Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2009, 14:44   #121
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
En eerlijk gezegd: dan is KVHV, met zijn talrijke prominenten in politiek, bedrijfsleven, acedemisch wereld,... veel beter bezig dan uw rode tong van de leeuw. Met alle respect, uiteraard.
Toch even verduidelijken wat De Rode Tong Van De Leeuw is. Het is geen organisatie vergelijkbaar met het KVHV maar een recent éénmansproject (vrijwilligers zijn welkom) om het vooroordeel te doorbreken dat de Vlaamse Beweging een (ultra)-rechtse bedoening zou zijn en altijd geweest is. Onder het adres www.derodetongvandeleeuw.be worden vooral links, websites, blogs, artikels, videofilmpjes, organisaties, ... verzameld en gegroepeerd om de linkervleugel (zowel hedendaags als historisch) van de Vlaamse Beweging in kaart te brengen. Ik gegruik als tools vooral Delicious ( om links te verzamelen), Librarything (om boeken te beschrijven en ontsluiten) en Youtube. Ben van plan om het binnenkort in Wordpress ( een beheersysteem voor websites en blogs) te integreren. Veel werk voor een mens alleen maar ik doe m'n best.

ps : vrijwilligers welkom!
Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 29 december 2009 om 14:48.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 15:35   #122
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Wat een vergelijking! KVHV is een organisatie met honderden leden die al in 1911 opduikt terwijl mijn website www.derodetongvandeleeuw.be een éénmansproject is dat maar anderhalf jaar oud is. Je vergelijkt ananassen met hazelnootjes! En eerlijk gezegd dat KVHV springt in verhouding helemaal niet zo ver. Ondanks hun lange geschiedenis en hun afdelingen over heel Vlaanderen slaagden ze slechts 2000 betogers te verzamelen dit jaar voor hun Mars op Brussel. En veel Vlaamse prominenten heb ik daar niet gezien. Een Russische rechts-nationalistisch parlementslid van Jong Rusland dat wel ja. Het KVHV staat veel te dicht bij het rechts-nationalisme van een Karel Dillen om een goede zaak te zijn voor Vlaanderen.
Ik stel wel vast dat je met je hazelnootjes, als grote Jan met je vinger wijst naar allerhande verenigingen, zoals KVHV die wel moeite doen een langetermijnsproject op te bouwen, en dat ook hebben gedaan. Linkse Vlaams-nationalistische verenigingen zijn daar nooit in geslaagd, en zijn eenmansorganisaties gebleven, en verdwijnen naar de achtergrond alsof ze nooit hebben bestaan.
Algemeen zijn de tijden van grote betogingen voorbij, en worden mensen onverschillig tov. acties. Dat komt door verschillende factoren. KVHV heeft daar, naast betogingen te organiseren, wel op ingespeeld door studenten te vormen zodat ze later via vooraanstaande posities binnen de maatschappij, voor onafhankelijkheid te zorgen. Ook dat is een Beweging, meer zelfs: vooral dat is een Beweging. Daar kan geen 0110, Red de solidariteit,... tegenop.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 16:17   #123
Hendrik de Stoute
Parlementslid
 
Hendrik de Stoute's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Gent
Berichten: 1.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Ik stel wel vast dat je met je hazelnootjes, als grote Jan met je vinger wijst naar allerhande verenigingen, zoals KVHV die wel moeite doen een langetermijnsproject op te bouwen, en dat ook hebben gedaan.
Elke burger heeft recht om kritiek te leveren op wat dan ook. Het zou er nog aan mankeren dat het KVHV ons dat recht zou ontnemen. Mijn kritiek is over het algemeen ook opbouwend en ik stel meestal ook een alternatief voor. En op basis van de vaststelling dat o.a. het KVHV wel heel rechts in de samenleving staat denk ik dat wat meer kritiek hier nog meer op z'n plaats is. Het KVHV kan wat meer kritiek goed gebruiken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Linkse Vlaams-nationalistische verenigingen zijn daar nooit in geslaagd, en zijn eenmansorganisaties gebleven, en verdwijnen naar de achtergrond alsof ze nooit hebben bestaan.
Volledig onjuist. Maar jouw gedachtegang past bij de strategie van het rechts-nationalisme in Vlaanderen om de Vlaamse Leeuw volledig naar zich toe te trekken en te monopoliseren. NO PASSARAN! SPIRIT was een links-flamingantische partij en was geen eenmansorganisatie. De sociaal-flamingantische GRAVENSTEENGROEP is ook al geen eenmansorganisatie en heeft via een petitie bijna 10.000 handtekeningen verzameld. En het links vlaams-nationalistische maandblad MEERVOUD is ook al geen eenmansorganisatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Algemeen zijn de tijden van grote betogingen voorbij, en worden mensen onverschillig tov. acties. Dat komt door verschillende factoren. KVHV heeft daar, naast betogingen te organiseren, wel op ingespeeld door studenten te vormen zodat ze later via vooraanstaande posities binnen de maatschappij, voor onafhankelijkheid te zorgen. Ook dat is een Beweging, meer zelfs: vooral dat is een Beweging. Daar kan geen 0110, Red de solidariteit,... tegenop.
Je moet wel zeer wereldvreemd zijn om te denken dat de maatschappelijke impact van het KVHV groter zou zijn dan pro-België acties als 0110 en Red de solidariteit. Dat komt ervan van uitsluitend 't Pallieterke te lezen.

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 29 december 2009 om 16:22.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 18:16   #124
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Elke burger heeft recht om kritiek te leveren op wat dan ook. Het zou er nog aan mankeren dat het KVHV ons dat recht zou ontnemen. Mijn kritiek is over het algemeen ook opbouwend en ik stel meestal ook een alternatief voor. En op basis van de vaststelling dat o.a. het KVHV wel heel rechts in de samenleving staat denk ik dat wat meer kritiek hier nog meer op z'n plaats is. Het KVHV kan wat meer kritiek goed gebruiken!
Natuurlijk mag je kritiek uiten. Ik zal u dat recht niet ontnemen hoor, alleen komt het nogal over alsof de kleine muis tegen de poten van de olifant stampt omdat hij wat jaloers is over diens grootte. Ik blijf erbij dat KVHV meer doet om tot Vlaamse onafhankelijkheid te komen dan jij, of jouw denkbeeldige brede sociale beweging.
*EDIT: Over dat vetgedrukte: Het is "rechts" (wat een gruwelijk voorbijgestreefde term trouwens), dus kan het kritiek goed gebruiken?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Volledig onjuist. Maar jouw gedachtegang past bij de strategie van het rechts-nationalisme in Vlaanderen om de Vlaamse Leeuw volledig naar zich toe te trekken en te monopoliseren. NO PASSARAN! SPIRIT was een links-flamingantische partij en was geen eenmansorganisatie. De sociaal-flamingantische GRAVENSTEENGROEP is ook al geen eenmansorganisatie en heeft via een petitie bijna 10.000 handtekeningen verzameld. En het links vlaams-nationalistische maandblad MEERVOUD is ook al geen eenmansorganisatie.
SPIRIT heeft bitter weinig voor Vlaanderen gedaan.
Gravensteengroep heeft linkse mensen, maar evengoed mensen die meer naar het centrum toeneigen.
Meervoud? Wat doen die nog concreet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Je moet wel zeer wereldvreemd zijn om te denken dat de maatschappelijke impact van het KVHV groter zou zijn dan pro-België acties als 0110 en Red de solidariteit. Dat komt ervan van uitsluitend 't Pallieterke te lezen.
Wat heeft 't Pallieterke hier nu weer mee te maken? De impact van KVHV met al zijn oud-studenten, is waanzinnig veel groter dan 0110 en Red de Solidariteit tesamen. KVHV werkt volgens een Lebensbundprinzip, en kan dus een echte beweging genoemd worden.

Laatst gewijzigd door xrc : 29 december 2009 om 18:17.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 12:45   #125
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Je moet wel zeer wereldvreemd zijn om te denken dat de maatschappelijke impact van het KVHV groter zou zijn dan pro-België acties als 0110 en Red de solidariteit. Dat komt ervan van uitsluitend 't Pallieterke te lezen.
Je moet wel Meervoud lezen om daar treurig om te zijn.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be