Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2017, 00:26   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard Zal de paardenbeul van Limburg gevat worden?

In mijn ogen is het voor discussie vatbaar of Marc Dutroux wel de ziekelijkste psychopaat is die België ooit heeft gekend. Limburg wordt sinds 2009 geteisterd door een paardenbeul. De rode draad door veel van de feiten heen is dat hij de genitaliën van paarden zwaar verminkt, en dat hij de paarden met allerlei voorwerpen verkracht. Ook een keer in Antwerpen, en ook in Nederlands Limburg. In totaal waren er tientallen incidenten en veel paarden moesten ingeslapen worden.

De dader treedt vooral op in de zomermaanden, en gisteren heeft hij/zij weer een merrie vaginaal verwond. De politie staat machteloos.

Ben ik de enige die vind dat de politiek meer geld en mankracht beschikbaar moet stellen voor dit onderzoek? Die man is een seriemoordenaar

Hier een chronologisch overzicht van HBVL

Citaat:

Sinds 2009 werden er in onze provincie op verschillende plaatsen paarden verminkt. Tot 2013 bewerkte een paardenbeul tientallen beesten met een mes en hakbijl. Na een jaar stilte werd Limburg vorig weekend terug opgeschrikt door een nieuw voorval. We zetten de gebeurtenissen van de afgelopen jaren even op een rijtje.

Oktober 2009

Een onbekende heeft tot drie keer toe de paarden van een privéeigenaar uit Schurhoven (Sint-Truiden) verminkt. Wekenlang hebben de politie en de eigenaar de paarden en de buurt geobserveerd om de dader te betrappen, maar zonder resultaat. De feiten vonden plaats op 9, 12 en 21 oktober. De dader kerfde met een scherp voorwerp diepe wonden in de flanken en achterzijde van een volwassen merrie en twee veulens.

18 augustus 2012

In een weide in de Gemeentebosstraat in Kuringen (Hasselt) is een paard zwaar toegetakeld aan zijn hoofd. De dader maakte met een mes een snee van 10 tot 15 centimeter. De wonde was meer dan 2 centimeter diep.

April - mei 2013

In Zepperen werd het been van een tweejarige merrie brutaal doorgehakt. Het dier moest worden afgemaakt. Tussen 20 april en 23 mei maakte een dierenbeul ongeveer tien slachtoffers in de driehoek van Zepperen, Ulbeek en Hoepertingen. De dader verkrachtte ook verschillende dieren.

12 juli 2013

In de Oude Stationstraat in Velm (Sint-Truiden) heeft een paardenbeul een jonge Welsh merrie verminkt. Volgens de eigenares en de dierenarts werd de vagina van het paard gepenetreerd met een scherp voorwerp. De merrie had hevige bloedingen en duldde niemand in haar buurt.

7 augustus 2013

Op woensdag 7 augustus 2013 sloeg een paardenbeul toe in Beringen. De drie maanden oude hengst Désirée werd er gruwelijk mishandeld. De dader kerfde met een mes een snee van maar liefst 82 centimeter in de rug van het veulen. Samen met drie dierenartsen en een anesthesist had de Lummense paardenchirurg Tom Mariën 2,5 uur nodig om het dier te opereren.

8 november 2013

s’ Ochtends vonden de uitbaters van een manège in Zutendaal de driejarige hengst Fernando dood terug in zijn stal. Het dier was de kop ingeslagen. Volgens de eigenaars gebeurde dat met een zware hamer of een houweel. Het wapen is nooit teruggevonden. Wel was meteen duidelijk dat de slagen met een grote kracht zijn toegediend, want de muren en het plafond van de stal zat onder de bloedspatten.

9 juli 2014

In een weide langs de Halvijvers in Berkenbos bij Heusden-Zolder zijn twee paarden verwond met een scherp voorwerp. De vijfjarige Texas had een snede van maar liefst vijftien centimeter, net boven zijn been. Zijn moeder Shelsea (14) had ook een snijwonde. Die bleek zo een drie centimeter lang, en bleef dus gelukkig beperkt. Het verhaal doet denken aan een paardenbeul die de vorige jaren herhaaldelijk dieren toetakelde in onze provincie. Toch vermoedt de lokale politie dat dit een alleenstaand geval is.

16 mei 2015

Een onbekende sneed op klaarlichte dag een pees en een ader door in het achterbeen van merrie Sarisha, in een wei aan de Diepenbeekse Vossenbergstraat. De verwondingen van het paard waren zo ernstig dat de veearts haar heeft laten inslapen.
Het artikel stopt bij 2015, maar inmiddels zijn er veel meer incidenten.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 08:10   #2
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

1 keer heeft de beul een fout gemaakt.

De eerste keer in St Truiden geraakte hij de stal niet binnen. Hij kwam terug, maar hij staat op beeld. Helaas heeft het niet tot identificatie geleid. Enkele dagen na de tweede poging tot inbraak is een paard mishandeld.

Is dit de paardenbeul van België

__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 11 juli 2017 om 08:12.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 10:20   #3
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Limburg + zomermaanden => seizoensarbeiders

Het is louter een bedenking en geen veroordeling naar deze mensen, aangezien ze naar hier komen om te werken in de plantages waar onze werklozen hun neus voor ophalen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 13:12   #4
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
1 keer heeft de beul een fout gemaakt.

De eerste keer in St Truiden geraakte hij de stal niet binnen. Hij kwam terug, maar hij staat op beeld. Helaas heeft het niet tot identificatie geleid. Enkele dagen na de tweede poging tot inbraak is een paard mishandeld.

Is dit de paardenbeul van België

dat lijkt mij eerder een vrouw!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 14:03   #5
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Toch erg dat er zo'n halve gare al zolang losloopt, (na ja 't is in de Limburg, ergens verbaast me dit niet, wat traag en zo weetjewel...).
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 14:04   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Dit item is niet vatbaar voor discussie.

Niemand betwist dat zo'n dierenbeul de wet overtreedt en daarbij wellicht nog zwaar psychiatrisch ziek is.

De vraag die in het onderwerp gesteld wordt, is overigens onmogelijk te beantwoorden. Want niemand kan het weten met enige zekerheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 19:22   #7
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit item is niet vatbaar voor discussie.

Niemand betwist dat zo'n dierenbeul de wet overtreedt en daarbij wellicht nog zwaar psychiatrisch ziek is.
Klopt. Dat insinueer ik ook niet.

Citaat:
De vraag die in het onderwerp gesteld wordt, is overigens onmogelijk te beantwoorden. Want niemand kan het weten met enige zekerheid.
Toch graag een pronostiek.
Mijn vader beweert dat de dader vroeg of laat tegen de lamp zal lopen. Ik twijfel daar sterk aan.

Bij zoektochten naar de meest high profile seriemoordenaars zoals Gary Ridgway in de USA, is enorm veel geld vrijgemaakt omdat het een zaak van staatsbelang werd. Honderden patrouilles, grootschalig DNA onderzoek... En dan nog heeft het jaren geduurd voor hij geïdentificeerd werd.

Voor zo'n onderzoek is mankracht en politieke wil nodig en ik vrees dat die hier ontbreekt omdat het niet over mensen gaat.

Ik vraag me af hoever we sinds 2009 staan met het schetsen van een daderprofiel, het motief, of er verdachten gehoord zijn.. Of dat de politie helemaal nergens staat, want daar lijkt het op.

Ik denk dat alle bewakingsbeelden binnen een straal van 2km rond elk plaats delict (een dertigtal) moet worden opgevraagd om te zien of er beweging was. Om 4u 's nachts is er sowieso amper beweging en zou de dader opvallen. Een gezicht omdat hij/zij denkt dat de kust vrij is. Een kenteken van een vervoersmiddel.

Maar daar moeten heeeeeeel veel uren voor worden geklopt, en ik vrees dat daar het schoentje wringt. Dat het dossier daar ergens ligt en dat niemand ermee bezig is
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 19:47   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Ik heb een zwak voor paarden. Het ergert mij verschrikkelijk dat ze die misdadiger nog steeds niet te pakken hebben.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 20:03   #9
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb een zwak voor paarden. Het ergert mij verschrikkelijk dat ze die misdadiger nog steeds niet te pakken hebben.
Eergisteren deed hij/zij het opnieuw.
Veel van die zaken halen het nieuws niet meer, maar kijk op Facebook eens bij Ingrid Gabriels. Deze keer bij een hoefsmid ergens in Opglabbeek.

Bericht is 22000 keer gedeeld
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 20:49   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Wat zijn die mens zijn beweegredenen, want die kerel/vrouw is duidelijk op missie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 21:56   #11
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat zijn die mens zijn beweegredenen, want die kerel/vrouw is duidelijk op missie.
Ik heb opgezocht of er wereldwijd nog dergelijke gevallen bekend zijn. Hier is er nog een uit de USA, waar de dader is gearresteerd. Behandeld, en onmiddellijk hervallen.

Convicted horse rapist arrested on new charges

Wat drijft zo'n mensen tot het verkrachten en vermoorden van paarden... Een seksuele voorkeur voor paarden? I guess not. Net zoals ik niet geloof dat pedocriminelen zich richten tot kinderen omdat dat hun geaardheid is.

Ik geloof dat het gaat over een compensatie voor iets wat in het verleden is gebeurd. Mensen die behoefte hebben aan het doen lijden van een ander, omdat ze vroeger zelf geleden hebben (gepest, misbruikt..)

Wel treffend dat het altijd specifiek over paarden gaat, en niet over andere dieren.
Hoe kan die afkeer ontstaan zijn?
Iemand die een trap van een paard heeft gekregen en daardoor impotent/kreupel is geworden?
Iemand die betrapt is op het neuken van een merrie? Ik ken een gehandicapte die geen vriendin kon krijgen en tijdens deze daad betrapt is. Daar zijn er heel wat van, en ik denk dat we de dader daar moeten zoeken.

Het zijn ook altijd de geslachtsdelen die betrokken zijn. Hij/zij had het paard gewoon kunnen neersteken.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 09:42   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
...
Toch graag een pronostiek.
Mijn vader beweert dat de dader vroeg of laat tegen de lamp zal lopen. Ik twijfel daar sterk aan.
...
Zo'n pronostiek is praat voor de vaak.
Als de dader verder blijft doen, zal hij wel eens tegen de lamp lopen.
Mocht hij ernstig ziek worden of sterven, of stoppen door een andere oorzaak, dan niet.

Verder vind ik het nogal een emotionele discussie.
Een hond die nutteloos pijn aangedaan wordt, of een paard, het blijft mij hetzelfde. (vooropgesteld dat het inderdaad hetzelfde is voor een dier, maar wel erger als het dier een lievelingsdier is van iemand anders, waardoor hij of zij verdriet heeft, of zelfs desgevallend een eigenaar die een economisch verlies heeft).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 juli 2017 om 09:45.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 09:51   #13
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik heb opgezocht of er wereldwijd nog dergelijke gevallen bekend zijn. Hier is er nog een uit de USA, waar de dader is gearresteerd. Behandeld, en onmiddellijk hervallen.

Convicted horse rapist arrested on new charges

Wat drijft zo'n mensen tot het verkrachten en vermoorden van paarden... Een seksuele voorkeur voor paarden? I guess not. Net zoals ik niet geloof dat pedocriminelen zich richten tot kinderen omdat dat hun geaardheid is.

Ik geloof dat het gaat over een compensatie voor iets wat in het verleden is gebeurd. Mensen die behoefte hebben aan het doen lijden van een ander, omdat ze vroeger zelf geleden hebben (gepest, misbruikt..)

Wel treffend dat het altijd specifiek over paarden gaat, en niet over andere dieren.
Hoe kan die afkeer ontstaan zijn?
Iemand die een trap van een paard heeft gekregen en daardoor impotent/kreupel is geworden?
Iemand die betrapt is op het neuken van een merrie? Ik ken een gehandicapte die geen vriendin kon krijgen en tijdens deze daad betrapt is. Daar zijn er heel wat van, en ik denk dat we de dader daar moeten zoeken.

Het zijn ook altijd de geslachtsdelen die betrokken zijn. Hij/zij had het paard gewoon kunnen neersteken.
In Engeland heeft het zich enkele jaren geleden ook voorgedaan. Ik herinner mij een TV-uitzending over dat probleem. Een jonge vrouw werd geinterviewd, eigenares van enkele paarden. Die was psychisch erg aangedaan en sliep in de paardenstal uit voorzorg.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 09:55   #14
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Waarom blijf ik maar lezen "Zal de paardelul van Limburg gevat worden"?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 09:58   #15
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom blijf ik maar lezen "Zal de paardelul van Limburg gevat worden"?
Heimwee?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 10:25   #16
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Heimwee?
Naar Limburg of paarden?

Nooit in Limburg gewoond en nooit paarden gehad.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 10:30   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Sorry, my bad. Dacht dat je naar Belgenland verwees op zijn Freudiaans. skjoes mie.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be