integreren zullen ze zich vanzelf thuisvinden in 1 van de talrijke politieke partijen die reeds voorhanden zijn. Door specifiek een nieuwe partij op te richten geven ze daarmee eigenlijk te kennen dat integratie in feite geen optie is.

Bovendien zou een migrantenpartij eigenlijk zo veel mogelijk migranten moeten vertegenwoordigen en ik denk dat daar juist het schoentje zal wringen.
Ach ons landschap evolueert en weldra zijn er meer migranten dan autochtonen. Toch logisch dat de migrantenpolitiek dan gaat domineren?
Let op mijn woorden, wij zullen degene zij die zich zullen moeten aanpassen. Zoals al blijkt in grootsteden waar drinken in het openbaar verboden is.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be