Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2024, 11:19   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.347
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De hoofdargument van Orban lijkt
1/ een minoriteit aan de grens heeft een soort taaldiscriminatie, wat volgens mij wel ergens zal kloppen, maar anderzijds waar stopt zoiets
Dus je zou ergens een derde partij moeten hebben die objectief bepaalt hoe je die mogeijke discriminatie rechtzet

2/ blijkt gewoon egoïstisch economische, door een soort 50% onderwaardering van de munt is alles uit Oekraïne te goedkoop en verplettert dat zogenaamd de economie in de buurlanden. In feite klopt dat niet in die zin vanaf dat structurele normaliseert duwt het handelsevenwicht alles terug aan dezelfde wereldhandelsprijs

3/ dan wil hij het bedrag op lange termijn in een salami te willen snijden zodat ze elk jaar dat spelletjes kunnen spelen
Dat laatste punt is onaanvaardbaar, dan kan hij elk jaar opnieuw zijn chantage spelletje bovenhalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2024, 11:36   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.167
Standaard

Victator Orban is misschien ook gefrustreerd omdat Hongarije territoriaal zo klein geworden is. De conferentie van Versailles in 1919 had besloten de Oostenrijks-Hongaarse dubbelmonarchie te straffen omwille van haar alliantie met Duitsland tijdens WO1. Het verlies van grondgebied was het gevolg. Voor Oostenrijk zelf was dat eerder beperkt, zij verloren Süd-Tyrol aan Italië. Maar van Hongarije werd grote stukken afgehakt: Transsylvanië ging helemaal naar Roemenië, Noord-Hongarije werd Slowakije, een ander stuk werd toegevoegd aan Oekraïne.
Je zou als Hongaars nationalist al voor minder gefrustreerd zijn.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2024, 12:07   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.347
Standaard

De deal is rond blijkbaar. Orban heeft zijn verzet opgegeven.

https://www.theguardian.com/world/li...id-europe-live
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2024, 12:08   #24
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

De reet van Orban wordt steeds groter:

"Orban geeft verzet op: Oekraïne krijgt vijftig miljard extra

Op de Europese top is een akkoord bereikt over een steunpakket voor Oekraïne. Dat heeft Charles Michel, voorzitter van de Europese Raad, op X (Twitter) aangekondigd. De Hongaarse premier Viktor Orban heeft zijn verzet opgegeven. Oekraïne krijgt zo vijftig miljard euro extra.
"
DS
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2024, 12:33   #25
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De reet van Orban wordt steeds groter:

"Orban geeft verzet op: Oekraïne krijgt vijftig miljard extra

Op de Europese top is een akkoord bereikt over een steunpakket voor Oekraïne. Dat heeft Charles Michel, voorzitter van de Europese Raad, op X (Twitter) aangekondigd. De Hongaarse premier Viktor Orban heeft zijn verzet opgegeven. Oekraïne krijgt zo vijftig miljard euro extra.
"
DS
Om het fiasco nog wat groter te maken.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2024, 06:40   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.903
Standaard

Victor heeft,met groot succes,de werking van de Europese raad van regeringsleiders (het domein van Charles The Ridicolous)en zelfs enigszins die van de EC commissie aangaande Oekraine stilgelegd.....Zelfs de NATO saboteert hij ...

Dergelijke organen kunnen geen beslissingen nemen zonder aanwezigheid van iedereen,maar ik geloof niet dat iemand hem nog genoeg vertrouwd om hem-,of zijn vertegenwoordigers,aanwezig te laten zijn op delikate overlegmomenten....

Maar dan zien we hoe groepjes landen zich verenigen rondom punten die ze dan maar beslissen op hun eigen autoriteit...(het BEWIJS dat "EU" beter niet verder meer alle autoriteit opslokt....moet er nog zand zijn?)

Langs de ene kant gaan we onzen Victor nog dankbaar zijn,hij heeft verhinderd dat "The Swamp" uitbreidt(grootte staat in Europa NIET altijd gelijk aan sterkte,eerder aan stilstand en verspilling van tijd en geld)......langs de andere kant echter komt het allemaal heel erg ongelegen.Maar goed misschien zou het er anders nooit van gekomen zijn...

Niettemin zit hij intern met problemen....De jonge Hongaren blijven "ontsnappen" uit hun gevangenis.Voor een klein,geisoleerd en afkalvend volk is dat een ramp.En de Hongaarse economie BESTAAT eigenlijk dankzij de EU.(investeringssteun en geografisch geisoleerd).....Recent,om de vereiste anti-EU attitude bij zijn aanhangers te bestendigen riep hij al op om "Brussel" te gaan bezetten...En ook stookt hij weer het riedeltje van de "onderdrukte minderheid" in Oekraine op.(parallel met de kaart van Mr Medvedev waarbij Oekraine ontmanteld en verdeeld onder de buren dient te worden )..De voige keer dat hij daarover te veel lulde werd hij op de sociale media te woord gestaan door Oekrainers van de Hongaarse minderheid,in uniform,die hem in het Hongaars verzochten te stoppen met zeveren en in plaats hulp te komen zenden ..Zijzelf zouden wel zelf vechten voor hun rechten....TEGEN DE DIENAARS VAN MOSKOVIA!
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 16 maart 2024 om 06:50.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2024, 07:31   #27
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Orbán zou best oppassen dat hem niet hetzelfde overkomt als Europees parlementslid Rivasi

https://www.politico.eu/article/france-g%E2%80%A6
Het artikel op Politico waarin dit zou staan is niet te vinden: "Sorry, that page doesn't exist".
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 04:51   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.903
Standaard

Tijdens een (veelbesproken-) conferentie in Belgie heeft de Hongaarse Leider gezegd dat hij niet in een of andere "alliantie" zit met Mr Putin...

Ze hebben beide wel een gezamelijke interesse in het hebben van een bufferstaat.Mr Orban zei dat Hongarije "nooit" meer een gezamelijke grens met Rusland wil,en dat Oekraine best wel het recht heeft zich te verdedigen tegen de invaller....


Het is niet Hongarije's oorlog en Mr Orban is de mening toegedaan dat de EU een geostrategische fout maakt Oekraine te steunen tegen Rusland in plaats van.......te gaan spreken over Oekraine als "bufferstaat"....




Dit is zowat exact waar Oekrains President Zelensky zich vierkant tegen verzet heeft,waarom hij ook "de vlieger naar de VS" niet wilde nemen toen de SMO effectief begon.De "Oekrainse Republiek" als een soort gecastreerd en gedeeltelijk ontmanteld territorium ,dat zelf eigenlijk niet zou kunnen bepalen waar het wel- of niet kan aan meedoen......een soort Finland of Oostenrijk-scenario van ver terug in de vorige eeuw eigenlijk.....



Maar goed...Mr Orban is tenminste nog eerlijk en open....Er lopen andere leiders genoeg rond waarvan ik twijfels heb wat ze eigenlijk achter de tong houden....



https://www.brusselstimes.com/eu-aff...vladimir-putin
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 april 2024 om 05:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 11:40   #29
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Viktor Orbán in Parijs: “In Hongarije zijn geen migranten, en daar ben ik trots op”

Uit de tekst

Boedapest/Parijs. De Hongaarse president Orbán is het enige Europese staatshoofd dat fel gekant is tegen de toetreding van Oekraïne tot de EU - zowel om principiële redenen als in het Hongaarse nationale belang. In een interview met het Franse weekblad "Le Point" heeft Orbán nu onomwonden verklaard: "Oekraïne is een van de meest corrupte landen ter wereld." En: "Als de Oekraïense landbouw deel gaat uitmaken van de EU-landbouw, zal die kapotgaan." Bovendien is tweederde van de Hongaarse bevolking tegen de start van de toetredingsonderhandelingen.

Of hij het daar bij het rechte eind heeft daar zal zeker verschil van mening over zijn.

Als Hongarije ten opzichte van al de andere Europese landen niet te kampen heeft met migranten/gelukzoekers dan is dat wel knap en een voorbeeld voor alle andere EUropese landen om voor het migratieprobleem zo snel mogelijk,een oplossing te zoeken.

p.s.

Groot-Brittannië gaat vluchtelingen op zee terugsturen

'Een goed voorbeeld'

De EU had daar al langer moeten met bezig zijn en screenings opzetten of die 'vluchtelingen' wel echt 'vluchtelingen' zijn??????

Is Orbán het Trojan Horse in de EU?

Of willen sommige anderen hem zo de mond snoeren???
Hongarije heeft geen migranten.... Verbaasd me niet.... Rusland heeft die ook niet ...... Wie wil nu naar Hongarije????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 11:46   #30
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Het verbaasd me dat er zoveel Russisch gezinden op dit en andere forums zitten. Dus vraag ik me af waarom die hier feitelijk blijven als ze het bij Poetin zoveel beter kunnen hebben??? Zelfcastijding??? Gestuurd en gesponsord door Poetin? Of ???? In ieder geval , als ik het hier of ergens anders niet meer kan houden ben ik weg.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 11:53   #31
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het verbaasd me dat er zoveel Russisch gezinden op dit en andere forums zitten. Dus vraag ik me af waarom die hier feitelijk blijven als ze het bij Poetin zoveel beter kunnen hebben??? Zelfcastijding??? Gestuurd en gesponsord door Poetin? Of ???? In ieder geval , als ik het hier of ergens anders niet meer kan houden ben ik weg.
Het wijst op een emotioneel-psychologisch tekort, vaak veroorzaakt door een autoritaire vaderfiguur.

Door de onverwerkte haat tegen zijn eigen vader (bij uitbreiding autoriteitsfiguur, politie, overheid etc.) identificeert het individu zich met de vijand van die vaderfiguur, in casu de Russen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 19:00   #32
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als ik dat zo bekijk, dan is die Orban een eersteklasse lastpak... die absoluut geen plaats heeft binnen EU...

Bovendien praat hij volledig buiten zijn bevoegdheid...



Lijkt mij dat hij veel geld gekregen heeft van Putin..

https://brusselssignal.eu/2023/11/or...not-start-yet/

https://ground.news/article/hungarys...t-move-forward
Orban en zijn partij zijn een stel criminelen die zichzelf verrijken met geld van de belastingbetalers en geld van Poetin.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 05:52   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.903
Standaard

Eigenlijk kunnen de EU regeringsleiders het ganse geval "Hongarije" in een vijftal minuutjes oplossen...

Bij een volgende vergadering van regeringsleiders,onder beheer van Charles Le Magnifique,kunnen ze vragen aan de hooggeachte Hongaarse collega wanneer ze de Hongaarse inroeping van artikel 50 tegemoet kunnen zien.....

Niemand hoeft tegen zijn zin in de EU te blijven maar ook niet te verwachten dat de anderen dan maar blijven fratsen aanvaarden....

Eens zien waarvan Victor gemaakt is.

Je bent in de club of je bent het niet.En niet alles draait exact zoals je het zou willen......dingen gebeuren....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 10:05   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.980
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als ik dat zo bekijk, dan is die Orban een eersteklasse lastpak... die absoluut geen plaats heeft binnen EU...

Bovendien praat hij volledig buiten zijn bevoegdheid...



Lijkt mij dat hij veel geld gekregen heeft van Putin..

https://brusselssignal.eu/2023/11/or...not-start-yet/

https://ground.news/article/hungarys...t-move-forward
Na Orban, de Slovaakse premier ? (Hongarije heeft minder inwoners dan Belgie)
(Slovakije telt minder inwoners dan Vlaanderen)

Laatst gewijzigd door Boduo : 19 april 2024 om 10:09.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 10:19   #35
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Na Orban, de Slovaakse premier ? (Hongarije heeft minder inwoners dan Belgie)
(Slovakije telt minder inwoners dan Vlaanderen)
Die twee landen zie ik binnen redelijk korte termijn overstappen naar het communistisch regime ...OM HUN PLAATSKE TE BEHOUDEN;;;
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be