Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2016, 14:55   #201
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
ZE moet ne keer een plastiekzak over haar kop trekken en aan wurg sex doen heel die Schauwvliege
Eikes en zelfs met 2 condooms over elkaar wil ik er nog niet aan beginnen. Een vette koe met hangtieten. Neen dank u dan neem ik wel de rechterhand. Dan ben ik zeker dat ik geen ziektes kan op doen en niet moet overgeven

Maar misschien is ze kandidate voor De Leeuw zijn stakingen? Dan moeten ze geen pop ophangen maar hebben ze direct een lomp gewicht om hun galg te testen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2016, 07:00   #202
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het plastiekprobleem is een veel grotere aanval op mijn manier van leven, dan het verbod op plastiek zakjes zal zijn op uw manier van leven.

Persoonlijke vrijheid is niet absoluut, maar dient afgewogen te worden tegen de vrijheid van anderen.
Inderdaad. Ook ik heb de reportage over de plastiek kwaal gezien. Daarom meen ik ook dat er dringend moet tegen worden ingegrepen. De gemakkelijkste oplossing is natuurlijk het plastiek vervangen maar waardoor?
Zakken door papier maar daarnaast bestaan er nog ontelbare derivaten waarvoor de vervanging niet zo eenvoudig is.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 08:20   #203
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

Het verbod komt er niet :

Citaat:
'Ik neem liever maatregelen samen met de sector', zegt vice-minister-president Bart Tommelein (Open VLD). 'We hebben in het verleden gezien dat dat werkt. Het betalend maken van de zakjes heeft geleid tot minder plastic.' De liberaal staat naar eigen zeggen wel open voor nieuwe voorstellen.Bron.


We gebruiken meer plastiek dan ooit. Al die betalende herbruikbare zakken die 100 keer zoveel plastiek bevatten en die maar een paar keer worden gebruikt. Minder gebruik van plastiek ? BRON AUB meneer kwal Tommelein.
Tommelein wil nieuwe voorstellen. Een nieuwe liberale ecotaks ofzo ?
Tegen de snellere afbouw van de zonnepanelen-subsidies waren het ook de liberalen die tegen waren.
Hoe komt het in godsnaam dat er nog steeds brommertjes met verbrandingsmotoren mogen verkocht worden terwijl er al lang alternatieven zijn ?
Alle rede is zoek bij de liberalen. Ze rijden gewoon voor de multinationals die zich steeds conservatief opstellen. Niets liberaal meer aan criminele strontpartijen als MR en openVLD.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 09:51   #204
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het verbod komt er niet :





We gebruiken meer plastiek dan ooit. Al die betalende herbruikbare zakken die 100 keer zoveel plastiek bevatten en die maar een paar keer worden gebruikt. Minder gebruik van plastiek ? BRON AUB meneer kwal Tommelein.
Tommelein wil nieuwe voorstellen. Een nieuwe liberale ecotaks ofzo ?
Tegen de snellere afbouw van de zonnepanelen-subsidies waren het ook de liberalen die tegen waren.
Hoe komt het in godsnaam dat er nog steeds brommertjes met verbrandingsmotoren mogen verkocht worden terwijl er al lang alternatieven zijn ?
Alle rede is zoek bij de liberalen. Ze rijden gewoon voor de multinationals die zich steeds conservatief opstellen. Niets liberaal meer aan criminele strontpartijen als MR en openVLD.
Het plastieken zakske zouden ze willen verbieden.
De verpakkingen van schroefkes per 10, dat moet nog kunnen.
Het zakske vergemakkelijkt uw leven en wordt meestal nog gebruikt in de pedaalemmer, de verpakking van schroefkes en dergelijke staat niet in verhouding met hetgeen men verkoopt. Ergo, dit kost heel veel jobs.

In de Amerikaanse stock kosten 100 schroeven in een kartonnen verpakking minder dan 20 schroeven in de Hubo, deze laatste heeft dan van die verwerpelijke plastieken verpakking.

Doe daar iets aan a.u.b.


Ik wil het dan nog niet hebben over het voorverpakt vlees, het ....


Maar de verpakkingsindustrie zal niet vreemd zijn aan dit beleid.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 17:40   #205
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Woorden van elke politieker : verbieden, meer gaan controleren (lees geld afpakken) en extra belasten. En zo hun bevolking steeds meer onderdrukken. Waar is nog de vrijheid? Als ik morgen beslis om voor iets een GEKOCHTE PVC zak te gebruiken, waar haalt die trut dan het recht om mij dat te verbieden? Zelfs met een zak over haar hoofd zou ik er nog niet willen aankomen. Schauvliege, gekend om de grote zakken om zwart geld in te steken en gedirigeerd door sommige grote bedrijven en machthebbers. Maar totaal onbekwaam om haar job te doen!
Met andere woorden lees ik dat je voorstander bent om te proberen om de mentaliteit van de mensen te veranderen, richting ecologisch gebruik van verpakking?
Proficiat met dat initiatief.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2017, 21:06   #206
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Kijk;

Die plastiekzakjes worden toch maar zuinigjes(en in veel winkels zelfs niet-,of tegen betaling-) meer uitgereikt....De verandering is bezig....
Nutteloos dat de politiek zich daar verder ook maar een seconde mee bezighoudt.

Wat ondertussen NIET verdwijnt,eenvoudig overal vast te stellen in een willekeurige berm langs een willekeurige Vlaamse weg,is ......."HET BLIKJE"...

Wat is er eigenlijk nog nodig om daar statiegeld op te doen vragen?
En laat "de industrie" niet meer afkomen van "oneerlijk voordeel voor buitenlandse blikjes waar geen statiegeld voor betaald werd maar die wij wel moeten binnenpakken"....

Ik beweer,vlakaf,dat zeker 90% van de blikjes die ik opmerk gemaakt zijn door- en voor 2 bekende wereldspelers voor respectievelijk alcoholische- en voor niet-alcoholische dranken....Het kan ECHT geen probleem zijn voor hen,het zijn HUN blikjes...who cares waar ze vandaan kwamen!


Ik hoor.....onze groeners....onze politici......niks...


En zo zullen vrijwilligers verschillende keren per jaar hun "grasboorden" mogen uitkuisen en voorzien van het bordje "net opgeruimd" (bordjes die dan als als doelwit gebruikt wordt voor de s*n-of-a-b*tches" die sluikstorten )

Zet er geld tegen en het probleem lost zichzelf op,al is het maar door armere medemensen die aktief blikjes gaan verzamelen.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 10 juli 2017 om 21:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 21:59   #207
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Kijk;

...
...Wat is er eigenlijk nog nodig om daar statiegeld op te doen vragen?
En laat "de industrie" niet meer afkomen van "oneerlijk voordeel voor buitenlandse blikjes waar geen statiegeld voor betaald werd maar die wij wel moeten binnenpakken"....

Ik beweer,vlakaf,dat zeker 90% van de blikjes die ik opmerk gemaakt zijn door- en voor 2 bekende wereldspelers voor respectievelijk alcoholische- en voor niet-alcoholische dranken....Het kan ECHT geen probleem zijn voor hen,het zijn HUN blikjes...who cares waar ze vandaan kwamen!


Ik hoor.....onze groeners....onze politici......niks...


En zo zullen vrijwilligers verschillende keren per jaar hun "grasboorden" mogen uitkuisen en voorzien van het bordje "net opgeruimd" (bordjes die dan als als doelwit gebruikt wordt voor de s*n-of-a-b*tches" die sluikstorten )

Zet er geld tegen en het probleem lost zichzelf op,al is het maar door armere medemensen die aktief blikjes gaan verzamelen.....
"De industrie" zou beter gaan kijken hoe ze dat oplossen in Denemarken.
Arme mensen die blikjes verzamelen...
In Rio en in Buenos Aires verzamelen arme kinderen 's nachts blikjes: ze snijden de vuilniszakken open, halen de blikjes er uit en als hun karretje vol is, brengen ze dat naar een verzamelpunt. Ze krijgen daar een beetje centjes voor...
Dat wordt oogluikend toegestaan tot 12 u 's nachts. Ze houden zich hieraan, anders worden ze opgepakt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 20:23   #208
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het verbod komt er niet :





We gebruiken meer plastiek dan ooit. Al die betalende herbruikbare zakken die 100 keer zoveel plastiek bevatten en die maar een paar keer worden gebruikt. Minder gebruik van plastiek ? BRON AUB meneer kwal Tommelein.
Tommelein wil nieuwe voorstellen. Een nieuwe liberale ecotaks ofzo ?
Tegen de snellere afbouw van de zonnepanelen-subsidies waren het ook de liberalen die tegen waren.
Hoe koemt het in godsnaam dat er nog steeds brommertjes met verbrandingsmotoren mogen verkocht worden terwijl er al lang alternatieven zijn ?
Alle rede is zoek bij de liberalen. Ze rijden gewoon voor de multinationals die zich steeds conservatief opstellen. Niets liberaal meer aan criminele strontpartijen als MR en openVLD.
Kijk . Als ik elk jaar een plastieken zwembad van 30 kg en elk jaar een doos rommel van de marketing prullaria weggooi heb ik meer kunststof weggegooid dan die 20.000 plastiekzakken die in mijn kelder liggen. Maar sommige houden zich graag bezig met symbooldossiers

Neem nu de symbolische vis die de oxo plastiekzakjes opeet.... ik zou bij god niet weten hoe in belgie een oxo plastiekzakje in de Noordzee kan geraken ? Voor zover ik wert wordt alle plastiekzakjes die ik hergebruik in de vuilnisbak als bescherming van de vuilnisbak verbrand... zoniet moet et een circuit bestaan van maffia imog bedrijven die deze plastiekzakjes met afval en al in de Noordzee dumpen ????? ?? ???


Weet de minister nu eigenlijk wat ze vertelt...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 22:57   #209
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Uw Sahara stort klopt niet werkman.
Je gaat wat moeten bijlezen

In feite moet er overvloed aan energie gewoon omgezet worden in methaangas. En die methaangas kunstenaars conventionele motoren blijven gebruiken
Denk nu niet dat we nog iets,moeten uitvinden

In Duitsland; dat al veel verder staat voor wat betreft de keuze; bij produktie en opslag en gebruik van waterstof en methaangas zijn de wetenschappers die er volop mee bezig zijn voorstander van het gebruik van waterstof.
In detail ga ik niet uitweiden over het waarom van hun keuze want dat zou ons te ver voeren. Trouwens de productie van methaangas zou verlopen via productie van waterstof en toevoeging van zuivere koolstofdioxyde.
U doet nogal neerbuigend hoor. Ik heb nooit gesproken over een Sahara stort en uw advies dat ik moet bijlezen is nogal neerbuigend.
En het gaat niet over iets uitvinden dat er al is maar wel over milieuvriendelijke rendabele productie en gebruik van de gebruikte componenten. Ik denk dus niks en wacht de bevindingen van de wetenschap af. En dat U zou moeten bijlezen zou ik nooit in mijn mond nemen.
Een debat op een forum heeft denigrerend gedoe niet nodig.
Dus ik hou mij bij het onderwerp ofwel debatteer ik niet over dat onderwerp.
Op de man schieten hoort niet.
Ik wil wel toegeven dat ik geen scheikundige ben en de gang van zaken met interesse opvolg. Maar daarom laat ik het ook aan de wetenschap om hun bevindingen en eindconclusies te trekken. En ik ben al heel tevreden als ik zal begrijpen waarop hun eindconclusies zullen gebaseerd zijn.
En of hun eindconclusies zullen gebaseerd zijn op voor mij aanvaardbare argumenten.

Laatst gewijzigd door werkman : 12 juli 2017 om 22:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2017, 18:53   #210
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Eindelijk een goed voorstel. Als het goed is zeggen wij het ook. Na de verschrikkelijke reportage gisteren van al de plastic afval in de zee en bijvoorbeeld ook in onze mosselen, moest er reactie komen.
ah niet gezien. wel eens over gelezen. sindsdien heb ik enkel mosselen op restaurant gegeten. garnalen niet meer (zit ook plastiek rest in).

afschaffen die handel, mensen geraken dit soort dingen heel gewoon & iedereen, mens, dier & natuur in 't algemeen hebben er baat bij.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be