Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 29 maart 2015, 12:18   #121
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Maar tja.. weer zoveelste voorbeeld: de media hebben het al opgelost;
De media hebben juist niks opgelost: het is de Franse onderzoeksrechter die de verklaringen gedaan heeft die deze piloten hekelen, de media hebben deze enkel gerapporteerd.

Heel de verwarring (en de reden waarom die piloten klagen) zit'm in het feit dat normaal gezien bij een vliegtuigongeluk enkel de oorzaken worden meegedeeld wanneer alles onderzocht is, en men tot een definitieve conclusie is gekomen. Met andere woorden, wanneer het onderzoeksrapport klaar is. En de BEA (de Franse organisatie die vliegtuigongelukken onderzoekt) heeft zich daar ook aan gehouden, zij hebben geen mededelingen over de oorzaak gedaan. De mededelingen die gedaan zijn werden gedaan door de onderzoeksrechter. Deze heeft gehandeld zoals dat gebruikelijk is bij een crimineel onderzoek: daar worden vaker updates gegeven over een onderzoek, en worden 'vondsten' standaard veel sneller meegedeeld.

Het gaat dus om een procedurekwestie: moet deze crash behandeld worden als een vliegtuigongeluk, waarbij de regels rond vliegtuigcrashes moeten worden gevolgd, of moet het behandeld worden als een crimineel onderzoek, waarbij die regels moeten worden gevolgd?

Hoewel deze piloten van hun oren maken over de gevolgde procedure, weten ook zij in hun achterhoofd dat zelfmoord door de copiloot de met voorsprong meest logische oorzaak van deze crash is. Alleen willen zij dat dit pas bekend wordt gemaakt aan het einde van het onderzoek, wanneer alle andere mogelijke alternatieve scenario's definitief zijn uitgesloten. Met 'alternatieve scenario's' bedoelt men dan dat er tussen de tijd dat de piloot naar de WC ging en het moment waarop hij terug kwam een of andere catastrofale technische storing geweest zou zijn die het vliegtuig in een (gecontroleerde) duikvlucht legde, én die tegelijkertijd de copiloot verhinderde om de cockpitdeur te openen voor de piloot. De kans dat dat scenario zich heeft voorgedaan is natuurlijk uiterst miniem.

Citaat:
9/11 en gelijken al over and over again...
Serieus jongen? Die zever?
Scorpio is offline  
Oud 29 maart 2015, 23:33   #122
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of het was gewoon helemaal niet aan de orde?
Nu, die man heeft hoe dan ook een daad van terreur gesteld, maar om welke reden weet niemand. Ik geloof evenmin het parcours van "de man was bekeerd" dan" de man was depressief" als verklaring.
Afwachten dus, wat nu eigenlijk als verklaring nog kan komen voor deze daad van terreur.
Ik mag hier in feite niet meer op antwoorden, maar begrijp dat ge geen van de 2 pistes gelooft. Maar dat belet niet dat ge misschien het woordje "evenmin" hierboven zou kunnen vervangen door "eerder". Dan kunt ge dus nog altijd voorlopig beide pistes als ongeloofwaardig beschouwen. Ik heb beloofd dat ik me ga onthouden van meningen te geven.
DeProf_eet is offline  
Oud 29 maart 2015, 23:40   #123
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Welcome in my world...

Maar tja.. weer zoveelste voorbeeld: de media hebben het al opgelost; de mensen hebben een hapklare verklaring ingelepeld gekregen en iedereen neemt ze aan als de enige en juiste officiële oorzaak/verklaring en draagt ze uit. 9/11 en gelijken al over and over again...
Ik kan met die stelling leven.
DeProf_eet is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be