Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2010, 22:19   #61
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Porpo,

Hoeveel nettoloon hebt u nodig om te leven?

Ik ben gelukkig met het open debat gestart door Blue Sky.

Eindelijk geraken verdiensten en uitgaven uit de taboesfeer.

Jonge mensen zijn daar opener over, een vergelijk met de rest van de wereld kan gemaakt worden.

Wel moeten appelen met appelen en peren met peren vergeleken worden.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 22:22   #62
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat begrijpen we ook wel.
Maar een Bulgaar die 80% van de levensbehoefte gratis krijgen, en dan nog 2.500 Euro er bovenop wel.
Het verschil met Bulgarije en Cuba is, dat Cuba daarbij nog gedurende 50 jaar met een boycot geconfronteerd was en is.
Ook het valuta verschil is veel groter dan Bulgarije en Cuba.
Deze voorbeelden om een klein beetje de Cubaanse problematiek te begrijpen.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 22:25   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Het verschil met Bulgarije en Cuba is, dat Cuba daarbij nog gedurende 50 jaar met een boycot geconfronteerd was en is.
Ook het valuta verschil is veel groter dan Bulgarije en Cuba.
Deze voorbeelden om een klein beetje de Cubaanse problematiek te begrijpen.
Dan moogt ge natuurlijk niet over € spreken hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 22:29   #64
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Met de minderwaarde van de geboycotte Cubaanse valuta is het onmogelijk om te reizen.
Fidel is reeds 50 jaar geconfronteerd met deze onrechtvaardige IMF beslissing.
Het IMF geeft enkel toe aan vrije markt systemen, wat nu ook weer voorbij is.

Europa wil een eigen IMF opstarten, zonder VS autoriteit.
En dit wordt tijd!!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 01:36   #65
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DESSERON Bekijk bericht
3200 euro is al vrij hoog. Welke kosten heb ik niet vermeld ? Misschien
kleding, school,... Welke andere ben ik vergeten ? Welke reserve acht u nodig ? 800 euro per maand ?
400 euro voor een gezin van vier voor voeding gedurende een maand???Ik denk niet dat je vaak boodschappen doet??
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 05:46   #66
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
400 euro voor een gezin van vier voor voeding gedurende een maand???Ik denk niet dat je vaak boodschappen doet??
Inderdaad; dat kan een pak minder.

100 euro voedsel per maand per persoon is veel, als je weet dat je alleen eenvoudig onder de 100 euro voedsel per maand kan. En in grote kwantiteiten kopen is sowieso goedkoper, dus ja.

Maar dan moet je natuurlijk niet de 'merkproducten' kopen; maar dat is evident, he.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 08:16   #67
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Inderdaad; dat kan een pak minder.

100 euro voedsel per maand per persoon is veel, als je weet dat je alleen eenvoudig onder de 100 euro voedsel per maand kan. En in grote kwantiteiten kopen is sowieso goedkoper, dus ja.

Maar dan moet je natuurlijk niet de 'merkproducten' kopen; maar dat is evident, he.
Nu hier gaat er maandelijks al 60€ naar brood, 80€ naar boter en beleg, 50€ naar limonade, 30€ naar koffie, alcohol word hier niet gedronken, groenten en vlees komt vooral van eigen kweek.
Maar als ik enkel die bedragen al bekijk, en even nakijk dat er hier zo'n 1000kg aardappelen en rond de 1500kg groeten en fruit en een gemiddelde van 400kg vlees per jaar verorberd worden, dan lijkt het mij toch zeer moeilijk om onder 5000€ per jaar te blijven aan uitgaven voor voedsel binnen een gezin met 2 volwassenen en 2 tieners.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 09:01   #68
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Inderdaad; dat kan een pak minder.

100 euro voedsel per maand per persoon is veel, als je weet dat je alleen eenvoudig onder de 100 euro voedsel per maand kan. En in grote kwantiteiten kopen is sowieso goedkoper, dus ja.

Maar dan moet je natuurlijk niet de 'merkproducten' kopen; maar dat is evident, he.
Eenvoudig onder de 100 euro per maand voedsel ?

Doe jij dat maar, iets zegt me dat verse groenten, fruit en kwaliteitsvlees niet uw ding zijn dus....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 11:11   #69
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Eenvoudig onder de 100 euro per maand voedsel ?

Doe jij dat maar, iets zegt me dat verse groenten, fruit en kwaliteitsvlees niet uw ding zijn dus....

De mens is wat hij eet, de acht prioriteiten:

1. Koken vangt reeds in de winkel aan, vers en kwaliteit.
2. Eten wat gezond en noodzakelijk is voor de mens.
3. Besparen op voedselkwaliteit is besparen op gezondheid.
4. Magerzucht, stressgevoeligheid, nervositeit enz, deze zijn doorgaans de gevolgen van onjuiste voeding.
5. Het gebruik van de juiste kruiden vermijdt vele kwalen en ziekten.
6. Temperatuur: de noodzakelijke bestanddelen in voedsel worden behouden door het bereiden op de juiste temperatuur.
7. Zo gevarieerd mogelijk eten is het geheim van een lang leven en het is een degelijke remedie tegen kanker!
8. Preventief degelijk voedsel, daardoor is geen medicatie nodig.

Koken, eten en drinken is:

Veel meer dan een middel om te overleven.

Men moet er tijd voor nemen en van genieten.
Koken, eten en drinken behoort tot de geneugten des levens en maakt deel uit van het menselijk geluk.
Aan tafel worden conflicten opgelost, prachtige plannen gesmeed, verre reizen gepland.
Aan een schoon gedekte tafel worden liefdes verklaringen gemaakt enz.

Er is niets op de wereld dat zo veelvuldig aanwezig is als:
Smaak, geur en uiteraard het oog wil ook wat.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 00:46   #70
zika
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 februari 2015
Berichten: 1
Standaard zika

Die Politik zijn Groote lugenaars zij zegen zo veel ma die nix doen ma zij kan ook nix doen Alleen nog erger plaats Van iets goed doen Alleen god kan onz helpen en he wil da wij genoeg heben da wij niet zonder eten bleefen en zo en die poltiken denken Alleen da zij genoeg heb ander geef zij wenig en je moet zin in rond de komen en er zo veel Geld tat er interen kan genoeg hebn wat Geld komt van papieren. En papieren. Komt van boom en dog zegen zij da zij hebn geen Geld Geld kan niet verdwen wat je kan die maken wat da vaalt niet van hemel en da je moet wacthen tot zij valen en dan moet je zegen mensen wij moeten sparen tot de Geld weer vaalt eerst moet poltik eert bij zij sparen van plaats 10000euro de verdienen. Moet zij 5000euro wat daar op heben zij nog Auto en nog meer er bij gratis en de loonen wat oom oog plaats 1500euro die 2000of die leef loon plaats Van 1000euro to jaar 1300 en die Kinder Geld plaats 120 die maar 180 wat in duistland is veel Beter daar is wat om hoog leefloon je krijg als gezien 1500 Euro en hier in fack belgie is niet noormaal als ik kan poltik worden ik zao de da vranderen wat er is gegnog Geld wat Geld kan je maken en ok verstaa soms die mensen niet waroom kizien zij altijt verkerte
zika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 00:51   #71
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zika Bekijk bericht
Die Politik zijn Groote lugenaars zij zegen zo veel ma die nix doen ma zij kan ook nix doen Alleen nog erger plaats Van iets goed doen Alleen god kan onz helpen en he wil da wij genoeg heben da wij niet zonder eten bleefen en zo en die poltiken denken Alleen da zij genoeg heb ander geef zij wenig en je moet zin in rond de komen en er zo veel Geld tat er interen kan genoeg hebn wat Geld komt van papieren. En papieren. Komt van boom en dog zegen zij da zij hebn geen Geld Geld kan niet verdwen wat je kan die maken wat da vaalt niet van hemel en da je moet wacthen tot zij valen en dan moet je zegen mensen wij moeten sparen tot de Geld weer vaalt eerst moet poltik eert bij zij sparen van plaats 10000euro de verdienen. Moet zij 5000euro wat daar op heben zij nog Auto en nog meer er bij gratis en de loonen wat oom oog plaats 1500euro die 2000of die leef loon plaats Van 1000euro to jaar 1300 en die Kinder Geld plaats 120 die maar 180 wat in duistland is veel Beter daar is wat om hoog leefloon je krijg als gezien 1500 Euro en hier in fack belgie is niet noormaal als ik kan poltik worden ik zao de da vranderen wat er is gegnog Geld wat Geld kan je maken en ok verstaa soms die mensen niet waroom kizien zij altijt verkerte
Dit verdient een prijs.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 00:57   #72
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zika Bekijk bericht
Die Politik zijn Groote lugenaars zij zegen zo veel ma die nix doen ma zij kan ook nix doen Alleen nog erger plaats Van iets goed doen Alleen god kan onz helpen en he wil da wij genoeg heben da wij niet zonder eten bleefen en zo en die poltiken denken Alleen da zij genoeg heb ander geef zij wenig en je moet zin in rond de komen en er zo veel Geld tat er interen kan genoeg hebn wat Geld komt van papieren. En papieren. Komt van boom en dog zegen zij da zij hebn geen Geld Geld kan niet verdwen wat je kan die maken wat da vaalt niet van hemel en da je moet wacthen tot zij valen en dan moet je zegen mensen wij moeten sparen tot de Geld weer vaalt eerst moet poltik eert bij zij sparen van plaats 10000euro de verdienen. Moet zij 5000euro wat daar op heben zij nog Auto en nog meer er bij gratis en de loonen wat oom oog plaats 1500euro die 2000of die leef loon plaats Van 1000euro to jaar 1300 en die Kinder Geld plaats 120 die maar 180 wat in duistland is veel Beter daar is wat om hoog leefloon je krijg als gezien 1500 Euro en hier in fack belgie is niet noormaal als ik kan poltik worden ik zao de da vranderen wat er is gegnog Geld wat Geld kan je maken en ok verstaa soms die mensen niet waroom kizien zij altijt verkerte
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be