Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 25 december 2011, 09:30   #41
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Alweer warm en koud aan het blazen partijslaafje?
Ik blaas niets.
Ik ben zeker geen partijslaafje.
Ik kijk in de wereld met een heldere bril, ik heb zo'n vermoeden dat uw brilglazen (figuurlijk dan) gekleurd zijn.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:32   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik blaas niets.
Ik ben zeker geen partijslaafje.
Ik kijk in de wereld met een heldere bril, ik heb zo'n vermoeden dat uw brilglazen (figuurlijk dan) gekleurd zijn.
Dan hebt u wellicht een fout gemaakt door zonder zonne- of lasbril recht in de N-VA lamp te kijken.

Het is u inmiddels vergeven.
Henri1 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:33   #43
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan hebt u wellicht een fout gemaakt door zonder zonne- of lasbril recht in de N-VA lamp te kijken.

Het is u inmiddels vergeven.
U geeft dus toe dat uw brilglazen gekleurd zijn.
Genoteerd.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 09:34   #44
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Alweer warm en koud aan het blazen partijslaafje?
Zoals steeds, bij gebrek aan argumenten, op de man spelen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 10:28   #45
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Alweer warm en koud aan het blazen partijslaafje?
Dit gaat hier over de kerstboodschap van jullie koning, azijnzeikers...
Brakelaar is offline  
Oud 25 december 2011, 10:53   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb u niets goeds horen zeggen over de Kerstboodschap.
Kerstboodschap? Zeg maar kersthomilie ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 december 2011, 14:29   #47
goochelaar
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2011
Locatie: Google
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De federale regering regeert over BELGIE: een centrumregering voor een centrummeerderheid.

Voor de rest heb je met die post van je absoluut niets tegen mijn kritiek ingebracht. Er zijn bepaalde dingen waar ik kritiek op geef, en dan denk je dat je die kritiek weerlegt, relativeert of whatever door exact die dingen te herhalen waar ik kritiek op geef?

Een overtuiging heb je al. Nu nog een onderbouwing van die overtuiging. Bij mij was de volgorde toch eerder omgekeerd.
Ik bemerk dat je deze post van je volledig hebt herwerkt. Deze nacht was die bijna een kilometerlang.

Zou je me kunnen bevestigen dat elke Belg evenveel Belg is. Dus dat een Vlaming hetzelfde gewicht in de verkiezingsuitslag heeft dan een Waal (dus dat een Waalse volksvertegenwoordiger evenveel stemmen moet hebben dan een Vlaamse)?
goochelaar is offline  
Oud 25 december 2011, 19:53   #48
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Vlaams-nationalisten zijn mensen die leven van en door het ongenoegen van anderen. Nu zitten ze in de lift zoals Verhofstadt en Stevaert en Dewinter ooit in de lift zaten. Vandaar ook dat pak overlopers naar de NVA. Maar het zal hen zuur opbreken op termijn, wees daar maar zeker van.
Hoe lief!
De Belgicistische struisvogeltjes beginnen elkaar nu al moed in te spreken zonder PM te gebruiken.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 25 december 2011, 19:55   #49
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hoe lief!
De Belgicistische struisvogeltjes beginnen elkaar nu al moed in te spreken zonder PM te gebruiken.
Tja, we moeten ermee leren leven hé.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 25 december 2011, 20:26   #50
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Kompleet naast de kwestie.
Dat krijg je als Vlaams-nationalisten propaganda posten die compleet naast de kwestie is. Dan ben ik genoodzaakt om een weerlegging te posten die compleet naast de kwestie is.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goochelaar Bekijk bericht
Ik bemerk dat je deze post van je volledig hebt herwerkt. Deze nacht was die bijna een kilometerlang.
Ik heb helemaal geen post van me herwerkt. De post waar jij eerst op reageerde, is geen enkele keer gewijzigd geweest. De post als reactie op jouw reactie de minuut zelf om er nog een laatste zinnetje aan toe te voegen, maar dat is irrelevant, aangezien je in de uren daarna niets gereageerd hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goochelaar Bekijk bericht
Zou je me kunnen bevestigen dat elke Belg evenveel Belg is. Dus dat een Vlaming hetzelfde gewicht in de verkiezingsuitslag heeft dan een Waal (dus dat een Waalse volksvertegenwoordiger evenveel stemmen moet hebben dan een Vlaamse)?
Binnen een kieskring is er geen verschil tussen Vlamingen en Walen. Wat in de praktijk een afwijking van het aantal stemmen per zetel geeft, is het bestaan van kieskringen, met een aantal te verdelen zetels per kieskring dat evenredig is met het aantal inwoners. Je doet er dus goed aan om samen met mij te pleiten voor de afschaffing van kieskringen.
Robinus V is offline  
Oud 26 december 2011, 00:34   #51
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

SDX is offline  
Oud 26 december 2011, 01:07   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

De hakbijl wacht.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 26 december 2011, 09:50   #53
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat is enkel een probleem als je jezelf niet als een individu beschouwt. De meerderheid van de Belgische individuen is vertegenwoordigd.
Dat was ze ook voor de simpele splitsing van BHV in de kamer, maar daar marsjeerde de democratie dan weer niet.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 26 december 2011, 09:50   #54
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De hakbijl wacht.
Een touw zal al genoeg zijn zeker?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 26 december 2011, 10:17   #55
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De hakbijl wacht.
DEZE

OF
DEZE?


Voor mij mag het gerust de tweede zijn!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 26 december 2011, 10:43   #56
QRANDAR
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
DEZE

OF
DEZE?


Voor mij mag het gerust de tweede zijn!
EEN WAARDIG BEUL KIEST VOOR HET TWEEDE...ONTHOOFDING MET DE BIJL.
DAN BLIJFT HET AMBACHTSWERK IN PLAATS VAN SERIE WERK ZOALS IN ELKE BEGINNENDE REPUBLIEK.
WEET WEL DAT EEN KONINGSMOORDENAAR LANGZAAM GEVIERENDEELD WORDT TE PAARD EN NIET ONTHOOFD.
ZELFS DE CHINEZEN HEBBEN HET NODIGE RESPECT GETOONT VOOR HUN MONARCH DOOR HUN KEIZER IN LEVEN GELATEN RN GOED TE BEHANDELEN NA DE CULTURELE REVOLUTIE.
HOR DURFT U EEN MOORD OP EEN ONZE KONING VOOR TE STELLEN CRAPULEUZE BOKKENRIJDER.
MIJN KAPBLOK STAAT KLAAR VOOR U EN NIET VOOR ONZE SAKS.
OOK HIJ IS MAAR EEN MENS DIE ER HET BESTE PROBEERT VAN TE MAKEN EN GEGIJZELD WORDT DOOR ENKELE SMEERLAPPEN IN DE REGERING DIE ZICH ZELF DEMOCRAAT DURVEN TE NOEMEN.
BEZIN VOOR JE BEGINT EN EEN GOED MENS WORDT KAPOT GEMAAKT BOKKENRIJDER.
GROETEN VAN EEN BELANGRIJK STALLINIST.
QRANDAR is offline  
Oud 26 december 2011, 11:00   #57
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QRANDAR Bekijk bericht
EEN WAARDIG BEUL KIEST VOOR HET TWEEDE...ONTHOOFDING MET DE BIJL.
DAN BLIJFT HET AMBACHTSWERK IN PLAATS VAN SERIE WERK ZOALS IN ELKE BEGINNENDE REPUBLIEK.
WEET WEL DAT EEN KONINGSMOORDENAAR LANGZAAM GEVIERENDEELD WORDT TE PAARD EN NIET ONTHOOFD.
ZELFS DE CHINEZEN HEBBEN HET NODIGE RESPECT GETOONT VOOR HUN MONARCH DOOR HUN KEIZER IN LEVEN GELATEN RN GOED TE BEHANDELEN NA DE CULTURELE REVOLUTIE.
HOR DURFT U EEN MOORD OP EEN ONZE KONING VOOR TE STELLEN CRAPULEUZE BOKKENRIJDER.
MIJN KAPBLOK STAAT KLAAR VOOR U EN NIET VOOR ONZE SAKS.
OOK HIJ IS MAAR EEN MENS DIE ER HET BESTE PROBEERT VAN TE MAKEN EN GEGIJZELD WORDT DOOR ENKELE SMEERLAPPEN IN DE REGERING DIE ZICH ZELF DEMOCRAAT DURVEN TE NOEMEN.
BEZIN VOOR JE BEGINT EN EEN GOED MENS WORDT KAPOT GEMAAKT BOKKENRIJDER.
GROETEN VAN EEN BELANGRIJK STALLINIST.
Ik heb het gemerkt: je had je betoog beter in het Russisch geschreven ! Dan had het niet zo belachelijk overgekomen op alle gebied! Trouwens hoe is het daar nu zo in je STAL?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 26 december 2011, 11:59   #58
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Binnen een kieskring is er geen verschil tussen Vlamingen en Walen. Wat in de praktijk een afwijking van het aantal stemmen per zetel geeft, is het bestaan van kieskringen, met een aantal te verdelen zetels per kieskring dat evenredig is met het aantal inwoners. Je doet er dus goed aan om samen met mij te pleiten voor de afschaffing van kieskringen.
Binnen een kieskring is er geen verschil tussen Vlamingen en Walen is een antwoord dat totaal naast de kwestie is.
Er zijn al ettelijke artikels die hebben aangetoond dat in de meeste gevallen, er zijn enkele uitzonderingen, de walen makkelijker aan een zetel geraken dan de vlamingen.
U heeft wel gelijk dat zetelvorming te maken heeft met bevolkingsaantallen en niet met kiezers. Maw de redenering is in feite dat het gewicht van een kiezer groter wordt naargelang er meer mensen wonen in die kieskring. Ook al hebben die mensen niet noodzakelijk stemrecht. Wat je dus krijgt is dat de mensen van die kieskring die wel stemrecht hebben, stemmen voor degenen die geen stemrecht hebben. In feite is dit een vorm van meervoudig stemrecht.
stuyckp is offline  
Oud 26 december 2011, 12:18   #59
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Binnen een kieskring is er geen verschil tussen Vlamingen en Walen is een antwoord dat totaal naast de kwestie is.
Er zijn al ettelijke artikels die hebben aangetoond dat in de meeste gevallen, er zijn enkele uitzonderingen, de walen makkelijker aan een zetel geraken dan de vlamingen.
U heeft wel gelijk dat zetelvorming te maken heeft met bevolkingsaantallen en niet met kiezers. Maw de redenering is in feite dat het gewicht van een kiezer groter wordt naargelang er meer mensen wonen in die kieskring. Ook al hebben die mensen niet noodzakelijk stemrecht. Wat je dus krijgt is dat de mensen van die kieskring die wel stemrecht hebben, stemmen voor degenen die geen stemrecht hebben. In feite is dit een vorm van meervoudig stemrecht.
Als er een grotere bevolking is, dan zijn er gemiddeld ook meer stemgerechtigden. Het is dus niet abnormaal dat op basis daarvan het aantal zetels per kieskring vastgelegd wordt.

Maar, nogmaals, er is geen ingebouwde discriminatie tussen Vlamingen en Walen. Het probleem is het bestaan van kieskringen. Je kan in een samenzweringstheorie beweren dat die kieskringen bewust daarvoor ontstaan zijn, om te discrimineren, maar om van de discriminatie af te geraken zal je mee moeten pleiten voor een Belgische kieskring voor alle 150 zetels, samen met de 'belgicisten'.
Robinus V is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be