Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2012, 19:47   #161
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Veel vermeende 'moslims' gaan hier een pak dingen bijleren, mijn gedacht.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 19:55   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je beschrijft hier een staat die louter parasitair was, maar de staat was ook nodig voor grote infrastructuurwerken te organiseren om tot irrigatie over te gaan. Dat was b.v. de basis voor het rijk van de Farao's.
Ik zeg dan ook niet dat de staat louter nutteloos is. Maar:

Citaat:
De Marxistische staatsanalyse gaat er ook van uit dat met de arbeidsdeling een surplus is ontstaan dat door een bepaalde klasse wordt gemonopoliseerd en dat deze klasse een staatsapparaat creëert om haar "eigendomsrecht" op dat surplus te garanderen.
Tiens ! Marx heeft dus hetzelfde gedacht als ik ! Het is wat sommigen de Roverheid noemen he.

Wat hij niet voorzien had, was dat dat voor ELKE staatsstructuur geldt, ook die die hij inspireerde, he. Ik noem dat de inherente onvermijdelijke corruptie van de staat. Maar we zijn off-topic aan 't geraken vrees ik.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2012 om 19:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 20:25   #163
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is niet waar dat alleen neoliberalen voor vrijheid van meningsuiting kunnen zijn. Radicaal-linksen als Chomsky, Finkelstein, Edward Saïd e.a. gaan veel verder in de verdediging van dat recht dan Europese liberalen.

Ook ik heb een "Amerikaanse" opvatting van vrijheid van meningsuiting. Voor mij kan je geen ideeën censureren, ook geen negationisme en dus a fortiori geen satire, hoe amateuristisch en slecht gemaakt ook.

Als je dat écht meent, dan valt mij dat enorm van jou mee.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 20:28   #164
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Veel vermeende 'moslims' gaan hier een pak dingen bijleren, mijn gedacht.
De overgrote meerderheid weet inderdaad nauwelijks iets van hun eigen godsdienst, alle vervelende of ongeloofwaardige onderdelen vergeten ze gewoon of horen ze niet. Als er dan ineens een film al die zaken eens toont flippen ze gewoon en slaan aan het moorden, echt iets om trots op te zijn als europees moslim en zeker om ook hetzelfde te doen hier in antwerpen.

Laatst gewijzigd door BonBon : 14 september 2012 om 20:29.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 20:32   #165
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
De maker van deze film is mee verantwoordelijk voor de moorden indien zijn intentie was wat ik aanklaag en jij toejuicht.
De enige verantwoordelijke voor een moord is de moordenaar.
Die film is geen dwingende verplichting om te moorden.
Er is nog zoiets als vrije wil en oordeelsvermogen.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat élke moslim omwille van dat filmpje nu plots onweerstaanbaar begint te moorden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 07:28   #166
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Zoals ik het zie, moeten moslims enkel kunnen verdragen dat we kritiek hebben op hun godsdienst en dat we er de spot mee drijven zoals met alle godsdiensten trouwens.

Wij moeten echter kunnen verdragen dat we overspoeld worden door deze fascistische ideologie die banden heeft met de middeleeuwen, we moeten zelfs maar kunnen verdragen dat we opgeblazen worden.

Wie heeft er hier nu GVD reden om op straat te komen en ambassades op te blazen!!??!!??
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 08:06   #167
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Er is een ding dat ik tot de dag van vandaag nog steeds niet begrijp aan niet-Moslims, ze leven bij de gratie van de Moslims,
Alé, we mogen blij zijn dat de moslims ons laten leven, bedankt hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Zelfs Israel krijgt aardolie en aardgas van de Moslimlanden, alles wat jullie hier zien komt van de "Salafistische Saoudie-Arabie" maar wij Moslims hebben een ongeschreven regel, zelfs je vijand of zelfs de persoon die je slecht behandeld verdient de beste behandeling en mag niet ontzegd worden van water en noodzakelijke dingens
Dat is zelfs geen ongeschreven regel, het staat letterlijk in de teksten. Hoeveel (niet westerse) moslims dit naleven is een andere zaak. Olie verkopen is geen ontwikkelingshulp hé, dat is gewoon handel en de arabische landen hebben al verschillende keren de kraan wat dichter gedraaid om de prijs op te drijven, business as usual.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 10:37   #168
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Alé, we mogen blij zijn dat de moslims ons laten leven, bedankt hé.



Dat is zelfs geen ongeschreven regel, het staat letterlijk in de teksten. Hoeveel (niet westerse) moslims dit naleven is een andere zaak. Olie verkopen is geen ontwikkelingshulp hé, dat is gewoon handel en de arabische landen hebben al verschillende keren de kraan wat dichter gedraaid om de prijs op te drijven, business as usual.
Dat voedingsprijzen dan omhoog gaan ligt dan zuiver bij henzelf.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 11:54   #169
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Het is dus geen amerikaanse jood die het filmpje gemaakt heeft maar een Egyptisch koptisch kristen, met een beetje pech gaan ze die nu nog meer uitmoorden in de arabische wereld.

Ik hoop dat de amerikanen hem nu niet gaan veroordelen voor jaren omdat hij op internet gezeten heeft, dan zouden ze toegeven aan de chantage van geweld en moord.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...utm_medium=RSS

Laatst gewijzigd door BonBon : 15 september 2012 om 11:54.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 13:41   #170
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Is zo'n beledigend filmpje erger dan moord en uitdrijving?
Want dat is wat de Koptische Kristenen momenteel meemaken in Egypte en andere islam gedomineerde landen, de balans is helemaal zoek in die streken. Voor een Jood vond ik het wat vreemd dat die zo'n film maakt maar voor een Kopt is het eigenlijk een gerechtvaardigde reactie om de moslims een spiegel voor te hangen van hun eigen geloof. Het is meer en meer aan het escaleren naar een wereldwijde oorlog tussen Moslims en de rest.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 15:07   #171
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Het wordt tijd dat de christenen nu eens massaal islamitische ambassades gaan affikken en een stuk of tien moorden plegen wegens het feit dat de moslims Christus niet als zoon van God willen zien, maar het gewoon een flutprofeetje vinden die niet aan het kruis is gestorven.

Als beledigen zo'n probleem is, dat ze dan ook zelf niet beledigen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 september 2012 om 15:07.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 15:31   #172
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het wordt tijd dat de christenen nu eens massaal islamitische ambassades gaan affikken en een stuk of tien moorden plegen wegens het feit dat de moslims Christus niet als zoon van God willen zien, maar het gewoon een flutprofeetje vinden die niet aan het kruis is gestorven.

Als beledigen zo'n probleem is, dat ze dan ook zelf niet beledigen.
ik las 'aflikken'....vond het direct een vreemde doch charmante manier van protesteren
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be